• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szeroki Czarny Dwór nie da się zakorkować

Maciej Naskręt
17 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Ulica Czarny Dwór na gdańskiej Zaspie. Ulica Czarny Dwór na gdańskiej Zaspie.

Ulica Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą nie zamieni się w parking i nie zakorkuje się - obiecują gdańscy urzędnicy. Właśnie ruszyły prace przy poszerzeniu tej biegnącej równolegle do morza drogi.



Prace dotyczą odcinka od nowo wybudowanej Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska do skrzyżowania z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. Zostanie tu dobudowany dodatkowy pas ruchu w kierunku Zaspy i Przymorza.

Dziś szeroka i dwujezdniowa Droga Zielona, gwałtownie zwęża się w tym miejscu do jednego pasa ruchu, co powoduje dyskomfort u kierowców. Po zakończeniu budowy i oddaniu do użytku nowego tunelu pod Martwą Wisłą, droga ta stałaby się niewydolna komunikacyjnie ze względu na gwałtowne zwiększenie się potoku samochodów - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Czy rozbudowy dróg zapobiegną korkom po otwarciu tunelu?

Przeczytaj: Kiedy powstanie dwujezdniowa Trasa Słowackiego między al. Rzeczypospolitej a Drogą Zieloną.

Planiści przewidują, że po otwarciu wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego, kierowcy kierujący się w stronę Drogi Zielonej i tunelu pod Martwą Wisłą pojadą ulicami Rzeczypospolitej, Jana Pawła II i właśnie Czarny Dworem.

Roboty na ul. Czarny Dwór zaczęły się w poniedziałek i powinny się zakończyć do 30 listopada tego roku. Wykonawcą została firma MTM z Gdyni. Koszt prac to 1,085 mln zł.

Przedsięwzięcie w ciągu ul. Czarny Dwór to drugie zadanie miasta mające na celu rozładować korki po otwarciu wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego. Przed ostatnim weekendem rozpoczęto przebudowę skrzyżowania al. Legionów, al. Rzeczpospolitej i ul. Nowa Słowackiego. Również tam zaplanowano zlikwidowanie potencjalnego wąskiego gardła.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - zagrożony, przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: OHL. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - niezagrożony. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. - niezagrożony. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (106) 1 zablokowana

  • nie zapomnijcie o ekranach (5)

    przydałoby się jeszcze parę estakad, tuneli dla pieszych i bezkolizyjny wjazd na molo w Brzeźnie - żeby do minimum zmniejszyć dyskomfort biednego kierowcy...

    • 31 3

    • Nie zapominajmy o miejsach parkingowych w miejsce tej zbędnej zielieniny koło plaży. (4)

      Niepotrzebnie odgradza kierowcą drogę z samochodu na plażę i jeszcze zajmuje tyle cennej przestrzeni co to na parkingi można zużyć.

      • 14 4

      • (1)

        najlepiej parking poziomowy żeby zaoszczędzić tej zieleni trochę

        • 3 0

        • Nie znasz cię beton i kostka ładniejsze.

          Naprawdę tak ciężko dostrzec tak wyraźną ironię jak w powyższych dwóch wypowiedziach?

          • 4 0

      • kierowcOM !

        • 2 0

      • "zbędna zielenina"?

        Dla mnie zbędny jest twój samochód przy plazy, egoisto.

        • 0 0

  • Wszystko się da zakorkować :)

    • 11 0

  • mieszkańcy Jelitkowskiego Dworu (5)

    Awiatora i sitiparku na peno się ucieszą z tych udoskonaleń

    • 12 2

    • już jest wyścig (1)

      pool position przed ETC i potem kto pierwszy na zjeździe pod wiaduktem :))))

      • 5 2

      • zawsze był

        • 5 0

    • Teraz już wiem (2)

      Dlaczego taki wysyp ogłoszeń o sprzedaży mieszkań na Jelitkowskim Dworze

      • 9 0

      • Nadmorski Dwór też będzie hałas (1)

        • 1 3

        • będzie bo poszerzą

          Czarny Dwór

          • 0 0

  • gdanscy urzednicy sa the best in Poland,jeszcze nic im sie nie udalo,wszystko potrafia spieprzyc!!!

    • 6 1

  • No ciesze sie (2)

    ale dwa pasy w jedną i jeden w druga to tak niesymetrycznie.

    Geniusz jestem i obczaiłem o co chodzi. Po prostu ktoś kto wjedzie na zaspę będzie musiał wracać tramwajem (samochód mu ukradną). Dlatego z powrotem wystarczy tylko jeden pas.

    • 13 2

    • Tak naprawdę gdyby zrobić to porządnie to byłby świetny pomysł. (1)

      W wielu krajach zachodnich mamy pasy o zmiennym kierunku ruchu, w Polsce kodeks drogowy też takie przewiduje. Wiadomo, że na większości dróg większość kierowców wieczorem jedzie w przeciwną stronę niż rano, tak więc gdyby wprowadzić pas, który np. koło 13:00 zmienia kierunek ruchu uzyskalibyśmy w zasadzie efekt dwóch pasów w każdą stronę.

      Wady takiego rozwiązania? Niekumaci kierowcy często mają tendencję do pakowania się pod prąd, przez co utrudniają ruch, a starczy by co setny nie skumał o co chodzi i już mamy zator.

      • 3 1

      • tez nie głupie......

        ale z drugiej strony głupie, jak miejsce jest to co szkodzi dobudować 4 pas. koszt raczej kosmicznie nie wzrosnie

        • 3 0

  • ciekawe

    kiedy pierwszy remont?

    • 4 3

  • ... nie da się zakorkować...

    co znaczy nie da się??

    • 14 1

  • Gdyby Trasa Słowackiego była w jednym kawałku... (4)

    to nie byłoby takich problemów - a tak "3-poziomowy" węzeł JP II z Rzeczypospolitej nie wytrzyma większego obciążenia (szczególnie skrętu w lewo z JP II).

    • 12 1

    • Spoko - budyn dorobi 4 poziom.

      • 6 3

    • jak nie wytrzyma

      Wytrzyma bo i tak wszyscy beda jechac przez kosciuszki bo blizej :D

      • 4 1

    • czy jest gdzieś informacja co stało się z ul. nowa Kościuszki?
      nagle trasa Słowackiego straciła jedną część i cisza, żadnych informacji dlaczego...

      • 4 0

    • tu wystarczy

      prawy pas zamknąć dla jadących wzdłuż JPII od strony torów...ruch z tamtego kierunku znikomy- 90% to Ci, co wcześniej skręcili w Lewo z rzeczypospolitej- starczy im jeden pas, na drugi mogą zmienić po właczeniu się prawego pasa.

      • 0 0

  • nareszcie! :D

    Budowa ulicy Nowej Wałowej w Gdańsku
    -nowy kontrakt Budimeksu SA
    Raport bieżący nr 59/2012
    Zarząd Budimeksu SA przekazuje do publicznej wiadomości informację opóźnioną zgodnie z obowiązującymi przepisami tj. art. 57 ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych. O opóźnieniu informacji Zarząd Budimeksu SA informował KNF w dniu 06 sierpnia 2012 r. raportem bieżącym nr 2/2012 skierowanym do kancelarii tajnej.
    W dniu 17 września 2012 r. Zarząd Budimeksu SA powziął informację o wejściu w życie z dniem 15 września 2012 r. umowy podpisanej w dniu 31 lipca 2012 r. między Budimeksem SA a firmą BPTO Infra Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku na budowę ulicy Nowej Wałowej w Gdańsku.
    Wartość kontraktu: 58 500 000,00 złotych netto
    Termin rozpoczęcia robót: 14 dni po dacie uzyskania od zamawiającego informacji o wejściu umowy w życie
    Termin zakończenia robót: 15 marca 2014 r.
    Okres gwarancji: 48 miesięcy
    Warunki finansowe:
    Zaliczka: 3,5% ceny kontraktowej brutto
    Płatność 28 dni od daty dostarczenia faktury zamawiającemu.
    Gwarancja bankowa dobrego wykonania: 15% ceny kontraktowej brutto
    Wysokość kar płaconych przez wykonawcę: maksymalna wysokość kar 10% ceny kontraktowej brutto
    Zamawiający zastrzega sobie prawo do odszkodowania uzupełniającego przenoszącego wartość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody w odniesieniu do wszelkiej infrastruktury należącej do PKP, PKP PLK, SKM.
    Wartość kontraktu przewyższa 10% kapitałów własnych Budimeksu SA.

    • 7 0

  • Czarny Dwór powinien mieć dwie jezdnie aż do Kołobrzeskiej (6)

    do czasu przedłuż Czarnego Dworu do Ergo Areny to te dwie jezdnie powinny być poprowadzone aż do skrzyżowania Czarny Dwór - Kołobrzeska - Obrońco Wybrzeża - Dąbrowszczaków. Tam mamy rozprowadzenie potoku samochodów na trzy kierunki: Przymorze, Oliwa, Sopot. Oczywiście wcześnie część samochodów zjedzie na AJP II w kierunku Trasa Słowackiego - Wrzeszcz, Morena

    • 18 4

    • obwodnica południowa (4)

      ciekawe kto będzie jeździł obwodnicą południową po skończeniu drogi zielonej?
      wszystko z siódemki pójdzie przez pas nadmorski, więc dajmy tam od razu po 4 pasy w jedną stronę

      • 2 2

      • nie (1)

        bo tam nie ma ograniczeń prędkości jak w mieście- nawet na zielonej będzie pewnie max 70, a w okolicy pasa nadmorskiego 50+ światła+ korki(te będą zawsze, nawet, jeśli mniejsze niż teraz)= strata paliwa- jeździć będą głównie mieszkańcy i niedzielni kierowcy

        • 1 3

        • tak i grunwaldzką wszyscy jadą maks 70... przy 70 można założyć, że ludzie będą jeździć ok 100, czy te 20 km/h więcej zrekompensuje o kilkanaście km dłuższą trasę? nie sądzę

          • 3 0

      • obwodnicą jest szybciej niż tą planowaną trasą (1)

        teraz z węzła w Przejazdowie na węzeł Osowa jadę ok. 15 minut, w godzinach dużego ruchu 20 minut - fakt,że w porywach 160 - 180 km/h, ale planowaną trasą przez miasto takiego czasu nie wyrobię. Będą światła na niektórych kolizyjnych skrzyżowaniach i większe ryzyko spotkania "Misiaczków" na niższej dozwolonej prędkości. Ta trasa nie będzie dla tranzytu tylko do rozprowadzenia ruchu po mieście oraz zebrania go i wyekspediowania go w kierunku obwodnic

        • 2 3

        • a co z TIRami?

          będzie darmowa droga zielona kontra płatna obwodnica, przewoźnicy przy okazji wprowadzania via toll pokazali, że wolą jechać dłużej i wolniej niż płacić;
          wg mnie idąc nad morze będziemy podziwiali sznur TIRów na drodze zielonej :(

          • 2 0

    • cały ruch pójdzie w Obrońców i Chłopską a nie w Jana Pawła... planiści to marzyciele.

      • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane