- 1 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (146 opinii)
- 2 Opóźnione wodowanie z historycznej pochylni (77 opinii)
- 3 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (35 opinii)
- 4 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (227 opinii)
- 5 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (84 opinie)
- 6 Gdynia szuka kandydata na skarbnika (63 opinie)
Sukces Gdyni - porażka Gdańska
Takie informacje podało na swojej stronie internetowej Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej. Projekty można było zgłaszać do programu "Rozwój transportu publicznego w aglomeracjach" w ramach "Zintegrowanego programu operacyjnego rozwoju regionalnego. Na ten cel Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego przeznaczył ponad 45 mln euro. Gdynia ma coraz większą szansę uszczknąć z tego "tortu" 4,5 mln euro, czyli 21 mln zł. Kolejny etap prowadzący do celu to merytoryczno-techniczna ocena projektu, która zakończy się 22 października.
Projekty odrzucone z przyczyn formalnych wykazywały m.in. brak gotowości technicznej do realizacji (brakowało dokumentacji technicznej, studium wykonalności czy oceny oddziaływania na środowisko). Zdarzało się też, że były niezgodne z celami programu. Skoro Gdynia przeszła przez dotychczasowe sito, logiczne jest, że spełniła wszystkie wymogi tego etapu.
Co zyskają na tym mieszkańcy Gdyni? Jeśli będą unijne pieniądze komunikacja trolejbusowa rozszerzy swój zasięg na kolejne dzielnice Gdyni. Do 2006 r. przedłużona zostanie linia trolejbusowa od pętli przy Euromarkecie ulicami Nowowiczlińską, Rdestową, Chwaszczyńską i Starochwaszczyńską do pętli w Kaczych Bukach. Od tej lini będzie odgałęzienie ul. Wiczlińską i Miętową do pętli Dąbrowa - Miętowa. Trolejbusy będą też dojeżdżać do pętli Witomino - Leśniczówka (trakcję doprowadzono już do węzła Franciszki Cegielskiej - zostało ok. 3 km). W planach jest też nowa zajezdnia "Leszczynki" - wbrew nazwie umiejscowiona tuż przy stacji SKM Gdynia Grabówek. Przeprowadzą się tu trolejbusy z zajezdni Redłowo, które zaczynają rano trasy właśnie w rejonie Chyloni i Cisowej, a na terenie byłej zajezdni będzie mógł powstać park technologiczny. Skoro linie trolejbusowe mają być dłuższe w planach jest też kupno 10 nowych trolejbusów. Oczywiście jak to zwykle z pieniędzmi unijnymi bywa nie finansują one całości inwestycji.
- To program który daje możliwość uzyskania 50-proc. wsparcia z funduszy UE - informuje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Resztę dołożymy z naszego budżetu.
Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni już wcześniej zbierał bardzo dobre oceny przygotowania tego programu. Skoro ministerstwo kwalifikując projekt do dalszej oceny potwierdziło te opinie, zostaje oczekiwanie na miejmy nadzieję pozytywny wynik starań.
Opinie (128)
-
2004-09-21 15:55
Gdańsk ciągle jest w ogonie polskich miast
W Gdańsku wybudowano ostatnio dwa centra handlowe i mieszkańcy uważają że to sukces. Nie widzą oczywiście, że wszystkie inne duże miasta takie centra handlowe mają już od dawna. Z UE Gdańsk do tej pory wyciagnął około 4 mln euro, co jest najgorszym wynikiem z wszystkich dużych miast. Po otwarciu tak rozdmuchiwanych we wszystkich dyskusjach centrach w Gdańsku znowu nic się nie dzieje: żadnych znaczących inwestycji komunalnych, ilość powierzchni biurowej wciąż żenująco niska, itp. itd. Gdańsk ciągle pozostaje dziurą. To, że nadgonił oczywiste zaległości w stosunku do innych miast to żaden sukces. No chyba, że to Gdańszczanom wystarczy.
- 0 0
-
2004-09-21 15:56
Makary nie wie co pisze c.d.
Wedlug Makarego Centrostal to potentat z branzy budowlanej. Natomiast wedlug strony internetowej: www.centrostal.gda.pl - Jesteśmy firmą handlującą stalą i jej wyrobami (także wyprodukowanymi u nas).
Makary pamietasz haslo: Krawaty kupuje w Paryzu a stal w Centrostalu ?- 0 0
-
2004-09-21 15:58
siedziba jwk
http://www.jwk-invest.com.pl/kontakt.php
JWK INVEST Sp. z o.o.
Adres:
81-391 Gdańsk, ul. Kołobrzeska 41 c
uciekli z gdyni do Gdańska jak wszyscy inwestorzy zresztą.
O dzielnicach gdyni tylko orłowo, redlowo i nowe okolice Karwin i to tylko dlatego że leża blisko Sopotu i Gdańska.
Reszta to w 90% szare obdrapane ruiny i blokowiska.
Redłowo zostanie zniszczone przez 2 szafy.
Jak ktoś chce zamieszkać na spokojnym kameralnym przedmieściu wybiera Gdańsk południe.
To normalna tendencja w krajach rozwiniętych- 0 0
-
2004-09-21 16:05
Do Latarnika ze Srebrzyska
Za to pewnie szafy na Przymorzu ci się podobają. Ale jesteś prymitywny!!!!!
- 0 0
-
2004-09-21 16:07
Bzdury na Maxxa
Chodziło mi o firmy z branży budowlanej z Gdanska,które są większe od wszystkich wymienionych przez Ciebie z Gdyni.Jakie to Centrum Słowackiego w Gdansku masz na myśli?JWK Inwest to kapitał norweski,nie gdynski,zresztą są już w Gdansku,Dmowskiego to malutki biurowczyk,w Madisonie Hossa zarabia na wynajmie,ale przecież i tak te wszystkie inwestycje napedzają koniunkturę właśnie Gdańsku,zresztą porównanie jest złe,na przestrzeni kilkunastu km dzielenie kapitału na gdański,gdyński czy sopocki to kompletna głupota,wręcz idiotyzm.
- 0 0
-
2004-09-21 16:13
Latarnik ma wybór
Latarnik wcale nie musi mieszkać w szafie,w Gdańsku oddaje się do użytku obecnie około 3 tys.mieszkań rocznie i jest to trwały trend,są w tej ofercie mieszkania,domy,apartamenty aż po luksusowe rezydencje,za to gdynianie niedługo poza szafami bedą mieli coraz mniejszą szansę na wybór gdzie zamieszkać,kończą się tereny inwestycyjne pod budowę osiedli mieszkaniowych,jeszcze do niedawna atrakcyjne lokalizacje wzdłuż Wielkopolskiej zamieniają się powoli w kołchoz jak np.Fiakowo,gdzie sąsiad sąsiadowi może zaglądać już w okno,stąd budowa od niedawna Witaw,Kaskad itp.
- 0 0
-
2004-09-21 16:14
To nie jedyna klęska Gdańska
Trasa Sucharskiego również odpadła w przedbiegach. Dofinansowanie otrzymają jedynie po dwie inwestycje ze Szczecina i Gdyni (Janka Wiśniewskiego i Trasa Kwiatkowskiego). Polecam zajrzeć na www.mi.gov.pl
Tak na marginesie Gdyni przyznano z Unii do tej pory 50 mln euro, Gdańskowi... 6 mln!!! Totalna klapa, a winny jest jeden - głupio uśmiechający się fantasta Adamowicz.- 0 0
-
2004-09-21 16:20
Makary nie wie co mowi....
Do inwestycji Hossy dodam jeszcze biurowiec Company House we Wrzeszczu.
Nie piszcz, ze Dmowskiego Centrum jest male bo na pustyni jaka jest Gdansk kazdy metr powierzchni biurowej w porzadnym standardzie jest na wage zlota.
Slowackiego Centrum wlasnie jest rozbudowywane - znajduje sie niedaleko lotniska.
Te twoje firmy budowlane to sieroty po PRL'u - w Gdansku w przeciagu ostatnich 15 lat nie powstala powazna firma prywatna z branzy budowlanej stworzona od zera - swiadczy to o wyjatkowej NIEUDOLNOSCI gdanszczan na polu biznesu, co sygnalizowalem juz w swoim pierwszym poscie. Te ktore wymieniles to danwne PRL'owskie molochy sprywatyzowane na szybcika....
Cieszy mnie, ze koniec koncow dostrzegles, ze cale trojmiasto powinno byc traktowane jako jeden wielki rynek. Martwi mnie jedynie, ze Gdansk, ktory powinien byc lokomotywa caly czas wlecze sie w ogonie. Nie potrafi nawet zlozyc wniosku o pomoc europejska w taki sposob aby spelnial wymagania formalne - to kolejny dowod na nieudolnosc ludzi odpowiadajacych za polityke gospodarcza tego miasta.....- 0 0
-
2004-09-21 16:20
Gdańsk i tak jest gorszy
Największy kołchoz Trójmiasta to i tak wspomniany już Gdańsk Południe, gdzie buduje się najbrzydsze bloczyska w Trójmieście, które za kilka lat zamienią się w coś a la Zaspa. W ogóle jakość nowej architektury w Gdańsku jest na poziomie totalnej prowincji. A jak chcesz pozaglądać ludziom w okna to polecam Wiszące Ogrody - najwiekszą pomyłkę urbanistyczną ostatnich lat (chociaż architektura jak na Gdańsk zaskakująco dobra).
W ogóle mieszkaniówka w Gdańsku to prawie same zwykłe bloki o podobnej skali i wyglądzie.- 0 0
-
2004-09-21 16:29
Inwestycje drogowe w Gdańsku ze środków UE
Trasa Sucharskiego wcale nie odpadla,jej budowa zostanie dofinansowana ze środków UE,podobnie jak Trasa W-Z,obwodnica poludniowa od Portu Pólnocnego do początku A-1 na wysokości Rusocina i Trasa Slowackiego na jej dolnym odcinku od Niedżwiednika do Grunwaldzkiej,w dystansie Nowa Spacerowa i tunel w Porcie Pólnocnym.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.