• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Świętojańska po nowemu

TN
27 października 2003 (artykuł sprzed 20 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Starowiejska: większość za strefą pieszą
Już tylko zdjęcia i pamiątkowa tabliczka w pobliżu Urzędu Miasta Gdyni świadczą, że jeszcze niedawno ulica Świętojańska wyglądała zupełnie inaczej.

Przecięcie rozciągniętej w poprzek ulicy girlandy przez prezydenta Gdyni Wojciecha Szczurka i wiceprezydenta Marka Stępę symbolicznie otworzyło drugi, ostatni odcinek wyremontowanej Świętojańskiej między ulicą Żwirki i Wigury a al. Piłsudskiego. Potem odnowioną drogą ruszyła kawalkada motocykli. Po pół roku gdynianie doczekali się końca remontu i obecnie już cała Świętojańska ma nowy wizerunek.

- Świętojańska to ulica szczególna, bo gdy spotykamy ludzi w różnych zakątkach świata i mówimy, że jesteśmy z Gdyni, to pierwsze co kojarzą z naszym miastem to port i właśnie ulica Świętojańska - powiedział Wojciech Szczurek. Na odcinku długości 568 metrów położono przeszło 3300 metrów kwadratowych chodnika ze specjalnej "kostki gdyńskiej".

Przy ulicy posadzono 85 głogów, zamontowano też nowe lampy, służące jednocześnie jako wsparcie dla trakcji trolejbusowej. Drugi etap modernizacji nie był tani - prace pochłonęły ok. 10 milionów złotych (w tym 230 tysięcy stanowiło dotację z Unii Europejskiej).

W związku z zakończeniem prac na swoje stare trasy powracają trolejbusy linii 21, 22, 23 i 30. Zmienią się jednak ich rozkłady jazdy, gdyż zmodernizowana sieć trakcyjna pozwoli tym pojazdom nawet o 10 procent szybciej pokonać swoją trasę. Ponownie ul. Świętojańską będą też kursować autobusy nocne.
Głos WybrzeżaTN

Opinie (549)

  • Bolo: Masz rację Paryż - Gdynia, co za porównanie. Pewnie trafniej będzie Hamburg (też miasto portowe) - Gdynia. Wtedy opierając się na dobrych - jak sądzę wzorcach - można będzie przerobić Świętojańską w stylu Reperbhanstrasse (Sant Pauli). Co do knajpek; też masz rację ceny przyciągają bmwodresów. Nikt nie twierdzi że mają być jak w Fantomie. Sam w Sopocie wybieram nie bardzo drogie kanjpki jazzowe na uboczu. Tylko jak dres musiałby się przejść 500m a nie parkować przez knajpą, o to już problem. I do tego między innymi zmierzam.

    • 0 0

  • olisie - porownywanie oplaty za wjazd do centrum londynu z zamykaniem miast dla samochodow jest nieco naciagane - tam nazywa sie to congestion charge i sluzy rozladowaniu korkow a nie ograniczeniu ruchu jako takiego (tzn brzmi podobnie i do podobnych rzeczy prowadzi ale to jednak co innego), jest tez szereg pojazdow, rowniez spalinowych, z oplaty - 5 funtow za jednorazowy wjazd do strefy - zwolnionych.

    gruby(chyba)64 - a na jakiej podstawie twierdzisz, ze centrum gdanska jest martwe z powodu ograniczenia wjazdu dla samochodow? jest na tyle niewielkie ze swobodnie mozna podjechac taryfa pod pod lokal. wynika raczej z malej sily przebicia wladz w walce z mieszkancami starego miasta, ktorzy zainteresowani sa utrzymaniem tam cichego skansenu. a i to wedle moich obserwacji sie zmienia, czas zatloczonego i drogiego sopotu mija.

    a na koniec sie dopieprze do tej nowej swietojanskiej ;) choc moze najpierw zapytam bo jeszcze nie bylem i pewnie dlugo nie bede - czy przy okazji tego remontu i wielkiej przebudowy gdynia pomyslala o rowerzystach? tzn czy na tej nowej piknej ulicy jest jakas sciezka rowerowa? bo jak nie ma to gratuluje pomyslunku i przewidywania.

    i na koniec zupelny - apel do wladz calego 3miasta - 1: zniescie zakaz ruchu rowerowego na niepodleglosci w sopocie - czyni to gorny ciag komunikacyjny w tym miescie niemal nieprzejezdnym 2: nie pozwolcie drogowcom dac sie zaskoczyc i zadbajcie o odsniezanie sciezek rowerowych!!!

    • 0 0

  • no i co sledziu z tymi twoimi faktami i danymi
    20 lat temu nie tylko ocet był w Gdyni
    ale i Baltona ;P

    • 0 0

  • gallux

    teściowej nie odwiedzałeś?
    oj nieładnie...

    • 0 0

  • grisza
    bez przeginki:)
    dwa pasy ruchu i rowery??
    dołem bokiem górą lądem wodą i powietrzem
    ale niepodległości NIE

    • 0 0

  • Jeśli Gdynia ma być miastem
    europejskim nie tylko z nazwy to:

    1/Świętojańska zamknięta dla ruchu
    stanowiaca swoiste centrum Handlowe;
    2/w związku z powyższym by nie było
    korków powstały by 2 bezkolizyjne
    skrzyżowania na ul. Wład. IV
    a/ przy wężle F.Cegielskiej;
    b/ skrzyżow z ul. 10-Lutego tutaj
    musiał by być podziemny tunel
    dla samochodów pod 10- Lutego.

    Póki co mamy odnowione fasady na Świętojańskiej, nowe latarnie i nawierzchnie.

    Podziemne bezkolizyjne skrzyżowanie kosztuje sporo.
    Kiedy w Trójmieście w ostatnich 14 latach takie powstało?

    Tylko Gdańsk ma kilka takich wybudowanych jeszcze
    za tego wstrętnego towarzysza E.Gierka.
    Tylko ,że Gierka już dawno nie ma a wspaniałe
    bezkolizyjne skrzyżowania pozostały po nim do dzisiaj.

    Chciałbym doczekać takiego skrzyżowania "pełną gębą" w Gdyni
    Wtedy będę dopiero chwalił Szczurka za to.

    Nie za to że leje z betonu za nasze miliardy muzeum Miasta Gdyni przy plaży przy muzeum Mar.Woj.

    • 0 0

  • gallux skoro bocznymi uliczkami mozna to czemu nie niepodleglosci? mysle , ze spowodowaloby to znacznie mniej zamieszania niz ja (i mi podobni) zasuwajacy chodnikiem tudziez pod prad bocznymi bo nie mam wyboru.

    • 0 0

  • mama

    pewex też był ;)

    grisza, ścieżki nie ma (podobnie jak na monciaku i długiej)
    jest za to na równoległej do Świętojańskiej ul.Władysława IV
    co do zniesienia zakazu w sopocie - może być ciężko, ale z Gdańska do Gdyni i z powrotem znajdziesz co najmniej kilka alternatywncych tras dla roweru

    • 0 0

  • Co jest bardziej potrzebne Gdyni??

    -nowe muzeum ?

    - czy nowe bezkolizyjne skrzyżowanie ?

    No co bardziej ??

    • 0 0

  • też
    i hala :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane