- 1 Ulewa przeszła przez Trójmiasto (102 opinie)
- 2 Kładka na Wyspę Spichrzów znów działa (49 opinii)
- 3 Na lotnisku szybko wyrobisz paszport (94 opinie)
- 4 Zabytkowa brama zostanie przeniesiona (48 opinii)
- 5 Pługopiaskarki wyjechały na drogi (26 opinii)
- 6 Miało być udogodnienie, jest bałagan (50 opinii)
Sześć firm chce przebudować ul. Łostowicką
Zakończył się pierwszy etap przetargu na przebudowę dolnego odcinka ul. Łostowickiej i przebudowę skrzyżowania z ul. Kartuską w Gdańsku. Wyłoniono sześć spółek i konsorcjów.
Przetarg na przebudowę ul. Łostowickiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Zwycięzce wyłonimy pod koniec lipca. Wykonawca do realizacji przebudowy powinien przystąpić najpóźniej w połowie sierpnia - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja obejmie nie tylko budowę dwupasmowej ul. Łostowickiej ale także wyspy centralnej skrzyżowania ul. Kartuskiej i ul. Nowolipie. Tam zostanie wbudowany 120-metrowy łuk torowiska, który umożliwi uniknięcie kolejnego rozkopywania skrzyżowania, gdy miasto przystąpi do budowy linii tramwajowej z Siedlec w kierunku Moreny.
Rozbudowa ul. Łostowickiej ciągnie się już od 2008 r. W ciągu dwóch ostatnich lat zrealizowano podjazd przed cmentarz, dwie jezdnie między al. Armii Krajowej i ul. Wojskiego oraz parking. Zakończyła się również budowa ekranów akustycznych wzdłuż granicy osiedla Wzgórze Mickiewicza.
Dwujezdniową ul. Łostowicką z Chełmu na Siedlce pojedziemy dopiero w grudniu 2011 r. Przebudowa układu drogowego na Siedlcach pochłonie 41 mln zł. Część pieniędzy pochodzi z budżetu miasta Gdańska. 18 mln zł dofinansuje Unia Europejska.
1. Strabag sp. z o.o.
2. Budimex S.A. - lider konsorcjum
3. Bilfinger Berger Budownictwo S.A. - lider konsorcjum
4. Eurovia Polska S.A. - lider konsorcjum
5. Mostostal Warszawa S.A. - lider konsorcjum
6. Skanska S.A.
Miejsca
Opinie (148) ponad 10 zablokowanych
-
2010-06-02 09:29
ESTAKADA !!! (1)
To jedyny sposób na upłynnienie ruchu i pozbycie się korków !!!
Kiedy matoły z urzędu to zrozumieją ???- 7 1
-
2010-06-02 10:11
Nigdy
To nie kierowcy, ani mieszkańcy nas rozliczają
- 0 0
-
2010-06-02 09:36
Gdyby tak jeszcze Prezydent Adamowicz chciał budować nowe drogi to byłby sukces ale on woli pomniki
- 0 0
-
2010-06-02 09:53
tylko nie Strabag!!!!!
zobaczcie jak się grzebią z drogą do Żukowa
- 0 1
-
2010-06-02 09:56
Nieźle się ubawiłem czytając, że tramwaj spowoduje większe korki bo samochody będą musiały czekać na zielone aż tramwaj przejedzie. Pytam się: skąd biorą oszołomów z takimi pomysłami?
- 0 1
-
2010-06-02 10:17
(1)
Jest jeszcze jedno "ale". Wielopoziomowe skrzyżowania szpecą przestrzeń publiczną. Ja wiem, że istnieje spora grupa ludzi, dla których długi spacer to wtedy kiedy zaparkowali daleko od wejścia i świata nie widzą poza samochodem. Ale są ludzie, którzy nie mają alergii na komunikację zbiorową i na prawdę obchodzi ich to jak wygląda nasze miasto. Betonowa pustynia to ślepa ulica - Amerykanie już się o tym przekonali, to po co powtarzać ich błędy?
Jakby wozidupki chociaż jeden dzień w tygodniu poszły na autobus zamiast jeździć samochodem to dla płynności ruchu zrobiłoby to więcej niż pięć takich forsowanych wiaduktów. Sprawę trzeba postawić jasno: samochód jest w mieście złem koniecznym, nie głównym bohaterem.- 1 2
-
2010-06-08 08:46
ale masz gust!
nikt nie broni ci wziąć dwa kijki (skoro na więcej cię nie stać) i spacerować a nie opowiadać pierdół o zeszpeconej ameryce.
- 0 0
-
2010-06-02 10:44
wiadukt (1)
dlaczego nie pomyśleli o wiadukcie, czy myślenie jest takie trudne?
- 2 0
-
2010-06-02 11:06
niektorzy planisci maja durne koncepcje
takie jak np. 'w miescie nie powinno byc wiaduktow itp' jedynie skrzyzowania jednopoziomowe. wiadomo, ze jest to myslenie z sredniowiecza. druga sprawa to wiadomo - pieniadze.
- 0 0
-
2010-06-02 10:48
kto to projektował
Trzeba być mistrzem, aby tak skomplikować skrzyżowanie. Zostanie wydanych ponad 40 mln a i tak większość problemów pozostanie. Gdyby zrobić symulację ruchu pojazdów, jaka była zrobiona w przypadku remontu węzła Karczemki to odpowiedź byłaby prosta - dalej są korki (zjazd z Moreny do Gdańska dalej jedną nitką). Po zakończeniu inwestycji zaraz trzeba będzie ponownie przygotowywać następną i ponownie wydawać pieniądze. Tylko zaprojektowanie wielopoziomego skrzyżowania ma szansę na rozładowanie ruchu w tym miejscu na wiele lat. W obecnym projekcie nie ma nawet przygotowania do dalszego ulepszania skrzyżowania tak jak na węźle Grunwaldzka - Słowackiego.. Ten projekt to kompletna rozrzutność urzędników.
- 4 0
-
2010-06-02 11:02
a wykonawca górnego odcinka - Mamy Trzy Maszyny S.A. - nie brał udziału w przetargu?
- 0 2
-
2010-06-02 12:11
znowu Lisicki?
Czy za to też będzie odpowiadał pan Lisicki? Jak za porawki przy Armii Krajowej i 3 maja, przebudowe Kartuskiej, spaprane rondo na Budowlanych i Nowatorów (czekamy na spełnienie Pana obietnic o alternatywnym rozwiązaniu), wieloteni remont Podwala i wiele wiele innych? Dlaczego inwestycje drogow realizowane są w Gdańsku o 50% dłużej niż w innych miastach?
- 2 0
-
2010-06-02 12:17
GDAŃSK JEST TYLKO WYSYPISKIEM ŚMIECI. HA HA HA
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.