• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po stłuczkach dziewięć razy zamykano tunel pod Martwą Wisłą

Szymon Zięba
23 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Choć drogowe incydenty wyglądały groźnie, szczęśliwie obyło się bez poważnie poszkodowanych.

Dziewięć razy w tym roku rury Tunelu pod Martwą Wisłą zamykano z powodu kolizji i wypadków. Z roku na rok rośnie także liczba awarii samochodów, które korkują ten odcinek Trasy Słowackiego. To m.in. efekt większego ruchu: podczas gdy w 2018 roku przez tunel dziennie przejeżdżało średnio 26 tys. aut, w tym roku liczba ta urosła do 29 tys. pojazdów na dobę.



Często stoisz w korkach w Tunelu pod Martwą Wisłą?

Tunel pod Martwą Wisłą łączy zachodnią część Gdańska z Wyspą Portową w miejscu, w którym Trasa Słowackiego przechodzi w Trasę Sucharskiego. Każdego dnia tunelem przejeżdżają tysiące samochodów, a każde zamknięcie nie tylko całej rury tunelu, ale i pasa ruchu, wywołuje spore korki w tej części miasta.

W 2019 roku (do 20 grudnia) - z powodu incydentów drogowych - poszczególne rury Tunelu pod Martwą Wisłą musiały być zamykane dziewięć razy. W niektórych przypadkach były to zamknięcia krótkotrwałe, na kilka minut (najkrótsze trwało pięć minut), w innych sytuacjach - tunel zamykano na dłużej.

W pamięci kierowców, którzy często wybierają tę trasę, zapisał się 14 maja - tego dnia doszło w tunelu do stłuczki, przez co rura T1 (w kierunku Letnicy) była zamknięta aż przez trzy godziny, co spowodowało spore korki.

Samochód uderzył w ścianę tunelu



- Kierowca samochodu ciężarowego, jadąc prawym pasem tunelu w kierunku al. Płażyńskiego, podczas wykonywania manewru zmiany pasa ruchu na lewy pas, żeby uniknąć zderzenia ze stojącymi w zatorze innymi pojazdami, zderzył się z, jadącym w tym samym kierunku lewym pasem, samochodem osobowym. Następnie odbity siłą uderzenia zjechał na prawy pas, gdzie uderzył w stojący w zatorze drogowym inny samochód. Jednocześnie pojazd odbity siłą uderzenia przewrócił się na lewy bok, uderzając w ścianę tunelu uszkadzając jej poszycie - przypomina nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Stłuczka z maja 2019 roku:


Ponad 200 zatrzymanych praw jazdy



Wśród przyczyn kolizji na tej ruchliwej trasie, policjanci wymieniają m.in. brawurę i niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drogach. W tym roku ze zbyt dociśniętego gazu funkcjonariuszom tłumaczyć się musiały setki kierowców.

- Rejon Tunelu pod Martwą Wisłą jest regularnie patrolowany przez policjantów ruchu drogowego. Funkcjonariusze w ramach pełnionej w tym miejscu służby, m.in. kontrolują prędkość, z jaką poruszają kierowcy. Od początku stycznia 2019 r. do 18 grudnia zatrzymano 202 prawa jazdy kierowcom, którzy przekroczyli dopuszczalną prędkość powyżej 50 km/h w obszarze zabudowanym na tej ulicy - mówi nadkom. Magdalena Ciska.


Co ważne, usuwanie skutków kolizji w tunelu bywa mocno uciążliwe. W przeciwieństwie do zdarzeń na otwartej przestrzeni, uszkodzonego pojazdu nie można swobodnie zepchnąć na pobocze. Rozbity samochód musi zostać usunięty z tunelu najczęściej przy pomocy lawety.

Niemal 30 tysięcy aut w Tunelu pod Martwą Wisłą dziennie



W sumie pas ruchu bądź cała rura tunelu (z różnych przyczyn, również prac serwisowych) zamykana była 608 razy.

- Najczęstsze problemy, jakie spotykały kierowców w tunelu, to brak paliwa w pojeździe, zdarzały się również innego typu awarie, unieruchamiające samochód. W porównaniu z latami ubiegłymi można zaobserwować ponad dwukrotny wzrost liczby takich zdarzeń (w 2017 roku było ich 144, a w 2018 - 157) - mówi Konrad Marciński z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Wpływ na to ma wzrost średniej liczby pojazdów przejeżdżających codziennie przez tunel. W 2018 roku przez tunel dziennie przejeżdżało średnio 26 tys. samochodów. W tym roku średnia urosła do 29 tys. pojazdów na dobę.

Groźnie wyglądała także październikowa stłuczka motocyklisty z osobówką: rozpędzony jednoślad wjechał w tył auta. Na szczęście nikt nie doznał poważniejszych obrażeń.



07:41 23 GRUDNIA 19 (aktualizacjaakt. 07:53)

Zamknięty pas w Tunelu pod Martwą (7 opinii)

Utrudnienia w Tunelu pod Martwą Wisłą. Prawy pas, kierunek Nowy Port - zamknięty. Powód: zatrzymane auto.
Utrudnienia w Tunelu pod Martwą Wisłą. Prawy pas, kierunek Nowy Port - zamknięty. Powód: zatrzymane auto.

Miejsca

Opinie (195) 7 zablokowanych

  • 90 % sytuacji spowodowanych jest ludzka głupotą

    Dokładnie to samo się dzieje na obwodnicy.

    Wpychanie, zajeżdżanie, jazda na zderzaku i brak wyobraźni

    • 8 2

  • Zamknijcie to dziadostwo na amen

    • 4 1

  • Regularne patrole?

    Od dwóch lat jeżdżę tunelem nawet po kilka razy dziennie, i może ze dwa razy widziałem na poboczu patrol wypisujący mandat. Zresztą sama liczba 200 odebranych praw jazdy w ciągu roku to jakaś kpina biorąc pod uwagę że dziennie przejeżdża tamtędy 16 tyś aut, a średnio co 10 kierowca rozpędza się tam do 130/h, nawet starymi rzęchami bo "z górki".

    • 8 0

  • Opinia wyróżniona

    Prędkość. (3)

    Odcinkowy pomiar prędkości, to może rozwiązać problem. Niby jest ograniczenie do 70km/h, sam nie raz byłem wyprzedazany przez ciężarówki z dużo większą prędkością. Potem wszyscy zdziwieni czemu tak dużo kolizji. nadmierna prędkość.

    • 42 17

    • (2)

      Problemem jest brak wyobraźni i znajomości podstawowych praw fizyki. Redukcją prędkości można zredukować efekty, ale nie wyeliminuje się przyczyn. Gwałtowne bezmyślne manewry, brak dynamiki i sygnalizowania swoich zamiarów, nietrzymanie dystansu adekwatnego do prędkości, brak uwagi wobec otoczenia i innych kierowców, poczucie wyższości wobec innych (próżność). Poziom umysłowy ludzi z uprawnieniami do kierowania pojazdami (i nie tylko) pozostawia wiele do życzenia. Część tych osób nie powinna obsługiwać niczego bardziej skomplikowanego od taczki z gnojem. Z drugiej strony jest potrzeba na tanie usługi typu dowóz paczki pod drzwi, czy tani powszechny bilet na autobus. Trochę przyjdzie poczekać, aż tego typu osoby zostaną zastąpione przez sztuczną inteligencję.

      • 9 0

      • I mamy Janusza. (1)

        brak dynamiki - żle, prędkość OK?
        Jesteś jednym z tych, co "szybko, ale bezpiecznie"?

        • 2 7

        • Szukasz Janusza, ale sam się ujawniłeś jako Janusz.
          Praca domowa na święta, popytaj rodziców, wujków, szwagrów co to jest dynamika i różnica między dużą prędkością. Podpowiem gnanie od świateł do świateł i gwałtowne hamowanie to nie jest dynamika :) Naprawdę mamy słabych kierowców, i to tych jeżdżą "przepisowo".

          • 3 0

  • Włączanie się do ruchu

    Jak dla mnie to tym wszystkim "próbującym" wjechać ze zjazdu na prawy pas powinni zabrać prawo jazdy. Jak można być tak niezdecydowanym na drodze? Jak nie umieją jeździć to niech za kółko nie wsiadają... patrole widziałem od otwarcia tunelu dwa razy na miejscu wyłączonym z ruchu przed zjazdem na węzeł harfa od strony tunelu. To są te kontrole?

    • 6 1

  • przeczytałam (1)

    wszystkie komentarze i nie mogę śmiechu ogarnąć jacy prawi i nieskazitelni czytelnicy są na tym portalu. Wszyscy jeżdżą przepisowo ha. Ciekawe, bo przejeżdżam tamtędy dwa razy dziennie i jedyne pojazdy, które nie przekraczają tam prędkości to są elki. nikt nie jedzie tam 70, a już na pewno nie 50. Nie raz mi się zdarzyło, że jadąc 90 lewy pasem jakiś baran usiadł mi na zderzaku i mrugał długimi. Nie jestem za przekraczaniem prędkości, ale pomyślcie logicznie, że przy takiej ilości samochodów gdyby wszyscy jechali 50 to korek byłby już od zjazdu z południowej. Za dwa lata tunel stanie się nieprzejezdny. Inwestycja super, ale jak zwykle bez pomysłu na przyszłość.

    • 2 9

    • Czyli przyznajesz, że przepisy ruchu masz w tyle i będziesz jeździć według własnego widzimisię.

      W sześciopasmowym tunelu też byś powodował zagrożenie.

      • 0 1

  • polscy kierowcy to matoly. gorsi sa tylko ruscy.

    • 8 1

  • porównując do górnego odcinka Słowackiego

    to i tak jest bezpiecznie. Dziewięć razy, niby sporo, ale biorąc pod uwagę przepływ aut to powodów do paniki nie ma, zobaczymy jaki będzie trend

    • 2 1

  • ciekawe jak wygląda taka statystyka w podobnych tunelach w Niemczech, Austrii, Szwajcarii..... dobra chyba wszyscy wiemy.

    • 3 0

  • Najłatwiej zwalać wszytko na szybkość (3)

    Łatwo w ten sposób uspokoić swoje sumienie. Szkoda, ze nikt nie łapie tych, którzy nie potrafią korzystać z pasów rozbiegowych, tych którzy włączony kierunkowskaz uważają za pierwszeństwo do zmiany pasa, zawalidrogów na lewym pasie, rozkojarzonych kierowców, którzy przecież jakoś muszą wrócić na wpół śpiąc po całym dniu pracy... przymykane jest oko na cwaniaków, którzy często próbują się wbić w korek na ciągłej lini na środku skrzyżowania. No i mamy już kilka innych powodów, przez które miasto stoi, a wcale nie są związane z szybkością... ale wiadomo niedostosowanie szybkości i bla bla bla...

    • 13 4

    • "zawalidrogów na lewym pasie" (2)

      pewnie takich, którzy jeżdżą zaledwie 80 tam, gdzie wolno 50.

      • 2 2

      • Chociażby takich (1)

        Którzy od placu zebrań ludowych jadą do Gdyni lewym pasem 50 kph...

        • 1 2

        • Ci co minusują nie patrzą na znaki i nie mają pojęcia jakie tam jest ograniczenie... I to jest właśnie problem w Polsce, jest masa słabych kierowców, brawurowych też mamy, większość kolizji jest przez brak umiejętności, a nie prędkość, wypadki to inna bajka, fizyki się nie oszuka i jednak siła jest potrzebna...

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane