• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sukces Gdyni - porażka Gdańska

JAGA
21 września 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
Plan rozszerzenia komunikacji trolejbusowej w Gdyni jako jeden z sześciu projektów przeszedł do kolejnego etapu starań o unijne pieniądze - pozytywnie przeszedł formalną ocenę wniosku. Wśród sześciu wniosków, które zostały odrzucone, znalazł się niestety gdański projekt komunikacji miejskiej.

Takie informacje podało na swojej stronie internetowej Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej. Projekty można było zgłaszać do programu "Rozwój transportu publicznego w aglomeracjach" w ramach "Zintegrowanego programu operacyjnego rozwoju regionalnego. Na ten cel Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego przeznaczył ponad 45 mln euro. Gdynia ma coraz większą szansę uszczknąć z tego "tortu" 4,5 mln euro, czyli 21 mln zł. Kolejny etap prowadzący do celu to merytoryczno-techniczna ocena projektu, która zakończy się 22 października.

Projekty odrzucone z przyczyn formalnych wykazywały m.in. brak gotowości technicznej do realizacji (brakowało dokumentacji technicznej, studium wykonalności czy oceny oddziaływania na środowisko). Zdarzało się też, że były niezgodne z celami programu. Skoro Gdynia przeszła przez dotychczasowe sito, logiczne jest, że spełniła wszystkie wymogi tego etapu.

Co zyskają na tym mieszkańcy Gdyni? Jeśli będą unijne pieniądze komunikacja trolejbusowa rozszerzy swój zasięg na kolejne dzielnice Gdyni. Do 2006 r. przedłużona zostanie linia trolejbusowa od pętli przy Euromarkecie ulicami Nowowiczlińską, Rdestową, Chwaszczyńską i Starochwaszczyńską do pętli w Kaczych Bukach. Od tej lini będzie odgałęzienie ul. Wiczlińską i Miętową do pętli Dąbrowa - Miętowa. Trolejbusy będą też dojeżdżać do pętli Witomino - Leśniczówka (trakcję doprowadzono już do węzła Franciszki Cegielskiej - zostało ok. 3 km). W planach jest też nowa zajezdnia "Leszczynki" - wbrew nazwie umiejscowiona tuż przy stacji SKM Gdynia Grabówek. Przeprowadzą się tu trolejbusy z zajezdni Redłowo, które zaczynają rano trasy właśnie w rejonie Chyloni i Cisowej, a na terenie byłej zajezdni będzie mógł powstać park technologiczny. Skoro linie trolejbusowe mają być dłuższe w planach jest też kupno 10 nowych trolejbusów. Oczywiście jak to zwykle z pieniędzmi unijnymi bywa nie finansują one całości inwestycji.

- To program który daje możliwość uzyskania 50-proc. wsparcia z funduszy UE - informuje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Resztę dołożymy z naszego budżetu.

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni już wcześniej zbierał bardzo dobre oceny przygotowania tego programu. Skoro ministerstwo kwalifikując projekt do dalszej oceny potwierdziło te opinie, zostaje oczekiwanie na miejmy nadzieję pozytywny wynik starań.
Głos WybrzeżaJAGA

Opinie (128)

  • zwyczajnie lata ci gul, że gdyniacy są bardziej otwarci na sztuke i kulture
    cobyś nie powiedział gdynia ma osoiągnięcia a o tym gdzie bedzie festiwal decydowała nie sama gdynia i gdańsk ALE ORGANIZATORZY
    widocznie gdynia im sie bardziej podobała a fakt, że odbywa sie w teatrze muzycznym nie świadczy o niczym:)
    przecież sie odbywa:)

    • 0 0

  • Galux

    Napisz jakie ma osiągnięcia Galux?

    • 0 0

  • Ludzie jakie z Was sa buraki! Tytul artykulu nawiazuje tylko do tej jednej sprawy-pozyskania funduszy unijnych na rozwoj transportu w miescie! I akurat w tym wypadku faktycznie Gdynia zyskala bardzo duzo a Gdansk stracil! Fakt jest taki, ze w Gdansku sprawa sie rypnela przez bledy formalno-proceduralne-czyliz winy wlodarzy Gdanska! Skoro Gdynia umiala dobrze sporzadzic wniosek (i nie tylko Gdynia) to dloaczego Gdansk tego nie potrafi? Poprostu spieprzyli sprawe! Jesli chodzi o pozyskiwanie funduszy unijnych Gdynia jest w scislej czolowce i takie sa fakty-jesli dodamy do tego praktycznier zaklepane fundusze na dokonczenie Estakady Kwiatkowskiego to Gdansk pod wzgledem wsparcia unijnego bardzo blado wypada przy Gdyni. Wezcie 9gdanszczanie) to pod uwage przy najblizszych wyborach samorzadowych!

    • 0 0

  • trzęsienie sorry ze nie na temat

    czy ktos z was wyczuł lekkie trzęsienie chwilę po 13 czy mam z koleżanką halucynacje?

    • 0 0

  • nie, ja tez czulem jak sie chalupa trzesie dokladnie wlasnie po 13, myslalem ze cos mi sie przywidzialo, lokacja: Rumia :)

    • 0 0

  • Magistraccy urzędnicy z Gdańska

    winni są wielu drastycznych zaniedbań implikowanych głównie ich ignorancją, brakiem kompetencji i niewiedzą, które już spowodowały (i nadal powodują) wymierne straty dla całego regionu. Nie jestem lokalnym szowinistą, najbliższe są mi poglądy internautów, dla których Trójmiasto - to jedna całość. W 1999 roku będąc jednym z członków zarządu spółki prawa handlowego - dokończyłem inwestycję wartą dziesiątki milionów zł (na terenie Gdańska). Inwestycja ta, formalnie rozpoczęta w końcu czerwca 1995r przez ponad dwa lata "stała w miejscu" z wyłącznej winy gdańskich urzędników (błędy przez nich spowodowane, dot. wyłożenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego były ewidentne). Nawet po rozpoczęciu tej inwestycji - błędy popełniano przez urzędników nadal, skutkiem czego zakończona inwestycja nadal nie legitymuje się pozwoleniem na użytkowanie wybudowanych obiektów). Jest to skandal !!! Skandal implikowany pracą gdańskich urzędników, nadal kompromitujących swoją pracą to miasto. Miasto, w którym sie urodziłem i którego jestem mieszkańcem.

    • 0 0

  • 3-miasto górą

    Najpierw co do festiwalu: pierwsze odbywały się nie w Gdyni, nie w Gdańsku, ale w Sopocie. Krótko żyjecie na świecie, dzieciaczki! Od początku festiwal był gdański w nazwie i stąd do dziś te Lwy jako główna nagroda. O przeniesieniu do Gdyni nie decydowałyu władze jednego, czy drugiego miasta, ale konieczność przeniesienia do większej sali. Największą była wtedy sala Teatru Muzycznego.
    Co do komunikacji: dla mnie trochę bezesnsowne jest robienie osobnych projektów transportu to dla Gdańska, to dla Gdyni, bo to muszą być projekty i pomysły na całą aglomerację i dla wszystkich. Gdynianie pracują przecież w Gdańsku i na odwrót. Inaczej to jest trochę na pokaz i na krótką metę, bo z komunikacją i biletem zintergrowanym. T9 zbędna konkurencja.
    Co do galluxa: nie nadawaj tak na swoją ulubioną gminę, bo nie masz chyba racji. Słynna Pani Minister od "drewnianego pomostu" już poleciała, projekt dotyczący mola został - o ile wiem -przyjęty, bo nagle okazało się jednak, że jest opracowany prawidłowo i sprawa "jest w grze". Poza tym, to chyba nie jest tak np. z Gdańskiem, że ktoś stracił jakieś pieniądze. Po prostu z reguły składa się więcej projektów, z których przechodzi tylko część. I tyle.

    • 0 0

  • sorki, miałó być : "bo inaczej z komunikacją i biletem zintegrowanym jesteśmy w polu".

    • 0 0

  • Gdynianin8

    Owszem Gdynia jest aktywna w procesie pozyskiwania unijnych funduszy,ale zwróć uwagę,że gdyńskie projekty są niewielkie,poza Trasą Kwiatkowskiego,to co Gdańsk dostał tylko na 1 projekt-oczyszczalnię Wschód to więcej niz gdyńskie projekty razem wzięte,gdański projekt przebudowy gospodarki wodno-ściekowej i utylizacji odpadów to kwoty rzędu 500 mln złotych,niedawno w TVN w programie o pozyskiwaniu funduszy z UE mówiono,że Gdańsk należy do ścisłej czołówki miast pod wzgledem ilości projektów oczekujących na akceptację,nie przeszedł projekt ZKM,pewnie przejdą inne.

    • 1 0

  • Drodzy Gdanszczanie

    W naszym regionie to Gdansk jest najwiekszym miastem i jako taki powinien pelnic role lokomotywy lokalnej gospodarki.
    Niestety do wielu lat Gdansk nie potrafi sprostac tej roli. Dzieje sie tak z wielu powodow - najpowazniejszym z nich jest moim zdaniem najzywklejsza nieudolnosc i delikatnie rzecz ujmujac braki kadrowe.....
    Swoje kompleksy Gdansk probuje leczyc rywalizujac z Gdynia - miastem 2-krotnie od niego mniejszym. I tak w Gdyni jest terminal kontenerowy - to w Gdansku tez wybudujemy. W Gdyni jest terminal promowy - w Gdansku tez bedziemy budowac ( z nieistniejacym polaczeniem promowym z Kopenhaga).
    Wiele z ostatnich inwestycji w Gdansku to dzielo firm z Gdyni - ot chocby Hossa, ktora wybudowala Galerie Madison i buduje wam osiedla mieszkaniowe.
    Wielkie Alfa Centrum to dzielo firmy rowniez majacej swoja siedzibe w Gdyni.
    Biurowce Allconu we Wrzesczu i obok lotniska to dzielo gdynskiej firmy Allcon.
    Lotnisko na Rebiechowie wspolfinansowane przez Gdynie.
    Krotko mowiac bez Gdyni - Gdansk dalej by sie staczal w niebyt - a tak przynajmniej cos sie w tym smutnym miescie dzieje.
    Wyglada to tak, ze najzwyczajniej Gdynia wykupuje po kawalku Gdansk.... bo sami Gdanszczanie niczego nie potrafia sami zrobic.
    Pamietajacie wiec o tym, zanim jakis kolejny palant z Gdanska zacznie leczyc swoje kompleksy na dworcu PKP w Gdyni - gwoli wyjasnienia - ten dworzec jest we wladaniu bankruta jakim jest PKP - miasto Gdynia nie jest wlascicielem tego obiektu ani zegara elektornicznego jaki sie tam znajduje.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane