- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (444 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (152 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (176 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Szybko odzyskali skradzione auto (17 opinii)
Starowiejska po zmianach: skrajne opinie
Prace się skończyły. Trwają ostatnie poprawki
Prace remontowe na ul. Starowiejskiej w Gdyni się skończyły. Są nowe chodniki, wyniesione skrzyżowania, kilkanaście parkletów oraz ogródków gastronomicznych i czerwone latarnie. Na odcinku od 3 Maja do Władysława IV ruch został odwrócony. "Nowa" Starowiejska wzbudza skrajne opinie wśród kierowców i mieszkańców.
- Czerwone latarnie jak w Amsterdamie
- Jakie zmiany w ruchu?
- Urzędnicy: trzeba patrzeć na znaki
- Społecznicy: mniejszy ruch to mniejszy hałas
- Zostaje podział na jezdnię i chodnik
- Parklety? Niejasne zasady
- Najpierw w listopadzie 2022 r. pojawiły się czerwone latarnie, a później okazało się, że remont, który miał się skończyć w grudniu, przedłuży się o kwartał.
- Wiosną zamontowano kilkanaście parkletów, pojawiła się mała infrastruktura, stojaki rowerowe - także w kolorze czerwonym.
- Ostatnio odwrócono ruch, na odcinku od 3 Maja i Władysława IV, pozbawiając kierowców możliwości bezpośredniego przejazdu od dworca do ul. Świętojańskiej.
Czerwone latarnie jak w Amsterdamie
Oficjalnie prace się nie zakończyły, trwają ostatnie poprawki, ale zmiany już wywołały sporo emocji wśród kierowców. Nadal wielu z niedowierzaniem wpatruje się też w czerwony kolor latarni i ławek, kojarzących się z dzielnicami rozpusty w Amsterdamie czy Kopenhadze.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania w centrum Gdyni
Władze miasta tłumaczą, że ta barwa wybrana została przez miejskiego plastyka. Nie jest przypadkowa, bo poza tym, że stanowi wyrazisty kontrast do standardowej ulicznej infrastruktury, nawiązuje też do historycznego wyglądu tej ulicy, a konkretniej: do koloru cegieł, z których powstawały pierwsze zabudowania w tym miejscu.
- Zależy nam na zachowaniu tradycji tej części Gdyni, jednak zastosowane w projekcie rozwiązania sprawią, że będzie to miejsce atrakcyjne do złapania oddechu, chwili wytchnienia na świeżym powietrzu czy odpoczynku przy kawie, kupionej w działających tam punktach gastronomicznych - opowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Jakie zmiany w ruchu?
- Odcinek ul. Starowiejskiej od skrzyżowania z ul. 3 Maja do skrzyżowania z ul. Mściwoja - odwrócenie wcześniejszego kierunku ruchu, ruch przebiega w stronę dworca PKP Gdynia Główna;
- odcinek ul. Starowiejskiej od skrzyżowania z ul. Mściwoja do skrzyżowania z ul. Władysława IV - odwrócenie wcześniejszego kierunku ruchu, ruch przebiega w stronę ul. 3 Maja;
- początkowy fragment ul. Starowiejskiej przy placu Gdynian Wysiedlonych i ul. Dworcowej - brak możliwości zawrócenia do ulicy Dworcowej;
- cała długość ul. Starowiejskiej - wprowadzenie strefy zamieszkania.
Wywołało to ogromne kontrowersje, co udowadnia nasz Raport.
(24 opinie)
(77 opinii)
Nie wjeżdżaj "na pamięć" w Starowiejską (35 opinii)
Urzędnicy: trzeba patrzeć na znaki
Urzędnicy z magistratu tłumaczą, że trzeba patrzeć na znaki.
- Naprawdę warto zwracać uwagę na znaki, są one ustawione wszędzie tam, gdzie powinny być: znaki "droga jednokierunkowa" czy "zakaz wjazdu". Cała ulica została zamieniona w strefę zamieszkania. Oznacza to, że na całej jej długości obowiązuje prędkość maksymalna do 20 km na godz., piesi mają pierwszeństwo przed wszystkimi pojazdami oraz postój pojazdów jest możliwy tylko na wyznaczonych stanowiskach postojowych, nie wolno parkować w pozostałych miejscach - podkreśla Rafał Studziński z Referatu Organizacji Ruchu gdyńskiego Urzędu Miasta.
Nie wszyscy stosują się do znaków.
Społecznicy: mniejszy ruch to mniejszy hałas
O opinię na temat Starowiejskiej zapytaliśmy inicjatorów zmian na ulicy. Przypomnijmy, że to Łukasz Piesiewicz, który założył stowarzyszenie "Starowiejska", przemianowane później na Miasto Wspólne, przekonywał od lat, że ulica potrzebuje gruntownego remontu. Jak podkreślał wcześniej, skończyło się na estetyzacji, ale widzi plusy zmian.
- Odwrócenie ruchu na środkowym odcinku (między Władysława IV a 3 Maja jeździmy w kierunku dworca), choć nierespektowane przez wszystkich, już daje efekt w postaci wyeliminowania dużej części przejazdów tranzytowych. Ci, co nie mają celu podróży na Starowiejskiej, wybierają równoległe ulice - Wójta Radtkego i 10 Lutego. Mniejszy ruch to mniejszy hałas, większe bezpieczeństwo pieszych, większy komfort korzystających z ogródków gastronomicznych. Wciąż mamy do czynienia z ruchem w poszukiwaniu darmowych miejsc postojowych, ale widać stopniowo, że świadomość zakazu parkowania w strefie zamieszkania poza miejscami wyznaczonymi jest coraz powszechniejsza - wskazuje, dodając, że czerwień rzeczywiście może wyróżnić Starowiejską na lata i być jej pozytywnym wyróżnikiem.
Nie brakuje też jednak krytycznych uwag.
Zostaje podział na jezdnię i chodnik
- Mimo zmiany charakteru ulicy pozostał wyraźny podział na chodnik i jezdnię - pustą i prowokującą do jej wypełnienia. Na razie wypełnia ją nieprawidłowe parkowanie poza miejscami wyznaczonymi i parklety. Z czasem może wypełnią ją stoliki ogródków gastronomicznych. To chyba najważniejsze zadanie i pytanie na najbliższy czas - czym wypełnić jezdnię, szczególnie poza sezonem. Na to projektanci i Urząd Miasta nie odpowiedzieli. Niestety względy ochrony konserwatorskiej uniemożliwiły głębszą ingerencję w bruk, co ułatwiłoby to zadanie - dodaje Łukasz Piesiewicz.
Jego zdaniem parklety powinny montować lokale. Na razie ustawiono 14 takich konstrukcji. Połowa w założeniu ma być dla lokali gastronomicznych.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Meble używane, ale dobre
Parklety? Niejasne zasady
- Sam koszt parkletów gastronomicznych to blisko 600 tys. zł, a moim zdaniem to lokale powinny samodzielnie "kolonizować" dawną jezdnię wedle wytycznych miasta. Nie bardzo wiadomo, jak miasto obdzieliło parkletami lokale gastronomiczne. Jedne dostały możliwość powiększenia ogródków gastronomicznych, z kolei inni zgłaszający chęć uruchomienia gastronomii dostawali warunki uniemożliwiające postawienie choćby jednego stolika. Warto tu nakreślić jasne zasady, tak by Starowiejska przyciągała jeszcze więcej gastronomii, a lokale miały jasną perspektywę rozwoju - kończy.
Przebudowa ul. Starowiejskiej
![Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2820/405x405/2820349__kr.webp)
Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?
Rozpocznij quizOpinie (537) ponad 20 zablokowanych
-
2023-05-15 07:39
Już niedlugo lucyk będzie odwołany, wróci normalność (3)
Ruch na starowiejskiej, świętojańskiej oraz miejsca parkingowe. Mieszkańcy górą!
- 86 4
-
2023-05-15 08:17
(1)
Jak wygrać ekipa Piesiewicza to będzie w tej kategorii gorzej niż teraz
- 8 1
-
2023-05-15 18:38
Nieważne kto wygra
Lepiej dla kierowców już było. Zmiana włodarzy tylko przyspieszy przywracanie zdrowych proporcji, bo to już się dzieje w każdym większym mieście w Polsce. GD i GA to był do tej pory hamulcowy
- 0 1
-
2023-05-15 09:25
miejsca parkingowe - jeśli darmowe - będą z reguły zajęte
można te miejsca wykorzystać bardziej produktywnie
- 1 5
-
2023-05-15 07:45
Jestem na nie. (1)
A jeżdżę przede wszystkim komunikacją miejską. To kolejna, po Świętojańskiej, zmiana na minus. Jako rodowita gdynianka jestem bardzo niezadowolona z ostatnich roszad. Gdynia, pomimo inwestycji deweloperów i szklanych domów, staje się małomiasteczkowa!
- 115 3
-
2023-05-15 16:42
Akurat po Świetojańskiej zbiorkom ma dwa kierunki, a po Starowiejskiej nie jeździ.
Co by trzeba zrobić, żeby w twoim mniemaniu Gdynia była ,,wielkomiejska,,?
- 0 0
-
2023-05-15 07:46
Dykta na jezdni (5)
Pan Piesiewicz i jego stowarzyszenie Gdynia Miasto Wspólne osiągnęła na pewno sukces. Ruch samochodowy został utrudniony. Szkoda że mają tak wąskie horyzonty, że wystarcza im tak mierna przebudowa.
- 93 10
-
2023-05-15 07:51
no niestety w Gdyni myślenie władz jest zacofane
zamiast ograniczać ruch samochodowy trzeba go tam natychmiast zlikwidować i zrobić prawdziwy deptak
- 4 16
-
2023-05-15 09:18
Jaki tam pan?
Cham
- 10 3
-
2023-05-15 09:28
ruch samochodowy jest utrudniany skutecznie przez obecność samochodów i ich ruch (1)
Szkoda, że masz takie wąskie horyzonty - jak widać z komentarza inicjatora tej przebudowy, nie jest ona wystarczająca dla niego - w każdym razie nie smuci i liczy na dalsze zmiany na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa mieszkańców, niekoniecznie głównie tych, którzy chcą się poruszać samochodami (nawet na małe odległości - tak jak Ty).
- 0 14
-
2023-05-15 16:30
Generalnie inwestycja poprawia komfort Pana Piesiewicza, który jak wiadomo jest mieszkańcem ulicy Starowiejskiej. Mieszkańcy mają o tej inwestycji zupełnie inne zdanie, co widać w wielu komentarzach.
- 2 1
-
2023-05-15 10:56
Redaktorzy też dołożyli swoją cegiełkę, wypluwane w seryjnej produkcji artykuły o potrzebie zmian, wyrzuceniu aut ze Starowiejskiej i z centrum, likwidacji miejsc parkingowych przynoszą efekty.
- 7 0
-
2023-05-15 07:46
Kolejne pudrowanie trupa.
Centrum Gdyni zabiła Riviera.
- 73 6
-
2023-05-15 07:46
Co do kolorów to kwestia gustu, ale bylejakość i brak pomysłowości to już przesada (2)
- kostka na ulicy już obecnie jest źle przełożona, za rok czy dalej będzie dramat
- skoro wyciszamy ruch to wyciszmy też ulice - a do tego zamiast kostki przydałby się asfalt, byłoby ciszej nie tylko dla mieszkańców, ale też przechodniów czy osób korzystających z ogródków
- położyli zupełnie inne płyty chodnikowe niż w reszcie miasta w tym przylegających ulicach, do tego jakość położenia bardzo słaba miejscami
- podobnie z latarniami - poza samym wątpliwej pomysłu kolorem to nie przystają one wystrojem do reszty w mieście - ostatnio pomysły pana plastyka jak nie 'śmiertelne' to 'burdelowe'
- kolejna specjalność Gdyni - betonowe wielkie donice pojawiły się jak na Skwerze - co one wnoszą poza kosztami?
- znak 'strefa zamieszkania" na długości ok. 20 mtr (!) na skrzyżowaniu Władysława IV ze Starowiejską
- na marginesie całości - jak już pan plastyk czy ktoś chciał zrobić atrakcję ze Starowiejskiej to zamiast ulicy czerwonych latarni można było nasadzić np. sporo kwitnącej wiśni i raz w roku byłaby to chociaż atrakcja w mieście
Ale co ja tam wiem...- 113 4
-
2023-05-15 10:11
Dodajmy reklamy
Reklamoza, szyldy, ulotki, smieci- może zaczęliby od uchwały krajobrazowej i "Uprzątnięcia" wizualnego przestrzeni? Tu wściekle zielona żabka, tam żółty chiński market, każdy kawałek chodnika inny, na bruku można zęby wybić, jak się na to patrzy to ma się ochotę pojechać gdzie indziej... Jak mam usiąść w ogródku i zjeść posiłekpatrząc na ten syf, to wolę zjeść w domu, albo w innej miejscowości..
- 9 0
-
2023-05-15 16:44
Asfalt latem podnosi temperaturę otoczenia.
Uwalnia szkodliwe substancje itd.
- 1 0
-
2023-05-15 07:47
Jaka władza takie miasto
Myślałem, że ten czerwony kolor to jakaś nowość.... A tu okazuje się że w Elblągu też są takie na dolince :)
- 36 2
-
2023-05-15 07:48
Nie było innego koloru na lampy, śmietniki, itp tylko czerwone ???? (3)
...
- 50 6
-
2023-05-15 09:45
Taka farba zalega w magazynie. Biała jest na ścieżki rowerowe.
- 9 2
-
2023-05-15 14:45
Reinkarnacja komuchów (1)
- 0 2
-
2023-05-15 16:45
To cię boli? Zmień barwy narodowe!
- 0 0
-
2023-05-15 07:49
Te dziwolążne parklety i betonowe sarkofagi na roślinki to dramat. Chodniki krzywe. Mnóstwo kasy (naszej) wyrzucone w błoto.
- 82 3
-
2023-05-15 07:49
Mam lokal na Staromiejskiej. Po remoncie tłumy gości. (1)
Rekordowe utargi i zyski. Czerwone latarnie to sztos.
Janusz- 28 21
-
2023-05-15 14:46
Gratulacje
- 6 0
-
2023-05-15 07:52
Piesiewicz walczy o parklet dla swojej familii
Ot caly spolecznik
- 49 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.