- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (129 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (65 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (307 opinii)
- 4 Winda, która wygląda jak kapliczka (35 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (200 opinii)
- 6 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (117 opinii)
Szansa na drogę rowerową wzdłuż Jana z Kolna
Urzędnicy z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni analizują możliwość wytyczenia drogi rowerowej na jednym z czterech pasów jezdni na ul. Jana z Kolna. Droga miałaby powstać na skrajnym prawym pasie między pomnikiem pamięci ofiar pożaru w Stoczni Gdańskiej a biurowcem C200.
Aby dostać się do centrum Gdańska, rowerzyści najczęściej nadkładają więc drogi i jadą przez węzeł Kliniczna
Jest szansa, że wkrótce się to zmieni. Gdańscy drogowcy analizują możliwość wytyczenia drogi rowerowej na jednym z czterech pasów ul. Jana z Kolna.
Wygodna, szeroka i bezpieczna droga dla jednośladów miałaby powstać między pomnikiem pamięci ofiar pożaru w hali Stoczni Gdańskiej z 1994 r.
W sumie nowy rowerowy szlak miałby ok. 800 metrów długości i zdaniem drogowców mógłby powstać niskim nakładem finansowym.
- Droga mogłaby powstać najwcześniej od miejsca, gdzie jezdnia z jednego pasa ruchu przechodzi w dwa - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - To mniej więcej wysokość dawnej hali, gdzie w latach 90. doszło do tragicznego pożaru. Jedynym w zasadzie wyzwaniem jest stworzenie bezpiecznego przejazdu przez torowisko tramwajowe. Wiązałoby się to z niewielkim nakładem finansowym, bo samo wymalowanie pasów i ustawienie oznakowania wielkim kosztem nie jest.
Zasadność powstania nowej drogi wydaje się tym większa, że w ciągu ul. Jana z Kolna trwa budowa dwóch dużych biurowców. Wygodny dojazd rowerem zarówno od strony centrum, jak i węzła Kliniczna z pewnością zachęcałby wiele osób do rezygnacji z samochodu i dojazdu do pracy właśnie rowerem.
Dodatkowym atutem jest też fakt, że wytyczenie drogi rowerowej w żaden negatywny sposób nie wpłynie na przepustowość jezdni w kierunku węzła Kliniczna, bo jedyne korki, jakie tworzą się na Jana z Kolna, dotyczą tylko i wyłącznie pasa w stronę centrum.
Roger Jackowski: widzę plusy, ale i minusy
O ocenę pomysłu nowej drogi dla rowerzystów zapytaliśmy Rogera Jackowskiego, aktywistę rowerowego oraz radnego dzielnicy Wrzeszcz Dolny. Według niego pomysł, choć wydaje się atrakcyjny, nie jest pozbawiony wielu wad.
- Projekt ma być alternatywą dla ok. 800 m ciągu wzdłuż dawnego muru stoczni. Na tym odcinku na pewno zaoferuje rowerzystom lepszą nawierzchnię. Na tym kończą się zalety. Wady to przede wszystkim dwukrotne (a nawet trzykrotne) przeplatanie się z torami tramwajowymi (bo na końcu drogi rowerowej przy biurowcu C200 trzeba jakoś wrócić na jezdnię), a przede wszystkim brak dowiązania początku i końca do układu drogowego. Jak rowerzyści legalnie jadący jezdnią od Wrzeszcza mieliby wjeżdżać na taką drogę rowerową - nie wiadomo. Jak rozwiązać kwestie bezpieczeństwa na skrzyżowaniu z torami tramwajowymi - też nie. W obecnej sytuacji prawnej taki wycinkowy projekt zmusi rowerzystów do ryzykownego "skakania" między odcinkami tymczasowej infrastruktury. Tworzenie urywków niepowiązanych i niebezpiecznych tras na jezdniach to bardzo zły pomysł. Zamiast tego władze miasta mogłyby przyspieszyć realizację całościowej trasy na jednym z odseparowanych pasów Armii Krajowej, na którą są już środki w wygranym Budżecie Obywatelskim. Tam kolizji i niebezpiecznych przeplotów można uniknąć.
Opinie (278) 5 zablokowanych
-
2020-06-10 20:50
to nie jest droga
to jest pół drogi
- 0 0
-
2020-06-10 20:57
brawo! (2)
1. dziękuję za pomysł na jazdę wytyczoną ulicą jak na al.J.PII wśród kierowców
2. kolejne "eleganckie" tworzenie korków poprzez zabranie potrzebnego tam dwupasa- 2 5
-
2020-06-10 21:03
trafna opinia
widzę, że władze miasta zostały opanowane przez jakiegoś demona Fragrusa, fajnie to nie wygląda ani roztropnie. To stek głupot kosztem kierowców zmotoryzowanych. Sam jestem rowerzystą i kierowcą. Znacie umiar?
- 1 5
-
2020-06-11 08:48
jak tam mogą być korki?
skoro i tak sie zweza ta jezdnia, a dalej są światła. Nawet jak zabierzesz dwa pasy to nie bedzie miało to dużego wpływu na ruch
- 0 0
-
2020-06-10 21:05
Zwężajcie pasy ulic dalej, a Was zwężą...
widzę, że władze miasta zostały opanowane przez jakiegoś demona "Fragrusa", fajnie to nie wygląda ani roztropnie. To stek głupot kosztem kierowców zmotoryzowanych. Sam jestem rowerzystą i kierowcą. Znacie umiar?
- 3 3
-
2020-06-10 21:08
Kiedyś obawiałem się sekty ojca Rydzyka, teraz boję się decyzji Miasta. (1)
Boję się głupoty obojga durnoctwa.
- 5 1
-
2020-06-11 06:29
Nie spamować na forum
Będzie łatwiej
- 0 1
-
2020-06-10 21:12
nie potrxeba budowć drogi dla rowerów wystarczy to co jest (3)
- 3 6
-
2020-06-10 22:15
wystarczy to co jest na jezdni zabrać i utworzyć pasy ruchu dla rowerów. jestem też za.
- 2 0
-
2020-06-10 22:27
Rzecz w tym, że tam nic nie ma (1)
Ale wystarczyłoby wymienić chodnik , lekko go poszerzyć kosztem krzaczorów. Ale na całej długości od estakady do ECS.
- 0 2
-
2020-06-11 08:49
a pomnik zburzyc? ;)
- 1 1
-
2020-06-10 21:13
Drogi Magistracie Urzędu Miejskiego w Gdańsku
niezależnie od tego, jaką opcję polityczną reprezentuje mieszkaniec tego miasta - wspaniałego Gdańska, spójrzcie jak wygląda zarządzanie ruchem miejskim. Czy Magistrat już nie panuje nad sektą która sparaliżuje ruch aut? Komunikacji miejskiej, czy to jest właściwe?
- 3 1
-
2020-06-10 21:13
dyrektywa UE więc poddany na cztery łapy i budować co UE karze
- 1 1
-
2020-06-10 22:01
A nie można po prostu naprawić tego chodnika? (1)
Jedżę tamtędy max 2x w roku właśnie ze względu na fatalny stan chodnika, tylko gdy jadę do ECS lub na teren stoczni. W pozostałych przypadkach Al. Zwycięstwa. Ulicą napewno nie będę jechać nawet na na malowanej ścieżce.
- 3 4
-
2020-06-10 22:14
chodnik dla pieszych owszem można
ale artykuł dotyczy rowerów. Rowery nie chodzą jak byś nie zauważył.
- 3 0
-
2020-06-10 22:30
Samochód w mieście to często zwykłe wygodnictwo.
Miasto Gdańsk nie jest z gumy, o czym raczą zapominać orędownicy "postępu".
Nie można bez końca zwiększać natężenia ruchu samochodowego i ilości miejsc parkingowych zrobionych z chodników. Ale blachosmrodziarze nie chcą tego zrozumieć, bo tak jest wygodniej.- 0 4
-
2020-06-10 22:32
Zieleń (1)
Na jana z kolna nie ma żadnej zieleni, drzew krzewów. Same spaliny, kurz i hałas. Wybieram aleje zwycięstwa!
- 3 0
-
2020-06-11 08:51
na zwyciestwa nie ma smrodu hałasu i kurzu?
to już lepiej traktem konnym jechac- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.