• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strefa Tempo 30 także w Gdyni

Michał Sielski
27 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
W Gdańsku 70 proc. dróg ma zostać objętych strefą Tempo30. W Gdyni zastanawiają się nad wprowadzeniem jej w Śródmieściu. W Gdańsku 70 proc. dróg ma zostać objętych strefą Tempo30. W Gdyni zastanawiają się nad wprowadzeniem jej w Śródmieściu.

Gdynia przygotowuje się do wprowadzenia ograniczenia prędkości do 30 km/h w Śródmieściu - podobnego, jakie obowiązuje w centrum Gdańska. Przy podobnym projekcie realizowanym na Działkach Leśnych były spore protesty, czy teraz będzie inaczej?



Czy ograniczenie prędkości zwiększy bezpieczeństwo w Śródmieściu?

Ograniczenie prędkości w centrach miast to światowy trend, który ma na celu uspokojenie ruchu w miejscach, w których oprócz samochodów jest też sporo pieszych i rowerzystów. Ostatnio odważnie wprowadzają je gdańscy urzędnicy.

Czytaj także: w Gdańsku aż 70 proc. ulic trafi do strefy Tempo 30.

Takie pomysły wywołują jednak protesty kierowców, którzy sfrustrowani staniem w korkach, mają ochotę jechać nieco szybciej choćby w niektórych miejscach. Dlatego, gdy podobny plan realizowany był w dzielnicy Działki Leśne, mieszkańcy protestowali.

- Nie chodziło im jednak o samo ograniczenie prędkości. Zmiany obejmują też zrobienie jednokierunkowych ulic z dotychczas dwukierunkowych, są też zmiany w geometrii niektórych skrzyżowań, inaczej wytyczane są również miejsca parkingowe. Teraz jednak większość kierowców widzi plusy - przekonuje Rafał Studziński z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

W Gdyni zaczynają się teraz prace nad wprowadzeniem strefy Tempo 30 w Śródmieściu. Na razie jednak prace koncepcyjne, bo wiadomo, że komentarze wielu kierowców ponownie będą nieprzychylne.

- Ważne jest przeprowadzenie kampanii społecznej, która szczegółowo wyjaśni wszystkim po co i dlaczego taką strefę się w mieście wprowadza - przekonuje Łukasz Bosowski ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia, który po centrum Gdyni najczęściej porusza się rowerem.

Na razie jednak nie ma ani środków w miejskim budżecie na taką kampanię, ani nawet konkretnego planu. Jest jednak to, co w Gdyni najważniejsze: zielone światło od prezydenta Wojciecha Szczurka.

- Nie chcemy robić w mieście rewolucji, bo wszystkie kroki należy wykonać we właściwej kolejności. Przede wszystkim jestem przekonany, że może być bezpieczniej, a wcale nie mniej komfortowo. Zwróćmy bowiem uwagę, że po centrum miasta wcale nie jeździmy z większą średnią prędkością. Zbieramy pomysły, tezy do dyskusji, a potem będzie czas na realizację decyzji - mówi radny Samorządności Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski.

Opinie (310) 5 zablokowanych

  • Pan Rafał Studziński skończył już z drogami rowerowymi ? Teraz bierze się za samochodowe ? Będą w takim stanie jak rowerowe ????

    • 1 0

  • Kto skorzysta na wyznaczeniu takiej strefy?
    Kierowcom to ewidentnie zycie utrudni.
    Piesi nie skorzystają.
    A banda obcisłogacich oszołomow i tak bedzie jezdzić slalomem po chodniku pędem bo rowery nie muszą mieć prędkościomierza.

    • 4 3

  • więcej rowerzystów w podróży do pracy to mniej samochodów na ulicach (12)

    kto to potwierdzi i czy warto zatem promować wolniejszy ruch i komunikacje alternatywne od samochodowych?

    • 2 1

    • czy można zaprzeczyć temu prostemu założeniu?

      chyba nie

      • 1 1

    • (3)

      więcej rowerzystów to większy zamęt komunikacyjny

      • 2 2

      • no i?

        • 1 1

      • hahah ale bzdura! (1)

        • 1 0

        • czyżby ! Już teraz jest coraz więcej wypadków rowerowych, a to kilku rowerzystów przejechało po rowerzystce, która się przewróciła, a to dwóch rowerzystów zderzyło się czołowo, będzie tego coraz więcej.

          • 3 1

    • Promować ale nie zmuszać.

      • 0 0

    • tempo 30 promuje - nie zmusza nikogo do jazdy rowerem, jedynie ją ułatwia (5)

      • 2 1

      • (4)

        Ułatwia jazdę rowerem poprzez utrudnianie ją samochodom.

        • 1 1

        • no przecież właśnie o to chodzi, by kierowca zauważył rowerzystę i na niego uważał (3)

          1 osoba jest w samochodzie i 1 na rowerze, tylko że jedna zajmuje dużo mniej miejsca i nie truje środowiska, dlaczego więc nie dać jej priorytetu?? do tej pory utrudnianie jazdy rowerom doprowadziło do tego ze kazdy najchętniej jeździ samochodem, a przyrostu ruchu samochodowego MIASTO chce UNIKNĄĆ

          • 3 3

          • (2)

            na ścieżkach rowerowych wyznaczonych na chodnikach należy wprowadzić ograniczenie prędkości dla rowerów do 15 km/h, aby piesi czuli się bezpieczniej. Chodzi o to, aby rowerzysta zauważył pieszego i na niego uważał. Pieszy w mieście jest przecież najważniejszy.

            • 5 0

            • czyli jednak czujesz sens, a rowerzysta miejski rzadko przekracza 20km/h (1)

              • 1 1

              • należy wprowadzić ograniczenie 15 km/h na ścieżkach rowerowych wyznaczonych na chodnikach oraz 10 km/h dla rowerzystów, którzy z jakiegoś powodu jadą chodnikiem.

                • 2 0

  • (1)

    Nie płakać tutaj tylko płacić!!! Mam zamiar postawić 5 fotoradarów na samej Świętojańskiej!

    • 2 0

    • A dzis rano obudziłem się i myślę czy nie lansowac pomysłu Strefa Tempo 20.

      • 0 0

  • Dobrze prawisz kolego :)

    • 0 0

  • masakra

    idioci i tyle !

    • 2 1

  • tuskolandia

    nie udało się kibicom zrobić pod górkę , teraz usiłują z kierowcami , radary w dziwnych chorych miejscach i ograniczenia

    • 4 2

  • Zamknąć śródmieście Gdyni dla samochodów

    Będzie wtedy strefa zero. Tristar działa - jadąc Piłsudskiego w stronę węzła F. Cegielskiej stając na światłach przy UM, po zmianie na zielone przelatywało się przez dwa skrzyżowania od razu. Teraz, by dojechać na Ślaską na wysokość stacji Orlenu stoję czasami 4 razy. Paranoid.

    • 3 1

  • w pierwszej kolejności (2)

    należy wytłumaczyć bosowskiemu że w tej sprawie ma najmniej do powiedzenia , bo reprezentuje interesy kilkuosobowej grupy napaleńców , dla której usiłuje przewracać do gory nogami przyjęte normy obowiązujące większość .Organizowanie sobie dróg rowerowych i innych przedziwnych baardzo drogich inwestycji kosztem 99,9% podatników skutkowało będzie odpowiednim składaniem głosów na wyborach.Nie stać nas na to.
    Ten człowiek jest szkodliwy. W chwili tak głębokiego kryzysu finansowego i związanych z nim niedogodności, uleganie kaprysom kilku roszczeniowo nastawionym obywatelom jest działaniem powodującym braki finansowe we wszystkich możliwych dziedzinach życia społeczeństwa. 1km drogi rowerowej po której będzie jeżdził bosowski i paru jego kolegów kosztuje 2.5 do 3 mln zł.
    O ułomności umysłowej tych którzy decydują o tym że rowerzysta ma być równorzędnym użytkownikiem dróg szkoda nawet pisać z powszechnie znanych powodów.
    Skierujcie te środki na szpitale , przedszkola, szkoły,dla niepełnosprawnych ,poprawę dróg. etc.... Czy mam więcej wymieniać????
    Nie od dzisiaj wszak wiadomo , że "wybrańcy" działają wbrew większości wyborców i na ich szkodę , kierując się sobie tylko znanymi powodami, często wbrew logice ulegając upie...liwej mniejszości.

    • 1 5

    • drogi rowerowe maja sluzyć (1)

      zwiększeniu popularności tego środka komunikacji, wskutek czego skorzystają KIEROWCY przez mniejsze zatłoczenie zwykłych dróg i miasto bo nie będzie musiało wydawać DUŻO WIĘKSZYCH pieniędzy na nowe drogi

      • 1 3

      • skorzystają kierowcy ? Na ograniczeniu prędkości do 30 km/h, hipokryzja rowerzystów nie zna granic.

        • 1 1

  • na zachodzie jest prawo słabszego a na wschodzie silniejszego

    uczestnika ruchu drogowego. I komu bliżej to dżungli? Po to est tempo 30, by respektować prawo słabszego, który w razie wypadku odniesie największe obrażenia

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane