• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strefa Tempo 30 także w Gdyni

Michał Sielski
27 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
W Gdańsku 70 proc. dróg ma zostać objętych strefą Tempo30. W Gdyni zastanawiają się nad wprowadzeniem jej w Śródmieściu. W Gdańsku 70 proc. dróg ma zostać objętych strefą Tempo30. W Gdyni zastanawiają się nad wprowadzeniem jej w Śródmieściu.

Gdynia przygotowuje się do wprowadzenia ograniczenia prędkości do 30 km/h w Śródmieściu - podobnego, jakie obowiązuje w centrum Gdańska. Przy podobnym projekcie realizowanym na Działkach Leśnych były spore protesty, czy teraz będzie inaczej?



Czy ograniczenie prędkości zwiększy bezpieczeństwo w Śródmieściu?

Ograniczenie prędkości w centrach miast to światowy trend, który ma na celu uspokojenie ruchu w miejscach, w których oprócz samochodów jest też sporo pieszych i rowerzystów. Ostatnio odważnie wprowadzają je gdańscy urzędnicy.

Czytaj także: w Gdańsku aż 70 proc. ulic trafi do strefy Tempo 30.

Takie pomysły wywołują jednak protesty kierowców, którzy sfrustrowani staniem w korkach, mają ochotę jechać nieco szybciej choćby w niektórych miejscach. Dlatego, gdy podobny plan realizowany był w dzielnicy Działki Leśne, mieszkańcy protestowali.

- Nie chodziło im jednak o samo ograniczenie prędkości. Zmiany obejmują też zrobienie jednokierunkowych ulic z dotychczas dwukierunkowych, są też zmiany w geometrii niektórych skrzyżowań, inaczej wytyczane są również miejsca parkingowe. Teraz jednak większość kierowców widzi plusy - przekonuje Rafał Studziński z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

W Gdyni zaczynają się teraz prace nad wprowadzeniem strefy Tempo 30 w Śródmieściu. Na razie jednak prace koncepcyjne, bo wiadomo, że komentarze wielu kierowców ponownie będą nieprzychylne.

- Ważne jest przeprowadzenie kampanii społecznej, która szczegółowo wyjaśni wszystkim po co i dlaczego taką strefę się w mieście wprowadza - przekonuje Łukasz Bosowski ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia, który po centrum Gdyni najczęściej porusza się rowerem.

Na razie jednak nie ma ani środków w miejskim budżecie na taką kampanię, ani nawet konkretnego planu. Jest jednak to, co w Gdyni najważniejsze: zielone światło od prezydenta Wojciecha Szczurka.

- Nie chcemy robić w mieście rewolucji, bo wszystkie kroki należy wykonać we właściwej kolejności. Przede wszystkim jestem przekonany, że może być bezpieczniej, a wcale nie mniej komfortowo. Zwróćmy bowiem uwagę, że po centrum miasta wcale nie jeździmy z większą średnią prędkością. Zbieramy pomysły, tezy do dyskusji, a potem będzie czas na realizację decyzji - mówi radny Samorządności Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski.

Opinie (310) 5 zablokowanych

  • no to L-ki zakorkuja miasto na amen

    • 9 2

  • Bzdura! (2)

    To ograniczenie ma byc jedna, wielka maszynka do zarabiania pieniedzy. Te wszystkie teksty o bezpieczenstwie sa tylko zaslona.

    • 13 9

    • Jak wszystko zresztą

      Przecież "oni" robią wszystko dla naszego dobra i bezpieczeństwa. Dziwi mnie tylko brak reakcji ludzi.
      Są już chyba tak zmanipulowani, że wierzą we wszystko co słyszą.

      • 2 2

    • pitolicie hipolicie

      Władza zawsze będzie tępić niepokornych, a niepokorność to polska tradycja. Pomysł strefy 30 ma sens, podobnie, jak sieci ulic jednokierunkowych - usprawnia skręt w lewo. Naprawdę.

      • 0 0

  • Może Pan Bosowski wytłumaczy swoim kolegom i koleżankom...

    • 4 1

  • no kolejna super decyzja gryzonia i spolki ;)

    lotnisko, infobox, kotara co dalej? :)

    • 9 1

  • Najlepiej...

    to w ogóle zrobić tempo 15km/h albo zakaz ruchu samochodów i motocykli. Co za kretynizmy...

    • 9 2

  • Ludzie!!!

    Kiedy wreszcie przebierze się miara i weźmiemy się za tych imbecyli u władzy. Przecież oni nie robią nic prócz uprzykrzania nam życia i grabienia z pieniędzy

    • 14 3

  • idzmy dalej " Tempo10 " i obowiazek cieszenia sie z kolejnych decyzji nieudacznikow z samorzadnosci

    w śródmieściu obowiązuje uśmianie się cały czas, osoby smutne prosze o wyprowadzenie się do Wejherowa Wojciech.S

    • 15 2

  • Więcej ograniczeń proszę

    Ograniczenia, zakazy, nakazy, regulacje, wymogi... O TAAAK! Sen o państwie opiekuńczym właśnie się ziszcza.

    • 9 2

  • NO i ul. jednokierunkowe. (2)

    Witam.
    Tak jak w Wejchertowie pół miasta trzeba objechać żeby wrócić w to samo miejsce.
    Same plusy dla budżetu:
    -paliwo spalone (VAT)
    -służba zdrowia na + (więcej pacjentów- smog)
    -jakie wpływy do kasy miasta (wideoradary) a jak zaczniemy jeździć przepisowo to wymyślą 15w mieście.
    Za pięć lat taryfiarze i kurierzy przesiądą się na riksze - no i będziemy mieli CHINY a nie IRLANDIĘ.
    SUPER POMYSŁY ---IDO=CI---

    • 19 5

    • jesteś do tyłu kolo

      to w chinach (w miastach) buduje się teraz autostrady jedna nad drugą i to tam wszyscy od smogu umierają. jak się na riksze przesiądziesz to poruszając się wdychasz mniej spalin niż przez filtry kabinowe siedząc cały czas w miejscu (znacznie większa wentylacja płuc). Pojedź do Holandii, Danii i zobacz jak oni tam strasznie chorują przez ten uspokojony ruchu i dużą ilość rowerzystów... hahahaa...Puki co w Gdyni nie ma ani jednego działającego fotoradaru, a wszystkie maszty są ustawione w miejscach, gdzie były bardzo częste i poważne wypadki.

      • 2 2

    • Jest sposób na jednokierunkowe

      Jeździsz na wstecznym.

      • 0 0

  • Dalej do przodu

    Grupa narzuciła opłaty za używanie radia i TV- pokazała jak złapać za gardło dla kasy.No to dlaczego nie za ....itd.Jak się da ..no to do przodu i jest kasa..

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane