• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stacje SKM w Sopocie przestaną straszyć

Krzysztof Koprowski
24 kwietnia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 08:13 (24 kwietnia 2008)
Sopot wkrótce nie będzie musiał się wstydzić swoich przystanków SKM. Sopot wkrótce nie będzie musiał się wstydzić swoich przystanków SKM.

Szybka Kolej Miejska przygotowuje się do remontu przystanków Sopot Wyścigi oraz Sopot Główny. Na wyremontowanym już Kamiennym Potoku powstanie nowoczesny system informacji.



Czy przed Euro 2012 uda się wyremontować wszystkie przystanki SKM na trasie Gdańsk Gł. - Gdynia Gł.?

Największe zmiany czekają przystanek Wyścigi. Peron zyska nową nawierzchnię, powstanie nowa wiata. Zejście z wiaduktu zostanie zmodernizowane: powstanie winda dla niepełnosprawnych oraz wózków dziecięcych. O nadjeżdżającym pociągu poinformuje nowoczesny system wizualnej oraz dźwiękowej informacji. Stacja zostanie objęta całodobowym monitoringiem.

Roboty budowlane czekają także peron SKM w Sopocie Głównym. Doczeka się on nowej nawierzchni oraz poszerzonego zadaszenia od strony centrum Sopotu. Odświeżony zostanie tunel prowadzący na przystanek, w którym w zeszłym roku została zainstalowana winda. Dla zapewnienia większego bezpieczeństwa zostanie wyprostowany tor przebiegający przez stację. Tutaj także zostanie zamontowany nowy system informujący o pociągach oraz monitoring.

Kamienny Potok, który był remontowany kilka lat temu, czeka jedynie wymiana wskaźników o zbliżających się do stacji kolejek SKM. Zostanie rozbudowany także system monitoringu.

Kiedy zobaczymy zmiany? Niestety nieprędko. Rozstrzygnięcie przetargu na dokumentację projektową przebudowy nastąpi 30 kwietnia. Wykonawca będzie miał osiem miesięcy na opracowanie dokumentacji projektowych. Czas ten może jednak ulec skróceniu, gdyż jest to jedno z kryteriów wyboru oferty. Przetrag na sam remont ruszy najwcześniej pod koniec roku.

- Natomiast zaraz po wakacjach przystąpimy do remontu peronu w Gdańsku Oliwie. Będzie on prowadzony pod nadzorem konserwatora, więc zostaną zachowane charakterystyczne detale jak np. wiata nad peronem. - mówi Lucyna Bujnicka, rzecznik SKM. - Prace chcemy przeprowadzić po sezonie turystycznym, tak by nie utrudniać życia turystom - dodaje rzecznik SKM.

SKM chce wyremontować wszystkie stacje SKM na trasie Gdańsk Główny - Gdynia Gł. przed Euro 2012.

SKM od kilku lat modernizuje swoje stacje w Trójmieście. Obecnie trwa remont peronu w Gdyni, które doczeka się wreszcie zadaszenie oraz zostanie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odnawiana jest także wiata przystankowa na stacji Politechnika. W 2006 roku oddano do użytku wyremontowany peron na Zaspie, zaś od pół roku kursują na trójmiejskich torach wyremontowane składy EN57 (niestety bez znaczącej zmiany pod względem osiągów technicznych). SKM instaluje także coraz więcej automatów do sprzedaży biletów.

Opinie (106) 6 zablokowanych

  • To już nigdzie nie da się dojechać na czas.

    Gratuluję sobie i mieszkańcom - mamy przerąbane.

    • 0 0

  • .....??

    Ja pikole ten konserwator jest nienormalny...... nie dość że centrum Gdańska nie może być nowoczesne to teraz jeszcze peron w Oliwie ..... ma być zachowane zadaszenie ....... stacja Oliwa to syf a konserwator jak chce to niech se w domu zachowuje zadaszenia i te inne pierdoły......

    • 0 0

  • WIATA NA ZASPIE PRECIEKA

    Dopiero co wyremontowana wiata na Zapie - nie tylko że nie została w niczym ulepszona, bo w żaden sposób nie chroni przed wiatrem, który wiadomo że zimą w Trójmieście bywa dokuczliwy, to jeszcze w czasie deszczu przecieka. Przed remontem nie przeciekała. Tylko pogratulować takich remontów!

    • 0 0

  • Pozbadzcie sie tego brazowego nalotu (2)

    Wszystkie stacje w 3city sa uwalone brazowym osiadlym pylem z kamieni pod torami. Nie mozna chociaz na stacjach dac innej wersji tego podkladu? Co z tego ze remont zrobicie jak po 2 miesiacach wszystko bedzie znow brazowe?

    • 0 0

    • (1)

      ten brązowy nalot nie pochodzi z kamieni, tylko z torów i kół. Jest to poprostu tlenek żelaza - czyli rdza.

      • 0 0

      • mylisz sie. to jest w wiekszosci pyl z pokruszonych i skorodowanych kamieni. zobacz dworce w innych miastach gdzie maja bialy tluczen pod torami - nie ma tego nalotu na wszystkim.

        • 0 0

  • Kamionka (1)

    A jak już coś się zrobi, to trzeba jeszcze o to dbać. Dworzec na Kamiennym Potoku jest po prostu brudny. Trzeba umyć wodą pod ciśnieniem schody, przejścia i szyby, a grafitti zamalować.Ale o takich ekstrawagancjach jak dbanie o to, co już jest, to PKP nie słyszało.

    • 0 0

    • Właśnie!

      Jechałam niedawno pociągiem ze Sztokholmu, na pewnej małej stacyjce facet polerował kosz na śmieci.

      • 0 0

  • Wysiadłam ostatnio na Grabówku... (1)

    MELINA a nie dworzec.

    • 0 0

    • No to sie akurat zgadza.

      Nie rozumiem pretensji

      • 0 0

  • sonda znowu jest bez sensu

    uważam, ze uda sie wyremontować przystanki do 2012, ale nie znaczy to, iż działania SKM postrzegam jako szybkie i sprawne...

    • 0 0

  • ...

    zeby nie utrudniac zycia turystom...dobre ;)

    • 0 0

  • SKm chce zamonotowc bramki przed wejsciem na peron (3)

    Bramki maja byc podobnie jak zagranica przed wejsciem do metra ze by wejsc na peron bedzie trzeba włozyc bilet do bramki.Wiec Renoma niebedzie potrzebna bo maja jeszce byc kontrole czy tos nieprzeskakuje przez bramke. Teraz maja zrobic modernizacje a kiedy bramki zeby niebyło ponownie tak ze 2razy beda przebudowywac perony.

    • 0 0

    • (1)

      nic nie slyszalem o takich bramkach w SKM ale byloby to swietne rozwiazanie, tylko trzeba byloby przystosowac wszytskie przystanki a to dodatkowy koszt. Poza tym automaty stoja juz na peronach, wiec nie sadze zeby SKM wprowadzila ten pomysl...a szkoda.

      • 0 0

      • przeniesienie automatów przed peronami to najmniejszy problem

        • 0 0

    • Powinno byc tak:

      Bilety odcinkowe,placiloby sie zryczaltowana oplate za odcinek razy ilosc przejechanych odcinkow (stacji).Kupowaloby sie je w automatach na stacjach,wybierajac na mapie polaczen cel podrozy.Po uiszczeniu oplaty pasazer(owie) otrzymywaliby bilet(y) magnetyczne,ktorymi moznaby otworzyc sobie bramki na peron ("zalogowac sie") a potem "wylogowac sie" u celu podrozy lub na stacji przesiadkowej (kazda linia mialaby swoj peron i swoje bramki (wyj M) i powtornie "zalogowac sie" na peronie nastepnej linii. Tak samo z autobusami- wejscie tylko przednimi drzwiami, karta miejska juz jest wiec tylko odbicie na czytniku a liczba gapowiczow bylaby zredukowana do 0,0. Wiele miast w Europie taki system posiada i funkcjonuje, dlaczego nie u nas???

      • 0 0

  • Wszystko pięknie i ładnie ale dla mnie to bez różnicy bo i tak pewno niewyżyci ludzie to co bedzie odnowione w mig wymalują jakimis graffiti.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane