• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stacje SKM w Sopocie przestaną straszyć

Krzysztof Koprowski
24 kwietnia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 08:13 (24 kwietnia 2008)
Sopot wkrótce nie będzie musiał się wstydzić swoich przystanków SKM. Sopot wkrótce nie będzie musiał się wstydzić swoich przystanków SKM.

Szybka Kolej Miejska przygotowuje się do remontu przystanków Sopot Wyścigi oraz Sopot Główny. Na wyremontowanym już Kamiennym Potoku powstanie nowoczesny system informacji.



Czy przed Euro 2012 uda się wyremontować wszystkie przystanki SKM na trasie Gdańsk Gł. - Gdynia Gł.?

Największe zmiany czekają przystanek Wyścigi. Peron zyska nową nawierzchnię, powstanie nowa wiata. Zejście z wiaduktu zostanie zmodernizowane: powstanie winda dla niepełnosprawnych oraz wózków dziecięcych. O nadjeżdżającym pociągu poinformuje nowoczesny system wizualnej oraz dźwiękowej informacji. Stacja zostanie objęta całodobowym monitoringiem.

Roboty budowlane czekają także peron SKM w Sopocie Głównym. Doczeka się on nowej nawierzchni oraz poszerzonego zadaszenia od strony centrum Sopotu. Odświeżony zostanie tunel prowadzący na przystanek, w którym w zeszłym roku została zainstalowana winda. Dla zapewnienia większego bezpieczeństwa zostanie wyprostowany tor przebiegający przez stację. Tutaj także zostanie zamontowany nowy system informujący o pociągach oraz monitoring.

Kamienny Potok, który był remontowany kilka lat temu, czeka jedynie wymiana wskaźników o zbliżających się do stacji kolejek SKM. Zostanie rozbudowany także system monitoringu.

Kiedy zobaczymy zmiany? Niestety nieprędko. Rozstrzygnięcie przetargu na dokumentację projektową przebudowy nastąpi 30 kwietnia. Wykonawca będzie miał osiem miesięcy na opracowanie dokumentacji projektowych. Czas ten może jednak ulec skróceniu, gdyż jest to jedno z kryteriów wyboru oferty. Przetrag na sam remont ruszy najwcześniej pod koniec roku.

- Natomiast zaraz po wakacjach przystąpimy do remontu peronu w Gdańsku Oliwie. Będzie on prowadzony pod nadzorem konserwatora, więc zostaną zachowane charakterystyczne detale jak np. wiata nad peronem. - mówi Lucyna Bujnicka, rzecznik SKM. - Prace chcemy przeprowadzić po sezonie turystycznym, tak by nie utrudniać życia turystom - dodaje rzecznik SKM.

SKM chce wyremontować wszystkie stacje SKM na trasie Gdańsk Główny - Gdynia Gł. przed Euro 2012.

SKM od kilku lat modernizuje swoje stacje w Trójmieście. Obecnie trwa remont peronu w Gdyni, które doczeka się wreszcie zadaszenie oraz zostanie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odnawiana jest także wiata przystankowa na stacji Politechnika. W 2006 roku oddano do użytku wyremontowany peron na Zaspie, zaś od pół roku kursują na trójmiejskich torach wyremontowane składy EN57 (niestety bez znaczącej zmiany pod względem osiągów technicznych). SKM instaluje także coraz więcej automatów do sprzedaży biletów.

Opinie (106) 6 zablokowanych

  • Najwyższa pora, aby powoli i systematycznie zająć się remontem zapuszczonych peronów. Nie da się wszystkiego zrobić od razu, a logiczne, że najpierw należy zacząć od tych najczęściej odwiedzanych, gdzie przewija się najwięcej pasażerów.
    Najważniejsze jest to, żeby na odnowionych peronach został zainstalowany monitoring, ponieważ inaczej pieniądze na remont zostaną wyrzucone w błoto.

    • 0 0

  • Będę kolejną osobą, któa krytycznie ocenia SKM

    nie dość, że same pociągi to brud, śmieci i długi czas jazdy to dworce i przystanki są w opłakanym stanie. Tylko trzeba dodać, że tak wygląda 90% dworców i przystanków w całej Polsce poza kilkoma wyjątkami. Zamknięte dworce systematycznie okradają amatorzy złomu a za dom służy menelom i bezdomnym. Zresztą Trójmiasto poza ścisłym centrum jest bardzo obskurne.

    • 0 0

  • A ja się domagam ekranów wygłuszajacych :) (1)

    Perony , peronami , ale co z prawem , według , którego hałas nie może przekaraczać poza granice nieruchomości .Przecież jak te cholerne pociągi dają czadu , a jeszcze jak sobie gwizdną to laryngolog sie kłania:)Rządam wyegzekwowania tych przepisów oraz nałożenie nakazu zamontowania ekranów!!!!!!

    • 0 0

    • mam mieszkanie na Marynarzy na samych torach to prawdziwy koszmar!

