- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (47 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (221 opinii)
- 4 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (333 opinie)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Światełko w tunelu dla kolei na północ Gdyni
Kolejarze deklarują chęć rozbudowy linii kolejowej na północ Gdyni. Mieszkańcy m.in. Obłuża, Pogórza, czy Oksywia muszą się jednak uzbroić się w cierpliwość, miałoby to bowiem nastąpić w latach 2021 - 2027. Pociągi pojadą też do Kokoszek i dalej w kierunku Kartuz zjeżdżając z linii PKM w Karczemkach.
Urząd marszałkowski, jako organizator transportu kolejowego na terenie województwa, zgłosił do PLK kilka projektów do realizacji. Wśród nich jest rozbudowa linii kolejowej w kierunku Kosakowa i Oksywia.
Pociągi pasażerskie zjechały ze wspomnianych linii w latach 90 ubiegłego wieku. Temat wznowienia kursów na północ Gdyni powraca zawsze przy okazji korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. W 2016 r. miłośnicy kolei udowodnili, że już teraz można dojechać do szynobusem do Oksywia. Głos w tej sprawie zabrała wiceprezydent Gdyni, Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Kolejarze z PLK widzą potrzebę rozbudowy linii do północnych dzielnic Gdyni. Oczywiście w tym momencie nie można stwierdzić z całą stanowczością, że ta inwestycja zostanie zrealizowana. Decyzja będzie uwarunkowana dalszymi ustaleniami z właściwymi organami rządowymi i samorządowymi oraz dostępnością środków finansowych.
Na kolej czeka 70 tys. mieszkańców
Łączna liczba mieszkańców obszaru położonego w bezpośrednim zasięgu oddziaływania Trasy Kwiatkowskiego to ok. 70 tysięcy. W tej liczbie zawierają się mieszkańcy m.in. Obłuża, Pogórza, Oksywia, Babich Dołów i szybko rozrastającej się gminy Kosakowo.
Wzrastająca z roku na rok liczba samochodów sprawia, że sceny, jakie obecnie widzimy na estakadzie z powodu remontu - za kilka lat mogą zagościć tam na stałe. Kolej jest jedyną alternatywą. A wykorzystanie istniejącej trasy przez Chylonię jest bez wątpienia lepsze niż marzenia o nowej linii przez port.
Powstanie by-pass PKM-ki przez Starą Piłę
PKP Polskie Linie Kolejowe po staraniach m.in miłośników kolei, podjęły decyzję o konieczności przeprowadzenia remontu linii kolejowej nr 234 na odcinku Gdańsk Kokoszki - Stara Piła oraz linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Glincz. Powód?
Ma to być trasa objazdowa na czas modernizacji linii 201 na odcinku Kościerzyna - Gdynia Główna realizowanej w ramach projektu pn. "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto, Etap I". Po zakończonej modernizacji odcinek objazdowy ma zostać otwarty dla ruchu towarowego i pasażerskiego, jako alternatywne połączenie Gdańska z Kartuzami i Kościerzyną.
Zakres prac ma obejmować wymianę nawierzchni torowej wraz ze wzmocnieniem podtorza, odbudowę urządzeń do obsługi podróżnych w Kokoszkach, Starej Pile i Żukowie Zachodnim, doposażenie linii w urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym, remont wybranych obiektów inżynieryjnych oraz remont istniejących przejazdów kolejowo-drogowych.
Miejsca
Opinie (235) 5 zablokowanych
-
2018-08-01 11:06
To już czas na grilla? Szkoda, że to wygląda wyłącznie na niesmaczną kiełbasę. Sugeruję omijać z daleka.
- 15 0
-
2018-08-01 11:06
polecam wrócić do artykułu z stycznia 2016 roku. szczur co ty zrobiłeś dla północnej Gdyni? (2)
- 29 1
-
2018-08-01 20:31
(1)
To samo co dla południowej.
- 3 0
-
2018-08-02 00:14
Czyli nic
- 1 0
-
2018-08-01 11:06
lepszy dojazd dla kokoszek (1)
Może nareszcie ktoś pomyśli. PKM-ka ma przystanek Karczemki na jakimś zad*piu za Auchan, gdzie nikt nie wsiada, a obok całe osiedle przy pozytywnej szkole podstawowej nie ma jak do niego szybko dojść. Porażka totalna.
- 10 4
-
2018-08-01 11:28
potrzbny przystanek na wysokosci dzialek - koniec inzynierskiej
- 4 0
-
2018-08-01 11:08
Rok 2023. Wybory na prezydenta Gdyni wygrywa wspólny kandydat opozycji. "W pierwszej kolejności (2)
rozbierzemy wiadukty i tunel w Chyloni, zlikwidujemy połączenie PKM na północ Gdyni. Następnie opracujemy plan wyburzenia OPAT oraz przywrócimy wszystkie dziury na ulicach i chodnikach miasta. W ciągu kadencji - mamy nadzieję - uda nam się zniszczyć wszystko, co zbudowano za rządów prezydenta Horały i tym samym przywrócimy praworządność"
- 21 10
-
2018-08-01 11:13
chora retoryka nierobów szczura. też głosuje na Horałe, przynajmniej można wywierać na niego presję, (1)
nie jest wypalony jak szczur.
- 10 3
-
2018-08-02 00:15
Są inni i lepsi kandydaci
- 1 1
-
2018-08-01 11:08
No niestety mało konkretne te plany. (1)
Szkoda, potencjał jest bardzo duży i jestem przekonany, że ta linia byłaby bardzo chętnie wykorzystywana przez pasażerów. A te plany to takie trochę mydlenie oczu. W międzyczasie wyrośnie kilka kolejnych osiedli w Kosakowie i okolicach a linia jest potrzebna "na już". W ubiegłym tygodniu wybrałem się na wycieczkę na Kaszuby i parkingi przy PKM w Kartuzach po prostu pękały w szwach i to pomimo okresu wakacyjnego. Łatwo sobie wyobrazić, co by się działo gdyby nawet część z tych samochodów dojechała do Trójmiasta. Mam znajomych, którzy mieszkają w północnych dzielnicach Gdyni i duża część chętnie przesiadłaby się na kolejkę. A tak, stoją w korkach...
- 23 0
-
2018-08-01 11:13
dla szczura ważniejsze są pomniki niż rozwój miasta.
- 8 0
-
2018-08-01 11:10
Ta, jasne.
Już widzę jak Janusze pozostawiają swoje Suv-y i przesiadają się na pociąg...godzinę będę stał a na pociąg się nie przesiądę...
- 6 14
-
2018-08-01 11:19
Szczurek odejdź!
- 16 4
-
2018-08-01 11:20
Czy ktos......
Mimo ze oficjalnie do kampanii wyborczej jeszcze bardzo daleko, to tu już od dość dawna ją widać Kiełbasa wyborcza leci wręcz z nieba a dziury w jezdniach jak były tak i dalej są i jeszcze ich przybywa.
- 13 0
-
2018-08-01 11:25
Słabe (1)
Obiecanki-cacanki, a brak jakichkolwiek natychmiastowych rozwiazan.
Pewnie skonczy sie jak z PKM, ktora teraz jezdzi przez Gdynie- rozklad jazdy dla turystow. W Oliwie najwiecej biurowcow a PKM nie jedzie z Karwin bezposrednio. Ciagle wszystko wyglada tak samo: jest projekt trzeba wydac kase z Unii, a ze to ma jakos dzialac, funkcjonowac dla ludzi, to nieistotne.- 22 2
-
2018-08-01 12:53
bo polactwo
a zabrać linię kolejarzom
i dać (bezpłatnie!) innemu podmiotowi
i zwolnić go z wszelkich podatków na dziesięć lat
ograniczyć tylko max cenę biletu
by nie było afery jak z autostradami
połączenie nie powstało by dziś, w środę,
ale w piątek już by było
bez ględzenia i urzędolenia, żebrania w unii, czekania 20 lat itp
- 1 0
-
2018-08-01 11:27
Nikt nie czeka.... gdy ludzie będą mieli jeździć na Obuże przez Chylonie z częstotliwością pół godzinna
nikt nie będzie tym zainteresowany..... wszyscy chcą ... a potem będzie wszystko zarośnięte trawą jak w Nowym Porcie w Gdańsku ....
- 14 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.