- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (47 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (221 opinii)
- 4 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (333 opinie)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Światełko w tunelu dla kolei na północ Gdyni
Kolejarze deklarują chęć rozbudowy linii kolejowej na północ Gdyni. Mieszkańcy m.in. Obłuża, Pogórza, czy Oksywia muszą się jednak uzbroić się w cierpliwość, miałoby to bowiem nastąpić w latach 2021 - 2027. Pociągi pojadą też do Kokoszek i dalej w kierunku Kartuz zjeżdżając z linii PKM w Karczemkach.
Urząd marszałkowski, jako organizator transportu kolejowego na terenie województwa, zgłosił do PLK kilka projektów do realizacji. Wśród nich jest rozbudowa linii kolejowej w kierunku Kosakowa i Oksywia.
Pociągi pasażerskie zjechały ze wspomnianych linii w latach 90 ubiegłego wieku. Temat wznowienia kursów na północ Gdyni powraca zawsze przy okazji korków na Estakadzie Kwiatkowskiego. W 2016 r. miłośnicy kolei udowodnili, że już teraz można dojechać do szynobusem do Oksywia. Głos w tej sprawie zabrała wiceprezydent Gdyni, Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Kolejarze z PLK widzą potrzebę rozbudowy linii do północnych dzielnic Gdyni. Oczywiście w tym momencie nie można stwierdzić z całą stanowczością, że ta inwestycja zostanie zrealizowana. Decyzja będzie uwarunkowana dalszymi ustaleniami z właściwymi organami rządowymi i samorządowymi oraz dostępnością środków finansowych.
Na kolej czeka 70 tys. mieszkańców
Łączna liczba mieszkańców obszaru położonego w bezpośrednim zasięgu oddziaływania Trasy Kwiatkowskiego to ok. 70 tysięcy. W tej liczbie zawierają się mieszkańcy m.in. Obłuża, Pogórza, Oksywia, Babich Dołów i szybko rozrastającej się gminy Kosakowo.
Wzrastająca z roku na rok liczba samochodów sprawia, że sceny, jakie obecnie widzimy na estakadzie z powodu remontu - za kilka lat mogą zagościć tam na stałe. Kolej jest jedyną alternatywą. A wykorzystanie istniejącej trasy przez Chylonię jest bez wątpienia lepsze niż marzenia o nowej linii przez port.
Powstanie by-pass PKM-ki przez Starą Piłę
PKP Polskie Linie Kolejowe po staraniach m.in miłośników kolei, podjęły decyzję o konieczności przeprowadzenia remontu linii kolejowej nr 234 na odcinku Gdańsk Kokoszki - Stara Piła oraz linii kolejowej nr 229 na odcinku Stara Piła - Glincz. Powód?
Ma to być trasa objazdowa na czas modernizacji linii 201 na odcinku Kościerzyna - Gdynia Główna realizowanej w ramach projektu pn. "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto, Etap I". Po zakończonej modernizacji odcinek objazdowy ma zostać otwarty dla ruchu towarowego i pasażerskiego, jako alternatywne połączenie Gdańska z Kartuzami i Kościerzyną.
Zakres prac ma obejmować wymianę nawierzchni torowej wraz ze wzmocnieniem podtorza, odbudowę urządzeń do obsługi podróżnych w Kokoszkach, Starej Pile i Żukowie Zachodnim, doposażenie linii w urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym, remont wybranych obiektów inżynieryjnych oraz remont istniejących przejazdów kolejowo-drogowych.
Miejsca
Opinie (235) 5 zablokowanych
-
2018-08-01 12:14
Pociąg PKM z Osowy po Gdyni jeżdzi co 1,5h po godz. 20 ... (1)
z punktu widzenia ekonomicznego po co budować nową linie skoro pociągi mają jeździć tak rzadko ?
- 17 0
-
2018-08-01 20:40
Bo są unijne pieniądze do wzięcia, a na nie zawsze chętni się znajdą i zrobią nawet najbardziej absurdalne rzeczy.
- 0 1
-
2018-08-01 12:15
Ciekawe!!! (1)
czy do tego czasu bedziemy jeszcze w UE ?????
- 15 2
-
2018-08-01 14:01
Oby nie!
- 2 7
-
2018-08-01 12:19
Gdyńska mapka jest nieprawidłowa. (2)
Koncepcja zakłada poprowadzenie linii wzdłuż Wiśniewskiego, a nie przez Chylonię.
- 7 0
-
2018-08-01 12:21
a co to za róznica
jest to tylko koncepcja i koncepcją pozostanie
- 5 0
-
2018-08-01 20:41
Spokojnie, papier zniesie wszystko, nawet można się nim podetrzeć.
- 2 0
-
2018-08-01 13:07
Wybory tuż tuż
Czas jelopom nawciskac kitów to zagłosują na szczura. Ten trik działa w Gdyni od lat z powodzeniem. Gamonie znów dadzą się na nic w butelkę i wybiorą szczura. Wystarczy obiecać im coś co chcą usłyszeć.
- 15 0
-
2018-08-01 13:15
Odbudujcie Kolej z Gdańska Wrzeszcza do Pruszcza Gdańskiego - tj na zachód i południe Aglomeracji Trójmiejskiej (1)
- 12 2
-
2018-08-01 20:11
Kolej do Pruszcza
Dokładnie. PKM powinno mieć odnogę przez Południe Gdańska do Pruszcza
- 2 0
-
2018-08-01 13:17
Tunel lub wiadukt - konieczność! (1)
Wszystko super, lecz przy takim rozwiązaniu konieczne będzie wybudowanie minimum jednego tunelu - pod Pucką (przy Netto) lub na ul. Północnej. Już teraz czeka się tam kilkadziestiąt minut na otwarcie szlabanu na przejeździe kolejowym! Ostatnio czekałem tam 44min...
Jeśli pojawią się dodatkowe połączenia kolejowe to możemy od razu zamknąć oba przejazdy - lepiej postawić tam mur, niż łudzić kierowców możliwością przejazdu..
Zdecydowanie potrzebny będzie tam tunel lub wiadukt - jeśli nie, to udrożnimy kolej, ale zablokujemy obie drogi na amen- 10 0
-
2018-08-01 13:47
wszedzie musialo by byc 2poziomowe skrzyzowania bez szlabanow
w polsce to nie mozliwe do osiagniecia
- 1 0
-
2018-08-01 13:45
tak jak oni nie potrafia pusicic na 2ch poziomach puckiej i torow od 100 lat to na bank zrobia tory bezkolizyjne
- 6 0
-
2018-08-01 13:46
(2)
Nie piszcie o połączeniu na północ Gdyni jako o czymś nowym - skmki jeździły tam już za PRL-u!
- 11 2
-
2018-08-01 20:43
(1)
I my Wam to zwrócimy, chyba że nas wąż powstrzyma.
- 2 0
-
2018-08-01 20:44
Oczywiście chodziło mi o PRL, a nie SKM-ki.
- 2 0
-
2018-08-01 13:51
Dlaczego znòw zachowawczo? (1)
Przez Chylonię? Zaplanujcie od
stacji Gdynia Gł. W stronę Kosakowa szynobus na estakadzie, w wielu miastach stosowane jest takie rozwiązanie- 6 2
-
2018-08-01 20:13
W Tokio na przykład
- 1 0
-
2018-08-01 14:26
Szczurek ty kurk
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.