      • 0 0

  • czemu osobno ? (1)

    Tylko czemu tych prac nie wykonają razem, teraz są roboty w Gdyni, kolejki rzadziej jeżdzą, przeróbcie też sopot, dlaczego kłopoty z kolejakmi mają trwać rok ?

    • 0 0

    • Osobno z braku sprzętu i ludzi. Zastanów się, zanim coś napiszesz.

      • 0 0

  • boję się że nasi obywatele nie dorośli do technologi hi-tec jaką są automaty do biletów i inne planowane cudeńka np. monitory ciekłokrystaliczne do wyświetlania komunikatów ,
    parę miesięcy po zamontowaniu automatów widać jak wyglądają i to pomimo zamontowania monitoringu - czy on wogóle działa a jeśli tak jaki jest czas interwencji, tymczasem pomimo tych kilku prób polepszenia wizerunku jest coraz gorzej - wszędzie bród, że aż lepi i smród który zabija
    PKP jest przykładem tego, że czas tam zatrzymał się na 1939 r - zapraszam dyrekcję PKP i SKM do przejechania się pociągiem na trasie Wejherowo - Gdańsk (w godzinach szczytu) i popatrzenie sobie za okno (takiego syfu na kolei nie widziałem nigdzie w Europie)
    Na koniec przykład: kilka miesięcy temu czytałem o roztrzygnięciu przetargu na czyszczenie dworca w Gdańsku (firma która wygrała miała posiadać urządzenie do mycia) - oczywiście jest - nazywa się Pani Zosia i posiada zmechanizowany sprzęt w postaci zmiotki o szerokości 10 cm (!) nie żartuję - zainteresowani mogą zobaczyć akcję sprzątania rano o 7 ( średniowiecze)

    • 0 0

  • krzywy tor??

    co to znaczy ze zostanie wyprostowany "tor biegnacy przez stacje"??
    to teraz jest krzywy??
    do czasu...

    • 0 0

  • Do narzekających - buraki

    Wy buraki jak zwykle narzekacie. Wy chcielibyście jeździć tgv i za darmo. Zamiast się cieszyć, że wreszcie zaczynają coś robić, to narzekacie. Jak ja takich wypierdków nie lubię. Nie podoba się wam to wyp... i pieszo sobie możecie chodzić.

    • 0 0

  • do jasnej cholery!!!

    przestańcie w końcu o tym pisać! najpierw jakieś efekty a potem artykuły. do roboty!

    • 0 0

  • malkotenci z was (1)

    Co jak co cieszy mnie, że Skm zmienia się i powoli robi się przewoźnikiem przyjaznym dla klienta i nikt nie może powiedzieć, że nie stara się dogonić w standardach europejskich przewoźników.

    Przypomnijcie sobie jak skmką - jeździło się kilka lat temu a jak porusza się teraz.

    Owszem Skm-ka nie jest idalna, stary skład, przepełniony i niepunktualność - spowodowana remontami.

    Jeżeli chcemy mieć komunikacje na miarę XXI wieku to przydałoby się nie marudzić a wręcz pomóc w zrealizowaniu przez nich wyznaczonych celów chociażby kolei metropolitarnej, czy pomocy w ochronie i nieniszczeniu przystanków skm świeżo po remoncie (i nie tylko) czy dużo kosztuje telefon do Sok-istów gdy widzimy wandali.

    W większości przypadków ich reakcja jest natychmiastowa a wandale i grafficiarze dostają za swoje

    Spójrzcie pozatym na fakt iż jest to jedyny przewoźnik w kraju, który przez kilka lat poradził sobie nie podnosząc cen za przejazd, jednocześnie inwestując w modernizację i reorganizację swego wizerunku.

    • 0 0

    • a wiesz jak się jeździło?

      pociagi miejskie, a nie te syfiaste niewygodne kible, takt co 6 min. i składy 3 zestawowe! Tak się jeździło. A nie teraz - krótkie pociągi z linii regionalnych, dłuższy takt i coraz wolniej. "Ulepszamy pogarszając"

      • 0 0

  • nie widzę w tym nic złego, że ludziska chcieliby jeździć TGV ( ja też) - chodzi tylko o nieudolność zarządzających koleją (niekoniecznie najwyższego szczebla) ktoś kto nadzoruje przetargi powinien okresowo sprawdzać realizację porozumień zawartych w umowie np. czy mycie odbywa się w częstotliwości i czasie zgodnym z umową i z wykorzystaniem wymienionych środków technicznych (przychylam się do piszącego kilka wierszy wyżej), dobrze , że coś robią ale kontrola i późniejsze utrzymanie tego co zostało zrobione jest na bardzo niskim poziomie a efekt po jakimś czasie jest ten sam
    jednocześnie mam nadzieję, że ktoś z kolei czyta te wypowiedzi i jeśli chociaż cześć z nich zostanie wdrożona to i tak będzie lepiej
    trzeba o tym pisać ,pisać i jeszcze raz pisać - jest to jedyna metoda na wymuszenie (tak wymuszenie) pewnych zmian na lepsze

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane