- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (452 opinie)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (40 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (163 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (279 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Studio z Londynu zaprojektuje obrotową kładkę św. Ducha nad Motławą
Studio Bednarski z Londynu zaprojektuje kładkę, która połączy północny cypel Wyspy Spichrzów z Długim Pobrzeżem, na przedłużeniu ul. Św. Ducha . Będzie kosztowała 10 mln zł i ma być gotowa na koniec 2018 r.
Czytaj też: Rozstrzygnięto konkurs na kładkę św. Ducha
Firma deweloperska Granaria Development (konsorcjum firm Immobel i Multibud Ciurzyński), która ma zabudować północny cypel Wyspy Spichrzów, przez ostatnie miesiące negocjowała z obiema pracowniami projektowymi. Decyzja o wybraniu oferty Studia Bednarski zapadła przy współpracy z przedstawicielami miasta.
We wtorek po raz pierwszy zaprezentowano zwycięski projekt kładki. Będzie ona miała 57 m długości, 4,5 m szerokości oraz 1,5 metrowy prześwit nad wodą. Obrotowa konstrukcja pozwoli otworzyć kładkę w 2 minuty od zgłoszenia chęci przepłynięcia Motławą.
- Kładka ma być bardziej rzeźbą, miejską biżuterią, niż użytkowym przedmiotem technicznym. Ma formę minimalistyczną, ale to po to by w niewielkim stopniu ingerowała w przestrzeń miasta - wyjaśnia architekt Stefan Schleifer, który reprezentuje Studio Bednarski Ltd. z Londynu. - Konstrukcja nawodna częściowo będzie wykonana z polerowanej stali nierdzewnej, elementy wyspy z granitu, bazaltu i szkła. Wyspa, która wieczorem będzie podświetlana będzie się składać z trzech części, w środkowej znajdzie się mechanizm obrotowy. Będzie ona też elementem zabezpieczającym kładkę.
Część nawodna ma ważyć 100 ton. W razie awarii kładki, będzie możliwość jej przesunięcia siłą ludzkich mięśni po przyczepieniu lin do konstrukcji kładki i ma to zająć góra 15 min. Operator kładki, który będzie przyjmował zgłoszenia od jednostek pływających, uruchomi mechanizm przy pomocy pilota. Operator będzie przebywał w obiektach na terenie Wyspy Spichrzów.
Budowa wartej 10 mln zł kładki zostanie sfinansowana ze środków dewelopera. Przeprawa będzie gotowa pod koniec 2018 r.
Cezary Bednarski to architekt z ponad 30-letnim doświadczeniem w projektowaniu. W swoim dorobku ma m.in. 44-piętrowy hotel Marriott w Warszawie, a także domy, obiekty sportowe, mosty.
Jest laureatem wielu nagród i wyróżnień, w tym nagrody RIBA i Manser Medalem 2001 dla najlepszego domu zaprojektowanego i zbudowanego w Wielkiej Brytanii w latach 1998 - 2001, a także zwycięzcą w 20 brytyjskich i międzynarodowych konkursach architektonicznych i urbanistycznych, wśród nich 10 dotyczyło mostów.
Obecnie kolejny jego zwycięski projekt będzie realizowany w Gdańsku. Kładka będzie realizowana w ramach jednego z celów publicznych w związku z zawiązanym partnerstwem publiczno-prywatnym między Gdańskiem a konsorcjum Immobel i Multibud Ciurzyński na zagospodarowanie północnego cypla Wyspy Spichrzów w Gdańsku.
Poza budową kładki przebudowany zostanie też most Stągiewny (który w 2019 roku będzie zwodzony), rozbudowana będzie również marina żeglarska w kierunku południowym. Zmodernizowane będzie Długie Pobrzeże i układ drogowy na wyspie.
W 2019 roku most Stągiewny będzie zwodzony.
Całość inwestycji na działce o powierzchni 18,3 tys. m kw. ma być zbudowana w ciągu ośmiu lat, a jej koszt szacuje się na 400 mln zł.
Kładka na Ołowiankę
Tymczasem cały czas nie znamy ostatecznego terminu rozpoczęcia budowy kładki, która połączy okolice ul. Rycerskiej i Ołowiankę. Przejdziemy nią przez Motławę najwcześniej w 2017 r., ponieważ pomorski konserwator zabytków musiał przygotować kolejną decyzję pozwalającą na jej budowę. Poprzednią, wydaną w maju, skutecznie zablokowali przeciwnicy budowy kładki.
Opinie (167) 3 zablokowane
-
2016-01-19 12:21
Bednarski na klopoty
- 5 0
-
2016-01-19 12:23
No tak ...
To juz w Polsce ostatni architekt/konstruktor zgasil juz swiatlo?
- 10 3
-
2016-01-19 12:31
Polska (3)
Mało jest biur projektowych w Polsce czy łapówka była w euro
- 9 16
-
2016-01-19 12:38
W UK
Waluta jest funt szterling.
- 7 2
-
2016-01-19 12:50
Słyszałeś kiedyś o pomówieniu? (1)
Uważaj na słowa, jeśli nie masz dowodu na ich poparcie.
- 4 2
-
2016-01-20 00:27
Nie strasz bo się z******
- 2 1
-
2016-01-19 12:49
Bardzo fajnie! :) No i wreszcie nie Fort i Kwadrat, którzy od zawsze wygrywają "międzynarodowe" konkursy.
- 6 2
-
2016-01-19 12:57
Piękny wałek to PPP (1)
Inwestor w ramach PPP z Gdańskiem w zamian za tereny o wartości 38 milionów złotych musi zmodernizować drogi na i do swojej działki oraz wybudować do niej kładkę.
To tak ja bym ja przejął od miasta jakiś teren w zamian za to że zbuduje sobie do niego drogę i wyremontuje okoliczne chodniki.
Kpina i łapówkarstwo.- 13 4
-
2016-03-20 20:22
najbezpieczniej nie robić nic
jesteś D.E.B.I.L
- 0 0
-
2016-01-19 12:57
wszystko fajnie... (2)
Szkoda, że ta kładka w Kopenhadze "nie działa" haha /Olson
- 18 3
-
2016-01-19 13:05
Ale jak się błyszczy!
j/w
- 6 1
-
2016-01-19 13:11
Ale u nas bedzie dzialac.
Przynajmniej w momencie przecinania wstegi przez Budynia w czasie jego 20tej kadencji :)
- 8 3
-
2016-01-19 13:01
PGE Arena została zaprojektowana przez Alianz Arena w Monachium
wiemy jak tworzą się legendy. zaczyna się od szeptanki.
- 8 5
-
2016-01-19 13:06
(1)
Nareszcie będzie piękna i nowoczesna kładka, która nie będzie psuła panoramy tej części miasta. Stary most obrotowy kolejowy został niedawno zdemontowany , będzie nowa obrotowa kładka. Brawo.
- 4 10
-
2016-01-19 19:59
Ohyda!!!
Widać jak zostanie zeszpecona panorama Motławy na tych wizualizacjach
z Żurawiem. A wszystko dla leni, którym nadrobić 200 m. przez Zielony Most
to straszny wyczyn. Podejrzewam też, ze chodzi o przepędzenie publicznej żeglugi spod Zielonej Bramy (wówczas tylko nuworysze na swoich jachtach będą mogli cumować przy przystani na Długim Pobrzeżu.- 5 1
-
2016-01-19 13:16
Dlaczego ta kładka jest taka droga? (1)
- 10 5
-
2016-01-19 19:52
rozumiem, że ze szwagrem zrobilibyście za ułamek tej kwoty
- 3 1
-
2016-01-19 13:17
Bez sensu.!!! (5)
1.5m prześwitu....Chyba projektant i jury nie widziało jak duży ruch jest wodniaków w sezonie. Proponuję od razu zamontować tam mechanizm zamknięte-otwarte-zamknięte-otwarte i tak w kółko....
Mówiłem od początku: dozbierać kasy, (tylko 6mln) poczekać, i zbudować wagonik który mógłby jeździć nad Motławą. Były tego 3 plusy. Ruch wodniaków swobodny. Atrakcja turystyczna że hoho! i można by po 2 zł za jazdę brać.
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Fantazja-projektantow-wagonikiem-na-Olowianke-n64004.html- 19 7
-
2016-01-19 13:23
Ołowianka (2)
Artykuł jest o innej cześci Gdańska, a nie o Ołowiance
- 5 2
-
2016-01-19 13:28
Fakt, nie doczytałem, przepraszam :) (1)
Ale czy to znaczy że kawałek dalej, 1.5 metrowy prześwit nie będzie blokował ruchu wodnego??
- 7 2
-
2016-01-19 19:53
2 minuty postoju jeszcze nikogo nie zablokowało na poważnie
- 0 1
-
2016-01-19 13:26
tylko tunel .
- 2 2
-
2016-01-19 17:54
popieram
Ruch na Motławie jest w sezonie duży, jeżeli włodarze miasta wpadną na pomysł aby otwierać most o wytyczonych godzinach ( tak jak w Elblągu ), to będziemy mieć "korki" nie tylko na drogach ale i na wodzie. Z roku na rok przybywa osób spędzających wolny czas na wodzie ( łodzie motorowe, jachty żaglowe)... prześwit minimum 3 m miałby uzasadnienie... no ale cóż, mamy wąskie gardło w postaci mostu pontonowego w Sobieszewie to i będziemy mieć kładkę z prześwitem 1,5 m w samym centrum Gdańska.
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.