• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sześć firm chce przebudować ul. Łostowicką

Maciej Naskręt
1 czerwca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Łostowicka: kierowcy więdzą, jak usprawnić ruch
Najpóźniej w połowie sierpnia ruszy przebudowa ul. Łostowickiej w Gdańsku. Najpóźniej w połowie sierpnia ruszy przebudowa ul. Łostowickiej w Gdańsku.

Zakończył się pierwszy etap przetargu na przebudowę dolnego odcinka ul. Łostowickiej i przebudowę skrzyżowania z ul. Kartuską w Gdańsku. Wyłoniono sześć spółek i konsorcjów.



Tak, będzie wyglądać skrzyżowanie na gdańskich Siedlcach. Tak, będzie wyglądać skrzyżowanie na gdańskich Siedlcach.
Przetarg na przebudowę ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku na odcinku od ul. Wojskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska ze skrzyżowaniem przy ul. Nowolipie wszedł w drugą fazę. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie wysłała zaproszenia do złożenia ofert sześciu firmom budowlanym, które spełniły warunki określone w ogłoszeniu o przetargu ograniczonym.

- Zwycięzce wyłonimy pod koniec lipca. Wykonawca do realizacji przebudowy powinien przystąpić najpóźniej w połowie sierpnia - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Inwestycja obejmie nie tylko budowę dwupasmowej ul. Łostowickiej ale także wyspy centralnej skrzyżowania ul. Kartuskiej i ul. Nowolipie. Tam zostanie wbudowany 120-metrowy łuk torowiska, który umożliwi uniknięcie kolejnego rozkopywania skrzyżowania, gdy miasto przystąpi do budowy linii tramwajowej z Siedlec w kierunku Moreny.

Rozbudowa ul. Łostowickiej ciągnie się już od 2008 r. W ciągu dwóch ostatnich lat zrealizowano podjazd przed cmentarz, dwie jezdnie między al. Armii Krajowej i ul. Wojskiego oraz parking. Zakończyła się również budowa ekranów akustycznych wzdłuż granicy osiedla Wzgórze Mickiewicza.

Dwujezdniową ul. Łostowicką z Chełmu na Siedlce pojedziemy dopiero w grudniu 2011 r. Przebudowa układu drogowego na Siedlcach pochłonie 41 mln zł. Część pieniędzy pochodzi z budżetu miasta Gdańska. 18 mln zł dofinansuje Unia Europejska.

Firmy dopuszczone do II etapu przetargu (kolejność przypadkowa).

1. Strabag sp. z o.o.
2. Budimex S.A. - lider konsorcjum
3. Bilfinger Berger Budownictwo S.A. - lider konsorcjum
4. Eurovia Polska S.A. - lider konsorcjum
5. Mostostal Warszawa S.A. - lider konsorcjum
6. Skanska S.A.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (148) ponad 10 zablokowanych

  • ESTAKADA !!! (1)

    To jedyny sposób na upłynnienie ruchu i pozbycie się korków !!!

    Kiedy matoły z urzędu to zrozumieją ???

    • 7 1

    • Nigdy

      To nie kierowcy, ani mieszkańcy nas rozliczają

      • 0 0

  • Gdyby tak jeszcze Prezydent Adamowicz chciał budować nowe drogi to byłby sukces ale on woli pomniki

    • 0 0

  • tylko nie Strabag!!!!!

    zobaczcie jak się grzebią z drogą do Żukowa

    • 0 1

  • Nieźle się ubawiłem czytając, że tramwaj spowoduje większe korki bo samochody będą musiały czekać na zielone aż tramwaj przejedzie. Pytam się: skąd biorą oszołomów z takimi pomysłami?

    • 0 1

  • (1)

    Jest jeszcze jedno "ale". Wielopoziomowe skrzyżowania szpecą przestrzeń publiczną. Ja wiem, że istnieje spora grupa ludzi, dla których długi spacer to wtedy kiedy zaparkowali daleko od wejścia i świata nie widzą poza samochodem. Ale są ludzie, którzy nie mają alergii na komunikację zbiorową i na prawdę obchodzi ich to jak wygląda nasze miasto. Betonowa pustynia to ślepa ulica - Amerykanie już się o tym przekonali, to po co powtarzać ich błędy?

    Jakby wozidupki chociaż jeden dzień w tygodniu poszły na autobus zamiast jeździć samochodem to dla płynności ruchu zrobiłoby to więcej niż pięć takich forsowanych wiaduktów. Sprawę trzeba postawić jasno: samochód jest w mieście złem koniecznym, nie głównym bohaterem.

    • 1 2

    • ale masz gust!

      nikt nie broni ci wziąć dwa kijki (skoro na więcej cię nie stać) i spacerować a nie opowiadać pierdół o zeszpeconej ameryce.

      • 0 0

  • wiadukt (1)

    dlaczego nie pomyśleli o wiadukcie, czy myślenie jest takie trudne?

    • 2 0

    • niektorzy planisci maja durne koncepcje

      takie jak np. 'w miescie nie powinno byc wiaduktow itp' jedynie skrzyzowania jednopoziomowe. wiadomo, ze jest to myslenie z sredniowiecza. druga sprawa to wiadomo - pieniadze.

      • 0 0

  • kto to projektował

    Trzeba być mistrzem, aby tak skomplikować skrzyżowanie. Zostanie wydanych ponad 40 mln a i tak większość problemów pozostanie. Gdyby zrobić symulację ruchu pojazdów, jaka była zrobiona w przypadku remontu węzła Karczemki to odpowiedź byłaby prosta - dalej są korki (zjazd z Moreny do Gdańska dalej jedną nitką). Po zakończeniu inwestycji zaraz trzeba będzie ponownie przygotowywać następną i ponownie wydawać pieniądze. Tylko zaprojektowanie wielopoziomego skrzyżowania ma szansę na rozładowanie ruchu w tym miejscu na wiele lat. W obecnym projekcie nie ma nawet przygotowania do dalszego ulepszania skrzyżowania tak jak na węźle Grunwaldzka - Słowackiego.. Ten projekt to kompletna rozrzutność urzędników.

    • 4 0

  • a wykonawca górnego odcinka - Mamy Trzy Maszyny S.A. - nie brał udziału w przetargu?

    • 0 2

  • znowu Lisicki?

    Czy za to też będzie odpowiadał pan Lisicki? Jak za porawki przy Armii Krajowej i 3 maja, przebudowe Kartuskiej, spaprane rondo na Budowlanych i Nowatorów (czekamy na spełnienie Pana obietnic o alternatywnym rozwiązaniu), wieloteni remont Podwala i wiele wiele innych? Dlaczego inwestycje drogow realizowane są w Gdańsku o 50% dłużej niż w innych miastach?

    • 2 0

  • GDAŃSK JEST TYLKO WYSYPISKIEM ŚMIECI. HA HA HA

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane