• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

System Fala nie ruszy w lipcu. Będą zmiany w zarządzie spółki

MKo
7 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (550)
System Fala łapie opóźnienie i już wiadomo, że nie ruszy w lipcu. Zmiany czekają też zarząd spółki Innobaltica. System Fala łapie opóźnienie i już wiadomo, że nie ruszy w lipcu. Zmiany czekają też zarząd spółki Innobaltica.

InnoBaltica wstrzymała odbiór kluczowego etapu systemu Fala i zdecydowała o jego dodatkowym przetestowaniu w Lęborku. To oznacza, że system nie ruszy w lipcu. - Liczymy, że uda się go uruchomić do końca roku - informuje spółka i zapowiada zmiany personalne w swoim zarządzie.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Opóźnienie systemu Fala to:

System Fala nie ruszy z początkiem lipca. Produkt, który w marcu dostarczyła firma Asseco Data Systems, został na razie zweryfikowany negatywnie.

Przeanalizowano kilkaset jego funkcjonalności. Oprócz narzędzi służących pasażerom, jak aplikacja, portal pasażera czy falomaty i czytniki, konieczne jest uruchomienie m.in. systemu kontroli biletów i oprogramowania do Punktów Obsługi Klienta, dyspozytorni czy Centrum Personalizacji Kart Fala.

- Stan przygotowań jest zaawansowany, choć nie w pełni satysfakcjonujący. Dysponujemy niemal wszystkimi elementami systemu. Nie dokonaliśmy jednak ostatecznego odbioru jednego z kluczowych etapów kontraktu. Oznacza to wstrzymanie kolejnej transzy wynagrodzenia dla ADS (ponad 20 mln zł). Będzie ją można odblokować dopiero po bezwarunkowym odbiorze tego etapu. Wcześniej w praktycznych testach chcemy potwierdzić gotowość Fali do sprawnego działania. W konsekwencji oznacza to przesunięcie terminu uruchomienia systemu dla pasażerów - zaznacza Radomir Matczak, członek zarządu Innobaltiki. - Niezmiennie oczekujemy od ADS maksymalnego zaangażowania. Priorytetem jest przygotowanie systemu na najwyższym poziomie. Jeśli nie nastąpi bezwarunkowy odbiór prac, to naliczymy ADS wielomilionowe kary - dodaje.


Tak wygląda obecny stan przygotowań do wdrożenia systemu Fala na Pomorzu. Tak wygląda obecny stan przygotowań do wdrożenia systemu Fala na Pomorzu.

Żółwie tempo na stacjach PKP



O ile falomaty i czytniki są zainstalowane niemal we wszystkich tramwajach, autobusach i trolejbusach (blisko 900 pojazdów), to sytuacja z montażem urządzeń na stacjach i przystankach kolejowych jest już zróżnicowana.

W ramach infrastruktury, która należy do PKM, zrealizowane jest już 100 proc., a SKM - 91 proc. zadania.

Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście



Najbardziej czasochłonne okazały się uzgodnienia techniczne z partnerami z PKP PLK, które obejmują aż 175 lokalizacji w całym województwie.

- Stan prac administracyjnych jest zaawansowany w 66 proc. Dobra wiadomość jest taka, że lada moment pełną parą ruszą pierwsze montaże urządzeń na stacjach PLK. To będzie kolejny kamień milowy. Niezbędne jest jeszcze kilka miesięcy, aby sfinalizować to zadanie - mówi Paweł Kondzielewski, dyrektor projektu w Innobaltice.
W związku z tym spółka zwróciła się też do Centrum Unijnych Projektów Transportowych o zgodę na przedłużenie okresu na rozliczenie dofinansowania do końca bieżącego roku.

22:21 6 CZERWCA 23

Testy strony systemu Fala (26 opinii)

Na stronie systemfala.pl zaczęli robić testy i teoretycznie strona zaczęła działać, ale piszą aby nic nie robić na stronie, chociaż można stronę prześwietlić. :-)
Na stronie systemfala.pl zaczęli robić testy i teoretycznie strona zaczęła działać, ale piszą aby nic nie robić na stronie, chociaż można stronę prześwietlić. :-)

Najpierw testy w Lęborku



Ponadto Innobaltica wymaga od Asseco Data Systems dopracowania wielu innych elementów i przetestowania ich w praktyce. Wszystko po to, by zidentyfikować oraz wyeliminować ewentualne błędy. Służyć temu mają testy systemu w Lęborku - już na "żywym organizmie".

- Wraz z ADS stawiamy kolejne kroki, choć w niezadowalającym nas tempie. Jest to pierwszy tego rodzaju regionalny projekt w Polsce. Okazał się on znacznie bardziej czasochłonny, niż zakładaliśmy. Rozumiemy mieszkańców województwa, którzy po części mogą czuć się zniecierpliwieni, a po części zaniepokojeni. Jesteśmy przekonani, że Fala będzie dobrze im służyła, ułatwiając podróżowanie. Jednak najpierw musimy mieć pewność, że system jest niezawodny i w pełni gotowy do uruchomienia - wyjaśnia Radomir Matczak. - Warto tu przypomnieć, że zaczęliśmy realizację projektu rok później, niż pierwotnie planowaliśmy, z powodu procesów odwoławczych w przetargu. Wszystkie te okoliczności powodują, że start systemu Fala nie będzie możliwy w lipcu 2023 r. - dodaje.
Po czerwcowych testach systemu w Lęborku zarząd Innobaltiki zaktualizuje harmonogram stopniowego wdrażania Fali. Będzie on zaprezentowany do końca lipca br.

- Jesteśmy zdeterminowani, aby projekt, przynajmniej w zasadniczych elementach, wystartował jeszcze w tym roku - podkreśla Matczak.

Będą zmiany w zarządzie Innobaltiki



Zgodnie z decyzją Rady Nadzorczej w nowej kadencji zarząd Innobaltiki będzie pracował w zmienionym składzie. Szczegóły będą znane pod koniec czerwca.

MKo

Miejsca

Opinie (550) ponad 20 zablokowanych

  • Czy zarząd (2)

    juz się podał do dymisji?

    • 27 1

    • dlaczego skoro własnie przyznali se premie

      • 11 1

    • Tak, zmieniamy stanowiska na inne. Potrzebna jest kasa z odpraw na wakacje. Za jakiś czas wrócimy. Jak Kurski. Ale kilka odpraw wpadnie przy okazji gratisowo.

      • 1 1

  • Może dadzą sobie spokój

    Mnóstwo kasy zmarnowano, to prawda, ale jako pasażer i tak wolę, by uznano, iż pomysł był kiepski i nie warto dalej nad nim ślęczeć.

    • 30 1

  • Jak to mówił nasz wykładowca...

    W projektach teleinformatycznych obowiązuje zasada, że przez 90% czasu trwania projektu jest on zaawansowany w 90%.
    Oczywiście z przekąsem ;)
    Tutaj jak najbardziej miałoby to zastosowanie. Od dłuższego czasu jest już "prawie niemalże już już tak jakby wszystko gotowe, tylko jedynie należy jeszcze... i wtedy pozostanie już tylko..."

    • 32 1

  • Nie ma to jak zmarnować miliony... (1)

    wystarczyłyby zmiany po stronie np. Skycash, by im zpałacić za łączenie biletów i udostępnianie danych o tych biletach.
    Wyszłoby taniej, szybciej i bez zbędnych formalności

    • 22 1

    • Nie no, wtedy skycash by zarobił. Tak nie może być

      Muszą zarobić swoi. No i wymyślili, tylko realizacja przerosła towarzystwo. Mevo, to samo

      • 2 0

  • Kto w Gdańsku mieszka, w cyrku się nie śmieje

    Artykuł przeklejony z tekstu rzecznika społki Innobaltica.
    Zaraz jeszcze z naszych pieniędzy będziemy musieli dofinansowanie zwrócić.
    Nie chcemy żadnej Fali!

    • 36 2

  • Same podwyżki

    Ciekawe czy jak fala nie wejdzie z początkiem Lipca to czy podwyżki cen biletów i tak wejdą w Lipcu, pewnie tak. Jak uruchomią fale to pewnie i będzie jeszcze kolejna podwyżka.

    • 29 1

  • To co?... (1)

    Kozioł ofiarny już znaleziony?...

    • 28 0

    • A właściciele znow bez winy - to jest HIT !

      A właściciele spółki konsekwencji znow nie poniosą takim to zawsze się upiecze
      Wrzuca następnego, do zarządu po 1/2 roku wywala kasę weźmie jak fala nie ruszy to będzie kolejny winny i tak sie kreci w interesie. A kto o wszystkim decyduje? żaden tam gosc w zarządzie tylko właściciele - ludzi sie nie oszuka szanowni włodarze, my w wyborach właściwej oceny dokonamy!

      • 5 0

  • Zaskakujące

    Jest jakiś projekt w którym ADS nie płacił kar? Czy ktoś zrozumie tam w końcu, że Małgorzata B, wielki dyrektor generalny nadaje się tam generalnie do otrzymania wypowiedzenia i tyle? XD. Jak w firmie it dyrem generalnym może być osoba która nie ma pojęcia o technologii XDXD. Jedyne co potrafi to mówić, że deszcz pada jak plują pracownicy urzędów i zwalać wine na pracowników XD.

    • 20 0

  • Ale co busików sobie zamówili, to ich. (1)

    • 36 2

    • Tylko busiki? Pensje? Tyle lat

      Psu w d.. E

      • 5 0

  • Ten dyrektor projektu P. Kondzielewski to partyjniak

    Przez takie obsadzanie stanowisk NIGDY w PL nie będzie dobrze.

    • 30 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane