- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki
InnoBaltica wstrzymała odbiór kluczowego etapu systemu Fala i zdecydowała o jego dodatkowym przetestowaniu w Lęborku. To oznacza, że system nie ruszy w lipcu. - Liczymy, że uda się go uruchomić do końca roku - informuje spółka i zapowiada zmiany personalne w swoim zarządzie.
Przeanalizowano kilkaset jego funkcjonalności. Oprócz narzędzi służących pasażerom, jak aplikacja, portal pasażera czy falomaty i czytniki, konieczne jest uruchomienie m.in. systemu kontroli biletów i oprogramowania do Punktów Obsługi Klienta, dyspozytorni czy Centrum Personalizacji Kart Fala.
- Stan przygotowań jest zaawansowany, choć nie w pełni satysfakcjonujący. Dysponujemy niemal wszystkimi elementami systemu. Nie dokonaliśmy jednak ostatecznego odbioru jednego z kluczowych etapów kontraktu. Oznacza to wstrzymanie kolejnej transzy wynagrodzenia dla ADS (ponad 20 mln zł). Będzie ją można odblokować dopiero po bezwarunkowym odbiorze tego etapu. Wcześniej w praktycznych testach chcemy potwierdzić gotowość Fali do sprawnego działania. W konsekwencji oznacza to przesunięcie terminu uruchomienia systemu dla pasażerów - zaznacza Radomir Matczak, członek zarządu Innobaltiki. - Niezmiennie oczekujemy od ADS maksymalnego zaangażowania. Priorytetem jest przygotowanie systemu na najwyższym poziomie. Jeśli nie nastąpi bezwarunkowy odbiór prac, to naliczymy ADS wielomilionowe kary - dodaje.
Żółwie tempo na stacjach PKP
O ile falomaty i czytniki są zainstalowane niemal we wszystkich tramwajach, autobusach i trolejbusach (blisko 900 pojazdów), to sytuacja z montażem urządzeń na stacjach i przystankach kolejowych jest już zróżnicowana.
W ramach infrastruktury, która należy do PKM, zrealizowane jest już 100 proc., a SKM - 91 proc. zadania.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Najbardziej czasochłonne okazały się uzgodnienia techniczne z partnerami z PKP PLK, które obejmują aż 175 lokalizacji w całym województwie.
- Stan prac administracyjnych jest zaawansowany w 66 proc. Dobra wiadomość jest taka, że lada moment pełną parą ruszą pierwsze montaże urządzeń na stacjach PLK. To będzie kolejny kamień milowy. Niezbędne jest jeszcze kilka miesięcy, aby sfinalizować to zadanie - mówi Paweł Kondzielewski, dyrektor projektu w Innobaltice.
W związku z tym spółka zwróciła się też do Centrum Unijnych Projektów Transportowych o zgodę na przedłużenie okresu na rozliczenie dofinansowania do końca bieżącego roku.
Testy strony systemu Fala (26 opinii)
Najpierw testy w Lęborku
Ponadto Innobaltica wymaga od Asseco Data Systems dopracowania wielu innych elementów i przetestowania ich w praktyce. Wszystko po to, by zidentyfikować oraz wyeliminować ewentualne błędy. Służyć temu mają testy systemu w Lęborku - już na "żywym organizmie".
- Wraz z ADS stawiamy kolejne kroki, choć w niezadowalającym nas tempie. Jest to pierwszy tego rodzaju regionalny projekt w Polsce. Okazał się on znacznie bardziej czasochłonny, niż zakładaliśmy. Rozumiemy mieszkańców województwa, którzy po części mogą czuć się zniecierpliwieni, a po części zaniepokojeni. Jesteśmy przekonani, że Fala będzie dobrze im służyła, ułatwiając podróżowanie. Jednak najpierw musimy mieć pewność, że system jest niezawodny i w pełni gotowy do uruchomienia - wyjaśnia Radomir Matczak. - Warto tu przypomnieć, że zaczęliśmy realizację projektu rok później, niż pierwotnie planowaliśmy, z powodu procesów odwoławczych w przetargu. Wszystkie te okoliczności powodują, że start systemu Fala nie będzie możliwy w lipcu 2023 r. - dodaje.
Po czerwcowych testach systemu w Lęborku zarząd Innobaltiki zaktualizuje harmonogram stopniowego wdrażania Fali. Będzie on zaprezentowany do końca lipca br.
- Jesteśmy zdeterminowani, aby projekt, przynajmniej w zasadniczych elementach, wystartował jeszcze w tym roku - podkreśla Matczak.
Będą zmiany w zarządzie Innobaltiki
Zgodnie z decyzją Rady Nadzorczej w nowej kadencji zarząd Innobaltiki będzie pracował w zmienionym składzie. Szczegóły będą znane pod koniec czerwca.
Miejsca
Opinie (550) ponad 20 zablokowanych
-
2023-06-07 15:58
Zniecierpliwieni? Nie wiem kto z pasażerów czeka na ten wynalazek, tym bardziej że zapowiedziano, że będzie mu towarzyszyć kolejna podwyżka cen biletów. To chyba jakiś chory na umyśle na to czeka.
- 27 1
-
2023-06-07 15:59
może trzeba wziąć przykład ze stolicy, byłem na majówkę i wszystko pięknie funkcjonuje, przewoźnicy dogadani, kupno biletu zajmuje ok 20s, można?
- 13 1
-
2023-06-07 16:01
Niech spadają z tą fala na drzewo
Kasę wzięli, nachapali się, to teraz mogą iść do domu!!!
- 22 1
-
2023-06-07 16:02
Fala lalala lalala la. Jak mi to się podoba proszę Pana.
- 14 1
-
2023-06-07 16:05
System fala?
Kolejny bubel.
Banda nierobów i kombinatorów za tym stoi.
Taki sam gniot jak Tristar czy Mewo.
Tramwaj wodny to samo.
Pytam, gdzie jest nik, rio i prokuratura?
Wszystkie trzy instytucje siedzą w jednym budynku i żadna nie podjęła istotnych działań.
Nic tylko układy i układziki.
W tym bałaganie brakuje tylko ruskich wojsk.- 26 2
-
2023-06-07 16:08
Fala? Bardziej "System Będzie Albo Nie Będzie"
- 9 2
-
2023-06-07 16:10
Znowu problem
a u skm wieczny problem
FALA=MEWA- 9 3
-
2023-06-07 16:14
Prawda (2)
Drukowanie biletów, pensję dla osób je sprzedających, pensję kontrolerów biletów i inne koszty ponoszone w związku z biletami na komunikację miejską w rzeczywistości generuje większe wydatki niż wpływy z ich sprzedaży. Dlatego, też niektóre miasta wprowadzają darmowa komunikację ponieważ utrzymywanie pracowników obsługujących sprzedaż, kontrolerów, materiały produkcyjne oraz systemy obsługujące ponieważ płatna komunikacją im się nie opłaca.
Prawda w oko koli. Rządzący wiedzą ale nie chcą nic z tym zrobić bo machina musi się kręcić a pieniądze trzeba gdzieś prać. trojmiasto.pl mogło by się zainteresować tym tematem i poprosić miasto oraz ZTM/MZK o przedstawienie faktów, w końcu są to koszty ponoszone z budżetu samorządu czyli naszych podatków.- 20 4
-
2023-06-07 20:40
Nie masz zielonego pojęcia. (1)
Większość miast wprowadzających darmową komunikację wprowadziła je tylko dla własnych mieszkańców a nie dla turystów. Czyli aspekt kontroli biletów pozostaje. Lepszym rozwiązaniem jest kontrola biletów przy wejściu do pojazdu. Działa np. w Berlinie, który jest większy niż Trójmiasto. Wszystko zależy od kultury pasażerów.
- 1 1
-
2023-06-08 00:13
Co za różnica. Na open'er i inne takie jeżdżą gratis.
- 1 0
-
2023-06-07 16:16
No i po prostu swietnie
A za drozsze bilety trzeba placic
- 11 1
-
2023-06-07 16:16
Falllla (2)
Rezultatem bubla będzie podwyżka biletów i tak już bardzo drogich
- 24 1
-
2023-06-07 20:41
Bilety nie będą podwyższane tylko ich ceny. (1)
To chyba mała różnica.
- 0 0
-
2023-06-08 00:14
Ortografia itp first. Meritum nieważne.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.