- 1 Schowek w samochodzie pełen narkotyków (46 opinii)
- 2 Co kryje piasek sopockiej plaży? (71 opinii)
- 3 Sami złapali złodzieja katalizatorów (133 opinie)
- 4 Kiedy deszcz bywa groźny? (75 opinii)
- 5 Straciła 6 tys. zł, myśląc, że pomaga przyjaciółce (156 opinii)
- 6 Ruszyła budowa przejścia przy dworcu (273 opinie)
Strefa Tempo 30 także w Gdyni
Gdynia przygotowuje się do wprowadzenia ograniczenia prędkości do 30 km/h w Śródmieściu - podobnego, jakie obowiązuje w centrum Gdańska. Przy podobnym projekcie realizowanym na Działkach Leśnych były spore protesty, czy teraz będzie inaczej?
Czytaj także: w Gdańsku aż 70 proc. ulic trafi do strefy Tempo 30.
Takie pomysły wywołują jednak protesty kierowców, którzy sfrustrowani staniem w korkach, mają ochotę jechać nieco szybciej choćby w niektórych miejscach. Dlatego, gdy podobny plan realizowany był w dzielnicy Działki Leśne, mieszkańcy protestowali.
- Nie chodziło im jednak o samo ograniczenie prędkości. Zmiany obejmują też zrobienie jednokierunkowych ulic z dotychczas dwukierunkowych, są też zmiany w geometrii niektórych skrzyżowań, inaczej wytyczane są również miejsca parkingowe. Teraz jednak większość kierowców widzi plusy - przekonuje Rafał Studziński z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
W Gdyni zaczynają się teraz prace nad wprowadzeniem strefy Tempo 30 w Śródmieściu. Na razie jednak prace koncepcyjne, bo wiadomo, że komentarze wielu kierowców ponownie będą nieprzychylne.
- Ważne jest przeprowadzenie kampanii społecznej, która szczegółowo wyjaśni wszystkim po co i dlaczego taką strefę się w mieście wprowadza - przekonuje Łukasz Bosowski ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia, który po centrum Gdyni najczęściej porusza się rowerem.
Na razie jednak nie ma ani środków w miejskim budżecie na taką kampanię, ani nawet konkretnego planu. Jest jednak to, co w Gdyni najważniejsze: zielone światło od prezydenta Wojciecha Szczurka.
- Nie chcemy robić w mieście rewolucji, bo wszystkie kroki należy wykonać we właściwej kolejności. Przede wszystkim jestem przekonany, że może być bezpieczniej, a wcale nie mniej komfortowo. Zwróćmy bowiem uwagę, że po centrum miasta wcale nie jeździmy z większą średnią prędkością. Zbieramy pomysły, tezy do dyskusji, a potem będzie czas na realizację decyzji - mówi radny Samorządności Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski.
Opinie (310) 5 zablokowanych
-
2013-01-28 12:23
Europejskim trendom mówimy NIE
Tych europejskich trendów chyba już wszyscy mamy dosyć, z czego tu brać przykład? strefa euro upada, przesadna poprawność polityczna doprowadza do tego, że Arabowie w Wielkiej Brytanii atakują przechodniów za picie alkoholu i ubiór, elektrownie atomowe, węgiel i gaz łupkowy też jest już be, bo nieekologicznie (niech to powiedzą Chinom i USA). Cała ta wspólnota z Europą zaczyna przypominać były blok wschodni z tą różnicą że kiedyś gospodarka była centralnie planowana w Moskwie, a teraz jest w Brukseli.
- 5 2
-
2013-01-28 12:42
dodam jeszcze,że w połączeniu z genialnym pomysłem pana Nowaka za jazdę z prędkością 60 km/h (do niedawna jeszcze uważaną za całkowicie bezpieczną) będą odbierane kierowcom prawa jazdy. Tak wcale nie musi być, przypominam wszystkim jeszcze normalnym ludziom w tym kraju, pamiętajcie, że w Polsce panuje demokracja, a nie monarchia absolutna władza nadana może zostać odebrana, pamiętajcie o tym wrzucając swój głos do urny
- 3 1
-
2013-01-28 12:44
propozycja (1)
STREFA
- 0 0
-
2013-01-28 12:45
?
Co zrobiliście z tekstem?
- 1 0
-
2013-01-28 12:45
wolniej znaczy bezpieczniej (15)
śródmieścia miast odwracają się od samochodów, które je zatykają, zabieraja ogromne przestrzenie innym EKOLOGICZNYM użytkownikom, zasmradzają... Berlin dąży do tego by w centrum miAsta poruszanie się odbywało w 80% komunikacją zbiorową, pieszą i rowerową a w 20% samochodową. Nawet Niemcy mają już dość samochodów w miastach!
- 6 8
-
2013-01-28 12:52
(13)
tylko że Gdynia to nie Berlin. Dalsze utrudnienia dla kierowców spowodują tylko, że ludzie przestaną przyjeżdżać do centrum, bo i po co, a Gdynia wróci do statusu wioski rybackiej.
- 4 4
-
2013-01-28 12:56
masz racje Gdynia to nie Berlin i co z tego? mają inne życie? nie mają potrzeb przemieszczania się? (12)
zrezygnują z samochodu, bo są inne wydajniejsze środki komunikacji w centrum. Nie ma fizycznej możliwości nawet by każdy mógł jeździć samochodem, a w takim Berlinie na pewno każdego na samochód jest stać
- 2 2
-
2013-01-28 13:00
w Berlinie jest Metro !!!! (2)
a w Gdyni nie ma
- 3 4
-
2013-01-28 13:02
tak jak samo powiedziales jest metro bo berlin jest wiekszym miastem
- 0 0
-
2013-01-29 10:08
Gdyby Berlin miał tylu mieszkańców co Gdynia
to by nawet kolei miejskiej nie posiadał.
- 0 1
-
2013-01-28 13:00
to z tego, że nie porównuje się muchy z helikopterem. Ilu mieszkańców ma Berlin a ilu Gdynia, jaką powierzchnię ma Berlin, a jaką Gdynia, co jest w centrum Berlina, a co w centrum Gdyni? Nazywanie Gdyni miastem w odniesieniu do Belina, Londynu czy Paryżu to jest raczej żart
- 3 2
-
2013-01-28 13:13
(7)
Czy wy ekooszołomy naprawdę myslicie że nikt poza wami nie byl poza granicami Polski? Skoro jestes takim swiatowcem to może błyśnij co to jest w Berlinie np. Unter der Linden, Karl Liebknecht Strasse, Muchlendamm, Leipziger Strasse, Torstrasse? Nie wiesz??? Oczywiście ze nie wiesz bo nigdy poza granice dzielni nie wyjechałeś. A to sa kilkupasmowe ulice przebiegajace przez centrum Berlina i jakos nikomu nie przychodzi do głowy ich zaorać.
- 2 1
-
2013-01-28 13:19
Leipziger Strasse??? prosze za zm org pl (6)
Czy Berlin poszerza ulice? Nie, Berlin chce je zwężać. W przygotowanym niedawno nowym projekcie centrum "Planwerk Innenstadt" miejscy urbaniści zaproponowali likwidację 3 wielkich socjalistycznych arterii: Leipziger Strasse, Gruner Strasse i Karl Marx Alee. Na przykład Leipziger Strasse miałaby zostać zwężona z 8 pasów ruchu do 4 poprzez wprowadzenie nowej zabudowy, nawiązującej gabarytami i układem do tkanki przedwojennej (odtworzenie placu Spittelmarkt), a na części założenie zieleni parkowej. Na pytanie co się stanie z ruchem berliński urzędnik, bez wahania odpowiedział, że przejmie go transport publiczny (celem polityki Berlina jest podział zadań transportowych między komunikację publiczną i indywidualną w centrum w stosunku 80 : 20).
- 1 2
-
2013-01-28 13:22
(3)
a w Gdyni gdzie jest ośmiopasmówka? Nie mam nic przeciwko, żeby ją zwężyć
- 3 0
-
2013-01-28 13:25
kolejny raz mówię dla Berlina 8 pasów to jak dla Gdyni 3 pasy (2)
rusz tą głową w końcu... nie porównuj 1 do 1 tylko zasady działania
- 2 3
-
2013-01-28 13:28
to może ty rusz i przestań porównywać w końcu twarz z d..ą. Ile jest w Gdyni trzypasmówek?
- 2 1
-
2013-01-28 13:31
ale takie mechaniczne przenoszenie zasady działania jest bez sensu, bo jak muzułmanom powiedzą, że teraz już nie będą mogli mieć 4 zon tak jak jest teraz, tylko dwie, to ty też zmniejszysz ilość żon o połowę, i powiesz w takim razie u nas będzie teraz pół żony.
- 0 3
-
2013-01-28 13:25
(1)
Tylko że Berlin posiada doskonale rozbudowane metro, skm, tramwaje i to wszystko jest znakomicie skomunikowane i niedrogie. Oni proponuja ludziom inne środki transportu a ekooszolomstwo waszego pokroju do transportu zbiorowego chce ludzi przymusić. I taka to drobna różnica.
- 0 1
-
2013-01-28 13:27
a to dlatego, że mają przytomnych urzędników
a nie oszołomów, co uważają ze KM korzysta tylko plebs i bieda i dalej inwestują w drogi zamiast w KM. TRzeba coś wybrać a polskie miasta biora troche jednego troche drugiego i nie ma nioc porządnego ani komunikacji zbiorowej ani samochodewej (która notabene nigdy wydolna nie będzie)
- 2 3
-
2013-01-28 12:57
naszej syrence troche brakuje do mercedesa
nie porównuj syrenki do mercedesa, Niemcy odwracają się też od węgla i atomu chociaż nie przeszkadzało im to budować swojego potencjału w oparciu o te źródła przez kilkadziesiąt lat za amerykańskie pieniądze z Planu Marshalla. Wielce oświecony zachód cieszył się przez ostatnie kilkadziesiąt lat wolnością i dobrobytem, nas niestety "wyzwalała" Armia Czerwona, a teraz oczekuje się, że w 20 lat będziemy spełniać ich wyśrubowane standardy, bardzo chętnie ale bądźmy konsekwentni chcemy mieć na to przynajmniej tyle czasu ile mieli oni
- 1 1
-
2013-01-28 12:49
zaraz Gdynia ogłosi , ze była pierwsza (1)
Najpierw Sopot, potem Gdańsk
ale zaraz Gdynia ogłosi , ze była pierwsza- 0 2
-
2013-01-28 12:53
W GDANSKU Z 5 LAT JUZ JEST TEMPO 30
- 1 0
-
2013-01-28 13:01
a tymczasem w Berlinie: (5)
Na 72% sieci drogowej obowiązuje ograniczenie do 30 km/h, coraz częściej pojawiają się także ograniczenia do 10 km/h i tzw. ulice rowerowe. Ulice główne i zbiorcze są sukcesywnie zwężane. Rozwiniętą sieć komunikacji szynowej uzupełnia 100 km pasów autobusowych.
Wszystko po to, aby mieszkańcy Berlina nie wyprowadzali się za miasto w poszukiwaniu ciszy i nie kupowali samochodów, dla których potrzebne byłyby nowe obwodnice i miejskie trasy ekspresowe. Sprytna osoba rozwiązuje problem; mądra ich unika jak dawno temu zauważył pewien niegłupi Niemiec.- 4 1
-
2013-01-28 13:03
(4)
sprytnie zbuduj w Gdyni podziemne metro, będzie super !
- 3 1
-
2013-01-28 13:06
tu chodzi o porównanie filozofii rozwoju miasta, a nie warunków 1 do 1 (2)
- 1 4
-
2013-01-28 13:13
akurat z niemieckiej filozofii to wolałbym nie czerpać tak bezkrytycznie, już się niejednokrotnie okazało że to co dobre dla Niemców niekoniecznie jest dobre dla reszty świata ;)
- 2 0
-
2013-01-28 13:21
właśnie metro to filozofia! transport pod ziemią, na ziemi spokój. W Paryżu zbudowano nawet całą dzielnicę, w której wolno poruszać się tylko pieszo i rowerem, a pod ziemią jest sieć ulic podziemnych z podziemnymi garażami, z których wychodzi się prosto do budynków. Oni nie wyrzucają samochodów z miasta, oni chowają samochody w mieście pod ziemią, transport zbiorowy chowają pod ziemię. Dzięki temu na powierzchni mają ciszej i spokojniej.
- 2 0
-
2013-01-29 10:12
metro dla 250 tys. mieszkańców?
to się nie kalkuluje. Budowa metra w wilgotnych piaskach (o głębokim metrze nie ma co marzyć -> Warszawa zaczęła i porzuciła ten projekt) to ogromne koszty. Drążenie tunelu wymagałoby zamrażania gruntu na przodku i użycia nadciśnienia w tunelu (jest to wykonalne, ale drogie -> ponownie, głębokie metro w Warszawie).
- 0 0
-
2013-01-28 13:09
to i tak za duża predkość
najlepiej niech bedzie w granicach 15-20 km i co już niektórzy dorzucili - jak najwiecej radarów. Coraz bardziej debilny kraj
- 1 1
-
2013-01-28 13:13
NAJLEPIEJ PCHAC AUTO!!!!
WYSIADAJ I PCHAJ..... OSZCZEDNOSC PALIWA !!!! I MANDATU NIE BEDZIE!!!!
- 2 0
-
2013-01-28 13:22
w berlinie już się najeździli samochodami w Polsce jeszcze nie? (24)
Czy Berlin poszerza ulice? Nie, Berlin chce je zwężać. Na przykład Leipziger Strasse miałaby zostać zwężona z 8 pasów ruchu do 4 poprzez wprowadzenie nowej zabudowy, nawiązującej gabarytami i układem do tkanki przedwojennej (odtworzenie placu Spittelmarkt), a na części założenie zieleni parkowej. Na pytanie co się stanie z ruchem berliński urzędnik, bez wahania odpowiedział, że przejmie go transport publiczny (celem polityki Berlina jest podział zadań transportowych między komunikację publiczną i indywidualną w centrum w stosunku 80 : 20).
- 2 4
-
2013-01-28 13:25
(6)
Która ulicę w Gdyni proponujesz zwęzić z 8 pasów na 4 ?
- 4 1
-
2013-01-28 13:31
współczuję twojej zdolności pojmowania (5)
- 0 3
-
2013-01-28 13:39
(4)
a ja Tobie, rozumiem, że od dzisiaj zjadasz jedną kanapkę na śniadanie zamiast dwóch, a obiad jesz tylko co drugi dzień, nieważne, że nie jesteś otyły, ale skoro otyły kolega zmniejsza posiłki o połowę to ty też musisz zmniejszyć o połowę. Taki jest twój sposób rozumowania.
- 3 1
-
2013-01-28 13:43
nie, chodzi o to że od dziś nie jem mięsa-jem ryby (3)
takiemu miastu jak Berlin chodzi o to by się przesiąść z samochodów do KM i rowerów. O to chodzi i sprawdza się to niezależnie od wielkości miasta. Twedy mniej ludzi wyprowadzi się z centrum, które wcześnie było bardzie hałaśliwe i zatkane, w następstwie będą krótsze dojazdy i mniejsze zakorkowanie dróg. ZACZNIJ MYŚLEĆ a nie wymyślac argumenty aby było. Przerażająca mentalność zacofanych polaków
- 1 4
-
2013-01-28 13:51
(2)
Jak ci sie nie podoba mentalnośc i zacofanie Polaków (pisze się z dużej litery pajacu) do których sam się zaliczasz to spakuj rower i jedź do Berlina. I tam bedziesz mógł dzielic się z nimi ekooszołomską madrością. Albo wziać szpadel i przyczynić się do zwężania ulic w centrum.
- 2 1
-
2013-01-28 14:15
skończyły sie jednak argumenty przytomnego podatnika (1)
bo przyatakował personalnie, a Ty wez sobie szpadel i poszerzaj te ulice, napewno to cos pomoże... ech
- 0 2
-
2013-01-28 14:24
i po co się oburzasz ? Twoje 'argumenty' polegały na wyzwaniu Polaków od zacofanych. Dostałeś czego chciałeś
- 2 0
-
2013-01-28 13:31
(13)
daleko nam jeszcze do problemów z ruchem drogowym jakie mają europejskie metropolie, a biorąc pod uwagę, że mamy ujemny przyrost naturalny, a zarobki i emerytury na poziomie na którym Grecy już dawno spaliliby swój Parlament to nie wydaje mi się żeby była potrzeba sztucznego ograniczania ruchu pojazdów. Ujemny przyrost naturalny i bieda same to uregulują
- 1 2
-
2013-01-28 13:32
tyle że w takim Berlinie jest już mniej samochodów na 1000 mieszkańców niż w Gdańsku
- 1 2
-
2013-01-28 13:37
(10)
To tylko rowerzyści próbują na siłę wypchnąć samochody z miasta dla własnej korzyści. Chodniki już opanowali i drą się na pieszego, że z drogi im nie schodzi, teraz chcą spowolnić samochody i zawłaszczyć ulice.
- 3 3
-
2013-01-28 13:42
(5)
to samochody zawłaszczyły ulice, które są wszystkich: pieszych, rowerzystów i kierowców, czas przywrócić równowagę. A ty grubasku rusz czasem 4 litery i przejdź się na piechotę chociaż do sklepu za rogiem
- 2 3
-
2013-01-28 13:44
(4)
zawsze chodzę pieszo do sklepu za rogiem, dlatego nie chcę strefy 30, bo już nie będę mógł tak chodzić, bo zza rogu wypadnie na mnie rowerzysta i mnie potrąci.
- 1 1
-
2013-01-28 13:46
(3)
co ma piernik do wiatraka? Tempo30 spowoduje wyeliminowanie rowerzystów z chodników, bo się będą czuli bezpiecznie na jezdniach
- 2 1
-
2013-01-28 13:50
(2)
nie spowoduje ! Rowerzyści będą jeździć i po chodnikach i po ulicach, tak jak im pasuje
- 1 2
-
2013-01-28 13:51
(1)
Skąd wiesz? masz szklaną kulę? Może podasz numery Lotto?
- 1 0
-
2013-01-28 13:54
z zachowania rowerzystów, nie trzeba być wizjonerem
- 1 1
-
2013-01-28 14:17
więcej codziennych rowerzystów to mniej samochodów na drogach (2)
masakra ludzie nic nie rozumieją, widać społeczny nakaz presję poruszania się tylko samochodami, bo ludzie lubią stać w korkach i smrodzie swych aut
- 2 1
-
2013-01-28 14:22
(1)
masakra to 'nawiedzeni' rowerzyści, którym wydaje się, że maja jakąś misję zbawienia świata przez przepędzenie samochodów.
- 1 2
-
2013-01-28 14:28
Nikt nikogo nigdzie nie chce przepędzać, skąd taki pomysł?
- 1 1
-
2013-01-28 14:45
bez jaj -
na mnie się jeszcze nikt nie wydarł:))
- 1 0
-
2013-01-28 13:42
szanuje Twoje zdanie masz do niego prawo, ja jestem raczej eurosceptykiem, chociaż z nadzieją głosowałem za przystąpieniem do UE. Masz racje fajnie byłoby oddychać świeżym powietrzem, zarabiać tyle żeby się nie martwić o kolejną ratę kredytu hipotecznego nie czekać w kolejce do lekarza ale to utopia, nasza utopia przypomina raczej tą z Georga Orwella gdzie Wielki Brat ciągle obserwuje i zawsze wie lepiej co jest dobre dla obywateli. Tu może już nawet nie chodzi o tą strefę 30km/h, jesteśmy już po prostu zmęczeni tym wszystkim czym częstują nas politycy. Dziś jest to strefa 30, jutro będzie monitoring w każdym domu (celowo wyolbrzymiłem).
- 1 0
-
2013-01-28 13:42
(2)
Nie tylko w Polsce nie najeździli się samochodami.
W Eindhoven przez centrum przebiegają kilkupasmowe Fellenoord, Vonderveg, Frederiklaan, Mathildeleen z bezkolizyjnymi zjazdami.
W Antwerpii np. Franklin Rooseveltplaats, Amerikalei.
I tez nikt nie mysli o tym żeby je zaorać. Tylko u nas w imie jakieś ekooszołomskiej poprawności robi się wszystko żeby utrudnic życie ludzion nie dając w zamian zadnej alternatywy (drogie bilety, zła komunikacja). Ale po co dawać alternatywę. Ludzi się zmusi. Bo na Zachodzie tak jest. Tylko że na Zachodzie wcale tak nie jest.- 1 1
-
2013-01-28 13:45
nikt też ani myśli by je rozbudowywać
o tym nie wspomniałeś. tu każdy tylko czeka jak na zbawienie kiedy mu poszerzą dojazd, co i tak nie odniesie pożądanego skutku
- 0 2
-
2013-01-28 13:47
w takim Eidhoven jak zauważyłeś duża cześć transportu odbywa się rowerami
- 1 1
-
2013-01-28 13:39
Do kierowców (14)
Wreszcie jakiś odważny krok ekipy Szczurka. Era panoszenia się samochodów w centrach miast zaczyna się kończyć i przestrzeń miejska jest zwracana pieszym . Tego typu przemiany jak wprowadzanie Tempo30 to naturalna kolej rzeczy i Wasze kierowców lamenty tego nie trendu nie odwrócą. Wy też się przekonacie, że to nie boli i będzie wam się jeździło płynniej i przyjemniej, a wyniesione skrzyżowania w naturalny sposób nauczą Was respektowania znaków. I jeszcze jedno, nikt nie wprowadzi T30 na Władysława IV Śląskiej czy Morskiej.
- 3 2
-
2013-01-28 13:41
(2)
Temno 30 nie jest dla pieszych tylko dla rowerzystów. Piesi nic z tego nie mają.
- 1 2
-
2013-01-28 13:44
(1)
Ja jako pieszy jestem za tempo30, bo boję się o potrącenie swoich dzieci, przez jakiegoś debila, jadącego 70km/h ulicy typu Legionów czy Kopernika
- 2 2
-
2013-01-28 13:48
Złudne Twoje nadzieje, pędzący rowerzysta potrąci Twoje dzieci równie skutecznie, i szybko ucieknie
- 2 2
-
2013-01-28 13:44
(6)
"Wreszcie jakiś odważny krok ekipy Szczurka.." zabrzmiało trochę jak zapowiedź kroniki filmowej z lat PRL, a złowieszczy kierowcy to skryty wróg narodu pracującego miast i wsi hehe
- 1 1
-
2013-01-28 13:49
Do gala (4)
Samochody nie sprawdzają się w komunikacji w centrach miast i tyle. Im ich będzie mniej tym komfort życia mieszkańców będzie wyższy. Poczytaj trochę, pojeździj po świecie, albo chociaż używaj racjonalnych argumentów w dyskusji a nie " z d*py"
- 0 3
-
2013-01-28 13:52
(2)
ale racjonalny argument ! 'nie sprawdzają się i tyle', bardzo racjonalny, rzeczywiście
- 3 0
-
2013-01-28 14:30
Racjonalne arg. (1)
Ograniczenia prędkości oraz fizyczne elementy bezpieczeństwa ruchu, takie jak skrzyżowania z wyniesioną płytą, wymuszenia zmiany toru jazdy czy skrzyżowania równorzędne, powodują uspokojenie ruchu i ułatwiają życie pieszym i rowerzystom, czyli grupom, które w dużej części składają się z dzieci. Jednak zmiany przynoszą korzyści również kierowcom: ruch staje się bardziej płynny i (co być może dla właścicieli aut jest najważniejsze) liczba groźnych wypadków znacząco spada na rzecz niegroźnych kolizji. Badania wskazują, że przy prędkości 30km/h śmierć lub poważne urazy zdarzają się w około 5% przypadków, podczas gdy przy prędkości 50km/h współczynnik wzrasta do 45%, a przy 65km/h - do 85%! (źródło: Ashton and Mackay)
- 1 1
-
2013-01-28 14:32
nie chcę ułatwiać życia rowerzystom. Rowerzyści na co dzień utrudniają życie pieszym i mają to w nosie.
- 1 0
-
2013-01-28 13:57
poziom wypowiedzi świadczy zazwyczaj o autorze, a poziom Twojej nie był zbyt wysoki, chcesz argumentów poczytaj inne moje posty w tym temacie, a nie reaguj agresją, pozdrawiam
- 1 1
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2013-01-28 13:47
(3)
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego niż przerwać milczenie i rozwiać wszelkie wątpliwości. Mark Twain.
- 0 1
-
2013-01-28 14:09
Panie Żabka (2)
uu Kolega oczytany, ja wolę cytat z Orwella "Nieposłuszeństwo jest prawdziwą podstawą wolności, posłuszni muszą być niewolnicy" to w odniesieniu do chorych przepisów jakimi karmią nas politycy, a dla Ciebie w odniesieniu do tego co napisałeś mam cytat nieco niższych lotów od Pana Lubaszenki "to taka złota myśl z podręcznika dla akwizytora ..."
- 0 0
-
2013-01-28 14:14
(1)
Gdybyś odrobinę grzeszył inteligencją zorientowałbys się że cytat z Marka Twaina dotyczy postu "do kierowców".
Ale własnie ... gdybyś- 0 0
-
2013-01-28 14:19
rowerzyści chcą zatkać usta kierowcom, wow ! Maja siedzieć cicho i się nie odzywać. Jestem pod wrażeniem
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.