• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strajk w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym

js
20 marca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 10:04 (20 marca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy terminal kolejowy w BCT

Strajkują pracownicy Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. Wstrzymano wszystkie przeładunki.



Policja ostrzega, że zablokowany jest zarówno wjazd, jak i wyjazd z BCT.

Załoga opuściła miejsca pracy dzisiaj rano. Żąda 21-procentowej podwyżki płac. Dyrekcja firmy godzi się jedynie na 8-procentowy wzrost wynagrodzeń. Rozmowy w tej sprawie toczyły się od stycznia.

- Zaproponowane podwyżki są niewystarczajace - mówi Stefan Sandach z Wolnego Związku Zawodowego Pracowników Gospodarki Morskiej. - Chcę zaznaczyć, że nie strajkują jedynie związkowcy, lecz wszyscy pracownicy.

Kazimierz Waldowski z NSZZ Solidarnośc: - Jesteśmy otwarci na negocjacje i mamy dobrą wolę. Jesli zarząd też ją ma, to pewnie uda nam się osiągnąć porozumienie.

Strajk ma charakter bezterminowy. Pracownicy zapowiadają, że będą protestować do skutku. Wywiesili transparent "Strajk to nie szantaż, to nasze prawo".

Z powodu wstrzymania przeładunków dwie jednostki skorzystały z usług terminalu po drugiej stronie basenu portowego.
js

Opinie (165)

  • Ja też strajkuję

    Ja też zastrajkuję i przez to, że pada śnieg nie będę myć okien.

    • 0 0

  • "Żąda 21-procentowej podwyżki płac"

    Oczko:)

    • 0 0

  • jakieś 12tys DCT pójdzie na WCT a z M do WBT zejdzie na 6. Nie wiem czy teraz po DDT da rade wyjść na całą.

    • 0 0

  • Precz ze strajkami! (8)

    Precz ze strajkującymi nieudacznikami! Strajki z powodów płacowych powinny być zakazane. Wynagrodzenie jest za pracę (jej jakość i umiejętności), więc jeśli coś potrafisz i dobrze pracujesz to bez problemu znajdziesz inną robotę za lepsze pieniądze, a i obecny pracodawca zwykle docenia, szczególnie teraz gdy brakuje dobrych pracowników. Natomiast jeśli mało/nic nie umiesz lub robić się nie chce to próbują tacy wymuszać kasę. To dość podobne do wymuszeń w ciemnym zaułku.
    Jeśli faktycznie stawki w BCT za niskie to konkurencja czeka. Ludzie zaczną się zwalniać to i podwyżki będą. W warunkach rynkowych to naturalny mechanizm równowagi.
    Strajki to wymuszenia nieudaczników życiowych.

    • 0 0

    • oj amigo -oddaj tacie komputer..

      • 0 0

    • amigo (2)

      Słusznie prawisz. Jak ktoś jest dobry w przeładunku kontenerów, to przecież na każdym rogu jest jakiś terminal kontenerowy, w którym go przyjmą z otwartymi rękami.

      • 1 0

      • (1)

        Aby dobrze zarabiać czasem trzeba nieco zmienić profil pracodawcy. Trzeba trochę wysiłku by znaleźć miejsca, gdzie brakuje ludzi i dlatego tam płacą więcej. Naturalna regulacja rynku.
        W poprzednim wpisie odnosiłem się bardziej ogólnie, nie pisząc tylko o BCT. Naturalnym jest, że ludzie się przekwalifikowują. Inaczej mielibyśmy np. tysiące woźniców, którzy żądali by podwyżek przy obecnym zajęciu nie chcąc się przekwalifikować na kierowców.
        Skoro w BCT słabo płacą to znaczy, że mają za dużo ludzi. Jak część odejdzie to zaczną się podwyżki.
        Jeśli ktoś wybiera specjalistyczną firmę jako pracodawcę to powinien się liczyć z tym, że z takimi wąskimi kwalifikacjami (np. przeładunek kontenerów) niejako skazuje się na jego łaskę w sprawie płacy, lub będzie zmuszony zmienić branżę jeśli ten będzie mało płacił. Świadomy wybór, więc nie lamentować tylko pracować albo zmienić prace i/lub branżę.

        • 0 0

        • amigo co ty p...

          Amigo p... jak połamany. konkurencja gdzie masz konkurencje w POLSCE? GTC ? DCT jedynie ale nie przymują operatorów za starych. czemu ? BO starzy doświadczeni ludzie z BCT tez by za dużo chcieli. Wiec o czym ty pieprzysz?

          • 0 0

    • (1)

      "Jeśli ktoś wybiera specjalistyczną firmę jako pracodawcę to powinien się liczyć z tym, że z takimi wąskimi kwalifikacjami (np. przeładunek kontenerów) niejako skazuje się na jego łaskę w sprawie płacy, lub będzie zmuszony zmienić branżę jeśli ten będzie mało płacił. Świadomy wybór, więc nie lamentować tylko pracować albo zmienić prace i/lub branżę."

      W tym co piszesz widac jak mala wiedze posiadasz nt. pracy ludzi na BCT!! Niskie kwalifikacje?? Polecam lekture nt kwalifikacji, kursow i wymagan (zarowno zdrowotnych jak i zrecznosciowych) jakie musi posiadac osoba pracujaca na suwnicy nabrzezowej!!

      • 0 0

      • Nie zrozumiałeś mnie.
        Wąskie kwalifikacje nie znaczy małe!
        To skrót myślowy od "wąskiej specjalizacji", czyli bardzo specyficzne umiejętności.

        • 0 0

    • taaa

      ty jakis dewiant jestes ludzie domagaja sie swoich praw a niebirzesz tego czynnika pod uwage ze niktuzy uwielbiaja swoja prace ale pracodawcy sa pijawkami zarabiajacymi po dzisiatki tysiecy nie mowiąc o tym iz czesto sa to osoby niekompetentne i głaby po koneksjach

      • 0 0

    • ty chyba wiesz cos na ten temart.musisz bycv duzym nieudacznikiem zyciowym ze takie rzeczy piszesz.zamiast pisac takie glupoty wez sie lepiej do pracy

      • 0 0

  • do spedytor z Gdyni

    nowy system pocwiczyc... no to naprawde dla Ciebie wyzwanie, bo po polsku nawet kilku slow nie potrafisz...
    ja nie mam problemu z przystosowaniem nowego systemu portowego, jak MSOLa i EXPRESSa sie nauczylem, to i JADEa sie naucze obslugiwac...

    Szkoda tylko nerwow i feederow-czyli kaski dla BCT, ale mieli czas od stycznia jakos te negocjacje z pracownikami zalatwic. Bez ludzi to i nawet najlepszy terminal nie istnieje. Teraz niech zarzad BCT wsiadzie na suwnice..!!

    • 0 0

  • ... (2)

    Sztauer napisał:

    > Ceny przeładunków rosną, terminal osiąga coraz
    > większe zyski,wolumen przeładunkowy wzrasta z
    > każdym rokiem...

    Tak, i ten sam terminal zatrudnił w ostatnich kilku miesiącach ponad setkę osób, która ledwo zaczeła pracować juz krzyczy o podwyżkę...

    > i teraz portowcy odważyli się życzyć podwyżki
    > CAŁYCH 300 zł !!!

    No teraz to 'tylko 300 zł'... tylko dlatego że zarząd się zgodził dać 8%. Więc teraz 300, a wcześniej było więcej.

    300 zł dla jednej osoby to nic. Dla firmy, która zatrudnia ponad 500 pracowników to juz troszkę więcej. Pamiętaj że ty dostajesz 300 zł, a firma płaci jeszcze od tego podatek za ciebie i jeszcze drugie tyle za siebie! Tylko to 300 zł to ponad 3 mln wiecej kosztów firmy rocznie.

    Rosną ceny przeładunków właśnie dlatego że rosną koszta. 300 zł dla pracownikow? A prąd? A paliwo? Naprawy? Serwis? Biura? Systemy? Same ceny ropy rosna w ogromnym tempie, tak samo jak prądu. Pracowników przybywa, przybywa sprzętu, a ilość przerzuconych kontenerów nie rośnie tak samo szybko...

    > a może sąsiedni Hutchison szykuje się do przejęcia ?

    Być może, ale w takim razie dogadał sie z pracownikami i teraz oni strajkują a wartość terminalu spada.

    • 0 0

    • "300 zł dla jednej osoby to nic. Dla firmy, która zatrudnia ponad 500 pracowników to juz troszkę więcej. Pamiętaj że ty dostajesz 300 zł, a firma płaci jeszcze od tego podatek za ciebie i jeszcze drugie tyle za siebie! Tylko to 300 zł to ponad 3 mln wiecej kosztów firmy rocznie.
      Pracowników przybywa, przybywa sprzętu, a ilość przerzuconych kontenerów nie rośnie tak samo szybko..."
      Wiesz co, jak juz tak wyliczasz ile rocznie wiecej wydatkow bedzie mialo BCT to moze powinienes dowiedziec sie jakiej wysokosci premie zarzad dostal w grudniu!!! Wtedy moze inaczej bedziesz myslec!!

      • 0 0

    • re

      to zredukowc biurowych i bedzie na fizycznych

      • 0 0

  • Gratulacje!!!! (4)

    Już uciekają wam najwięksi armatorzy!!!!
    Ten strajk to nic innego jak samobójstwo BCT!!!!!!!

    • 0 0

    • (2)

      I strajkujący i tak zmienią pracodawcę, szkoda, że wcześniej wykończą obecnego.

      • 0 0

      • (1)

        I tak jest słaby skoro nie jest w stanie płacić tyle ile może dać konkurencja, prawda? Więc co za różnica czy rzucą wypowiedzenia na stół czy oflagują zakład skoro efekt będzie ten sam?

        • 0 0

        • Taka różnica, że wypowiedzenie to wolny rynek, a oflagowanie to już wymuszenie.
          Jak się zwolnią to można szukać innych na miejsce, bo może jednak niezadowoleni mieli zbyt wygórowane wymagania i znajdą się nowi chętni. A jeśli oflagują to czasem kończy się bankructwem.

          • 0 0

    • Ten STRAJK to nie jest zaskoczenie dla Zarzadu!!Negocjacje trwaly dobre kilka miesiecy ale nikt z "gory" nie potraktowal powaznie rozmow z ZWIAZKAMI wiec chyba nie za bardzo im zalezalo na tym aby sie dogadac!! I co za tym idzie chyba nie do konca zalezy im na klientach!!

      • 0 0

  • gct

    Hutchinson odmówił przyjęcia feederów. nie wyrobił by się. ciekawe co z terenami wzdłuż Janka Wiśniewskiego między Stena line a GCT, gdyby hutchinson to przejął to podwoił by długość swoich nabrzeży. W planach porty tereny te nazywają się tajemniczo " zaplecze dla działalności terminalowej"!

    • 0 0

  • (1)

    Jeśli odmówił Hutchison ładunki weżmie DCT

    • 0 0

    • tylko szybka operatorka daje duzo do zyczenia a to wiele znaczy

      • 0 0

  • do Ole (4)

    małe sprostowanko . nie GCT tylko GTK:)

    • 0 0

    • odpowiedz (1)

      niech operatorka,piewca jezyka ojczystego,przyjedzie kiedys do Gdyni.Tam,nad brama wjazdowa jest taki napisik - GCT (Gdynia Container Terminal).A GTK to jakis skrot od np Gdynski Tor Kolejowy?...

      • 0 0

      • GTK

        to Gdański Terminal Kontenerowy przy nab.Szczecińskim

        • 0 0

    • BCT

      dzisiaj my --jutro wy zastanów się co piszesz!!!

      • 0 0

    • GCT

      Nie mamy polskiej nazwy, nazywamy sie GCT - GTK jest w gdansku

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane