• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sukces Gdyni - porażka Gdańska

JAGA
21 września 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
Plan rozszerzenia komunikacji trolejbusowej w Gdyni jako jeden z sześciu projektów przeszedł do kolejnego etapu starań o unijne pieniądze - pozytywnie przeszedł formalną ocenę wniosku. Wśród sześciu wniosków, które zostały odrzucone, znalazł się niestety gdański projekt komunikacji miejskiej.

Takie informacje podało na swojej stronie internetowej Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej. Projekty można było zgłaszać do programu "Rozwój transportu publicznego w aglomeracjach" w ramach "Zintegrowanego programu operacyjnego rozwoju regionalnego. Na ten cel Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego przeznaczył ponad 45 mln euro. Gdynia ma coraz większą szansę uszczknąć z tego "tortu" 4,5 mln euro, czyli 21 mln zł. Kolejny etap prowadzący do celu to merytoryczno-techniczna ocena projektu, która zakończy się 22 października.

Projekty odrzucone z przyczyn formalnych wykazywały m.in. brak gotowości technicznej do realizacji (brakowało dokumentacji technicznej, studium wykonalności czy oceny oddziaływania na środowisko). Zdarzało się też, że były niezgodne z celami programu. Skoro Gdynia przeszła przez dotychczasowe sito, logiczne jest, że spełniła wszystkie wymogi tego etapu.

Co zyskają na tym mieszkańcy Gdyni? Jeśli będą unijne pieniądze komunikacja trolejbusowa rozszerzy swój zasięg na kolejne dzielnice Gdyni. Do 2006 r. przedłużona zostanie linia trolejbusowa od pętli przy Euromarkecie ulicami Nowowiczlińską, Rdestową, Chwaszczyńską i Starochwaszczyńską do pętli w Kaczych Bukach. Od tej lini będzie odgałęzienie ul. Wiczlińską i Miętową do pętli Dąbrowa - Miętowa. Trolejbusy będą też dojeżdżać do pętli Witomino - Leśniczówka (trakcję doprowadzono już do węzła Franciszki Cegielskiej - zostało ok. 3 km). W planach jest też nowa zajezdnia "Leszczynki" - wbrew nazwie umiejscowiona tuż przy stacji SKM Gdynia Grabówek. Przeprowadzą się tu trolejbusy z zajezdni Redłowo, które zaczynają rano trasy właśnie w rejonie Chyloni i Cisowej, a na terenie byłej zajezdni będzie mógł powstać park technologiczny. Skoro linie trolejbusowe mają być dłuższe w planach jest też kupno 10 nowych trolejbusów. Oczywiście jak to zwykle z pieniędzmi unijnymi bywa nie finansują one całości inwestycji.

- To program który daje możliwość uzyskania 50-proc. wsparcia z funduszy UE - informuje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Resztę dołożymy z naszego budżetu.

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni już wcześniej zbierał bardzo dobre oceny przygotowania tego programu. Skoro ministerstwo kwalifikując projekt do dalszej oceny potwierdziło te opinie, zostaje oczekiwanie na miejmy nadzieję pozytywny wynik starań.
Głos WybrzeżaJAGA

Opinie (128)

  • ty Polak to chybaś z ameryki przyjechał?

    • 0 0

  • wczoraj, po dłuższym czasie objechałem rowerkim prak nadmorski i stwierdzam, że tam się serio COŚ robi!
    I będzie to z pewnością jeden z piękniejszych zakątków Gdańska - jeżeli oczywiście styknie kasy na dokończenie

    • 0 0

  • przesadzić księży z mercy na rowery to i kościółek może dorzuci coś extra....

    • 0 0

  • I co ?!

    Polecą jakieś głowy nieudaczników z gdańskiego magistratu.
    Stracili nasze pieniądze!

    • 0 0

  • wredny gallux nadaje na gmine sopot

    sopot tez ma jeszcze problemy z wnioskami unijnymi
    przykład?
    odrzucony wniosek o dotacje na remont drewnianego pomostu
    widać w gdyni KOMPETENCJE zastępują KONEKSJE

    • 0 0

  • Co ma trajtek do wiatraka

    60% największych firm na Pomorzu to firmy z siedzibą w Gdańsku,w ciągu ostatnich 2-3 lat Gdańsk masakruje Gdynię liczbą i wielkością inwestycji handlowych,biurowych,infrastrukturalnych,w porcie ruszają duże inwestycje jak najwiekszy nad Bałtykiem terminal kontenerowy,centrum logistyczne,baza promowo-pasażerska,łącznie na terenach Portu Północnego może zostać zainwestowane nawet 1 mld euro,inwestycje w Rafinerii Gdańskiej,zwiększające jej zdolności produkcyjne to kwoty rzędu 500-600 mln dolarów,w mieście buduje sie rocznie około 3000 mieszkań,powstają nowe dzielnice,trasy komunikacyjne,zmieniające oblicze Gdanska,tymczasem Gdynia dostaje 4 mln euro na rozbudowę linii trolejbusowych i od razu wielki szum propagandystów gdynskich,starają się zapomnieć,że w mieście jest tylko 1 kino,tylko 2 hotele z prawdziwego zdarzenia,a największa firma w mieście,oprócz padającej,będącej pod państwową kroplówką stoczni to hurtownia piwa,żenada,trochę pokory

    • 0 0

  • jedno kino w gdyni??
    wiesz jak ja to odbieram??
    ano, że każdy gdynianin ma w domu zestaw kina domowego za minimum 10 patoli więc po co mu łazić i spotykac w kuluarach bądź siedziec w fotelu kinowym obok takich typków jak ty??

    • 0 0

  • niestety
    nic nie odbierze Gdyni jej prowincjonalnego wyglądu
    fakt, wszystko odbywa się poprzez spektakle medialne
    na zasadzie z igły - widły
    Gdynia jest drogim miastem, tylko że tych pompowanych rzekomo przez inwestorów nie widać!
    zaledwie parę miejsc zasługuje na uwagę i to taką naciąganą
    a te głupoty o trolejbusach to kolejne widowisko
    niech wpierw zrobią, a później się chwalą
    dworzec Gdynia Główna to szczyt nędzy i rozpaczy - nawet zegar świetlny na dachu już nie działa
    nie piszę tego w duchu jakiejś antypatii, ale do diabła już z tym przechwalaniem się
    nie bez kozery wcześniej napisałem nt parku nadmorskiego - o nim się nie mówi a się robi! i to jest ważne!

    • 0 0

  • Gdyby każdą porażke Gdyni z Gdańskiem ilustrowano artykułem,
    musielibyśmy je czytać codziennie.

    • 0 0

  • boby peru=metropol - psychol z forum trójmiasto. wiecznie ta sama śpiewka - człowieku już nic innego nie potrafisz pisać?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane