• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka Kolej Modernizowana - 21 pociągów będzie jak nowe

Michał Sielski
24 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Nowe SKM-ki będą remontowane na wzór jeżdżącego już prototypu. Nowe SKM-ki będą remontowane na wzór jeżdżącego już prototypu.

Wymienione zostanie w nich praktycznie wszystko: od drzwi i okien, po silniki. Zainstalowane zostanie nagłośnienie i monitoring. SKM właśnie ogłosiła przetarg.



Zobacz czego SKM oczekuje od oferentów pdf

Czy modernizacja składów SKM zachęci kogoś do przesiadki z samochodu do pociągu?

Wszystkie składy będą gotowe do maja 2012 roku, ale na trasę będą trafiać sukcesywnie po wykonaniu remontu. Duża część już w połowie przyszłego roku. Będą bardzo podobne do poruszającego się już dziś po torach prototypowego składu.

- Zmodernizowane pociągi SKM znane już pasażerom. Są wyposażone w autorskie rozwiązania, ponieważ posiadamy kilka funkcjonalnych zmian w sterowaniu pojazdem z poziomu pulpitu maszynisty. Jako pierwsi zastosowaliśmy np. elektroniczny rozkład jazdy w kabinie maszynisty, drzwi pomiędzy wagonami z napędem elektrycznym, nowoczesny napęd drzwi bocznych. W przypadku nowych modernizacji oprzemy się na tych sprawdzonych rozwiązaniach. Składy otrzymają oczywiście system informacji audio-wizulanej oraz system kamer monitoringu - wylicza Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Wprowadzona zostanie jednak jedna istotna modyfikacja. Nie będzie przedziałów typu "metro" - z siedzeniami po bokach i dużą ilością miejsc stojących. SKM twierdzi, że nie podobały się one pasażerom.

Wymieniony zostanie za to napęd, co pozwoli na skrócenie czasów przejazdu, głównie w weekendy, gdy jest mniej wsiadających i wysiadających pasażerów. Całkowicie wyremontowane zostanie również wnętrze: nowe siedzenia, okna, a ścianki działowe pomiędzy przedziałami będą ze szklanych paneli.

Miejsca

Opinie (232) ponad 10 zablokowanych

  • śmietniczki przywrócie! nie wiem co to za bęcwał wymyślił, ale orłem, to on nie był (2)

    • 3 4

    • (1)

      a ty co ze śmieciami podróżujesz i rozrzucasz tu i tam?

      • 0 1

      • g@llux - podwyższyli ci opłatę za wywóz śmieci?

        czy zbierasz aluminium ?

        • 1 0

  • tragedia

    to jest jakaś totalna porażka...wymienioine...co to ma wogole znaczyć.czy niestać ich aby całe kupić nowe...a jezdzic i tak będą z tą samą prędkością..żal

    • 2 1

  • koniec służbówek??

    hmm, nie będzie gdzie piwka spić i papieroska spalić :(

    • 0 1

  • kupić nowe żeby zaraz zostały zniszczone? (1)

    Jest mi wstyd, jak pomyślę jak zachowują się Polacy i nie potrafią dbać o wspólne dobro. Obecnie jestem na wymianie studenckiej w Niemczech i największą różnicę jaką widzę to to, że tu nikt nikogo nie podjerzewa na każdym kroku o kradzież czy chęć zniszczenia. Na uczelni wszystkie sale są cały czas pootwierane z drogim sprzętem, a w PL trzeba wszystko zamykać bo jeszcze ktoś krzesło wyniesie;/ przyklejanie gum, malowanie rzucanie śmieci gdzie popadnie, po prostu wstyd i patrząc na to uważam ze szkoda pieniedzy na zakup nowych bo i tak zaraz wszystko bedzie wygladalo jak nie wiem co. Jak przyjezdzają do mnie znajomi z za granicy to nie wiem co im powiedzieć, że mamy stare skmki bo większość to wandale? wstyd, wstyd, wstyd

    • 5 1

    • jestesmy krajem o niskiej kulturze, moze to dla was szok ale pomyślcie o tych wszystkich gnojkach, których codziennie mijacie ile razy ktos darl sie na ulicy, ile jest smieci, zniszczonego mienia..

      • 2 0

  • piękne, no piękne

    Niech no ino nasza złota młodzież do nich wsiądzie, dopiero będą piękne
    och będą ! Bez pały i bata zdemolują je w tydzień !

    • 3 1

  • skm bedzie taki sam jak PRL nic niezmenia a farancja lepszy koleje np TGN

    polski koleje jak PRL niedoczekamy jak francja kolej TGN

    • 1 0

  • O wiele lepsze są przedziały typu "metro" (1)

    Głupie gadanie, że przedziały typu "metro" by się nie spodobały! To jest o wiele lepsze rozwiązanie, niż przedziały, które teraz są! Gdy jedzie więcej ludzi nie ma miejsca, żeby normalnie stanąć. A gdy się siedzi w takim ścisku to koszmarem jest wyjście na odpowiedniej stacji, bo ciężko jest się przepchać przez tłum ludzi, którzy stoją w wąskim "tuneliku" pomiędzy siedzeniami.
    I nie wiem po cholerę zachowują, nawet w tych "nowych" kolejkach toalety, które tylko zajmują miejsce! (A i tak przecież nie można na trasie trójmiejskiej z nich korzystać). To jest zupełnie bez sensu!

    • 3 3

    • Nie do końca.

      Na kanapach typu "metro"mogą zalegiwać żule.
      Toalety mają działać w systemie zamkniętym tak więc nie walimy na tory jak to jest teraz i zapewne będzie można defekować do woli.

      • 1 0

  • Kiedy peron...

    Śródmieście? Ile można czekać, to jest paranoja, że w centrum nie mamy peronu.

    • 4 0

  • a po co...?

    wymieniac szyby jak i tak zaraz je porysuja i ciagle bedzie mgla za oknem.
    gdyby ten monitoring dzialal to by się tak nie dzialo. pozatym co za roznica jaki silnik jak i tak z gdanska do gdyni jedzie 35 minut obojetne w tym wypadku jest to jaki posiada silnik skoro i tak jezdzi z ta swoja stala predkoscia 51 km/h . pozatym ladowac pieniadze w stare pociagi... nie lepiej kupic 10 nowych zamiast remontowac 21 starych? w tych nowych przynajmiej niema zurowania na koncu składu.

    • 6 0

  • a kibelki ?

    będą czy trzeba mieć pieluchy

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane