• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sukces Gdyni - porażka Gdańska

JAGA
21 września 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
Plan rozszerzenia komunikacji trolejbusowej w Gdyni jako jeden z sześciu projektów przeszedł do kolejnego etapu starań o unijne pieniądze - pozytywnie przeszedł formalną ocenę wniosku. Wśród sześciu wniosków, które zostały odrzucone, znalazł się niestety gdański projekt komunikacji miejskiej.

Takie informacje podało na swojej stronie internetowej Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej. Projekty można było zgłaszać do programu "Rozwój transportu publicznego w aglomeracjach" w ramach "Zintegrowanego programu operacyjnego rozwoju regionalnego. Na ten cel Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego przeznaczył ponad 45 mln euro. Gdynia ma coraz większą szansę uszczknąć z tego "tortu" 4,5 mln euro, czyli 21 mln zł. Kolejny etap prowadzący do celu to merytoryczno-techniczna ocena projektu, która zakończy się 22 października.

Projekty odrzucone z przyczyn formalnych wykazywały m.in. brak gotowości technicznej do realizacji (brakowało dokumentacji technicznej, studium wykonalności czy oceny oddziaływania na środowisko). Zdarzało się też, że były niezgodne z celami programu. Skoro Gdynia przeszła przez dotychczasowe sito, logiczne jest, że spełniła wszystkie wymogi tego etapu.

Co zyskają na tym mieszkańcy Gdyni? Jeśli będą unijne pieniądze komunikacja trolejbusowa rozszerzy swój zasięg na kolejne dzielnice Gdyni. Do 2006 r. przedłużona zostanie linia trolejbusowa od pętli przy Euromarkecie ulicami Nowowiczlińską, Rdestową, Chwaszczyńską i Starochwaszczyńską do pętli w Kaczych Bukach. Od tej lini będzie odgałęzienie ul. Wiczlińską i Miętową do pętli Dąbrowa - Miętowa. Trolejbusy będą też dojeżdżać do pętli Witomino - Leśniczówka (trakcję doprowadzono już do węzła Franciszki Cegielskiej - zostało ok. 3 km). W planach jest też nowa zajezdnia "Leszczynki" - wbrew nazwie umiejscowiona tuż przy stacji SKM Gdynia Grabówek. Przeprowadzą się tu trolejbusy z zajezdni Redłowo, które zaczynają rano trasy właśnie w rejonie Chyloni i Cisowej, a na terenie byłej zajezdni będzie mógł powstać park technologiczny. Skoro linie trolejbusowe mają być dłuższe w planach jest też kupno 10 nowych trolejbusów. Oczywiście jak to zwykle z pieniędzmi unijnymi bywa nie finansują one całości inwestycji.

- To program który daje możliwość uzyskania 50-proc. wsparcia z funduszy UE - informuje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Resztę dołożymy z naszego budżetu.

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni już wcześniej zbierał bardzo dobre oceny przygotowania tego programu. Skoro ministerstwo kwalifikując projekt do dalszej oceny potwierdziło te opinie, zostaje oczekiwanie na miejmy nadzieję pozytywny wynik starań.
Głos WybrzeżaJAGA

Opinie (128)

  • maxxie kompleksów nie leczę bo podobnie jak wielu wypowiadających się uważam, że trójmiasto to nasza wspólna aglomeracja. to raczej Ty gadasz głupoty - zastanowiłeś się może dlaczego te gdyńskie firmy wybudowały owe obiekty właśnie w gdańsku?

    daleki jestem od wychwalania władz gdańska ale od jakiegoś czasu wyraźnie widać, że gdynia się zapóźnia - wydarzeń kulturalnych jak na lekarstwo, budynki zapuszczone, inwestycji niewiele, atrakcji turystycznych niemal w ogóle nie ma - i to mnie smuci. gdynia to nie sopot, żeby latami ciągnąć na opinii, urokliwości i zyskach z sezonu.

    • 0 0

  • A tak apropos dworca w Gdyni-Szczurek juz od dawna zabiego o wieczysta dzierzawe dworca od PKP ale oni nie chca sie na to zgodzic. Obecnie trwa tworzenie projektu rewitalizacji tego obiektu. Jak wiadomo na dworcu jest pelno sklepow sklepikow itp...kazdy chce ciagnac z tego zyski-i miasto i PKP dlatego wystepuje tu rozbieznosc interesow. Niestety cierpia na tym mieszkancy. Co do centrow handlowych jak na miasto wielkosci Gdyni to Batory, Klif, Centrum Kwiatkowskiego i wiele pomniejszych w zupelnosc wystarczy. Co do biurowco w Gdyni obiektoew klasy A jest znacznie wiecej niz w 2 krotnie wiekszym Gdansku to tez o czyms swiadczy. Spojrzcie tezna procent wynajetych powierzchni!!! Jeswli ktos nie wierzy zapraszam na strone Ober-Hausa! Co do kin-faktycznie w Gdyni jest jedna ale po pierwsze-jest multikino a po drugie pod koniec tego roku, a najpozniej na poczatku drugiego ruszy budowa nastepnego (Cinema City obok Geant). Po nwybudowaniu jego w Gdyni bedzie wypadalo wiecej "krzeselek" na mieszkanca niz w Gdansku a tylko takie kryteria mozna przyjac! Niestety wiele osob nie potrafi tego zrozumiec....

    • 0 0

  • Bzdury na Maxxa

    Terminal kontenerowy w Gdańsku to inicjatywa brytyjskiego kapitału,nie władz Gdańska,mogli zainwestować gdzie chcieli,w Gdyni też,ale wybrali właśnie Gdańsk,Gdynia ma udziały w lotnisku Gdańsk-Trójmiasto,gdzieś 1 czy 2%,podobnie jak i Sopot.Wymienione przez Ciebie gdyńskie firmy budowlane były tylko wykonawcami kilku inwestycji w Gdańsku,nie ma tu żadnego związku z wykupowaniem,te firmy budowlane tylko napędzają w Gdańsku koniunkturę,widocznie budowanie w Gdyni jest nieopłacalne,vide dawno wybudowane,nie oddane od wiosny z powodu braku najemców Centrum Kwiatkowskiego,które cały czas stoi puste,te gdyńskie firmy budowlane i tak są dużo mniejsze od gdańskich firm z branży budowlanej jak Polnord,Hydobudowa,Centrostal czy GPRD.Gdynia bez Gdańska zawsze będzie prowincjonalna,zapyziała i mała,dla Gdanska czy Gdynia jest czy jej nie ma,niewielka różnica.

    • 0 0

  • grisza, odpowiadajac na twoje pierwsze pytanie - dlaczego w Gdansku ? Ano dlatego, ze mozliwosci latwego zarobku w Gdyni sie skonczyly - czas na ekspansje na zewnatrz. Gdansk to dzikie pola - przeciez w tym miescie do niedawna nic sie nie dzialo.....
    Gdansku rozwija sie z kilku letnim opoznieniem w stosunku do Gdyni.
    Czy Gdynia stoi w miejscu ? Coz moim zdaniem nie, rozwija sie choc moze nie wyglada to tak spektakularnie jak na poczatku lat 90-tych.

    • 0 0

  • mAX

    piszesz bzdury
    Gdyby nie Gdansk to by te gdyńskie firemki zdechły z glodu
    bo na tej wsi rybackiej malo kto cokolwiek buduje.
    Kto by kupował te 3 tys. mieszkan w gdyni.
    W szafach typu witawa czy innych planowanych szafach

    Zresztą zawsze tak było okoliczne wsie zarabiały na centralnej metropolii

    • 0 0

  • nic się nie działo czyli co się nie działo? porównaj sobie inwestycje w gdańsku i w gdyni

    • 0 0

  • Centra handlowe

    Jedyne centrum handlowe w Gdyni klasy Madisona,Alfy czy Manhattanu to Klif,chyba tylko dlatego,że jest świetnie skomunikowane z Gdańskiem i Sopotem,Centrum Kwiatkowskiego stoi od wiosny puste,mimo,że zakończono jego budowę brak najemców spowodował,że nawet go nie otwarto,Batory i Gemini podupadają,to zupełnie inna liga,bliżej im do Gildii,Centrum Sukces i Sukces Bis,a przecież w Gdańsku lada dzień rozpoczyna się budowa kolejnych nowoczesnych,duzych centrów handlowych ECE i Fashin House.

    • 0 0

  • kli owszem sklepy ok,
    ale architektonicznie to dziadostwo jakich malo.

    No zapomniałbym jeszcze o sztandarowej handlowej inwestycji w gdyni Lidl bu ha ha

    • 0 0

  • Makary nie wie co pisze.....

    coz firmy z Gdyni to nie tylko wykonwacy ale i inwestorzy. jesli nie wiesz to cie oswiece:
    1. centrum Madison - wlasciciel Grupa Inwestycyjna Hossa SA - Gdynia
    2. Slowackiego Centrum, Dmowskiego Centrum - wlasciciel Allcon - Gdynia
    3. Alfa Centrum - wlasciel JWK-Inwest z Gdyni - zarzadca Centrum-A Gdynia.

    • 0 0

  • mieszkanie dla Latarnika

    kup sobie mieszkanie na ostatnim pietrze w szafach jakie maja teraz stawiac na Przymorzu - bedziesz mogl swiecic przykladem na cale tromiasto.
    Swoja droga - przyganial kociol garnkowi. Gdansk ma rzeczywiscie dokonania na polu budowy szaf i klockow - polecam: Zaspa, Przymorze, Zabianka, Chelmy, Orunie i inne takie.....

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane