• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Stacje SKM w Sopocie przestaną straszyć

Krzysztof Koprowski
24 kwietnia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 08:13 (24 kwietnia 2008)
Sopot wkrótce nie będzie musiał się wstydzić swoich przystanków SKM. Sopot wkrótce nie będzie musiał się wstydzić swoich przystanków SKM.

Szybka Kolej Miejska przygotowuje się do remontu przystanków Sopot Wyścigi oraz Sopot Główny. Na wyremontowanym już Kamiennym Potoku powstanie nowoczesny system informacji.



Czy przed Euro 2012 uda się wyremontować wszystkie przystanki SKM na trasie Gdańsk Gł. - Gdynia Gł.?

Największe zmiany czekają przystanek Wyścigi. Peron zyska nową nawierzchnię, powstanie nowa wiata. Zejście z wiaduktu zostanie zmodernizowane: powstanie winda dla niepełnosprawnych oraz wózków dziecięcych. O nadjeżdżającym pociągu poinformuje nowoczesny system wizualnej oraz dźwiękowej informacji. Stacja zostanie objęta całodobowym monitoringiem.

Roboty budowlane czekają także peron SKM w Sopocie Głównym. Doczeka się on nowej nawierzchni oraz poszerzonego zadaszenia od strony centrum Sopotu. Odświeżony zostanie tunel prowadzący na przystanek, w którym w zeszłym roku została zainstalowana winda. Dla zapewnienia większego bezpieczeństwa zostanie wyprostowany tor przebiegający przez stację. Tutaj także zostanie zamontowany nowy system informujący o pociągach oraz monitoring.

Kamienny Potok, który był remontowany kilka lat temu, czeka jedynie wymiana wskaźników o zbliżających się do stacji kolejek SKM. Zostanie rozbudowany także system monitoringu.

Kiedy zobaczymy zmiany? Niestety nieprędko. Rozstrzygnięcie przetargu na dokumentację projektową przebudowy nastąpi 30 kwietnia. Wykonawca będzie miał osiem miesięcy na opracowanie dokumentacji projektowych. Czas ten może jednak ulec skróceniu, gdyż jest to jedno z kryteriów wyboru oferty. Przetrag na sam remont ruszy najwcześniej pod koniec roku.

- Natomiast zaraz po wakacjach przystąpimy do remontu peronu w Gdańsku Oliwie. Będzie on prowadzony pod nadzorem konserwatora, więc zostaną zachowane charakterystyczne detale jak np. wiata nad peronem. - mówi Lucyna Bujnicka, rzecznik SKM. - Prace chcemy przeprowadzić po sezonie turystycznym, tak by nie utrudniać życia turystom - dodaje rzecznik SKM.

SKM chce wyremontować wszystkie stacje SKM na trasie Gdańsk Główny - Gdynia Gł. przed Euro 2012.

SKM od kilku lat modernizuje swoje stacje w Trójmieście. Obecnie trwa remont peronu w Gdyni, które doczeka się wreszcie zadaszenie oraz zostanie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odnawiana jest także wiata przystankowa na stacji Politechnika. W 2006 roku oddano do użytku wyremontowany peron na Zaspie, zaś od pół roku kursują na trójmiejskich torach wyremontowane składy EN57 (niestety bez znaczącej zmiany pod względem osiągów technicznych). SKM instaluje także coraz więcej automatów do sprzedaży biletów.

Opinie (106) 6 zablokowanych

  • fajnie

    ale np.na grabówku kobiety musza wuzki z dziećmi nosic bo nawet zjazdów nie ma ja mam 4 miesieczne dziecko i za każdym razem musze sama nosić ten ciężki wuzek z dzieckiem.

    • 0 0

  • Powinno byc tak:

    Bilety odcinkowe,placiloby sie zryczaltowana oplate za odcinek razy ilosc przejechanych odcinkow (stacji).Kupowaloby sie je w automatach na stacjach,wybierajac na mapie polaczen cel podrozy.Po uiszczeniu oplaty pasazer(owie) otrzymywaliby bilet(y) magnetyczne,ktorymi moznaby otworzyc sobie bramki na peron ("zalogowac sie") a potem "wylogowac sie" u celu podrozy lub na stacji przesiadkowej (kazda linia mialaby swoj peron i swoje bramki (wyj M) i powtornie "zalogowac sie" na peronie nastepnej linii. Tak samo z autobusami- wejscie tylko przednimi drzwiami, karta miejska juz jest wiec tylko odbicie na czytniku a liczba gapowiczow bylaby zredukowana do 0,0. Wiele miast w Europie taki system posiada i funkcjonuje, dlaczego nie u nas???

    • 0 0

  • cieszą jakiekolwiek ruchy kolejarzy w celu poprawy obrazu, ale nie róbmy z tego cyrku
    chcą wyremontować peron - ok! ale to chyba jest normalne, że po kilkudziesięciu latach się należy
    a my zachwycamy się jakby nie wiem co robili (co najmniej połowę A1 wybudowali), poraża mnie niestety totalny brak odpowiedzialności osób nadzoru w tej firmie
    mam świadomość że nie za wszystko odpowiada kolej - gdyż w dużej mierze to inni robią bałagan na ich terenie , ale jest też tak że każdy swojego terenu powinien pilnować i dbać o niego
    była mowa o jakości wykonywanego remontu na przystanku Politechnika, ja osobiście byłem światkiem rozmów "budowlańców" którzy jechali do pracy i remontujących dworzec w Gdyni i stwierdzam, że jeśli jakość wykonania będzie podobna z jakością rozmów tych osób to czarno to widzę (sprawdzenie zawartości % w wydychanym powietrzu dałoby ciekawe wyniki)- konkluzja: jakie pieniądze taka firma i taki remont - więc nie oczekujmy cudów
    doceniam że się robi cokolwiek co poprawi wizerunek ale jak uczyli mnie starsi (ukłon)biednego nie stać na tanie rzeczy

    • 0 0

  • Będzie zmieniony zapach

    dworców w Trójmieście?

    • 0 0

  • STACJE POWINNY BYĆ UJEDNOLICONE!! (1)

    Wszystkie stacje poza głównymi (Gdańsk, Wrzeszcz, Oliwa, Sopot, Gdynia Gł.)powinny wyglądać identycznie, jeden model nawierzchni, wiat, budek na peronie, wind etc. Tak, żeby całość wyglądała spójnie, sprawiała wrażenie linii zarządzanej przez jedną spółkę, a nie jak osobne obiekty, o przeróżnej architekturze i standardzie, wyglądające jak gdyby zostały postawione przez lokalne wspólnoty w ramach czynu społecznego...To tak jak by wśród przystanków komunikacji miejskiej w Gdańsku znaleźć można było na przemian szklaną wiatę koloru zielonego, koloru żółtego i w zebrę, murowany klocek jak przystanki PKS na wsiach, blaszankę z prostej blachy, z blachy karbowanej czy budę z dykty, normalne?? Raczej nie, ale tak to wygląda w przypadku SKMki...

    • 0 0

    • mestvin: zgadzam się z Tobą!

      • 0 0

  • mestviin nie wiesz ze w naszym kraju to nie przejdzie !

    przecież to nudne, pospolite i jak w niemczech.... czyli sztuczne i bez polotu. Zostanie jak napisałeś - kazdy inny

    • 0 0

  • a czy gołębie zostaną? nie wyobrażam sobie dworca bez nich (te loty koszące i niespodzianki spadające z nieba) gołębie muszą zostać!!

    • 0 0

  • no wlasnie

    chyba największym problemem jest ostatni wymieniony przez Ciebie powód "jak w Niemczech"(czyt. porządnie),a znając stosunek Polaków do Niemców jest pewne,że od zachodnich sąsiadów przykładu nikt nie odważy się wziąć, bo przecież co niemieckie = hitlerowskie, w takim kontekście łatwo jest zrozumieć brak autostrad w Polsce - Hitler je budował, więc nam nie wypada...

    • 0 0

  • Moim zdaniem jaka kolwiek modernizcja czy remonty są bezsensownym wydawaniem pieniędzy. Młodziesz Polska niedorosła a raczej prawo które powinno zapobiegać wandalizmowi, za szybkim rozwojem miast. Co z tego że odremontóją odnowią? a tydzień po odbiorze tecznicznym są malunki na ścianach... żeby było to jeszcze ładne, ale takie bylejakie za niczym wyglądające bazgroły! A miesiąc póżniej powybijane szyby. Potem ludzie zaczynają nażekać ale remont zrobili do bani. Windy nie działają? A kto je zepsół? Nocni oprychy wracający z jakiejś biby i szukający rozrywki! Kto ma to naprawiać 100razy na miesiąc? Ale to przecież niska szkodliwość czynu wedle Polskiego prawa. Czemu w Moskiewskim metrze wygląda jak w galerji muzealnej? Bo tam od razu pała i wązkie dżwi!

    • 0 0

  • ...dotrzymał słowa?!

    ..a p.Jarosław K. znowu SOBIE przypisze remonty przystanków SKM, dotrzymał słowa?!, cha, cha, a Ty narodzie zapamiętaj mu to.....cha, cha....

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane