- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (208 opinii)
- 2 Niespokojna noc na gdańskich drogach (151 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (316 opinii)
- 4 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (46 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (866 opinii)
- 6 Kultowa "Górka" i widok na morze (171 opinii)
Studenci zaprojektowali stacje Kolei Metropolitalnej
Projekt stacji przy ul. Rakoczego Aleksandry Mierzwy okazał się najlepszym z zaproponowanych przez studentów architektury dla przystanków na trasie Kolei Metropolitalnej.
Studenci zaproponowali ponad 25 koncepcji przystanków Kolei Metropolitalnej. Większość z nich wybrała stację Rakoczego, która powstanie na Morenie, ok. 150 merów wyżej od skrzyżowania ul. Rakoczego i Potokowej.
Dlaczego akurat ta stacja była tak popularna? - Bo przy niej można było najbardziej poszaleć - przyznawali młodzi architekci.
Zwycięski projekt, którego autorką jest Aleksandra Mierzwa, wcześniej nagrodzona za projekt kwartału kamienic przy ul. Garncarskiej, także dotyczył stacji Rakoczego.
- Poświeciłam tej pracy ponad pięć miesięcy. Zależało mi, by konstrukcja stacji była prosta i lekka. Jednak głównym założeniem było zapewnienie bezpieczeństwa pasażerom - tłumaczyła laureatka głównej nagrody, która za zwycięstwo otrzymała 2 tys. zł.
Pozostałe wyróżnienia otrzymali Adam Milewczyk, Magdalena Gorzkiewicz i Mariusz Krużycki.
- Pomijając kwestie ekonomiczne budowy zaprojektowanych stacji, wyróżnione prace stoją na wysokim poziomie. Studenci świetnie poradzili sobie z licznymi problemami, jak choćby ukształtowanie terenu - komentował prace dr inż. Marek Gawdzik, architekt i wykładowca Wydziale Architektury.
Choć organizatorami konkursu był Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego i zarząd spółki Pomorska Kolej Metropolitalna wizje studentów nie będą w brane pod uwagę przy projektowaniu stacji dla Kolei Metropolitalnej. Możliwe jednak, że zostaną wykorzystane niektóre rozwiązania.
Prace studentów można oglądać na dziedzińcu Politechniki Gdańskiej do 25 stycznia, w godz. od 9 do 15. Wstęp wolny.
Miejsca
Opinie (141) 7 zablokowanych
-
2011-01-18 16:25
adama milewczyka praca
wydaje mi sie najbardziej trafiona bo i wygląd ok i strona praktyczna tez jest w porzo , deszcz i inne opady ładnie ścieknie i do mycia jest taki kształt bardziej praktyczny
- 5 0
-
2011-01-18 16:31
Praca Aleksandry Mierzwy. Swietna !
- 5 3
-
2011-01-18 16:39
PKM ? Piekna, wirtualna wizja !
Coś mi nie chce się wierzyć, że po 65 latach zostanie reaktywowana linia kolejowa z Gdańska na zachód... Adamowicz jest przeciw, a ponadto nikt z notabli na rym nie zarobi !!! Co innego płatna autostrada, stadion (tez kasa !!!), tramwaje...
- 2 1
-
2011-01-18 17:12
Zostanie siermiężno-przetargowa tandeta - krajobraz ciosany cepem, powszechny w Polandii - fabryce twórców dla cywilizowanych
społeczeństw będą projektować na Zachodzie.
- 1 0
-
2011-01-18 17:14
Szacun!
Naprawde ladne. Gratuluje Pani Aleksandro!
- 5 0
-
2011-01-18 17:26
czasami stoję przy oknie
patrze na wał po którym kiedyś jechała kolej i staram sobie wyobrazic tych przedwojennych pasażerów,konduktora może ktoś ma stare zdjęcia i portal je wrzuci?
- 3 0
-
2011-01-18 17:30
A ten szczawik na zdjeciu w czapce idacy z ta pasztetówą to taki zarośniety jest na klacie
czy ma jakaś gejowska dziarę??? serio się pytam
- 3 3
-
2011-01-18 18:10
Gdzie wiatrochrony, ubikacja, podjazdy dla wózków inwalidzkich... (1)
parking i mała sklepy?
- 1 1
-
2011-01-18 22:23
zapraszam na wystawe
zapraszam na wystawe, mysle ze to rozwieje twoje watpliwosci bo wszystko zostalo ujete w programie przystankow...
- 1 0
-
2011-01-18 18:36
Żadna praca nie rozwiąże problemów ze śniegiem na dachu (4)
A prace nagrodzone i wyróżnione są pod tym względem najgorsze.
- 9 3
-
2011-01-18 22:23
nie wiesz
... to sie nie wypowiadaj
- 1 0
-
2011-01-19 03:59
jaki problem? (2)
z wielu starych dachów przez dziesięciolecia nikt nic nie zgarniał, a budynki stoją. Dajesz przy obliczeniach 10-15% wyższy współczynnik bezpieczeństwa, co przekłada się na 10-15% wyższy koszt konstrukcji dachu, ale o odśnieżaniu zapominasz. Zresztą, są sposoby na śnieg i lód - od ukształtowania budynku tak, by ciepło nie uciekało, po użycie kabli przeciwoblodzeniowych (ale to za droga bajka, a pociągi na postojach mogą podnieść temperaturę wystarczająco)
- 0 0
-
2011-01-19 08:40
(1)
Doświadczenie i pokora to obce ci terminy.
- 0 0
-
2011-01-19 11:36
Brakło argumentów, do wjeżdżasz mu z nic nie znaczącymi uwagami osobistymi, do których żal się odnosić?
Typowe dla starego pryka, który zdziadział patrząc wstecz na brak osiągnięć w swoim marnym życiu. Należy więc zgnieść innych pierdołami, a na koniec poprawić "doświadczeniem" i "pokorą".
Żałosne.- 0 0
-
2011-01-18 18:38
A nie wystrczą zwykłae estetyczne perony jak np. w Niemczech (4)
Kolej na być tania, sparwna, latwa w remoncie i nierzucająca się w oczy. Za 20 lat te straszydła architektoniczne ze zdjęć będą straszyć w Gdańsku i okolicy. Niech sie Budyń opamięta i wybuduje nam normalną, tanią kolej. Cuda i cudawianki architektoniczne niech zostawi dla prywatnych inwestorów lub dla swojej Budyniowej.
- 11 7
-
2011-01-18 20:03
zwykłe estetyczne perony jak piszesz to właśnie tzw. dobra architektura (3)
a w Gdańsku jak zwykle prowincjonalne myślenie: zróbmy peron na bogato!
- 5 2
-
2011-01-18 21:44
Nie znasz się - nie gadaj. (2)
Projekt który wygrał jest bardzo tani w realizacji i do tego niezwykle estetyczny. Właśnie połączenie estetyki i kosztów realizacij, jak dla mnie, jest kluczową sprawą w konkursach na wydawanie publicznej kasy.
- 4 1
-
2011-01-19 08:42
(1)
Bardzo tani ? Zgrywasz się czy naprawdę tak myślisz ?
- 0 2
-
2011-01-19 09:42
I kto to mówi?
A wg Ciebie Prosty budynek i błonowe zadaszenie ile kosztuje? Na litosć Boską, toć to jedno z najtańszych rozwiazań!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.