• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sygnalizacja świetlna w Orłowie do regulacji

Patryk Szczerba
21 czerwca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Końcówka utrudnień na al. Zwycięstwa w Gdyni
Dopiero Tristar ma w pełni udrożnić ruch na orłowskich skrzyżowaniach. Dopiero Tristar ma w pełni udrożnić ruch na orłowskich skrzyżowaniach.

Przebudowa skrzyżowania ul. Przebendowskich i al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni w Orłowie zakończyła się tydzień temu, tymczasem kierowcy narzekają, że z powodu niewyregulowanych świateł nadal tworzą się tam korki. Urzędnicy obiecują, że zajmą się problemem.



Jak oceniasz skoordynowanie sygnalizacji świetlnej w Gdyni?

Inwestycja sparaliżowała wiosną ruch na ponad dwa miesiące. Kierujący z utęsknieniem wypatrywali zakończenia prac. Kiedy wreszcie drogowcy firmy MTM zeszli z jezdni, jazda miała być dużo płynniejsza. Decydujące miały być wyczekiwane lewoskręty po obydwu stronach al. Zwycięstwa w ul. Przebendowskich.

- Ktoś jednak chyba zapomniał o odpowiednim zaprogramowaniu sygnalizacji świetlnej. Modernizacja miała poprawić płynność jazdy w tym miejscu, a jest całkowicie odwrotnie. Szczególnie w godzinach popołudniowych w kierunku Gdańska korek zaczyna się już na wysokości skrzyżowania z ulicą Kasztanową zobacz na mapie Gdyni. Przed remontem nie było takich problemów - oburza się w liście do naszej redakcji pan Jakub.

Urzędnicy z gdyńskiego ZDiZ potwierdzają przypuszczenia kierowców i obiecują, że niebawem wszystko zostanie uporządkowane.

- To prawda, nie ma koordynacji ze skrzyżowaniami w okolicy, stąd problemy z płynnym przejazdem. Podczas przebudowy został uszkodzony kabel koordynacyjny, który spina skrzyżowanie z sąsiednimi. Wysłałem już jednak na miejsce pracowników, którzy powinni korygować odpowiednio ustawienie. Poprawa powinna nastąpić w ciągu kilku dni - zapewnia Jacek Oskarbski, kierownik Działu Inżynierii Transportu w Gdyni.

To wciąż jednak rozwiązanie tymczasowe. Prawdziwą kontrolę nad ruchem pojazdów w tym miejscu ma przynieść Tristar. Według harmonogramu, podłączenie zmodernizowanego ostatnio skrzyżowania do systemu ma nastąpić w ciągu kilku tygodni.

- Wtedy już spokojnie będzie można sterować sygnalizacją świetlną w tym miejscu, na bieżąco rozładowując powstające zatory i korki - obiecuje Oskarbski.

Przypomnijmy, że blisko miesiąc temu zakończyła się budowa gdyńskiego centrum zarządzania i sterowania ruchem w ramach systemu Tristar. Na razie zbiera ono dane z szesnastu miejskich skrzyżowań. Kolejne, w tym to przy Klifie, mają być podłączane sukcesywnie. Razem będzie ich 60.

Miejsca

Opinie (111) 1 zablokowana

  • kabel koordynacyjny (2)

    a cóż to za cudo z kosmosu, którego nikt nie zauważył i którego nikt nie potrafi zlepić

    • 1 1

    • (1)

      definicja kabla - pewnie na wikipedii, kable raczej się spawa, a nie można zauważyć nawet po trawce bo pod ziemią pewnie idzie...

      • 0 1

      • no dobra ale nadal jest to kabel widoczny dla ludzkiego oka. Po drugie skoro został przecięty to też musiano się do niego dokopać.

        • 0 0

  • Tristar - maszynka do nabijania kasy z fotoradarów (1)

    • 2 2

    • Nie rozumiem problemu dotyczącego fotoradarów

      Przecież jest znak że będzie kontrola prędkości, aplikacja Yanosik na smartfona daje znak....tylko niedołęgi wpadają na oznakowany radar....

      • 0 0

  • za (1)

    Po zakończeniu II wojny światowej alianci i sowieci postanowili zatopić w Bałtyku arsenał niemieckiej Kriegsmarine. Wojska Hitlera miały tysiące ton broni masowej zagłady, a wówczas naukowcy nie znali metod neutralizacji. Podjęto więc głupią decyzję: zatopić! I to nie w głębinach Rowu Mariańskiego, tylko w płytkim Bałtyku, który ma góra kilkaset metrów głębokości!

    Najwięcej toksycznej broni znajduje się na dnie Głębi Gotlandzkiej i w wodach wokół duńskiej wyspy Bornholm. Ale sowieci nie przejmowali się głębokością tonami wyrzucali za burty bomby z iperytem, czyli gazem musztardowym, gdzie popadnie nawet w obrębie Zatoki Gdańskiej. Większość pocisków wciąż zalega nienaruszona na dnie. To tykające bomby.

    Bo pod wpływem ciśnienia i korozji pojemniki w końcu się rozszczelnią, a do wody dostanie się toksyczna substancja. W pierwszej kolejności ucierpi bałtycka flora i fauna, jednak z czasem chemikalia dostaną się w pobliże nadmorskich kąpielisk, definitywnie je skażając.

    Kontakt z substancją może być śmiertelny, niewykluczone więc, że już za parę lat morska kąpiel będzie niemożliwa! I to na długo! Bałtyk jest morzem płytkim i zamkniętym, przez co wymiana zanieczyszczonych wód zajmuje lata. Jeżeli dodać do tego ścieki komunalne i przemysłowe spływające do Bałtyku z europejskich rzek, przyszłość naszego morza wydaje się marna

    • 1 1

    • Człowieku, to historia z brodą. Pisano o niej 20 at temu.

      • 0 0

  • jadąc o pierwszej w nocy wszystkie światła działają-po co? (1)

    • 7 0

    • Dla bezpieczeństwa

      • 0 2

  • Nie jeżdżę na północ od Sopotu to wioski na prowincji wolę południe gdzie jest wesoło więcej zieleni i nie śmierdzi rybą.

    • 1 4

  • tzw. "Urzędnicy odpowiedzialni" nie widzą...

    Odnoszę wrażenie, graniczące z pewnością, że osoby odpowiedzialne za sygnalizację pracują tylko do momentu uruchomienia ich dzieła i zainkasowania stosownej premii. Potem już hulaj dusza..I dopiero po sygnałach od kierowców słyszymy : "urzędnicy przyjrzą sie sprawie...". Przykład: skrzyżowanie Czyżewskiego i Niepodległości na granicy Sopotu i Gdańska: jedąc od strony Gdyni - świecą się zielone dla jadących na wprost i skręcających w lewo. Potem na lewoskręcie zapala się czerwone i po dosłownie sekundzie ponownie zielone !!!. To zielone zapala się jednocześnie z otwarciem wyjazdu na nową drogę w kierunku Ergo-Areny , więc pewnie jest to błąd w programie sterownika. Tak jest od momentu otwarcia nowej drogi pod torami i nikt z osób odpowiedzialnych nie widzi, ze to bez sensu. Przy okazji - czy ktoś może wyjaśnić, po co jest sygnalizator na ul. Kcyńskiej przy wyjeździe z Tesco? Bo wg mnie, to jest on tam bez sensu. Przypuszczam, że postawili go w czasie budowy i już tak został..

    • 4 0

  • DObra to co? Zaczniecie OD NOWA ?! (1)

    A tak w gole to też mi wielkie HALO. Niech ktoś mi powie , które skrzyżowanie w Gdyni jest synchronizowane z czymkolwiek oprócz tego, że jak na jednym zapala się zielone to na następnym czerwone. Przecież jadąc ulicą Morską to po ósmym takim zatrzymaniu człowiek ma dość tego idiotycznego miasta. Z punktu widzenia kierowcy Gdynia to najbardziej popieprzone miasto jakie istnieje w tym kraju.

    • 2 0

    • nic dodać

      nic ująć

      • 1 0

  • Do regulacji jest większość (2)

    sygnalizacji świetlnych na terenie Trójmiasta. Jadąc przepisowo, stoi się na praktycznie na każdych światłach.

    • 2 0

    • (1)

      czyli zaczynając od Gdynia ul kcyńska przy tesco do gdańsk trakt św. wojciecha na jakis 1452 skrzyżowaniach

      • 0 1

      • 1452 ale na całym terenie

        nikt nie jedzie z punktu a do punktu b zaliczając wszystkie skrzyżowania. Mówię tutaj o trasie pomiędzy powiedzmy Gdynią a Gdańskiem, liczmy 100 skrzyżowań i na 85 czerwone.

        • 1 0

  • P. Oskarbski (1)

    A zna Pan ju wszystkie ulice w Gdyni ?

    • 0 0

    • ju znam

      • 0 0

  • korki

    Takie korki to nie korki:)Nie narzekajmy..

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane