• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strajk w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym

js
20 marca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 10:04 (20 marca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy terminal kolejowy w BCT

Strajkują pracownicy Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. Wstrzymano wszystkie przeładunki.



Policja ostrzega, że zablokowany jest zarówno wjazd, jak i wyjazd z BCT.

Załoga opuściła miejsca pracy dzisiaj rano. Żąda 21-procentowej podwyżki płac. Dyrekcja firmy godzi się jedynie na 8-procentowy wzrost wynagrodzeń. Rozmowy w tej sprawie toczyły się od stycznia.

- Zaproponowane podwyżki są niewystarczajace - mówi Stefan Sandach z Wolnego Związku Zawodowego Pracowników Gospodarki Morskiej. - Chcę zaznaczyć, że nie strajkują jedynie związkowcy, lecz wszyscy pracownicy.

Kazimierz Waldowski z NSZZ Solidarnośc: - Jesteśmy otwarci na negocjacje i mamy dobrą wolę. Jesli zarząd też ją ma, to pewnie uda nam się osiągnąć porozumienie.

Strajk ma charakter bezterminowy. Pracownicy zapowiadają, że będą protestować do skutku. Wywiesili transparent "Strajk to nie szantaż, to nasze prawo".

Z powodu wstrzymania przeładunków dwie jednostki skorzystały z usług terminalu po drugiej stronie basenu portowego.
js

Opinie (165)

  • Na Kamczatkę

    Wolny kraj to i wolna wola do pracy. Kto nie chce niech nie pracuje i jak mu źle to niech się zwolni. Lepsze warunki finansowe sa w Hamburgu, Rotterdamie i wszędzie tam, gdzie nie ma fikcji umowy o pracę na czas nieograniczony. TYLKO KONTRAKTY !!!!! A komu żle to Kamczatka czeka na chętnych.

    • 0 0

  • NA DCT działa depot? (2)

    Podjęcia i złożenia pustych pudeł są tylko na depotach. Terminal obsługuje pełne. Depot to nie tylko plac składowy ale tez i usługi. 100 KM w 2 strony zależy skąd idą kontenery, kolega chyba miał na mysli kontenery z Warszawy, bo z Łodzi (droga krajowa nr 1) lepszy dojazd jest do Gdyni, szczególnie że kończą już estakadę. Poza tym Gdynia jest przedewszystkim portem i tutaj znajduje się całe zaplecze transportu kontenerowego. Więc oszczędzanie 25 KM w jedną stronę (tylko z jednego kierunku)to pozorna oszczędność.

    • 0 0

    • pewnie ze dziala depot

      no to kolego teraz zes palnal. wiesz ze dzwoni ale nie wiesz w ktorym kosciele... zapewiniam Cie ze terminale kontenerowe przeladowuja wiecej pustych pudel nie depoty, tzn same dzialaja jak depoty - przyjmuja i wydaja puste kontenery. Sa nawet takie statki, gdzie puste pudla stanowia spora wiekszosc - mowie o trasie Gdynia - HH np.

      • 0 0

    • GCT

      Oczywiscie ze terminal kontenerowy obsluguje puste podelka. Nigdy bilans import/ekport nie jest rowny zero. Z reguly duzy procent eksportu to wlasnie "empty boxes". Druga sprawa to armatorzy ktorzy nie korzystaja z depot'ow - tylko i wylacznie z terminali.

      • 0 0

  • BCT- uwagi

    to co zostalo napisane ponizej to Swieta prawda!!
    Jest kilka prawd o BCT

    1. jest to terminal dowozowy a nie oceaniczny i nie konkuruje on z Hamburgiem.
    2. pracują tam ludzie w większości z dużym doświadczeniem zawodowym ( i są w tej branży nieźli)
    3 . wymiana systemu komputerowego przez zarząd BCT była koncertem niekompetencji i porażką ( doszło niepotrzebnie mnóstwo stresów i dodatkowej pracy ) .
    4 .relacje pomiędzy zarządem i tzw. nowym kierownictwem a pracownikami z doswiadczeniem
    pogarszają się.
    5. jeżeli nie osiągnie się szybko porozumienia płacowego , to zarząd niedługo nie będzie miał czym żądzić.

    Co wiecej powiem wprost, w Hamburgu i innych okolicznych portach chyla czolo przed pracownikami pracujacymi na BCT (mowa w glownej mierze o Panach pracujacych na suwnicach) u nas nie do przyjecia bylaby ilosc pudel jakie oni w ciagu godziny sa w stanie zdjac ze statku i zaladowac!!Chlopaki odwalaja kawal dobrej roboty!! Moze zamiast strajowac powinni zanizyc efektywnosc do naszej wtedy ZARZAD BCT zobaczlby jakich fachowcow ma w rzeczywistosci!!
    Jezeli chodzi o PKT.3 - to ciekawe opinie praktycznie same negatywne) znajdowaly sie na stronie PISIL-u znajacy branze wiedza o co chodzi.
    PKT 4- zarzad spolki BCT juz dawno wiedzial o tym co sie kroi!! rozmowy byly prowadzone juz dluzszy czas ale jak widac wola tracic pieniadze i obrot niz sie dogadac!! Ten STRAJK moglby sie nie odbyc gdyby ci frajerzy co tam siedza mieli to co bedziecie malowac na swieta (tylko w innej postaci)!!
    W Polsce wogole nie prowadzi sie rozmow rozwojowych i nie rozmawia z pracownikami- macie efekty!!
    Zastanawia mnie jedno czy przypadkiem ten strajk i obecna sytuacja jaka zapanowala jest jak najbardziej na reke ZARZADOWI!!

    • 0 0

  • czemu nie podano średnich zarobków? (1)

    nie ma odniesienia do 6 czy 21%...

    • 0 0

    • Odp.

      21% od kwoty ok.2300 średniej zasadniczej w BCT w roku ubiegłym.Pdwyżka procentowa:dla robotnika od kwoty 1700,dla umysłowego od kwoty 2400.Gdzie sprawiedliwość!Takie podwyżki procentowe mamy od czterech lat.

      • 0 0

  • operator (1)

    jakis szalony dziennikarz napisal w Dzienniku Bałtyckim ze operator suwnicy zarabia 10000 zl miesiecznie :) chyba pisal ten artykul po wypaleniu jakiegos zioła :) bzdura totalna a skoro bct zamknelo ubiegly rok z zyzkiem rzedu kilkudziesieciu milionow zlotych to niech nie klamia ze nie maja pieniedzy na podwyzki, wszystkich anty zapraszam do zrobienia kursu na suwnice i zobaczenia jaki to miod!!!

    • 1 0

    • JA W TEJ CHWILI PRACUJE JAKO OPERATOR SUWNICY I TAKICH PIENIEDZY TO NIE ZARABIAM NA MIESIAC HYBA ZE ZA 8 MIESIECY PRACY

      • 0 0

  • (3)

    Pieniacze ze związków jak zwykle dopięli swego, żeby jeszcze z tych nierobów coś pożytecznego było dla firmy, ale większość z prezesów związkowych to zwykli robole którym woda sodowa uderzyła do głowy. Najgorsze jest to że w Polsce wielu „fachowców” i „praktyków” z wieloletnim doświadczeniem jest tak przekonanych o swoich racjach że nie ma pojęcia jak obecnie się pracuje w naprawdę nowoczesnych firmach i że często tą ich praktykę sobie można w zadek wsadzić. Dopóki Polskie firmy nie zrozumieją jak ważny jest ciągły rozwój a nie trwanie w wieloletniej niezmiennej praktyce, dopóty będą źle funkcjonować i przynosić straty.

    • 0 0

    • koles (1)

      drogi Gdanszczaninie , ty nie masz pojecia o zwiazkach , gdyby ich nie było to by pracodawca robił co chciał i dawał podwyzki przydupasom a nie tobie , ty bys charował za 3 złote na godzinkę , a jak ci wiadomo to cały Zarzad BCT jest z Manili i o ni popijaja sobie drinki w ciepełku i maja gdzies pracowników BCT- tak trzymac chłopaki

      • 0 0

      • Nie robiłby co chciał, bo w normalnych warunkach jest małe bezrobocie, a wtedy prezes, który nie szanuje ludzi musi sam zakasać rękawy i robić bo już nie ma komu.
        Dlaczego w tym kraju ludzie nadal mają komunistyczne przyzwyczajenia, że każdemu się coś "należy"??

        • 0 0

    • Pieniacze?

      Ci związkowcy to zwykli pracownicy BCT. Gdybyś Kolego znał chociaż trochę uwarunkowania prawne, to byś wiedział, że pracodawca rozmawia tylko ze związkami, a nie z pracownikiem. Nie chcę sobie nawet wyobrażać sytuacji pracownika w zakładzie w którym nie ma związków.

      • 0 0

  • To byla kwestia czasu (2)

    do niektorych pracownikow a zwlasza zwiazkow chyba jeszcze nie dotarło, ze firma jest PRYWATNA. I albo sie akceptuje warunki umowy(a firma widac dba o pracownika bo daje premie i podwyzki) albo szuka sobie lepszej roboty.

    Firma zainwestowała miliony w sprzet portowy, nowoczesne systemy komputerowe, szkolenia pracowników zeby zbudowac dobry serwis. I udało sie!
    A zwiazkowcy patrza tylko na swoj tyłek i chca to wszystko zniszczyć. Mentalnie nadal tkwia w komunie...

    • 0 0

    • "Firma zainwestowała miliony w sprzet portowy, nowoczesne systemy komputerowe, szkolenia pracowników zeby zbudowac dobry serwis. I udało sie!"

      skad ty te pierdoly wytrzasnales??? sprzet portowy? o ile sie nie myle to od czasu przejecia BCT przez
      ICTSI zarzad zakupil reach-stackera marki Kalmar i jedna sztaplarke...

      "A zwiazkowcy patrza tylko na swoj tyłek i chca to wszystko zniszczyć. Mentalnie nadal tkwia w komunie..."

      jak i połowa pracowników...

      • 0 0

    • ta a ludzie to zwiezeta moga lugac za free udez ze sie w czolo i zapraszm do pracy w porcie

      • 0 0

  • na DCT juz sie ruszyło nie bedzie juz spania

    • 0 0

  • BCT uwagi (1)

    Tak na marginesie kolego, terminal w Hamburgu jest tak skomputeryzowany, że operatorów nie ma ani na placowych ani nabrzeżowych suwnicach wiec nie wiem co z tym chyleniem czoła??/

    • 0 0

    • bzdury gadasz

      na placowych nie ma operatorow - fakt, ale na nabrzezowych sa na pewno

      • 0 0

  • szansa dla DCT (4)

    Niestety plotki niosa ze flapy sie nie ugna, jezeli jest to prawda to bardzo mozliwe ze bct straci jednego lub wiecej armatowów
    maersk juz przekierowal kilka statkow na dct, to samo zrobil cma, dct ma problem z koleja - koncowym odcinkiem przy DCT zawiaduje PCC Rail - a PKP Cargo chce miec wylacznosc - mimo wszystko mysle ze ta sprawe jakos sie przeskoczy... w koncowym efekcie po kuprach dostana tylko pracownicy BCT - reszta - przewoznicy, spedytorzy szybko zaaklimatyzuja sie do nowego rozwiazania. Mysle ze strajk powinien jak najszybciej sie skonczyc dla dobra wszystkich.

    • 0 0

    • (2)

      Widać ze cos słyszałeś ale nie do końca!
      Maersk na razie prze kierował swoje dwa statki na dct do póki sytuacja na BCT sie nie wyjaśni tak samo zrobiło MSC, ale CMA zawija na GCT co prawda na DCT tez zawija, ale jego głównym portem jest GCT Gdynia.
      Kierowcy mówili mi jak składali moje maerskowe pudła ze pracownicy DCT byli w szoku, wczoraj złożyli tyle pudel pełnych co wcześniej przez cały miesiąc, nie wyrabiali sie nie byli na to gotowi. Do tej pory składali najczęściej pustaki( puste kontenery nie ktorzy armatorzy składają je do portów i później wysyłają w świat gdzie sa potrzebne najczęściej Chiny) Podsumowując DCT fajny duży nowy port, ale w sumie nie gotowy na ilości które robiło BCT i cholernie daleko.... główne centrum transportu kontenerowego to Gdynia tu sa depoty tu maja siedziby spedycje itd. za daleko jest to całe DCT, po 2 jak wejda tam importy to jak z odprawami skoro nie ma tam jeszcze służ sanitarnych wioru itd???

      • 0 0

      • GCT

        Nie pamietam aby CMA zawinal do DCT w tym roku, zawija tylko do GCT.

        • 0 0

      • A właśnie że jesteśmy. WIOR, WIJHARS i Sanepid

        • 0 0

    • samobój dla pracowników

      witam bodek
      czy byś pracował 240 godzin miesięcznie za 700 euro miesięcznie,w nieustannym stresie na wysokości 50m nad ziemią?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane