• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Świętojańska po nowemu

TN
27 października 2003 (artykuł sprzed 20 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Starowiejska: większość za strefą pieszą
Już tylko zdjęcia i pamiątkowa tabliczka w pobliżu Urzędu Miasta Gdyni świadczą, że jeszcze niedawno ulica Świętojańska wyglądała zupełnie inaczej.

Przecięcie rozciągniętej w poprzek ulicy girlandy przez prezydenta Gdyni Wojciecha Szczurka i wiceprezydenta Marka Stępę symbolicznie otworzyło drugi, ostatni odcinek wyremontowanej Świętojańskiej między ulicą Żwirki i Wigury a al. Piłsudskiego. Potem odnowioną drogą ruszyła kawalkada motocykli. Po pół roku gdynianie doczekali się końca remontu i obecnie już cała Świętojańska ma nowy wizerunek.

- Świętojańska to ulica szczególna, bo gdy spotykamy ludzi w różnych zakątkach świata i mówimy, że jesteśmy z Gdyni, to pierwsze co kojarzą z naszym miastem to port i właśnie ulica Świętojańska - powiedział Wojciech Szczurek. Na odcinku długości 568 metrów położono przeszło 3300 metrów kwadratowych chodnika ze specjalnej "kostki gdyńskiej".

Przy ulicy posadzono 85 głogów, zamontowano też nowe lampy, służące jednocześnie jako wsparcie dla trakcji trolejbusowej. Drugi etap modernizacji nie był tani - prace pochłonęły ok. 10 milionów złotych (w tym 230 tysięcy stanowiło dotację z Unii Europejskiej).

W związku z zakończeniem prac na swoje stare trasy powracają trolejbusy linii 21, 22, 23 i 30. Zmienią się jednak ich rozkłady jazdy, gdyż zmodernizowana sieć trakcyjna pozwoli tym pojazdom nawet o 10 procent szybciej pokonać swoją trasę. Ponownie ul. Świętojańską będą też kursować autobusy nocne.
Głos WybrzeżaTN

Opinie (549)

  • jestem za ;P

    • 0 0

  • ach gdynia gdynia
    tutaj sie wszystko kończy i zaczyna

    • 0 0

  • i wyciąg dla rowerów

    • 0 0

  • sledziku, problem w tym, ze dojezdzam czesto na brodwino, wiec "alternatywne trasy" sa mi na nic, poza tym wbrew pozorom nie jest tak letko jak mowisz - mozna swobodnie i wygodnie dojechac do konca deptaka nadmorskiego w sopocie, dalej albo lamiesz przepisy i poginasz al. zwyciestwa, albo katujesz sie na chodniku, ktory nawet pieszego przyprawilby o palpitacje serca na krawedzi wyrw - przepasci.
    a apeluje o zniesienie zakazu na niepodleglosci nie tylko dla wlasnej wygody - rzut oka na istniejace sxciezki pokazuje, ze w miare wygodny szlak urywa sie w okolicach petli w oliwie - dalej jeden wielki wertep (czyli czysta przyjemnosc o ile ktos sie nie spieszy akurat) a obok tego wertepu zakaz jazdy po al niepodleglosci, planuje sie tam wybudowac sciezke ale na horyzoncie na razie nic nie widac, slowem aby nowowybudowany szlak slowackiego - derdowskiego nie prowadzil do nikad nalezy zapewnic moznosc dalszej jazdy.

    co zas do swietojanskiej to wiem ze mozna wladyslawa IV pojechac, ino wychodze z zalozenia ze im wiecej sciezek tym lepiej, a koszt wydzielenia pasa dla rowerow na nowej swietojanskiej nie podwyzszylby zbytnio kosztow (chyba nawet obnizyl gdyby zamiast okropnej kostki zastosowac lany beton np...), wiec wladze i projektanci daly plame

    • 0 0

  • Śledzik

    • 0 0

  • mama

    a nawet przeciw?

    • 0 0

  • śledź na bicyklu duze brawa za ewolucje!

    • 0 0

  • (owacji na stojąco nie będzie)

    • 0 0

  • przeciw bedzie gallux im.L.W. ;P

    • 0 0

  • Śledzik

    A jak powstał tunel w Gańsku
    na ulicy Okopowej pod Podwalem Starowiejskim?
    Przecież Starówka też leży na poziomie b. niskim w stosunku do morza ?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane