- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (139 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (335 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (68 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (71 opinii)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (131 opinii)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (422 opinie)
Jak mówi szef kolejarskiej solidarności na Pomorzu, Wojciech Lipiński, po rozmowie z kierownictwem zakładu Przewozy Regionalne zostają uruchamiane te pociągi, które nie zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy na 2005 rok - To jest 13 pociągów i 5 skróconych relacji - dodaje Lipiński.
Informacje potwierdził nam rzecznik prasowy spółki PKP Przewozy Regionalne, Tomasz Iżycki-Herman - Tak to prawda. Częściowo te połączenia będą przywracane od 17 stycznia, a następne od 7 lutego. W pierwszej kolejności przywracamy trzy pary pociągów pomiędzy Malborkiem a Elblągiem, później Malbork - Prabuty, Gdynia-Słupsk i Gdynia-Lębork.
Przypomnijmy. Przez prawie dwie godziny grupa ok. 100 związkowców blokowała dziś rano tory kolejowe w Gdyni-Orłowie. Rozpoczęty o godz. 4.30 protest trwał prawie dwie godziny. Związkowcy z przebiegu protestu byli zadowoleni. Mniej powodów do radości mieli natomiast pasażerowie Trójmiejskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Zmuszeni byli w Orłowie i Sopocie przesiadać się na autobusy. Nie oznacza to jednak, że "strajkuje SKM". Nasze organizacje związkowe nie przyłączyły się do tego strajku, a spółka SKM była jednym z podmiotów, których strajk dotknął, tak samo, jak klientów Grupy PKP - poinformował nas rzecznik trójmiejskiej SKM-ki, Paweł Wróblewski.
Kolejarze strajkowali dziś też w Szczecinie, na najwiekszym węźle w Tarnowskich Górach, Kielcach i Lublinie.
Marcin Józefowicz [hit]
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Związkowcy postanowili przeprowadzić dziś protest w 9 węzłach kolejowych na terenie całej Polski. W woj. pomorskim pociągi mają być zatrzymane w godzinach 4.30-6.20.
Po wczorajszym dwugodzinnym proteście, do którego doszło w Warszawie na dworcu Warszawa Wschodnia, odbyło się posiedzenie Komisji Trójstronnej do spraw PKP. Debaty między zarządem PKP a protestującymi kolejarzami nie zakończyły się jednak porozumieniem. W związku z tym kolejarze przeprowadzą akcję strajkową w 9 węzłach kolejowych.
- Pierwotnie w województwie pomorskim pociągi miały być zatrzymane między 7.00 a 8.50 - poinformował Wojciech Lipiński, przewodniczący Okręgowej Sekcji Kolejarzy NSZZ "Solidarność". - Jak wiadomo, są to godziny, w których większość ludzi korzysta z pociągów, aby dostać się do swoich miejsc pracy. Aby tego nie utrudniać, zmieniliśmy porę protestu na godziny 4.30 - 6.20.
Kolejarzy nie powstrzymuje nawet perspektywa wypłacania odszkodowań za spowodowane protestem straty.
- Będziemy domagać się odszkodowań od związkowców - powiedział Jacek Prześluga, rzecznik PKP.
Opinie (116)
-
2005-01-12 08:43
Mam pomysła
A co by sie stało jakby kolejarze strajkowali tak że uruchomia dużą ilośc pociągów bez zgody zarządu. Na każdym stanowisku każdy by strakował czynnie czyli wypełniał swoje obowiazki a więc byłoby bezpiecznie. Pociągi by jeździły ku uciesze ludności.
- 0 0
-
2005-01-12 08:44
SKM Trójmiejska jest PRYWATNĄ SPÓŁKA SA
Proszę się przyjrzeć jak pracuje
ta spółka w naszej trójmiejskiej
konurbacji.
Czy prywatyzacja SKM wpłynęla
na poprawę jej usług i oferty?
- ile kursów w godz. szczytu zawieszono,
- trudności z kupnem biletów,
- czy bilety staniały? ha ha ha ha,
- bezpieczeństwo nas pasażerów( wiele
napadów i rozbojów jest odnotowywane),
- komfort przewozów zmienił się?Bynajmniej!
- estetyka i wygląd taboru SKM ? Zgroza.
- punktualność beznadziejna.
A więc może zastanówmy się czy prywatyzacja PKP zmieni
polskie koleje na lepsze.
Młodszym z nas przypomnę, że przed wojną Koleje były
państwowe i słynęły z jakości swoich usług i punktualności.
Podkreślam nie jestem przeciwnikiem prywatyzacji IN EXTENSO ( by niektórzy mądrale portalowi mnie nie zjedli ),lecz jak już
wczoraj pisałem nie wszystko nadaje się do
prywatyzacji TU I TERAZ.- 0 0
-
2005-01-12 08:48
PKP - nieudolnie zarządzane przedsiębiorstwo
Brak jakiejkolwiek polityki transportowej w odniesieniu do PKP powoduje, że jest to coraz większa zgnilizna gospodarcza, popadająca w coraz większe zadłużenie.
Spółki, spółeczki i własne inetersiki na boku.
A wreszcie blisko 30 związków zawodowych (czytaj: oragnizacji lewusów i kombinatorów).
Na utrzymanie tego tałatajstwa PKP wydaje blisko 18 milionów PLN rocznie.
Przewodniczący solidaruchów Kogut - kolejowy Lepper, czerpiący swą mądrość z encyklik papieskich,
- częsty gość rydzykowej TV TRWAM,
- członek rady nadzorczej PKP,
- v-ce przewodniczący sejmiku małopolskiego,
- prezes fundacji pomocy niepełnosprawnym w Stróżach - fundacji która posiada stadniny koni, hotele, baseny, a kamień węgoelny pod budowę tej instytucji połozyła Ludgarda Buzek.
I jak w tym przedsiębiorstwie ma być dobrze.
Teraz po ponad 10 latach NIK stwierdza że tzw. restrukturyzacja PKP była jednym wielkim niewypałem.
I nie ma winnych. Zdarzenie z cyklu.
Gdyby powołać komisję śledczą, to Orlen czy PZU - to małe piwo. Ile tu kasy wsiąkło.
Prezesi spółek PKP przyznają sobie takie premie, że głowa mała. A tym czasem połowa linii kolejowych nadaje się do natychmiastowego zamknięcia ze względu na stan techniczny.
W wspominanych kolejach niemieckich, które notabene są narodowym przewożnikiem, utrzymanie poziomu technicznego to sprawa honoru. Prędkości 160 km/h to standard na liniach DB. I tam się inwestuje, bo to transport wysoko ekologiczny i opłacalny.
A u nas - bryndza, wiocha, ciemnota i związki zawodowe!
I nic więcej.
Parę pociągów, które jako tako spełniają standardy europejskie.
I nie ma winnych- 0 0
-
2005-01-12 08:50
Tak czy inaczej jesteśmy uzależnieni od SKM
Gdyby skmki np. przez 1 dzień nie jeździły to byłaby katastrofa.
- 0 0
-
2005-01-12 08:56
oni są już nudni z tymi strajkami
wymyślili by raz coś nowego, żeby nas zadziwić, a nie w kółko to samo. do znudzenia :)
- 0 0
-
2005-01-12 09:06
Śmiechu warte
Uważam za nienormalne,że związki maja tupet strajkować, przecież pociągami i tak mało kto jeździ(pomijam SKM, którą lubię)!!! Dlaczego ? Bo sa niebezpieczne, brudne a do tego drogie. 100 razy bardziej wole korzystać np z lini polski ekspress, ponieważ są szybsze, tańsze i raczej nikt tam cię nie okradnie!!! Uważam,że nie warto inwestować w coś co i tak nie spełnia dobrze swojej funkcji!!!
- 0 0
-
2005-01-12 09:10
Jak wiadomo, są to godziny, w których większość ludzi korzysta z pociągów, aby dostać się do swoich miejsc pracy. Aby tego nie
utrudniać, zmieniliśmy porę protestu na godziny 4.30 - 6.20. Taaa.. bo w godzinach 4.30-6.20 pociągami jeżdzą ludzie wyłącznie dla przyjemności, a nie do pracy... żałosne po prostu.
Panom związkowcom życzę, aby nie raz w swoim życiu stali się zakładnikami jakiejś innej grupy-walczącej-o-swoje-sprawy. I zachowali przy tym spokój i wyrozumiałość.
Zamiast utrudniać życie innym ludziom, mogliby się przyjrzeć, gdzie ląduje gigantyczna kasa pompowana w PKP. Na pewno długo by nie szukali.... Ale po co? Lepiej terrorystycznymi metodami walczyć o W I Ę C E J- 0 0
-
2005-01-12 09:14
Szary - SKM nie jest prywatne, jest spółką w ramach PKP
- 0 0
-
2005-01-12 09:20
Grisza odpowiedziałeś na pytanie :
Co niszczy PKP ?
Niszczą ją liczne przyssane
do niej spółki.
Pompujące z niej na potęgę.
Od wielu lat najbrudniejsze ( największe)
interesy robi się na styku
firma państwowa - spółka prywatna.- 0 0
-
2005-01-12 09:21
Panstwo i gminy utrzymuja z podatkow infrastrukture drogowa , czyli buduja i remontuja drogi, ulice a czasami i mosty (he , he , he ) . Jak moze konkurtowac kolej z innymi srodkami transportu jezeli odmawia sie jej dotacji na remonty i budowe torowisk . Wielu z was placi podatek drogowy , aby moc poruszac sie samochodem , ale na utrzymanie torowisk to powinna waszym zdaniem kolej zaplacic sama . Jezeli administracja nie realizuje ustalonych przez sejm doplat dla transportu szynowego , nie dziwne , ze kolei brak pieniedzy - niezaleznie od tego jak ta firma jest zarzadzana.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.