- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (486 opinii)
- 2 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (46 opinii)
- 3 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (324 opinie)
- 4 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (218 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (29 opinii)
Anonimowe zgłoszenie to czasem za mało
Od pewnego czasu Straż Miejska w Gdańsku domaga się danych osobowych od osób, które zgłaszają różnego rodzaju nieprawidłowości na mieście. - Odbieram to jako zniechęcanie do zgłoszeń drogą elektroniczną, mimo że na zdjęciach widać ewidentne łamanie przepisów - skarży się nasz czytelnik. Strażnicy: O dane prosimy wtedy, gdy musimy.
Anonimowo zgłoszenia już nie złożysz?
Zmiany te ucieszyły zgłaszających, którzy od tego czasu chętnie korzystali z możliwości wysłania anonimowego zgłoszenia, bo nie zachodziło wówczas ryzyko, że np. zostaną poproszeni o złożenie dodatkowych wyjaśnień. A tego "problemu" chcą z reguły uniknąć.
Takiej możliwości jednak obecnie nie ma, o czym poinformowali nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta. Za informację dziękujemy
Straż Miejska w Gdańsku - zniechęcanie do zgłoszeń (36 opinii)
Tych zgłoszeń by nie było, gdyby tylko SM była łaskawa odbierać telefon. Zobacz więcej
Tych zgłoszeń by nie było, gdyby tylko SM była łaskawa odbierać telefon. Zobacz więcej
Straż Miejska: Czasem przesłuchanie świadka jest obligatoryjne
Straż Miejska tłumaczy, że w niektórych przypadkach, aby podjąć interwencję, konieczne są dodatkowe wyjaśnienia. Te można pozyskać poprzez kontakt ze zgłaszającym, dlatego podanie przez niego danych osobowych uważa się za tak istotne.
- Zgłaszający wykroczenie są proszeni o uzupełnienie danych m.in. na temat miejsca zdarzenia, daty i godziny - tłumaczy Monika Domachowska, rzecznik Straży Miejskiej w Gdańsku. - Jeśli sprawa budzi wątpliwości, gdy nie ma pełnej informacji nt. miejsca zdarzenia lub gdy sprawca wykroczenia nie przyznaje się do winy, to są proszeni również o podanie swoich danych osobowych. W przypadku skierowania sprawy do sądu obligatoryjnym jest przesłuchanie świadka, a jeśli świadek nie uzupełni zgłoszenia lub odmówi podania swoich danych, sprawa jest umarzana.
Miejsca
Opinie (285) ponad 10 zablokowanych
-
2023-07-19 07:28
Opinia wyróżniona
Sądzę, że ro słuszna droga. (57)
Jeżeli ktoś robi donos to powinien mieć na tyle odwagi, żeby robić to imiennie. Jeżeli sprawa jest słuszna to nie ma się czego obawiać. Anonimowe donosy mają miejsce w koszu. To taka trochę honorowa sprawa. Walka o prawo tak, ale z odkrytą przyłbicą. Uczciwość do tego zobowiązuje. No i odpowiedzialność. Bo niektórzy robią sobie z tego hobby kryjąc się za anonimowością. A to nie jest ani etyczne ani honorowe.
- 236 364
-
2023-07-19 21:58
Nie zgadzam się , nie ma obowiązku , jest monitoring są służby płacimy podatki. Poza tym zawsze sue wyświetla nr telefonu
- 2 0
-
2023-07-19 15:19
Czyli można....... co ty wiesz o honorze.
" Dlatego też każdy donos, nawet ten anonimowy, czy z fikcyjnymi danymi jest sprawdzany. I choć donos może mieć charakter wyłącznie pomocniczy dla urzędu skarbowego, to zawsze stanowi powód do wszczęcia postępowania administracyjnego."
- 1 0
-
2023-07-19 15:11
Nie donos a informację o łamaniu prawa,, etycznym byłoby tolerować łamanie prawa ?. honorem jest przestrzeganie prawa.
- 2 1
-
2023-07-19 11:52
Wyróżnione, poważnie?
Mówimy o donosach za łamanie prawa, zastawianie chodników samochodami, parkowanie na przejściach dla pieszych itp.
Gdyby takie zgłoszenia były proste (a więc i anonimowe), nikt nie odważyłby się tak łamać prawa. A z tego komentarza wynika że to zgłaszający powinien być piętnowany...- 8 3
-
2023-07-19 10:53
To nie jest donos tylko zgłoszenie
SM powinna zatem wysłać radiowóz w celu weryfikacji zgłoszenia, tak jak się to robi przy zgłoszeniu telefonicznym
- 10 4
-
2023-07-19 10:18
Witam dzbanka ty nawet nie masz pojecia czym jest honor ,Powinno unas byc jak w europie zachodniej czy USA gdzie płacą za (1)
takich szkodników jak ty!!! Ale jak masz honor roszczeniowcu to sie przestaw i przestan chwalic sie w necie anonimowo
- 5 4
-
2023-07-19 11:55
I znowu kolejny wpis bez podpisu, za to z obelgami.
Masz satysfakcję obrażając kogoś? No, to jeszcze sobie ulżyj. Bo na argumenty i dyskusję widać cię nie stać. Ale cóż, tacy ludzie się zdarzają. To dla nich są portale, na których nie trzeba się logować.
- 2 3
-
2023-07-19 10:19
Nieetyczne i niehonorowe i jest łamanie prawa. A anonimowość ma chronić przed zemstą.
- 9 4
-
2023-07-19 10:12
Ja nie wysyłamy donosów (1)
Tylko jadę kluczem po boku lub nakuwam opony.
- 6 9
-
2023-07-19 10:19
Daniel?????
- 2 0
-
2023-07-19 10:14
a Ty czemu nie podajesz imienia? (4)
Skoro jesteś takim zwolennikiem jawności, to czemu podpisujesz się kwak? Tak masz na imię? A może na nazwisko? Czy moze nie masz honoru? Podpisz się nazwiskiem pod swoimi mądrościami.
- 14 5
-
2023-07-19 10:24
kodeks honorowy Bodziewicza nie widzi do koniecznosci zadania satysfakcji od osob niegodnych (czyli tez z donosicielami) (2)
- 6 9
-
2023-07-19 11:49
Dokładnie tak.
Osoba honorowa stając do pojedynku z osobą niehonorową sama staje się niehonorowa. Nawet do pojedynku slownego w internecie (to już interpretacja -kodeks Boziewicza tego nie przewidywał) ;-)
- 4 1
-
2023-07-19 11:43
Boziewicza gamoniu.
- 6 0
-
2023-07-19 10:21
nie podaje się swoich danych w internecie
- 10 6
-
2023-07-19 10:09
Widać to po twoim komentarzu bez imienia i nazwiska (1)
Boisz się
- 3 4
-
2023-07-19 15:38
A gdzie twoje nazwisko?
- 2 0
-
2023-07-19 09:34
(5)
jak jesteś taki odważny to siedź w nieprawidłowo zaparkowanym samochodzie to podejdę i wyciągnę cię przez kratkę wentylacyjną i przestaniesz pajacować
- 11 16
-
2023-07-19 13:52
Buhahahaha
- 1 0
-
2023-07-19 10:31
A wcześniej usłyszę (1)
'kerowniku, dej 2zł na piwo'
?
:D- 7 4
-
2023-07-19 15:15
" Nie jestem kierownikiem ino brygadzistą" po sprawie.
- 0 0
-
2023-07-19 10:17
Chciałbym to zobaczyć
Którego konkretnie parkingu strzeżesz?
- 9 2
-
2023-07-19 09:52
XD
kozak w necie, ... w świecie :)
- 12 9
-
2023-07-19 08:56
Tylko że twoje dane potem trafia do tego na którego donosisz
W nocy spłonie ci samochód i co wtedy?
Bo policja umorzy sprawę po miesiącu- 29 8
-
2023-07-19 07:42
nie zgadzam sie, (21)
bo jezeli codziennie wysyłam maile o nieprawidlowościach to co mam dane swoje podawac i bedą mnie wałesac po sądach lub smach? zarty maja zdjęcie czy film i do roboty lenie
- 73 29
-
2023-07-19 09:42
Nie głupio ci, tak zwyczajnie? Nie masz swojego, swojej rodziny? (4)
Jak wybuchnie wojna, toz pewnoscią będziesz też donosił...
- 12 27
-
2023-07-19 12:18
Jak wybuchnie wojna, będziesz siedział cicho wiedząc że ktoś szpieguje na rzecz wroga? (1)
- 6 0
-
2023-07-19 15:14
Zorganizuję pikietę aby żaden sklep nie sprzedał mu jedzenia , to sam umrze z głodu.
- 1 0
-
2023-07-19 10:34
No właśnie "Nie masz swojego, swojej rodziny" (1)
Bo dla was ważna jest tylko własna d*pa i czubek własnego nosa. Jak moje to dbam a jak nie moje to można zniszczyć. A dla mnie ważne jest aby trawniki były trawnikami a nie klepiskami a chodniki były proste i czyste a nie brudne od wycieków z waszych blacho smrodów.
- 26 9
-
2023-07-19 13:12
Doskonale powiedziane!
- 6 3
-
2023-07-19 09:15
Jeśli nie masz odwagi się podpisać, to nie zglaszaj.
- 16 18
-
2023-07-19 08:29
Będą wzywać tylko gdy opisałeś sprawę nieprecyzyjnie lub gdy jest nieoczywista (2)
Zgłoszeniem nie jest samo zdjęcie, tylko zeznanie świadka czyli twoje. Zdjęcie jest tylko dowodem że to co opisujesz jest prawdziwe. Przede wszystkim musi być dokładny słowny opis kiedy, gdzie i co się stało, no i dane do kontaktu. Wielokrotnie tak zgłaszałem i nigdy mnie nie wzywali, tylko po jakimś czasie dostawałem list że sprawca został ukarany.
- 15 10
-
2023-07-19 10:55
To miałeś szczęście, że sprawca nie odmówił przyjęcia mandatu (1)
Wtedy wezwanie do SM i sądu masz jak w banku
- 6 2
-
2023-07-19 14:04
Wiem o tym
Dlatego zgłaszam tylko przypadki jasne i oczywiste i tylko te poważniejsze. Jak ktoś tu pisał że zgłasza codziennie i nawet nie ma czasu napisać o co chodzi, to nich się nie dziwi że go wzywają
- 9 1
-
2023-07-19 08:14
(5)
Jakbyś zgłosił uszkodzenie infrastruktury, albo martwe zwierzę to twoje szczegółowe dane nie są potrzebne, ale wykroczenia drogowe to już prawne postępowanie, a tu już występujesz w charakterze świadka. A co będzie jak za bezpodstawne wezwania służby będzie naliczana kara. Co wtedy zrobisz? A do tego się szykują. Masz czas pisać zgłoszenia, to miej czas chodzić po sądach. I tak tymi umorzonymi sprawami zawracasz głowę straży.
- 26 38
-
2023-07-19 09:38
(4)
przestań bredzić
- 18 8
-
2023-07-19 09:51
Oho, "sygnalista" się odezwał. (3)
Kiedyś się na takich mówiło kapuś.
- 12 30
-
2023-07-19 12:07
Czyli nie będziesz kapusiem jak ktoś Ci przypadkiem po źle zaparkowanym samochodzie przejedzie gwoździem? (2)
- 12 3
-
2023-07-19 13:51
Nie (1)
- 4 4
-
2023-07-19 14:09
Zatem jesteś kompletnym i**otą
- 1 4
-
2023-07-19 07:50
Sam jesteś leń (5)
Masz czas codziennie wysyłać maile z donosami to chyba nie jesteś aż tak bardzo zajęty. Straszne to, że w tych czasach największą rozrywka ludzi jest systematyczne i codzienne donoszenie na innych. I nie bronie tu ludzi którzy łamią przepisy ale nie wiem jak bardzo musiała bym być znudzona żeby codziennie na kogoś donosić.
- 35 76
-
2023-07-19 08:04
ale ty nie rozumiesz, że tu chodzi o SM. zamiast gonić łamiących prawo to zawracają głowę zgłaszającym. (4)
- 54 14
-
2023-07-19 08:31
Podanie swoich danych kontaktowych to zawracanie głowy? (3)
Wyślij zgłoszenie raz a porządnie to nie będą ci zawracać głowy, a nie tylko samo zdjęcie z komentarzem "do roboty!"
- 18 38
-
2023-07-19 13:05
tak, to zawracanie głowy (1)
Niech ganiają łamiacych prawo, a nie szukają kruczków żeby tego nie robić albo żeby ktoś to zrobił za nich.
- 6 4
-
2023-07-19 23:40
Zawracanie glowy, ale straznikom
To przestan im wysylac setki donosow ktore trzeba sprawdzic i obrobic papierkowo. Kiedy maja wyjsc na ulice i sami zaprowadzic porzadek jak sa uziemieni na posterunku przez takich jak ty? 1 straznik wypisujacy mandaty na ulicy sieje 10x wiekszy poploch wsrod tych podlych kryminalistow niz anonimowe zdjecia robione z ukrycia i mandaty otrzymywane czasem po paru miesiacach, gdy czlowiek juz nie pamieta o sytuacji. Jaki to ma efekt dyscyplinujacy? Zerowy..
- 3 0
-
2023-07-19 09:38
do roboty strazniku wiejski
- 13 12
-
2023-07-19 07:32
minusuja anonimowi donosiciele? jak widac sporo ich (10)
- 52 97
-
2023-07-19 07:38
Sporo. (9)
Widać, jak moralność upada.
- 37 68
-
2023-07-19 07:53
wsw (8)
a jaka jest moralność parkującego w niedozwolonym miejscu
- 111 20
-
2023-07-19 08:39
Nie odwracaj kota ogonem. (4)
Czy usprawiedliwieniem na niemoralne postępowanie ma być inne niemoralne postępowanie? O to ci chodzi?
- 15 35
-
2023-07-19 09:37
(3)
nie rób z siebie większego i**oty niż jesteś
- 15 18
-
2023-07-19 10:58
Niestety, tak jest.
Kiedy kończą się argumenty, zaczynają się obelgi. To jest cecha prymitywnych umysłów.
- 18 5
-
2023-07-19 10:43
Nie wymagaj za wiele od ługinowców
- 5 2
-
2023-07-19 10:22
zamiast merytorycznej riposty tylko inwektywy? czyzby poziom intelektualny na merytoryke nie zezwalal?
- 18 6
-
2023-07-19 08:03
przecież nie ściąga rejestracji (1)
czyli nie jest anonimowy
- 23 47
-
2023-07-19 08:45
Nie ściąga, bo czuje się bezkarny.
- 66 14
-
2023-07-19 08:06
Nieskalana.
Trudno pobrudzić coś, czego się nie ma.
- 35 3
Wszystkie opinie
-
2023-07-19 07:03
Dobrze (13)
I bardzo dobrze ludzie przestaną wreszcie donosić donosicielstwo jest obrzydliwe
- 43 103
-
2023-07-19 07:06
Obrzydliwe to jest parkowanie w miejscach niedozwolonych (8)
- 54 10
-
2023-07-19 07:19
Donosicielstwo jest obrzydliwe (7)
Po komentarzach widzę, że większość ludzi doniosłoby władzy na własnego ojca i matkę. Komuna w tym kraju jednak zrobiła swoje. Brzydzę się wami
- 11 43
-
2023-07-19 07:21
Brzydź się i trzymaj za kieszeń (1)
jak nie umiesz parkować to my cię nauczymy...
- 33 5
-
2023-07-19 07:34
My cie nauczymy obywatelu
Widać że stary ubek
- 8 22
-
2023-07-19 08:01
Wow dzieciaku wyhamuj trochę bo się zapędziłeś z tymi matkami. Ochłoń trochę, niech ci te hormony się uspokoją
- 13 4
-
2023-07-19 08:49
Pobudka. Nie żyjesz już w PRL!
Bezpodstawny donos na kogoś z jakiejś formy zawiści jest zły. Jeśli zgłaszasz egoistę, który mocno utrudnia lub uniemożliwia przejście chodnikiem innym, postępujesz dobrze.
- 16 2
-
2023-07-19 09:04
To Ty właśnie żyjesz komuną :)
- 5 1
-
2023-07-19 09:41
PiS ciągle donosi razem z Knfedrerastami
niJaki, straSzydło, Jojo Bredziński i inni idioci dojnej zmiany
- 1 2
-
2023-07-19 12:10
matke czy ojca sam bym ochrzanił za takie zachowanie
- 3 0
-
2023-07-19 07:21
a co robi POKO (1)
- 5 4
-
2023-07-19 12:16
Co to jest POKO?
- 1 1
-
2023-07-19 08:00
Zmowa milczenia za to jest fantastyczna - gratuluję ilorazu inteligencji
- 6 2
-
2023-07-19 10:37
O tak oby nikt nie doniósł nic policji jak cię pobiją, okradną itp.
- 2 0
-
2023-07-19 07:05
No i tak to się kręci (5)
Jest ewidentnie dowód w postaci zdjęcia które ma metadane godziny i czasu.
Ale nie.
Trzeba ciągać się po SM i sądach aby udowodnić że ktoś źle parkował. Chory system. To powinno być maksymalnie uproszczone.- 89 17
-
2023-07-19 07:08
To z grubsza jest maksymalnie uproszczone i zdecydowana większość kar jest nadawana zdalnie (4)
Ale jak kierowca się odwoła to jednak ma prawo do sądu
- 4 10
-
2023-07-19 07:11
Ale o co się sądzić (3)
jeśli zdjęcie ewidentnie wskazuje winę?
Pojedziesz do sądu i powiesz: "wysoki sądzie, to nie tak jak myślisz"?- 21 6
-
2023-07-19 08:13
wysoki sądzie, to nie tak jak myślisz
mam horom curke
- 7 0
-
2023-07-19 08:22
No najważniejsze to jest ustalenie czasu i miejsca.
- wykroczenia się przedawniają
- znak nie zawsze obowiązuje mimo, że sobie stoi.- 1 5
-
2023-07-19 09:20
Zdjęcie nie zawsze jest "ewidentne". Kąt patrzenia potrafi wiele zmienić. A każdy jest niewinny do czasu udowodnienia winy. Jeśli nikt nie ma odwagi przyznać się do tego, że widział na własne oczy i potwierdzić sytuację, to czego oczekujesz? Że sąd wyda wyrok po twojej mysli?
- 0 7
-
2023-07-19 07:05
od kiedy pesel (4)
jest porzebny do kontaktu ze zgłaszającym? myślałem że mail/telefon wystarczy... SM to kolejny stan umysłu
- 81 13
-
2023-07-19 07:22
Dokładnie (1)
to wszystko jest wyciąganie danych a potem nimi kupczenie na prawo i lewo
i wychodzi że człowiek ma więcej krewnych niż bakteria. Tam samo w aptece nie ma obowiązku podawania peselu wystarczy kod na receptę i wszystko wychodzi w systemie o tym się już pisze oficjalnie na portalach nie trzeba peselu.- 10 6
-
2023-07-19 08:05
To wszystko jest po to
żebyś nie zgłaszał. SM miałaby podejmować interwencje? po co?
- 17 3
-
2023-07-19 12:25
(1)
Sm dzwoni na numer pesel w celu uzyskania więcej informacji - czyli kolejna cześć co można zrobić jeszcze, aby nie musieć nic robic
- 2 0
-
2023-07-19 13:14
SM dzwoni na nr pesel? Piłeś - nie pisz.
- 1 0
-
2023-07-19 07:05
XXX
Czasem się inaczej nie da bo buc czy bucowa nie rozumie i patologi się wydaje że wszystko może. I ten bardzo niebezpieczny trend w pieczeniu patologi jak się nie podoba to się wyprowadź.
- 23 5
-
2023-07-19 07:06
Straszne (10)
Straszne w jakich czasach żyjemy każdy każdego zgłasza jak leci dla zasady
Kiedyś tak nie było
Ciekawe czy ludziom nie wstyd tak się denuncjowac- 27 89
-
2023-07-19 07:23
kiedyś
jak ktoś zaparkował na chodniku to na kopach stamtąd wyleciał. Teraz wielki pan i władca pełnoletniego passata jeszcze pyskuje.
- 28 3
-
2023-07-19 07:30
Zawsze się znajdzie ktoś, kto będzie bronił Janusza w Passacie.
- 20 1
-
2023-07-19 07:35
nie, bo duzej czesci spoleczenstwa szkodzenie komus z czystej zlosliwosci sprawia przyjemnosc. (1)
Z moich obserwacji donosiciele kamerkowi to ci, ktorzy nie posiadaja rpzbudowanych zdolnosci intelektualnych/motorycznych aby moc cos zrobic. Ale na tych ktorzy je posiadaja, trzeba donosic
- 6 19
-
2023-07-19 08:48
Parkowanie na chodniku czy trawniku wymaga rozbudowanych zdolności intelektualnych/motorycznych? Chyba cię po wczorajszym jeszcze trzyma...
- 13 1
-
2023-07-19 07:36
Kiedys ludzie mieli honor (4)
Teraz to banda konfidentow,króla by Cie utopiła w łyżce wody
- 4 22
-
2023-07-19 08:48
Proszę nie topić króla!
- 3 1
-
2023-07-19 11:54
Honor? (2)
Czyli parkowanie na chodniku jest w porządku a honoru brak temu, kto z tym walczy?
- 5 1
-
2023-07-19 13:55
Z czym ty walczysz no z czym (1)
Czy dzwonienie i pod..........e kogoś to jest szczyt twoich ambicjii???Zawsze o tym marzyłeś,czy tak cie rodzice nauczyli,bo też całymi dniami stali w oknie
- 0 2
-
2023-07-19 19:26
I przez takich jak Ty chodniki i zieleń jest niszczona. Co za buractwo.
- 1 1
-
2023-07-19 13:05
Bo to jest kraj PIS owców a będzie jeszcze gorzej
- 1 0
-
2023-07-19 07:07
W Gdyni olewają zgłoszenia całkowicie.
- 39 4
-
2023-07-19 07:07
SM sama robi zdjęcia meleksom, ale tych przybywa a nie ubywa
czyli jednak opłaca się parkować gdzie popadnie, blokować ulice, jeździć pod prąd itp
- 30 3
-
2023-07-19 07:18
SM w gdańsku po upływie 6 m-cy (4)
przysyła pismo o niewykryciu sprawcy - po prostu mija urzędowy termin na ewentualne ukaranie sprawcy. I tyle w temacie.... i nie chodzi tu o przesłuchanie świadka, a brak czynności w ustawowym terminie,
- 48 9
-
2023-07-19 07:27
......
Straż miejska nie robi tego uczciwie wystarczy popatrzeć jak jest upał w Gdyni Orłowie w okolicach mola. Jeżdżą
uliczkami gdzie wszędzie zapchane od aut i ewidentnie widać że się należy mandat ale nie wolą mandaty obskoczyc
na tym parkingu gdzie ludzie jeżdżą i szukają miejsca w kółko jak na karuzeli i tam trzepią mandaty. I właśnie jak wszyscy to wszyscy a nie wybiórczo.- 9 2
-
2023-07-19 07:33
Za wykroczenie można ścigać do 2 lat
tylko, że u nas dużo obcokrajowców jeździ "zawodowo" a ich troszkę trudniej namierzyć.
- 1 5
-
2023-07-19 08:02
A premie finansowe dostali ogromne niedawno...
- 4 3
-
2023-07-19 08:04
Bidulku - nie wyszło kapowanie?
Oj ob
- 3 8
-
2023-07-19 07:23
Dobrze, że w mieście są aktywiści którzy niestrudzenie powiadamiają służby o wykroczeniach. (5)
Tylko wysokie kary nauczą mieszkańców porządku.
- 40 23
-
2023-07-19 07:37
skoro dzialaja niestrudzenie, niech nosza koszulke "jestem donosicielem" (2)
w koncu sa porzadnymi obywatelami i nie musza sie swoich "slusznych" czynow wstydzic
- 10 10
-
2023-07-19 07:54
minusujacy sa donosicielami bez odwagi?
- 6 4
-
2023-07-19 10:27
Oninjuz to maja we krwi
Kapowanie z dziada pradziada
- 2 4
-
2023-07-19 07:38
Przeprowadz sie do lasu
- 5 2
-
2023-07-19 20:54
Mieszkańców...?
...a turystów już nie?
- 0 0
-
2023-07-19 07:24
po prostu szukaja preteksu by jeszcze mniej robic
- 68 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.