• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szeroki Czarny Dwór nie da się zakorkować

Maciej Naskręt
17 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Ulica Czarny Dwór na gdańskiej Zaspie. Ulica Czarny Dwór na gdańskiej Zaspie.

Ulica Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą nie zamieni się w parking i nie zakorkuje się - obiecują gdańscy urzędnicy. Właśnie ruszyły prace przy poszerzeniu tej biegnącej równolegle do morza drogi.



Prace dotyczą odcinka od nowo wybudowanej Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska do skrzyżowania z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. Zostanie tu dobudowany dodatkowy pas ruchu w kierunku Zaspy i Przymorza.

Dziś szeroka i dwujezdniowa Droga Zielona, gwałtownie zwęża się w tym miejscu do jednego pasa ruchu, co powoduje dyskomfort u kierowców. Po zakończeniu budowy i oddaniu do użytku nowego tunelu pod Martwą Wisłą, droga ta stałaby się niewydolna komunikacyjnie ze względu na gwałtowne zwiększenie się potoku samochodów - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Czy rozbudowy dróg zapobiegną korkom po otwarciu tunelu?

Przeczytaj: Kiedy powstanie dwujezdniowa Trasa Słowackiego między al. Rzeczypospolitej a Drogą Zieloną.

Planiści przewidują, że po otwarciu wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego, kierowcy kierujący się w stronę Drogi Zielonej i tunelu pod Martwą Wisłą pojadą ulicami Rzeczypospolitej, Jana Pawła II i właśnie Czarny Dworem.

Roboty na ul. Czarny Dwór zaczęły się w poniedziałek i powinny się zakończyć do 30 listopada tego roku. Wykonawcą została firma MTM z Gdyni. Koszt prac to 1,085 mln zł.

Przedsięwzięcie w ciągu ul. Czarny Dwór to drugie zadanie miasta mające na celu rozładować korki po otwarciu wrzeszczańskiego odcinka Trasy Słowackiego. Przed ostatnim weekendem rozpoczęto przebudowę skrzyżowania al. Legionów, al. Rzeczpospolitej i ul. Nowa Słowackiego. Również tam zaplanowano zlikwidowanie potencjalnego wąskiego gardła.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - zagrożony, przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: OHL. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - niezagrożony. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. - niezagrożony. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (106) 1 zablokowana

  • Droga ta stałaby się niewydolna komunikacyjnie...

    Ta droga i parę innych już dawno jest niewydolna komunikacyjnie...

    • 7 3

  • zwęża się w tym miejscu do jednego pasa ruchu, co powoduje dyskomfort u kierowców (1)

    Powodowanie dyskomfortu u kierowców to dobra sprawa - zmniejsza korki. Gdyby tak jeszcze miasto zadbało o przywrócenie zaniechanych przez ZTM w grudniu ubiegłego roku kursów autobusów nocnych, było by mniej kierowców. A tak ludzie kupują samochody, bo nie mają czym wrócić nocą do domu. Jak kupią, jeżdżą także w dzień, bo inwestycja musi się zwrócić.

    • 10 0

    • ale po co jeździć w nocy po Gdańsku?

      Słusznie miasto likwiduje komunikację wiedząc, że w Gdańsku najlepiej siedzi się w domu.
      Jeżeli ktoś już musi, to niech wsiądzie na rower.

      • 0 0

  • Dlaczego

    nie robi się od razu drugiej jezdni, tylko prowizorkę w postaci jednego pasa? A za jakiś czas będą to pruć, bo trzeba drugą nitkę zrobić. Skąd to nagłe obudzenie? Po za tym brakuje wizualizacji lub jakiegoś rysunku.

    • 2 3

  • ta droga biegnie w dwóch kierunkach...

    tam jeżdżą tylko w jedną stronę???

    • 4 0

  • Czarny Dwór nie da się zakorkować?

    podobno wszystko jest możliwe i Polak potrafi, więc mogę się założyć o cokolwiek, że ma być jak nigdy, a nic poszerzenie jezdni nie zmieni - będzie jak zawsze, czyli zapcha się na maxa zawsze, codziennie, bo Gdańsk nie jest przygotowany na inwazję nowych aut, które kupują Polacy i przybywa ich w zastraszająco szybkim tempie (wymagania pracodawców, nie ma się czemu dziwić). Ponadto jeszcze maszynka do wiercenia tunelu nie została uruchomiona (gdzieś czytałem, że dopiero w styczniu), więc trochę sobie poczekamy na zakończenie robót i otwarcie dla ruchu. Proponuję też, żeby zrobić 2 dodatkowe pasy do wjazdu na nowo wybudowany stadion PGE Arena, bo na razie to wygląda kosmicznie - tyle miejsca się marnuje na jakiś głupi trawnik, trzeba tę przestrzeń wykorzystać.

    • 6 3

  • Planiści przewidują, że ... (1)

    Czy ci planiści mogą powiedzieć niby kto z mieszkańców będzie wykorzystywał przebieg Nowej Słowackiego do pokrętnego przedzierania się w trasę Sucharskiego, skoro można pojechać obwodnicami? Tak naprawdę nowa inwestycja wyeliminuje część ruchu długodystansowego z kierunku Warszawy ze Śródmieścia i wprowadzi go na Zaspę, Przymorze i do Oliwy. Jeżeli na tej trasie nie staną bramy poboru elektronicznego myta, a zapewne nie staną, to Tiry będą głównymi beneficjentami tej trasy i zamiast obwodnicami, pojadą przez wspomniane dzielnice. Przez wąskie ulice, głównie Przymorza, pójdzie ruch ku Sopotowi i Gdyni.
    Gratuluję. Planiści bądźcie dumni z poszerzenia fragmentu drogi Zielonej, a za J.P. II będziemy stać w bezruchu parę kolejnych lat.
    Do tej pory mało czego się bałem. Teraz zacznę bać się "przewidujących planistów".

    • 14 3

    • mieszkańcy

      wrzeszcza, zaspy, przymorza i oliwy...a tirom się nie będzie opłacało(pod warunkiem, ze postawi się bramki na e-myto)

      • 2 3

  • kolejna inwestycja drogowa dzieląca miasto na kawałki lub odgradzająca (1)

    mieszkańców od atrakcyjnych terenów nadmorskich. Przekonanie, że poszerzanie dróg rozładuje korki w godzinach szczytu ma taki sens jak przekonanie, że popuszczanie pasa jest sposobem na otyłość. Ankieta - kolejny bubel, nie zawiera istotnych opcji: na przykład że za parę lat i tak ten układ się zakorkuje, jeśli miasto nie będzie stwarzało warunków do aktywnej mobilności i jej efektywnych powiązań z komunikacją publiczną wysokiej klasy. Dlaczego informacja o Kongresie Mobilności Aktywnej ciągle spychana jest do kąta "sport" i "rowery" ?

    • 9 3

    • Gdzie kupujesz zioło? Ja tez chciałbym aby mnie tak sponiewierało.

      • 0 2

  • prawoskręt

    Dlaczego nie ma normalnego prawoskrętu z Brzeżna w ulicę Czarny Dwór. Po przebudowie skrzżowania są dwa pasy do jazdy prosto, lewoskręt w kierunku letnicy a prawoskrętu w kierunku zaspy nie ma, przez co potok samochodów w kierunku zaspy mocno spowalnia. Miejsca po tej stronie było aż nadto aby to wybudować. Należy się też przyjrzeć organizaci na sąsiednim skrzyżowaniu tj. skrzyżowaniu ulicy Hallera z ulicą Dworską wystarczy postać chwilę na przystanku na dworskiej i popatrzeć co się tam dzieje - sceny dantejskie. Samohody obce,turystów i przyjezdnych jadą na tym skrzyżowaniu prosto z pasa do skrętu w prawo niektóre skręcają w prawo z zatoczki pozostawionej po prawej stronie. A wystarczyło by naprwdę nie wielkim sumptem pomalować wyraźnie oznakowanie poziome na tym skrzyżowaniu czy naprawdę trzeba czekać na jakiś poważny wypadek na tym skrzyżowaniu?

    • 8 1

  • cieszcie się

    puki możecie!!!
    zadłużenie Gdańska spowoduje zastopowanie rozwoju miasta na następne lata dzięki durnym wizją budynia, ECS,ARENA,IIWŚ,SZEKSPIR.
    Plan na następne lata będzie łatanie dziury ALE W BUDŻECIE MIASTA,spłacając dług budynia, infrastruktura stanie na lata, będą krzyki że dziury w drogach(nawet tych nowych)to są ostatnie drogi budowane w tym mieście na następne 50 lat.
    inwestycje w/w oczywiście jak powstać już miały to z głową do budżetu miasta i rozłożony plan budowy na kilka lat(nie wszystko na raz), wtedy byśmy tego nie odczuli tak mocno w podatkach/podwyżkach.
    Ale dzięki temu mieszkańcy czują się TERAZ docenieni,a za jakiś czas będą żądali czyjejś głowy bo nie myśleli z przyszłością.

    • 3 3

  • Jeziorko (1)

    A na dopiero co wyremontowanym skrzyżowaniu Hallera i Czarny Dwór po deszczu tworzy się jeziorko. Dokładnie na prawo skręcie z Czarnego Dworu w Hallera.

    • 4 0

    • Bo to takie "remonty" są

      Dobrze że asfalt w ogóle jest ;)

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane