- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (98 opinii)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (76 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (435 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (38 opinii)
- 5 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (246 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (67 opinii)
Startują inwestycje na lotnisku
W kwietniu zakończy się prowizoryczna rozbudowa terminalu pasażerskiego lotniska w Rębiechowie. Po jej zakończeniu powiększą się sale przylotów i odlotów, dzięki czemu przez port lotniczy będzie mogło przewijać się więcej samolotów. - Będziemy mogli przyjąć i odprawić do ośmiu samolotów na godzinę - tłumaczy Włodzimierz Machczyński, prezes zarządu Portu Lotniczego Gdańsk.
Modernizacja istniejącego terminalu to dopiero wstęp do poważniejszych inwestycji. Zarząd portu oszacował je na ok. 100 mln euro w latach 2007-2013. Część ma pochodzić z funduszy unijnych, reszta ze środków własnych. Przygotowano już projekty, które miałyby być realizowane w ramach unijnego programu SPO Transport, Infrastruktura i Ochrona Środowiska. Jak zdobyć pozostałe środki?
- W lutym przedstawimy udziałowcom portu lotniczego różne warianty zdobycia tych pieniędzy. Najprostsze byłoby podniesienie kapitału spółki, ale zaproponujemy także pozyskanie inwestora strategicznego, partnerstwo publiczno-prywatne, kredyt oraz wprowadzeni spółki na giełdę - wylicza Włodzimierz Machczyński.
Na co miałyby pójść te pieniądze? Ponieważ już dziś lotnisko obsługuje więcej pasażerów niż powinno (zaprojektowano je dla 1 mln pasażerów rocznie, a w 2006 r. ten poziom osiągnęło już jesienią), priorytetem jest nowy terminal. W lutym zostanie ogłoszony konkurs na jego projekt architektoniczny. Ma obsłużyć do 3 mln pasażerów rocznie.
Niebawem powstanie projekt przebudowy odcinka ulicy Słowackiego, na odcinku od ul. Spadochroniarzy do lotniska. Prace budowlane miałyby ruszyć jeszcze w tym roku, a warta ok. 3 mln zł inwestycja powinna być gotowa za rok. Czemu ma służyć? - Dziś ten odcinek koliduje z drogą kołowania samolotów, którą musimy zbudować - wyjaśnia prezes Machczyński.
Żeby nowy terminal nie świecił pustkami trzeba będzie zbudować nową drogę kołowania, która odciąży płytę startową i sprawi, że port będzie mógł przyjąć więcej samolotów. Dopiero gdy port zyska nową drogę kołowania, oba terminale - nowy i istniejący - zostaną połączone, dzięki czemu przepustowość całego portu wzrośnie do 4 mln pasażerów rocznie.
W pakiecie najbliższych inwestycji znajdują się także m.in. stanowisko do odladzania samolotów, nowe płyty postojowe i oraz kolejne drogi kołowania.
Opinie (202) ponad 10 zablokowanych
-
2007-01-03 01:12
acha przypomnialo mi sie, to dosc wazne
Jak budujecie nowe toalety to nie stawiajcie wiszacych muszli klozetowych .Nie wiem czy ja jestem za ciezki czy one sa zbyt watl-obrywam je dosc latwo ,wystarczy ze usiada i sie wysile:)))
Toaleta ma stac na podlodze!!!- 0 0
-
2007-01-03 01:25
Posilki na wszystkich lotniskach i napoje sa bardzo drogie i dosc malo smaczne.Jedzenie w samolotach to jakies bez smaku sandwicze z fabyki.
Gdzie te czasy gdy lot serwowal szynike krakusa z polskim chlebem i korniszonem ?- 0 0
-
2007-01-03 01:27
Ta, jak zygac na plecy sasiada to czyms dobrym
- 0 0
-
2007-01-03 01:29
sprawdzone w czasie lotu!
golonka i bigosem
- 0 0
-
2007-01-03 01:35
Wreszcie rozwój !!
Czujemy, że krajem rządzi PiS, a nie złodziejstwo SLD-PO.
Tak trzymać!!- 0 0
-
2007-01-03 01:37
ja juz glosowalem na hulajacy wiatr, a ty?
- 0 0
-
2007-01-03 02:40
Zamknąć w cholere lotnisko
będą nam kopcić samoloty i straszyć zwierzyne.
Ma być nic.- 0 0
-
2007-01-03 03:42
Chicago pozdrawia Gdansk
Moze jakies bezposrednie polaczenie ?
- 0 0
-
2007-01-03 05:55
W koncu... Bo nasze lotnisko to maly żenad...
- 0 0
-
2007-01-03 06:19
a co z polączeniem kolejowym, czy ono jest przewidziane w planach i czemu nie?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.