• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po stłuczkach dziewięć razy zamykano tunel pod Martwą Wisłą

Szymon Zięba
23 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Choć drogowe incydenty wyglądały groźnie, szczęśliwie obyło się bez poważnie poszkodowanych.

Dziewięć razy w tym roku rury Tunelu pod Martwą Wisłą zamykano z powodu kolizji i wypadków. Z roku na rok rośnie także liczba awarii samochodów, które korkują ten odcinek Trasy Słowackiego. To m.in. efekt większego ruchu: podczas gdy w 2018 roku przez tunel dziennie przejeżdżało średnio 26 tys. aut, w tym roku liczba ta urosła do 29 tys. pojazdów na dobę.



Często stoisz w korkach w Tunelu pod Martwą Wisłą?

Tunel pod Martwą Wisłą łączy zachodnią część Gdańska z Wyspą Portową w miejscu, w którym Trasa Słowackiego przechodzi w Trasę Sucharskiego. Każdego dnia tunelem przejeżdżają tysiące samochodów, a każde zamknięcie nie tylko całej rury tunelu, ale i pasa ruchu, wywołuje spore korki w tej części miasta.

W 2019 roku (do 20 grudnia) - z powodu incydentów drogowych - poszczególne rury Tunelu pod Martwą Wisłą musiały być zamykane dziewięć razy. W niektórych przypadkach były to zamknięcia krótkotrwałe, na kilka minut (najkrótsze trwało pięć minut), w innych sytuacjach - tunel zamykano na dłużej.

W pamięci kierowców, którzy często wybierają tę trasę, zapisał się 14 maja - tego dnia doszło w tunelu do stłuczki, przez co rura T1 (w kierunku Letnicy) była zamknięta aż przez trzy godziny, co spowodowało spore korki.

Samochód uderzył w ścianę tunelu



- Kierowca samochodu ciężarowego, jadąc prawym pasem tunelu w kierunku al. Płażyńskiego, podczas wykonywania manewru zmiany pasa ruchu na lewy pas, żeby uniknąć zderzenia ze stojącymi w zatorze innymi pojazdami, zderzył się z, jadącym w tym samym kierunku lewym pasem, samochodem osobowym. Następnie odbity siłą uderzenia zjechał na prawy pas, gdzie uderzył w stojący w zatorze drogowym inny samochód. Jednocześnie pojazd odbity siłą uderzenia przewrócił się na lewy bok, uderzając w ścianę tunelu uszkadzając jej poszycie - przypomina nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Stłuczka z maja 2019 roku:


Ponad 200 zatrzymanych praw jazdy



Wśród przyczyn kolizji na tej ruchliwej trasie, policjanci wymieniają m.in. brawurę i niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drogach. W tym roku ze zbyt dociśniętego gazu funkcjonariuszom tłumaczyć się musiały setki kierowców.

- Rejon Tunelu pod Martwą Wisłą jest regularnie patrolowany przez policjantów ruchu drogowego. Funkcjonariusze w ramach pełnionej w tym miejscu służby, m.in. kontrolują prędkość, z jaką poruszają kierowcy. Od początku stycznia 2019 r. do 18 grudnia zatrzymano 202 prawa jazdy kierowcom, którzy przekroczyli dopuszczalną prędkość powyżej 50 km/h w obszarze zabudowanym na tej ulicy - mówi nadkom. Magdalena Ciska.


Co ważne, usuwanie skutków kolizji w tunelu bywa mocno uciążliwe. W przeciwieństwie do zdarzeń na otwartej przestrzeni, uszkodzonego pojazdu nie można swobodnie zepchnąć na pobocze. Rozbity samochód musi zostać usunięty z tunelu najczęściej przy pomocy lawety.

Niemal 30 tysięcy aut w Tunelu pod Martwą Wisłą dziennie



W sumie pas ruchu bądź cała rura tunelu (z różnych przyczyn, również prac serwisowych) zamykana była 608 razy.

- Najczęstsze problemy, jakie spotykały kierowców w tunelu, to brak paliwa w pojeździe, zdarzały się również innego typu awarie, unieruchamiające samochód. W porównaniu z latami ubiegłymi można zaobserwować ponad dwukrotny wzrost liczby takich zdarzeń (w 2017 roku było ich 144, a w 2018 - 157) - mówi Konrad Marciński z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Wpływ na to ma wzrost średniej liczby pojazdów przejeżdżających codziennie przez tunel. W 2018 roku przez tunel dziennie przejeżdżało średnio 26 tys. samochodów. W tym roku średnia urosła do 29 tys. pojazdów na dobę.

Groźnie wyglądała także październikowa stłuczka motocyklisty z osobówką: rozpędzony jednoślad wjechał w tył auta. Na szczęście nikt nie doznał poważniejszych obrażeń.



07:41 23 GRUDNIA 19 (aktualizacjaakt. 07:53)

Zamknięty pas w Tunelu pod Martwą (7 opinii)

Utrudnienia w Tunelu pod Martwą Wisłą. Prawy pas, kierunek Nowy Port - zamknięty. Powód: zatrzymane auto.
Utrudnienia w Tunelu pod Martwą Wisłą. Prawy pas, kierunek Nowy Port - zamknięty. Powód: zatrzymane auto.

Miejsca

Opinie (195) 7 zablokowanych

  • Kiedyś na kursach uczono jak jeździć prawidłowo i posługiwać się wyobraźnią.

    Dzisiaj uczy się jak zdawać testy. Efekty są jakie są.

    • 15 1

  • 2 dni jeżdzilismy po mieście w Norwegi (1)

    same ronda ale normalne gabarytowo nie jakieś pierdziawki, Wszyscy spokojnie bez pośpiechu. Bez piractwa i zero korków bo jest płynność ruchu. A nad tym wszystkim wysokie mandaty. Tylko kto ma wprowadzić wysokie mandaty ? Patologia uliczna zrobi sobie pod górkę?

    • 9 0

    • Tylko, żeby być uczciwym, spójrz na liczbę ludności i samochodów

      w Polsce i w Norwegii.

      • 3 0

  • Film poniżej. 8 sekunda - wypadek. 58 sekunda - karetka podjechała i udzielana jest pomoc.

    Wiem, wiem, przypadek, "T" jechała i się zatrzymała, ale no prawie jak w kolumnie z naszymi rządzącymi nominantami.

    • 2 0

  • tunel.

    Mieszam w Bielefeldzie sa tunele, ale jest ograniczoa szybkosc do 30 km.i nikt nie pisze ze jest zawolno.Stoi kamera i kzdy jedzie pzsepisowo.A w Polsce kierowcy krzycza za wolno,i w tedy podnosicie szybkosc.A wiadomo ze Polscy kierowcy w Polsce to sa dzikusy. w bielefeldzie jada Poacy przpisowo i sa bardzo uprzejmni.

    • 9 4

  • W żadnym z pokazanych przykładów powodem kolizji nie była prędkość. W tym przypadku za każdym razem winę ponosi skończona oferma nie potrafiąca włączyć się do ruchu lub błąd podczas manewru zmiany pasa ruchu.

    • 6 5

  • Januszki i Grażynki kierownicy!

    Szybciej, bliżej, mocniej, nie patrz czasem na innych bo przecież sam/sama jestes na drodze! A Januszki w dostawczakach ciułających na granicy opłacalności - rozwal sie, zniszcz sobie auto które na ciebie zarabia, jeszcze moze trafisz do szpitala! Tylko nie zapomnijcie że trzeba zapierdzielać!

    • 6 1

  • sieroctwo

    z prawkiem z czipsów. 90% to babsztyle ciemięgi.

    • 5 0

  • za duża prędkość i brak odpowiednich odstępów

    • 5 0

  • Tam powinna być linia ciągła

    • 3 0

  • Problem jest łatwy do rozwiązania

    1. Odcinkowy pomiar prędkości
    2. Sprawdzanie za pomocą kamer odległości między pojazdami
    Takie rozwiązania są w wielu tunelach w krajach w których organizacją ruchu zajmują się fachowcy a nie naukowcy i politycy.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane