- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (517 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (233 opinie)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (135 opinii)
- 4 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (159 opinii)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (100 opinii)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (73 opinie)
Strabag rozbuduje Kwiatkowskiego. Nie wiadomo, co z buspasem
Rozbudowę ul. Kwiatkowskiego do dwóch pasów w każdym kierunku wykona firma Strabag. Wybrany właśnie w przetargu wykonawca otrzyma za to 22,9 mln zł. Po niecałych 9 miesiącach droga wraz z nowymi chodnikami i drogą rowerową ma być gotowa. Mają też być buspasy, ale na jakiej długości i po której stronie - tego nie wiadomo.
Strabag otrzyma za prace 22 918 389,60 zł. Za te pieniądze ma rozbudować ul. Kwiatkowskiego od ul. Unruga
Buspas? W dokumentacji jest
Najwięcej emocji podczas projektowania i ogłaszania przetargu wzbudziło wyznaczenie (lub nie) buspasa na rozbudowanej trasie. Przez długi czas nie udzielano konkretnych informacji na ten temat. Budowa ma ruszyć niebawem, a władze Gdyni nadal nie wiedzą (lub nie chcą powiedzieć) czy i gdzie buspasy będą.
Zapytaliśmy wiceprezydenta Marka Łucyka o to, czy buspas będzie na każdej nitce jezdni (w górę i w dół), czy będzie tylko jeden (np. tylko w górę, w kierunku ul. płk. Dąbka) czy może jeden o zmiennych kierunkach? Buspasów nie ma bowiem w najnowszej wizualizacji pokazującej efekty inwestycji. Odpowiedź jest - delikatnie rzecz ujmując - wymijająca:
- Posiadana dokumentacja projektowa oraz pozwolenie na budowę przewiduje buspasy w obu kierunkach - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiadomo za to, że buspasy znajdą się na kolejnych drogach na północy Gdyni.
- Na ul. Dąbka też planujemy buspasy. Priorytetem nie będzie w tym miejscu transport indywidualny - idziemy w końcu nowoczesnymi trendami i stawiamy na sprawną siatkę połączeń zbiorowych - zaznacza radna Samorządności Wojciecha Szczurka, Marika Domozych.
Nowe chodniki i sygnalizacja świetlna
Oprócz tego przebudowane zostanie także skrzyżowania z ul. Podgórską, powstaną nowe chodniki, a także infrastruktura przystankowa i sygnalizacja świetlna. W ramach prac przewidziana jest budowa nowej kanalizacji deszczowej, a całość dopełni nowoczesne oświetlenie w technologii LED, nasadzenia zieleni i mała architektura.
Miejsca
Opinie (272) 3 zablokowane
-
2021-02-11 12:38
Ja mam lepszy pomysł
3 buspasy (2 w górę i jeden w dół) oraz jeden pas dla samochodów w trybie wahadłowym.
To się wciśnie bez remontu, 500 litrów farby i po temacie.
A teraz wysyłam CV do UM- 4 1
-
2021-02-11 12:45
Jak zwykle kosztem pasa dla "zwykłych" kierowców. Biała farba zrobi swoje.
- 1 2
-
2021-02-11 13:12
Ty się Marika nie ośmieszaj, dostałaś sie do UM jako dziecko i już Cie przerobili, żenada...
- 4 0
-
2021-02-11 13:14
Projekt przebudowy tej ulicy to bubel!!!! No chyba, że o to chodziło!!!! aby samochody stały w miejscu a busy jechały!!!
Widać gołym okiem, że osoby które projektowały tą inwestycję nie mają zielonego pojęcia o specyfice tego miejsca!!!! Nigdy nie stały w korkach i nie widzą gdzie są korki!!!!
Zaprojektowali wąskie gardła które spowodują, że znów będą nadal korki na estakadzie !!!
1. Na początku od strony estakady mamy zwężenie do jednego pasa!!!!
2. Następnie jeżeli już uda wam się pokonać to zwężenie urzędnicy zaprojektowali wam następne utrudnienia !!! brak zatoczek na autobusy !!! (o ile dla jednej, dwóch lini autobusowych która tamtędy jeżdżą nie zrobią buspasa).
3. A z chwilą kiedy uda wam się pokonać te wszystkie zaprojektowane przeszkody !!! na końcu czeka wąski most !!!- 5 1
-
2021-02-11 13:28
Bes sęsó
Skoro na wizualizacji są przystanki bez zatok, to na pewno ten dodatkowy pas to będzie bus-pas. Czyli wydadzą miliony, zrobią ogromne korki w trakcie przebudowy, by ostatecznie nic się nie zmieniło.
Tam jest dość miejsca na dodatkowy (trzeci) bus-pas pod górę, w dół nie musi być, bo poranny ruch jest sprawniejszy niż popołudniowy.
I po co ten kolejny przystanek pod górkę? Dwa przystanki co 150 m?- 6 0
-
2021-02-11 13:53
Częstotliwość autobusów
Nie warto oddawać pasa na bus pas. Ani w górę ani w dol. W dół nie, bo nie ma korków. W górę tez nie, bo na autobus co 10 minut szkoda pasa. I miasto nie chciało pasa, ale dla zatkania buź krytykom, widzę, że się poddaje. A to zupełny bezsens. Jak będą dwa pasy w górę to korki się znacznie zmniejszą. Jak powstanie buspas to auta będą nadal staly. Co prawda bus śmignie szybciej, ale nie na tyle niż gdyby pasa nie było.
- 7 2
-
2021-02-11 14:00
Po co buspas na tą jedna linie 194 ,reszta jezdzi sporadycznie.
- 6 1
-
2021-02-11 14:09
Skoro dokumentacja i pozwolenie obejmuje buspasy, a wizualizacja nie.... (1)
To znaczy, że Gdynia nawet wizualizację potrafi sp...olić, o "przebudowach" nie wspominając.
- 2 0
-
2021-02-11 15:46
Obejmuje.
Spójrz na fragment wjazdu z ul. Unruga do góry. Obok kościoła. Jeden pas że stopem, drugi bezkolizyjny. To buspas.
- 1 0
-
2021-02-11 14:12
Droga rowerowa oczywiście po stronie "w dół"
W efekccie zgodnie z prawem pod górę rowerzyści będą mogli jeździć po pasie ruchu...
To jestiwestycja "kompleksowa" po gdyńsku.- 2 0
-
2021-02-11 14:13
Jak się Łucyk za to weźmie to będą dwa buspasy...
....po wewnętrznej.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.