- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (430 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (52 opinie)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (262 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (165 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (107 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Stocznia Marynarki Wojennej walczy o kontrakt z Pakistanu
Stocznia Marynarki Wojennej w Gdyni ma szansę na podpisanie kontraktów na produkcję okrętów dla pakistańskiej marynarki wojennej. W grę wchodzą desantowce i małe jednostki specjalistyczne. Od poniedziałku z wizytą w Gdyni przebywa dowódca sił morskich Pakistanu, admirał Noman Bashir.
Oficjalnie wizyta szefa marynarki wojennej Pakistanu ma charakter kurtuazyjny, admirał odwiedzi m.in. 3 Flotyllę Okrętów w Gdyni. Jednak jak się nieoficjalnie dowiedział Portal Trojmiasto.pl jest szansa, że wizyta zaowocuje podpisaniem kontraktów na budowę jednostek w gdyńskiej Stoczni Marynarki Wojennej.
- W grę wchodzą patrolowce typu OPV (offshore patrol vessel), statki hydrograficzne oraz inne specjalistyczne jednostki. To raczej małe okręty do 60 metrów długości - potwierdza nasze informacje Zygmunt Czapluk z działu kontraktacji SMW w Gdyni. - Armia pakistańska jest jednak bardzo ciężkim klientem i zawsze stawia bardzo trudne warunki.
Pakistańska armia jest jedną z największych na świecie, liczy ok. 1,5 mln żołnierzy. Zadaniem sił morskich jest obrona liczącego ponad tysiąc kilometrów wybrzeża i najważniejszych portów.
Jedna z największych armii zawodowych na świecie przechodzi obecnie restrukturyzację. W tym roku pakistańska marynarka zakupiła już od Chin fregatę F-22P. Dwie kolejne tego typu jednostki będą gotowe w najbliższych miesiącach.
Od grudnia 2009 roku Stocznia Marynarki Wojennej w Gdyni znajduje się w stanie upadłości układowej. Zakład ma ponad 800 wierzycieli. Całkowita kwota zadłużenia jest trzymana przez zarząd w tajemnicy. Głównym właścicielem Stoczni Marynarki Wojennej jest Agencja Rozwoju Przemysłu, która posiada 99,38 proc. udziału w kapitale zakładowym spółki.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (79) 5 zablokowanych
-
2010-10-19 15:45
Jaka (1)
piekna chinska fregata , polaki nigdy takiej nie sa w stanie zbudowac , chyba ze za 20 lat !!!
- 2 3
-
2010-10-19 22:09
Polacy są w stanie budować takie a nawet lepsze! Ale tylko kierowani przez obcokrajowców bo organizacja pracy to nawet nie nasza słaba strona - tego poprostu tu nie ma.
- 0 0
-
2010-10-19 16:31
Też taką mamy - tylko że niewidzialną :) (1)
Każda remontówka jakoś przędzie - oprócz marwoja :( Może taniej będzie zrobić tam normalną prywatną stocznie remontową ?
- 5 1
-
2010-10-19 16:36
Jakoś przędzie....
- 2 0
-
2010-10-19 16:40
Każda jakoś przędzie...
bo bierze robotę, tylko po to aby SMW jej nie miała a potem okazuje się, że się przeliczyli i zlecają robotę do Stoczni MW.
Tak było z Kobbenami. Wzięli o połowę taniej i wtopili bo okazało się, że tak tanio nie da się tego zrobić a teraz część prac robi SMW.- 5 3
-
2010-10-19 17:31
i bardzo ładnie
dla ludzi ale nie przeciwko ludziom ! róbta co chceta.
- 3 0
-
2010-10-19 17:35
To się najedzie ciapatych na Oksywie
Polskie panienki będą miały co robić.
A my będziemy utrzymywać podejrzane potomstwo ;)- 6 2
-
2010-10-19 18:41
nie bądźmy tacy anty. Może coś z tego wyjdzie, Ja mam taka nadzieję , w końcu jestem studentka AMW :P
pozdrawiam- 3 4
-
2010-10-19 19:37
Bez emocji Panowie....
u Guzika jeszcze pare opon jest...spoko da rade.J...ać stoczniowców
grunt że pensja(nie byle jaka) mu leci !- 3 1
-
2010-10-19 19:44
ja im nie ufam, lepiej zbudujmy im te lotniskowce i niech się od nas odczepią
- 2 2
-
2010-10-19 20:14
patrz na usta
Dlaczego ci panowie mają usta, takie nienaturalne, może wypowie się psycholog?
- 3 0
-
2010-10-19 22:07
PRECZ Z KOMUNĄ
Oby to się nie udało, bo jeśli stocznia przetrwa to dalej będzie komuna i padnie za kilka lat. Jeśli padnie teraz to jest szansa, że zostanie odbudowana na nowych zasadach. Jeśli chodzi o polską marynarkę to nie ma nadziei - tu panuje jesień średniowiecza, głęboka komuna której nie sposób zlikwidować bez "trzęsienia ziemi"... przerost zatrudnienia, całe rody pracujące, głupota i beton - tu nie istnieje coś takiego jak organizacja.
a co do wypowiedzi:"To raczej małe okręty do 60 metrów długości..." to zupełnie nie rozumiem czy tu chodzi o kompleks jakiś, że im większe tym lepsze okręty? Lepiej jeden duży amerykański wrak niż 10 małych to jest polityka. W naszych warunkach to głupota - wystarczy spojrzeć na floty krajów skandynawskich.- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.