• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybciej w stronę Szczecina. Zmodernizują 50 km linii kolejowej

Krzysztof Koprowski
28 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Modernizacja linii pozwoli na skrócenie czasu przejazdu nie tylko do Słupska, ale także dalej na zachód, m.in. do Koszalina czy Szczecina. Prace będą prowadzone w latach 2022-2026. Modernizacja linii pozwoli na skrócenie czasu przejazdu nie tylko do Słupska, ale także dalej na zachód, m.in. do Koszalina czy Szczecina. Prace będą prowadzone w latach 2022-2026.

Dodatkowy - drugi tor - powstanie w ciągu najbliższych czterech lat na odcinku Lębork - Słupsk. Inwestycja ta, połączona z kompleksową modernizacją całej infrastruktury kolejowej, znacznie usprawni ruch pociągów. Dla mieszkańców Trójmiasta oznacza to także skrócenie czasu przejazdu w dłuższych relacjach np. do Szczecina.



Co jest dla ciebie najważniejszym czynnikiem wyboru pociągu dalekobieżnego?

Obecnie na odcinku Lębork - Słupsk ruch pociągów odbywa się po jednym torze z mijankami, co znacznie ograniczona przepustowość szlaku, po którym poruszają się pociągi regionalne, dalekobieżne oraz towarowe.

Ogłoszony przez PKP Polskie Linie Kolejowe przetarg przewiduje przede wszystkim ułożenie drugiego toru. Dodatkowo modernizacji ulegnie cała infrastruktura: m.in. istniejący tor, sieć trakcyjna oraz system sterowania ruchem.

Na odcinku objętym pracami przewidziano realizację ośmiu bezkolizyjnych przejść dla pieszych oraz przebudowę prawie 80 obiektów inżynieryjnych. Zmodernizowane zostaną także lokalne przystanki kolejowe oraz powstaną trzy nowe: w Runowie, Łebieniu oraz Siemianicach (odbudowa przystanku).

W osobnym postępowaniu przetargowym poszukiwany jest wykonawca kompleksowej przebudowy stacji w Słupsku.

Wyszukiwarka połączeń i rozkład jazdy PKP


160 km/h, a w przyszłości nawet 200 km/h



Po zakończeniu wszystkich prac maksymalna prędkość przejazdu pociągów wyniesie:
  • pasażerskich do 160 km/h (obecnie 120 km/h),
  • towarowych do 120 km/h (obecnie 70 km/h).

Inwestycja uwzględnia możliwość rozbudowy w przyszłości linii do prędkości 200 km/h.

- Ogłoszony przetarg na prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Lębork - Słupsk, na ważnej kolejowej trasie Trójmiasto - Szczecin, to kolejny krok w kierunku budowania nowoczesnej, dostępnej i bezpiecznej kolei. Konsekwentnie modernizujemy polską kolej, pamiętając w obecnej sytuacji geopolitycznej, że ma ona również istotne znaczenie militarne - powiedział podczas konferencji prasowej Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
- Przetarg na prace na linii z Lęborka do Słupska to kolejny przetarg ogłaszany przez PKP Polskie Linie Kolejowe na terenie województwa pomorskiego. W styczniu ogłosiliśmy postępowanie na modernizację stacji Słupsk. Inwestycje realizowane przez PKP PLK poprawią warunki na stacjach i przystankach oraz linii Trójmiasto - Szczecin, ważnej w skali miejscowości, regionu i połączeń dalekobieżnych. W 2022 r. PKP PLK ogłosiły już przetargi o wartości 12 mld zł - dodaje Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Prace budowlane w ciągu czterech najbliższych lat



Realizacja inwestycji planowana jest w latach 2022-2026, a jej szacunkowy koszt to ok. 1,6 mld zł. Po zakończeniu robót pociągi ok. 51-kilometrowy dystans między Lęborkiem a Słupskiem pokonają ok. 10 minut szybciej niż obecnie.

Obowiązujący rozkład na przejazd pomiędzy tymi stacjami przewiduje od ok. 30 minut (pociągi dalekobieżne) do prawie 60 minut (pociągi regionalne z postojem na każdym przystanku pośrednim).

Czytaj też artykuł z 2019 r.

Pociągiem z Trójmiasta w Polskę. Które linie kolejowe doczekają się remontu?



Zobacz lokomotywownię Gdynia-Grabówek

Nietypowe Budowle Trójmiasta. Lokomotywownia wachlarzowa na Grabówku



Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Opinie (60) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • A co z odcinkiem Wejherowo - Lębork? Dojazd obecnie do Lęborka to też koszmar. Teraz po zakończeniu budowy trasy kaszubskiej kolej straci dużo.

    • 39 4

  • Opinia wyróżniona

    w końcu! bo czy pociągiem czy samochodem to na zachód jest jeden wielki dramat z podróżą. Głównie w naszym województwie (5)

    Od Koszalina już jest dobrze

    • 74 1

    • Prawie się z tobą zgadzam

      Ale z Koszalina do Szczecina to tylko samochodem, bo pociągi na tej trasie też jeżdżą po jednym torze

      • 8 3

    • to prawda. Doskonała wiadomość. Wiadomo, że Gdynia na wypadek napaści ruskich będzie ewakuować się lotniczo

      z lotniska w Kosakowie. Reszcie województwa zostają drogi i koleje. Rozbudowa kolei to naprawdę świetna wiadomość. Wszyscy zdążymy uciec, nim przyjdą ruscy...

      • 2 16

    • (2)

      samochodem będzie łatwiej po oddaniu Trasy Kaszubskiej

      • 3 0

      • (1)

        Do tego dojdzie obwodnica Sianowa i Koszalina. Trasa będzie jak talala

        • 0 0

        • Ponad 2 lata później a obwodnicy Koszalina dalej nie ma

          • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Nareszcie !!!!!! (1)

    Nareszcie coś się zaczęło dziać na tej linii, podróż do Szczecina to koszmar czasowy .

    • 45 6

    • Jeszcze nic się nie dzieje.

      Nie ma czym się tak podniecać, jeszcze nic nie zaczęli robić i nie wiadomo czy coś z tego będzie. Linię do Kościerzyny też mieli elektryfikować. Mimo wielkich zapowiedzi to nawet nie zaczęli i nie wiadomo czy kiedykolwiek zaczną. Takie PiSowskie obiecanki.

      • 5 6

  • Podróż koleją na razie nie opłacalna (1)

    Do Słupska czy Szczecina nie opłaca się jechać koleją z rodziną. Niestety kolej jest droga i nie taka szybka.

    • 18 10

    • dlatego modernizują? co za bezsensowny post

      • 5 1

  • 4 lata ? (5)

    50 km toru w 4 lata ? modernizacja i ulozenie tak dlugo ? 12,5 km na rok ?! ilu ludzi bedzie faktycznie fizycznei prowadzic te prace? 1 ?

    • 38 11

    • Jak wszystko po drodze muszą jeszcze zburzyć i zbudować od nowa, a całość pod ruchem, to termin jest normalny. 2-3 lata trwa budowa autostrady czy drogi ekspresowej, a tam na dodatek nie ma ruchu.

      • 9 2

    • To i tak szybko (1)

      PLK rok temu zlecila rozebranie i ulozenie nowego toru z Wieliszewa do Zegrza . Czas wykonania prac 2 lata . Dlugosc toru 2 kilometry!!!! . Rozebrano w tydzien, cisza spokoj, podejrzeam ze beda ukladac miesiac , wiec po co takie dlugie terminy?

      • 4 1

      • pewnie by nie płacić kar umownych za niedotrzymanie terminu

        • 1 0

    • Zdejmując wszystko do gruntu

      To wcale się już takie łatwe nie wydaje. Wymaga to zbudowania całkowicie od nowa włącznie z odbudowa na nowo przepustów, mostów, wiaduktów a tego się od tak nie zbuduje (nawet prefabrykowane elementy)

      • 3 1

    • Rozumiem twoje wzburzenie,

      janteż kolejkę Lego ukladam znacznie szybciej.

      • 3 1

  • kolej to skansen ...po co ładować miliardy w trupa ....przyszłość to szybkie drogi (2)

    ....ładowanie publicznych pieniędzy w tory to bezsens ....chyba że prywatna inwestycja ////
    po drodze pojadą wszyscy ...samochód traktor autobus, cięzarówka, motor/..... itp

    • 2 40

    • Jak Putin zakręci korek albo odetnie węgiel, to będziesz mógł sobie jeździć. Rowerem hahahaha.

      • 9 1

    • szybkie drogi?

      W 6h do Krakowa?
      Komfort nieporownywalny.

      • 10 0

  • Lębork - Słupsk? (2)

    Do 1945 były tam już dwa tory (sowieci rozebrali) więc spory zakres robót już wykonany. Po wtóre, odcinek Lębork - Wejherowo jest znacznie bardziej obciążony ruchem i tam jest prawdziwe "wąskie gardło"!

    • 36 0

    • Rumia - Wejherowo, powinny być nowe tory dla Skmki.

      • 1 0

    • jak uczy historia PKM

      istniejące nasypy są po to, aby je rozebrać i zrobić od nowa...

      • 0 0

  • pociągi są ok, ale wszystko, tylko nie TLK (1)

    TLK to totalne zoo. Połowa toalet na stałe zamkniętych i opóźnienia na trasie z Warszawy do Gdańska takie, że nie można się przesiąść do innych pociągów i ludzie tracą 2 godziny, czekając na kolejne pociągi. Jeździ nierozkładowo, bo musi ustępować pendolino itp. Śmiechu warte :)

    • 12 6

    • To jedź pendolino

      W czym problem? Za drogo? Jak teraz wszędzie nawet robiąc gofry zarobisz minimum 20 Zeta za godzinę to już chyba warto dołożyć te parę groszy na pociąg?

      • 6 4

  • Znowu zwyciężyła zła polityka (1)

    W pierwszej kolejności powinien być wybudowany drugi tor z Wejherowa do Lęborka a nie z Lęborka do Słupska!!!
    Odcinek z Wejherowa do Lęborka jest znacznie bardziej obciążony chociażby dlatego że na tej trasie kursują pociągi SKM z Gdańska do Lęborka a w sezonie letnim dodatkowo pociągi do Łeby.
    Znowu zdrowy rozsądek I ekonomia przegrywa z bezsensowną decyzją polityczną obecnej władzy.

    • 19 7

    • decyzja jest finansowa

      a polityka ma się do tego tylko tak, że to łatwiejsze kawałki zadania...

      • 2 0

  • (2)

    a kiedy będzie przywrócony ruch kolejowy na trasie Pruszcz Gd Kartuzy państwo w państwie czyli koleje zlikwidowali tą trasę ponad 30 lat temu i tak te nasypy się zniszczyły to jak zwana Polska gospodarka nie budować a niszczyć jak to powiedział likwidator Balcerowicz

    • 15 4

    • Juz niedlugo bedzie odbudowa z Kartuz do Sierakujcow (1)

      I to z siatka..

      • 6 0

      • tak jak uruchomienie połaczenia

        do Bytowa...

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane