- 1 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (64 opinie)
- 2 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (385 opinii)
- 3 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (354 opinie)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (35 opinii)
- 5 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (32 opinie)
- 6 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
Strefa 30 km/h do końca roku obejmie połowę gdańskich ulic
W 2013 r., jak w poprzednich latach, kolejne gdańskie ulice zostaną objęte strefą zakazu jazdy z prędkością szybszą niż 30 km/h - nazywaną też "tempo 30". Ponadto, w nowych strefach zostaną wyznaczone również skrzyżowania równorzędne.
- Na chwilę obecną mamy już ok. 26 proc. ulic objętych strefą i będących pod nadzorem Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Natomiast do końca tego roku do stref uspokojenia ruchu zostanie włączona ok. połowa wszystkich gdańskich ulic - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Według inżynierów ruchu z ZDiZ docelowo sieć stref "tempo 30" i skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie ulice lokalne w Gdańsku, czyli nawet ok. 70 proc. wszystkich ulic w mieście.
Wraz z nowymi strefami mają być wytyczane skrzyżowania równorzędne, które według drogowców również stanowią jeden z elementów uspokojenia ruchu. Skrzyżowania te jednak nie będą obowiązywać tam, gdzie kursuje komunikacja miejska. W takich miejscach zastosowane zostaną inne rozwiązania spowalniające ruch - wyniesione przejścia dla pieszych, progi zwalniające, wysepki.
Zarząd Dróg i Zieleni utrzymuje, że ze statystyk policyjnych jasno wynika, iż wprowadzenie wspomnianych rozwiązań jest dużo lepszym sposobem na poprawę bezpieczeństwa, niż montaż na przejściach dla pieszych sygnalizacji świetlnej.
- Bardzo często zdarza się bowiem, że pieszy, nie chcąc czekać na zielone światło, wbiega na jezdnię tuż pod nadjeżdżający z dużą prędkością pojazd. Elementy uspokojenia ruchu powodują natomiast, że pojazdy zwalniają do minimalnej prędkości, a pieszy nie musi czekać, żeby przejść przez jezdnię - mówi Kaczmarek.
Gdzie teraz w Trójmieście możemy napotkać strefy "tempo 30"? Od kilku lat funkcjonuje ona w Śródmieściu Gdańska. Nieco młodsza jest ta na Dolnym Mieście. Pojawiły się one także na wielu gdańskich osiedlach.
Strefa "tempo 30" od 10 października 2012 r. obowiązuje też w centrum Sopotu. Szczegółowy jej zakres możesz sprawdzić tutaj. Dodatkowo dwie strefy powstaną przy szkole i przedszkolu na ul. Kolberga, od Cieszyńskiego do ŚLO oraz na ul. 23 Marca, na odcinku przy przedszkolu.
W Gdyni natomiast nie ma ulic objętych strefą zakazu jazdy z prędkością szybszą niż 30 km/h. Jednak o ich wprowadzenie domaga się część rowerzystów.
- Oliwa - rejon ul. Grottgera ,
- Żabianka - rejon ulic: Wejhera , Orłowskiej , Subisława , Rybackiej ,
- Chełm - ul. Wilanowska ,
- Strzyża,
- Osowa - cała dzielnica, z wyłączeniem ulic: Kielnieńskiej i częściowo Barniewickiej ,
- Wrzeszcz Dolny - rejon ulic: Wajdeloty , Wybickiego , Kilińskiego ,
- Brzeźno - rejon ulic: Gdańskiej , Łozy , Portowców , Gałczyńskiego ,
- Siedlce - rejon ulic: Zakopiańskiej , Bema , Wyczółkowskiego , Ojcowskiej , Malczewskiego .
Miejsca
Opinie (518) 10 zablokowanych
-
2013-01-10 16:08
przepisy paranoików
Przecież te przepisy są robione przez idiotów dla idiotów :) .Banda paranoików ,którzy myślą,że takimi zakazami ratują zdrowie i ludzkie życie. Ludzie ginęli i będą ginąć.Taka jest kolej rzeczy.Kiedyś ludzką populacje redukowały miedzy innymi mięsożerne,dzikie zwierzęta ale człowiek wybił je tak,że prawie ich już nie ma.A teraz chcą nam wszystkiego zakazywać.Jeśli chcą stworzyć bezpieczniejsze drogi niech nie wydają prawa jazdy każdemu kto ma na nie ochotę.Przynajmniej 1/3 kierowców nie powinna obsługiwać takiego urządzenia jak samochód .Choć sami twierdzą ,że jeżdżą super.Najlepiej niech nam nie pitola,że to dla naszego dobra tylko,że chodzi o SZMAL.Kary,mandaty itd
- 2 5
-
2013-01-10 16:08
jak byście normalnie jeżdzili to by takiego problemu nie było.
pola.cz.ka trzeba kopnąć w d..p.e. by się nauczył.
- 7 2
-
2013-01-10 16:11
oszczędności
może te ograniczenia zmierzają do zmniejszenia zużycia nawierzchni poprzez ograniczenie ruchu. Kasa poszła na stadion, wiec nie ma za co jej remontować, zatem trzeba ja oszczędzać.
- 0 2
-
2013-01-10 16:17
bardzo dobrze!
tam gdzie jest dużo pieszych 30 km/h jest jak najbardziej uzasadnione! w końcu trzeba zrobić porządek z mistrzami prostej osiedlowej (i nie tylko), tym co mózg odcina po zamknięciu drzwi samochodu powinno zaboleć po kieszeni.
- 13 1
-
2013-01-10 16:18
dobra inicjatywa
często ograniczenia są bez sensu ale strefy z ograniczeniem do 30 akurat występują w miejscach gdzie faktycznie strach więcej niż 40 jechać. Ludzie zamiast się bulwersować odpuście sobie na wąskich pozastawianych samochodami osiedlowych ulicach pełnych dzieci... szkoda marnować swojego i cudzego życia.
- 10 0
-
2013-01-10 16:23
prawdziwe poprawienie bezpieczenstwa pieszych to byloby...
zaoranie ulic . Ale zaoranymi ulicami kasy do budzetu sie ie chapnie...
- 0 2
-
2013-01-10 16:33
instruktor
najpierw trzeba nauczyc "starych i dobrych" kierowcow jak poznac skrzyzowanie rownorzedne bo to niby oczywiste ale kazdy mysli ze jak ma szersza droge to ma pierwszenstwo . ale dla mnie to spoko pomysl , kiedys mialem fiata i dzieki takim zmianom z samych odszkodowań OC sprawcow fiat zwrocil mi sie w dwa lata i jeszcze go sprzedałem , Dziękuje i oby wiecej takich zmian :-)
- 2 1
-
2013-01-10 17:19
Słuszną linię ma nasza Władza. Mam nadzieję ,że to dopiero początek.
Należy wprowadzić ograniczenie na Obwodnicy do 40 km/h i wtedy wysłać tam "drona" ,żeby robił zdjęcia. Nie jeden pirat drogowy straci prawo jazdy.
- 1 2
-
2013-01-10 17:33
Tak, tak, kretyni w golfach i bmw... (1)
Mamy na was pałę, i po prawku..!!
- 2 3
-
2013-01-10 21:40
Idiota szos
- 0 1
-
2013-01-10 17:37
Właśnie w tę śnieżycę co była można było doświadczyć 30km/godz
ale oczywiście "wadza" wie lepiej. Trzeba "Budyniowi" zrobić 30 na godzinę, bo jak na razie jego kierowca wioząc "jąsnie Pana" na Oliwskiej ciął tak na oko ze 110 km/godz. Jak za komuny.
- 1 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.