• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strabag rozbuduje Kwiatkowskiego. Nie wiadomo, co z buspasem

Michał Sielski
11 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego

Rozbudowę ul. KwiatkowskiegoMapka do dwóch pasów w każdym kierunku wykona firma Strabag. Wybrany właśnie w przetargu wykonawca otrzyma za to 22,9 mln zł. Po niecałych 9 miesiącach droga wraz z nowymi chodnikami i drogą rowerową ma być gotowa. Mają też być buspasy, ale na jakiej długości i po której stronie - tego nie wiadomo.



Czy buspas na części ul. Kwiatkowskiego to dobry pomysł?

- Kolejna ważna i kompleksowa inwestycja dla północnych dzielnic Gdyni wchodzi w fazę realizacji. Spośród czterech złożonych ofert wybraliśmy wykonawcę, którego oferta pozwoli nam zaoszczędzić w budżecie miasta ponad 10 mln zł. Ponadto inwestycja zrealizowana ma zostać w bardzo korzystnym czasie 36 tygodni - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Strabag otrzyma za prace 22 918 389,60 zł. Za te pieniądze ma rozbudować ul. Kwiatkowskiego od ul. UnrugaMapka do ul. Płk. DąbkaMapka. Wzdłuż trasy powstanie też droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo, który zostanie połączony z niedawno oddanym odcinkiem od ul. Andersa do ul. Kwiatkowskiego. Trasa dla rowerów będzie miała szerokość 2,5 m i zlokalizowana zostanie po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.

Buspas? W dokumentacji jest



Na tym odcinku zostanie rozbudowana ul. Kwiatkowskiego. Na tym odcinku zostanie rozbudowana ul. Kwiatkowskiego.
Najwięcej emocji podczas projektowania i ogłaszania przetargu wzbudziło wyznaczenie (lub nie) buspasa na rozbudowanej trasie. Przez długi czas nie udzielano konkretnych informacji na ten temat. Budowa ma ruszyć niebawem, a władze Gdyni nadal nie wiedzą (lub nie chcą powiedzieć) czy i gdzie buspasy będą.

Zapytaliśmy wiceprezydenta Marka Łucyka o to, czy buspas będzie na każdej nitce jezdni (w górę i w dół), czy będzie tylko jeden (np. tylko w górę, w kierunku ul. płk. Dąbka) czy może jeden o zmiennych kierunkach? Buspasów nie ma bowiem w najnowszej wizualizacji pokazującej efekty inwestycji. Odpowiedź jest - delikatnie rzecz ujmując - wymijająca:

- Posiadana dokumentacja projektowa oraz pozwolenie na budowę przewiduje buspasy w obu kierunkach - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiadomo za to, że buspasy znajdą się na kolejnych drogach na północy Gdyni.

- Na ul. Dąbka też planujemy buspasy. Priorytetem nie będzie w tym miejscu transport indywidualny - idziemy w końcu nowoczesnymi trendami i stawiamy na sprawną siatkę połączeń zbiorowych - zaznacza radna Samorządności Wojciecha Szczurka, Marika Domozych.
Estakada Kwiatkowskiego kończy się "wąskim gardłem", które powoduje korki nie tylko zimą. Za 9 miesięcy po dwa pasy będą do skrzyżowania z ul. płk. Dąbka. Estakada Kwiatkowskiego kończy się "wąskim gardłem", które powoduje korki nie tylko zimą. Za 9 miesięcy po dwa pasy będą do skrzyżowania z ul. płk. Dąbka.

Nowe chodniki i sygnalizacja świetlna



Oprócz tego przebudowane zostanie także skrzyżowania z ul. Podgórską, powstaną nowe chodniki, a także infrastruktura przystankowa i sygnalizacja świetlna. W ramach prac przewidziana jest budowa nowej kanalizacji deszczowej, a całość dopełni nowoczesne oświetlenie w technologii LED, nasadzenia zieleni i mała architektura.

Miejsca

Opinie (272) 3 zablokowane

  • Znakomicie

    10 mln. będzie na białą farbę i krzaczki

    • 2 1

  • Rozbudowa

    Ciekawe jak zabezpieczą przed hałasem ul Perłową? Czy już mieszkańcy zostali zapoznani z planami?

    • 2 1

  • Wystarczy buspas w górę

    W dół przejeżdża się gora estakada.
    Buspas w górę przed światłami, jakieś kilkaset metrów.

    • 1 0

  • Bus pasy ???

    Jestem pewien, że będą po dwa pasy w górę i dół ale pewnie jeden zostanie zabrany na bus pas.
    Poprostu modernizacja będzie polegała na wybudowaniu bas pasów a dla aut będzie jak teraz.
    Przy budowie skrzyżownia Kwiatkowskiego i Dąbka p,łucyk też mówił, że będą po dwa pasy a po skończonej przebudowie jeden pas został zabrany na bus pass

    • 2 0

  • Jak zwykle władza wie lepiej czego chcą mieszkańcy , chcą na siłę upchnąć ludzi w autobusach zamiast budować drogi !!!

    Na ul. Dąbka też planujemy buspasy. Priorytetem nie będzie w tym miejscu transport indywidualny - idziemy w końcu nowoczesnymi trendami i stawiamy na sprawną siatkę połączeń zbiorowych - zaznacza radna Samorządności Wojciecha Szczurka, Marika Domozych.

    • 4 2

  • Priorytetem

    Nie będzie transport indywidualny.Wojny z kierowcami ciąg dalszy.Banda nieudaczników pozwala na budowe w centrum Gdyni setek apartamentowców i myślą,że mieszkańcy wprowadza się tam z rowerami a nie samochodami.To my kierowcy w podatkach paliwowych płacimy na drogi i ich remonty.Mam nadzieje ze to jest wasza ostatnia kadencja.

    • 3 4

  • Jako kierowcę uj mnie to obchodzi, bo nic nie zmieni. zostanie jeden pas

    • 4 1

  • A co to za blok w miejscu szkoły przy skrzyżowaniu z Dąbka?

    • 0 0

  • poprawki (3)

    Jednak przydałyby się wiaty przystankowe i przejście dla pieszych na wysokości Biedronki (z sygnalizacją na żądanie). Mam też nadzieję, że droga rowerowa nie będzie miała zbędnych krawężników, a na skrzyżowaniach będzie wyniesiona (razem z chodnikiem).

    • 0 0

    • Mam nadzieję, że rowerzyści zostaną obciążeni podatkami (1)

      Na utrzymanie dróg rowerowych.
      Za psy się płaci więc za rowery też można

      • 1 0

      • W Gdyni nie ma podatku od psa. A skoro rowerzyści mają dodatkowo płacić na utrzymanie drogi rowerowej, to piesi powinni płacić na utrzymanie chodnika (czyli za posiadanie nóg) - oczywiście stosując twoją absurdalną i socjalistyczną logikę, charakteryzującą się zresztą głęboką niewiedzą i frustracją.

        • 2 0

    • Po co wiaty? Po co zatoczki? Po co droga rowerowa prowadząca "pod górę".

      Będzie tak: bus pas, na nim rowerzyści i do tego przystanki bez zatoczek.

      • 0 0

  • Buspasy - TAK

    Tylko niech puste nie stoją - autobus / trolejbus co 2 minuty + taxi + elektryki. Może wtedy mieszkańcy zamiast stać w korku wsiądą do autobusu.
    Najbardziej wkurzające są jednak puste buspasy (autobus co 15 minut) a obok olbrzymi korek.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane