- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (266 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (94 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (95 opinii)
- 4 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (275 opinii)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (93 opinie)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (373 opinie)
Szwedzi mają chrapkę na trójmiejskie lotnisko
Szwedzki fundusz EQT chciałby zostać współudziałowcem Portu Lotniczego w Rębiechowie oraz wystartować w konkursie na zarządcę nowego terminalu. Zarząd lotniska o planowanym konkursie dowiedział się od dziennikarzy.
- Trochę nieelegancko wyszło - skomentował całą sprawę marszałek Kozłowski.
O czym rozmawiano? - EQT chce zainwestować spore pieniądze i odkupić od samorządu część akcji portu lotniczego w Rębiechowie - tłumaczył Kozłowski. - Jako ewentualny współwłaściciel, firma chciałaby też zostać zarządcą lotniska.
W ciągu najbliższych dwóch, trzech miesięcy mają zostać podpisane umowy, dotyczące finansowania budowy nowego terminalu w Rębiechowie. Zaraz potem ma zostać ogłoszony konkurs na nowego zarządcę lotniska.
O ile wejście do spółki Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy nowego inwestora nie jest niczym nowym, o tyle konkurs na zarządcę zaskoczył władze lotniska.
- Sprzedaż części udziałów przez samorząd jest dobrym pomysłem. Dzięki temu będzie więcej pieniędzy na inwestycje - przyznał prezes portu lotniczego, Włodzimierz Machczyński. - Jednak o ogłoszeniu konkursu na nowego zarządcę pierwsze słyszę. Wiem, że EQT zarządza lotniskami w Zurichu, ale liczyłem, że po prostu będzie się dzielić swoim know-how.
Czy konkurs oznacza, że właściciele lotniska są niezadowoleni z dzisiejszego zarządu? Prezes Machczyński nie chciał tego komentować, ale od jednego z managerów portu lotniczego usłyszeliśmy: - Wygląda na to, że trzeba będzie szukać nowej pracy.
EQT nie jest jedyną firmą, zainteresowaną trójmiejskim lotniskiem. Zarówno marszałek Kozłowski, jak i prezes Machczyński przyznają, że w ostatnich miesiącach rozmawiali z kilkunastoma potencjalnymi inwestorami, chcącymi objąć udziały w Rębiechowie.
Dziś udziałowcami portu lotniczego w Rębiechowie są: samorząd województwa pomorskiego (31,45 proc.), Gdańsk (29,45 proc.), Gdynia (1,14 proc.), Sopot (0,35 proc) oraz Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" (37,61 proc).
EQT ma zamiar w najbliższym czasie przeznaczyć na inwestycje w Polsce ok. 850 mln euro. Fundusz ostrzy sobie zęby nie tylko na lotnisko w Rębiechowie. Pojawiły się informacje o zamiarze zakupu przez niego gdyńskiej spółki giełdowej Bomi.
Miejsca
Opinie (197) ponad 20 zablokowanych
-
2010-02-05 12:02
no co się dziwią, że chcą zarządać - czyli pilnować zainwestowanych pieniędzy (2)
nie wiem czy to lepiej dla pasażerów, ale na wszelki wypadek lepiej byłoby gdyby lotnisko w Gdyni powstało jak najszybciej
PS
To może Szwedzi jednak zrobią rękawy?- 2 0
-
2010-02-05 23:44
dla TEXa Kaczyński przyjedzie i zrobi rękawy :)) (1)
myślałem że padnę ze śmiechu gdy dziś słuchałem tego idiotę, który twierdził, jak to on wszystko pięknie planował, te autostrady, ten rozwój portów - wytresowany do kłamania (jak to ujął Dorn, łże jak bura suka) - akurat dzięki PiS nie zrealizowano A1, zastopowano wszystko, nawet drogi szybkiego ruchu nie zrobiono ani kilometra, i po co niby te porty miałyby być? By transpoortować potem towar helikopterami?
- 1 0
-
2010-02-06 14:14
PiS to partia Podupadłych i Spierniczonych
- 0 0
-
2010-02-05 12:05
a co tu tacy zwolennicy PRL-u? (5)
skoro chcecie utrzymać wszystko 'państwowe' - no bo prywatne was bardzo boli - lubicie zapewne jeździć PKP :)))
pewnie wyborcy PiS- 4 12
-
2010-02-05 12:38
nie Państwowe tylko POLSKIE. (3)
Poza tym. Jeśli tak ciebie "państwowe" boli to co powiesz na to, że we Francji 80% dużych i strategicznych firm jest w rękach właśnie państwa?
Czy oni tez sa zwolennikami PRLu?
Dzieciaku. PRL to wywózki do lasu w jedną stronę, wspomaganie wschodniego sąsiada we wszystkich aspektach. (jeśli wiesz o co chodzi). I z tym wielu walczyło.
A nie o rozgrabienie własności twoich jeszcze młodych dziadków (bo więcej niż 14 lat nie masz)- 6 3
-
2010-02-05 16:48
jesteś typowym pisowskim psycholem - Polskie jak kręcenie lodów przez Kurskich i Gosiewskich (2)
skoro nie ma chętnych do kupna stoczni, to po trupie ale musi być muzeum solidaruchów... PKP to samo, syf kiła i mogiła, ale za to NASZ SYF, NASZA KIŁA
idź kup se scyzoryk, a potem w te pędy na wschodni front, odzyskać łowiska na morzu Ochockim, jak proponuje Kozak, bo Dalmor musi produkować...
PRL - to jest właśnie taka etatystyczna, państwowa, na siłę polska mentalność opanowania gospodarki
podaj lepiej ty swój wiek, to może pośmiejemy się z tych szkół jakie kończyłeś (albo i nie)- 3 5
-
2010-02-05 19:54
słuchaj przypale platformerski. (1)
sa aktualnie dwie metody zniszczenia konkurencyjnej firmy.
Raz: wykupić ją, wydrenować i zamknąć.
Dwa: po kumpelski doprowadzić na skraj i NIE KUPIĆ.
Pierwsza ma tę wadę, że trzeba zainwestować całkiem dużą kasę.
Druga jest za darmo w przypadku Polski.
Co do ciebie. Brak mi jakiegokolwiek szacunku do czegoś takiego.
Ale niebawem wybory. Oj dupcia was zaboli...- 3 2
-
2010-02-05 23:39
słuchaj pisowski przydupasie - gdzie te konkurencyjne stocznie
gdzie twój kolega Guzik, pewnie robi reformy na PKP, skoro wydębił z PODATKÓW ZWYKŁYCH ludzi mialiony na zakład pracy, który OPŁACA SOWICIE jego nieróbstwo
mnie - jak i kazdego normalnego człowieka nie interesuje KTO ma przedsiębiorstwo - nie jestem nawiedzonym IDIOTĄ żeby metodą postsowiecką (jak w Rosji) trzymać swoich oligarchów, bo to WIELKIE 'polaczki' - jak PKP -najważniejsze, że POLSKIE, PAŃSTWOWE a potrafią oferować tylko SYF, to niech wchodzi DB - ty sobie jeździj PKP, ja bedę DB, ty sobnie lataj LOTEM (POLSKIM i z synekurami, bankrutujacym, ale państwowym), a ja polatam sobie wszystkimi innymi liniami, ty sobie jeźdź po DZIURAWYCH POLSKICH I PAŃSTWOWYCH drogach, a ja sobie wybiorę płatną prywatną autostradę
skoro POCZTA POLSKA - państwowa i NARODOWA, a do tego zapewne KATOLICKA, nie potrafi dostarczać listów na czas, to ty sobie wysyłaj u nich, a ja skorzystam z PRYWATNEJ poczty, być może niemieckiej,
i ogladaj sobei PAŃSTWOWĄ TV, a ja zadowole się tymi wstrętnymi prywatnymi kanałami :)))
nie zapomnij tylko kupować polskich MP3, komórek i telewizorów, no bo przecież z ciebie wielki PATIDIOTA
mnie interesuje, żeby wszystko dobrze funkcjonowało, żeby było konkurencyjne, czyli dobre dla KONSUMENTA nie dla twoich KOLESI, którzy na niczym się nie znają, ale PREZESUJĄ
idź lizać przedziałek między pośladkami twojemu guru Kaczorowi, oraz jego przydupasom jak KURSKI, który załatwił sobie na lewo leśniczówkę za parę groszy
oto cała POLSKA dla POLAKÓW według takich gów nia rzy jak ty, którzy przy okazji kłaniają się Pinoczetom, zamawiają 5 piw i organizują kradzieże napisów z obozów - jakie to POLSKIE, NARODOWE i tępe
PS.
Zapewne nigdy nie jechałeś TGV we Francji, o której wspominasz - może to cokolwiek by ci powiedziało- 1 1
-
2010-02-05 21:55
no tak
Szwedzi to oczywiście klasyczny kraj wolnorynkowy. Wniosą wiele liberalizmu do Polski podobnie jak Francuzi do TPSA ...
- 0 0
-
2010-02-05 12:07
już czas na czystki w zarzadzie portu!
Wykupienie części udziałów przez Szwedów to znakomita okazja by odsunąć od władzy pana Machczyńskiego i jego kolesiów. Prezes nic nie robi dla polepszenia komfortu podróżnych (np. brak pomieszczenia dla matki z dzieckiem w sali odlotów non-schengen), a poza tym co chwilę coś się sypie na terminalu (ostatnio dach zaczął przeciekać po stronie schengen). Współpraca służb ochrony z prezesem i jego ekipą też budzi wiele zastrzeżeń, ale co tu się dziwić skoro wiele argumentów przemawiających za poprawą organizacji lotniska pod kątem bezpieczeństwa do niego nie przemawia, albo tez realizacja ulepszeń trwa bardzo długo co odczuwają również pasażerowie. Wiele faktów przemawia za tym, że już czas zmienić władze portu lotniczego, gdyż ich spojrzenie na szereg spraw jest mocno przestarzałe, nie idzie z duchem czasu. Wejście do zarządu portu firmy szwedzkiej byłoby o tyle korzystne, że przyniosłoby powiew zachodniej świeżości i nowoczesności myślenia, dałoby zdrowe spojrzenie na bieżące problemy lotniska.
- 11 2
-
2010-02-05 12:33
Pomyślcie.
Jeżeli inwestowaniem w to lotnisko jest zainteresowanych kilka spółek, dużych i majętnych (czytaj: z dużym doświadczeniem i wiedzą jak zarabiać pieniądze i w co inwestować) to znaczy że to lotnisko ma duży potencjał (jak widać do tej pory niedostrzegany i niewykorzystywany). Jeżeli tak jest, a zainteresowanie inwestorów na to wskazuje, to czemu województwo czy miasto miałoby sprzedawać udziały dla jednorazowych doraźnych zysków, zamiast inwestować w to przedsiębiorstwo i zagwarantować sobie regularne wpływy na przyszłość?- 3 1
-
2010-02-05 12:41
jak będzie nowy zarządca,
to i może nazwa się zmieni
- 1 4
-
2010-02-05 12:52
Szwedzi czy nieszwedzi (1)
Budować a nie gadać
- 7 1
-
2010-02-05 14:54
lepsi Szwedzi niż Duńczycy;)
- 0 1
-
2010-02-05 12:57
kto wogóle wpadł na pomysł lotnisko im.L.WAŁESY (3)
To postac kontrowersyjna bardzo a kto budzi kontrowersje nie moze byc podkreslany nie róbmy z tego paranoji i propagandy moze nazwijcie lotnisko im.Geringa lub Stalina. Trzeba by zmienic ta nazwe na kogos odpowiedniego...
- 5 13
-
2010-02-05 13:01
(1)
moze Lecha Kaczyńskiego?
- 0 5
-
2010-02-05 13:21
Mało masz alternatyw w życiu. Biedna jesteś, a najpewniej jeszcze chodzisz do gimnazjum.
- 3 2
-
2010-02-05 16:08
ela bo stracisz przyjaciela
a niedługo Amor strzela
pamiętaj ela- 0 0
-
2010-02-05 13:13
Zmiana zarzadcy - TAK!
Szczerze mowiac, gorzej zarzadzanego lotniska w Europie nie widzialem! Mam nadzieje ze zostanie zmieniony zarzadca!
- 7 2
-
2010-02-05 13:40
Brak opini
g@lluxa-wszak On jeden zawsze wyraża się merytorycznie i z klasą..
- 1 3
-
2010-02-05 13:43
sprzedać to w piz.u , nawet lotnisko będziemy mieli zagraniczne.
adamowicz cocojambo i do przodu a reszta sie jakoś da .
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.