- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (424 opinie)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (48 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (258 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (161 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (75 opinii)
Szeroki Czarny Dwór nie da się zakorkować
Ulica Czarny Dwór po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą nie zamieni się w parking i nie zakorkuje się - obiecują gdańscy urzędnicy. Właśnie ruszyły prace przy poszerzeniu tej biegnącej równolegle do morza drogi.
Prace dotyczą odcinka od nowo wybudowanej Drogi Zielonej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Dziś szeroka i dwujezdniowa Droga Zielona, gwałtownie zwęża się w tym miejscu do jednego pasa ruchu, co powoduje dyskomfort u kierowców. Po zakończeniu budowy i oddaniu do użytku nowego tunelu pod Martwą Wisłą, droga ta stałaby się niewydolna komunikacyjnie ze względu na gwałtowne zwiększenie się potoku samochodów - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Planiści przewidują, że po otwarciu wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego, kierowcy kierujący się w stronę Drogi Zielonej i tunelu pod Martwą Wisłą pojadą ulicami Rzeczypospolitej, Jana Pawła II i właśnie Czarny Dworem.
Roboty na ul. Czarny Dwór zaczęły się w poniedziałek i powinny się zakończyć do 30 listopada tego roku. Wykonawcą została firma MTM z Gdyni. Koszt prac to 1,085 mln zł.
Przedsięwzięcie w ciągu ul. Czarny Dwór to drugie zadanie miasta mające na celu rozładować korki po otwarciu wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego. Przed ostatnim weekendem rozpoczęto przebudowę skrzyżowania al. Legionów, al. Rzeczpospolitej i ul. Nowa Słowackiego. Również tam zaplanowano zlikwidowanie potencjalnego wąskiego gardła.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Odcinek miejski - od ronda de la Salle
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Droga Zielona - od al. Hallera
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miejsca
Opinie (106) 1 zablokowana
-
2012-09-17 16:12
Droga ta stałaby się niewydolna komunikacyjnie...
Ta droga i parę innych już dawno jest niewydolna komunikacyjnie...
- 7 3
-
2012-09-17 16:23
zwęża się w tym miejscu do jednego pasa ruchu, co powoduje dyskomfort u kierowców (1)
Powodowanie dyskomfortu u kierowców to dobra sprawa - zmniejsza korki. Gdyby tak jeszcze miasto zadbało o przywrócenie zaniechanych przez ZTM w grudniu ubiegłego roku kursów autobusów nocnych, było by mniej kierowców. A tak ludzie kupują samochody, bo nie mają czym wrócić nocą do domu. Jak kupią, jeżdżą także w dzień, bo inwestycja musi się zwrócić.
- 10 0
-
2012-09-18 22:49
ale po co jeździć w nocy po Gdańsku?
Słusznie miasto likwiduje komunikację wiedząc, że w Gdańsku najlepiej siedzi się w domu.
Jeżeli ktoś już musi, to niech wsiądzie na rower.- 0 0
-
2012-09-17 19:37
Dlaczego
nie robi się od razu drugiej jezdni, tylko prowizorkę w postaci jednego pasa? A za jakiś czas będą to pruć, bo trzeba drugą nitkę zrobić. Skąd to nagłe obudzenie? Po za tym brakuje wizualizacji lub jakiegoś rysunku.
- 2 3
-
2012-09-17 22:02
ta droga biegnie w dwóch kierunkach...
tam jeżdżą tylko w jedną stronę???
- 4 0
-
2012-09-17 22:20
Czarny Dwór nie da się zakorkować?
podobno wszystko jest możliwe i Polak potrafi, więc mogę się założyć o cokolwiek, że ma być jak nigdy, a nic poszerzenie jezdni nie zmieni - będzie jak zawsze, czyli zapcha się na maxa zawsze, codziennie, bo Gdańsk nie jest przygotowany na inwazję nowych aut, które kupują Polacy i przybywa ich w zastraszająco szybkim tempie (wymagania pracodawców, nie ma się czemu dziwić). Ponadto jeszcze maszynka do wiercenia tunelu nie została uruchomiona (gdzieś czytałem, że dopiero w styczniu), więc trochę sobie poczekamy na zakończenie robót i otwarcie dla ruchu. Proponuję też, żeby zrobić 2 dodatkowe pasy do wjazdu na nowo wybudowany stadion PGE Arena, bo na razie to wygląda kosmicznie - tyle miejsca się marnuje na jakiś głupi trawnik, trzeba tę przestrzeń wykorzystać.
- 6 3
-
2012-09-17 22:23
Planiści przewidują, że ... (1)
Czy ci planiści mogą powiedzieć niby kto z mieszkańców będzie wykorzystywał przebieg Nowej Słowackiego do pokrętnego przedzierania się w trasę Sucharskiego, skoro można pojechać obwodnicami? Tak naprawdę nowa inwestycja wyeliminuje część ruchu długodystansowego z kierunku Warszawy ze Śródmieścia i wprowadzi go na Zaspę, Przymorze i do Oliwy. Jeżeli na tej trasie nie staną bramy poboru elektronicznego myta, a zapewne nie staną, to Tiry będą głównymi beneficjentami tej trasy i zamiast obwodnicami, pojadą przez wspomniane dzielnice. Przez wąskie ulice, głównie Przymorza, pójdzie ruch ku Sopotowi i Gdyni.
Gratuluję. Planiści bądźcie dumni z poszerzenia fragmentu drogi Zielonej, a za J.P. II będziemy stać w bezruchu parę kolejnych lat.
Do tej pory mało czego się bałem. Teraz zacznę bać się "przewidujących planistów".- 14 3
-
2012-09-17 23:59
mieszkańcy
wrzeszcza, zaspy, przymorza i oliwy...a tirom się nie będzie opłacało(pod warunkiem, ze postawi się bramki na e-myto)
- 2 3
-
2012-09-18 07:53
kolejna inwestycja drogowa dzieląca miasto na kawałki lub odgradzająca (1)
mieszkańców od atrakcyjnych terenów nadmorskich. Przekonanie, że poszerzanie dróg rozładuje korki w godzinach szczytu ma taki sens jak przekonanie, że popuszczanie pasa jest sposobem na otyłość. Ankieta - kolejny bubel, nie zawiera istotnych opcji: na przykład że za parę lat i tak ten układ się zakorkuje, jeśli miasto nie będzie stwarzało warunków do aktywnej mobilności i jej efektywnych powiązań z komunikacją publiczną wysokiej klasy. Dlaczego informacja o Kongresie Mobilności Aktywnej ciągle spychana jest do kąta "sport" i "rowery" ?
- 9 3
-
2012-09-18 11:56
Gdzie kupujesz zioło? Ja tez chciałbym aby mnie tak sponiewierało.
- 0 2
-
2012-09-18 08:03
prawoskręt
Dlaczego nie ma normalnego prawoskrętu z Brzeżna w ulicę Czarny Dwór. Po przebudowie skrzżowania są dwa pasy do jazdy prosto, lewoskręt w kierunku letnicy a prawoskrętu w kierunku zaspy nie ma, przez co potok samochodów w kierunku zaspy mocno spowalnia. Miejsca po tej stronie było aż nadto aby to wybudować. Należy się też przyjrzeć organizaci na sąsiednim skrzyżowaniu tj. skrzyżowaniu ulicy Hallera z ulicą Dworską wystarczy postać chwilę na przystanku na dworskiej i popatrzeć co się tam dzieje - sceny dantejskie. Samohody obce,turystów i przyjezdnych jadą na tym skrzyżowaniu prosto z pasa do skrętu w prawo niektóre skręcają w prawo z zatoczki pozostawionej po prawej stronie. A wystarczyło by naprwdę nie wielkim sumptem pomalować wyraźnie oznakowanie poziome na tym skrzyżowaniu czy naprawdę trzeba czekać na jakiś poważny wypadek na tym skrzyżowaniu?
- 8 1
-
2012-09-18 09:07
cieszcie się
puki możecie!!!
zadłużenie Gdańska spowoduje zastopowanie rozwoju miasta na następne lata dzięki durnym wizją budynia, ECS,ARENA,IIWŚ,SZEKSPIR.
Plan na następne lata będzie łatanie dziury ALE W BUDŻECIE MIASTA,spłacając dług budynia, infrastruktura stanie na lata, będą krzyki że dziury w drogach(nawet tych nowych)to są ostatnie drogi budowane w tym mieście na następne 50 lat.
inwestycje w/w oczywiście jak powstać już miały to z głową do budżetu miasta i rozłożony plan budowy na kilka lat(nie wszystko na raz), wtedy byśmy tego nie odczuli tak mocno w podatkach/podwyżkach.
Ale dzięki temu mieszkańcy czują się TERAZ docenieni,a za jakiś czas będą żądali czyjejś głowy bo nie myśleli z przyszłością.- 3 3
-
2012-09-19 08:31
Jeziorko (1)
A na dopiero co wyremontowanym skrzyżowaniu Hallera i Czarny Dwór po deszczu tworzy się jeziorko. Dokładnie na prawo skręcie z Czarnego Dworu w Hallera.
- 4 0
-
2012-09-19 11:21
Bo to takie "remonty" są
Dobrze że asfalt w ogóle jest ;)
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.