- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (328 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
Szybka Kolej Modernizowana - 21 pociągów będzie jak nowe
Wymienione zostanie w nich praktycznie wszystko: od drzwi i okien, po silniki. Zainstalowane zostanie nagłośnienie i monitoring. SKM właśnie ogłosiła przetarg.
Zobacz czego SKM oczekuje od oferentów pdf
- Zmodernizowane pociągi SKM znane już pasażerom. Są wyposażone w autorskie rozwiązania, ponieważ posiadamy kilka funkcjonalnych zmian w sterowaniu pojazdem z poziomu pulpitu maszynisty. Jako pierwsi zastosowaliśmy np. elektroniczny rozkład jazdy w kabinie maszynisty, drzwi pomiędzy wagonami z napędem elektrycznym, nowoczesny napęd drzwi bocznych. W przypadku nowych modernizacji oprzemy się na tych sprawdzonych rozwiązaniach. Składy otrzymają oczywiście system informacji audio-wizulanej oraz system kamer monitoringu - wylicza Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Wprowadzona zostanie jednak jedna istotna modyfikacja. Nie będzie przedziałów typu "metro" - z siedzeniami po bokach i dużą ilością miejsc stojących. SKM twierdzi, że nie podobały się one pasażerom.
Wymieniony zostanie za to napęd, co pozwoli na skrócenie czasów przejazdu, głównie w weekendy, gdy jest mniej wsiadających i wysiadających pasażerów. Całkowicie wyremontowane zostanie również wnętrze: nowe siedzenia, okna, a ścianki działowe pomiędzy przedziałami będą ze szklanych paneli.
Miejsca
Opinie (232) ponad 10 zablokowanych
-
2010-11-24 22:37
przedziały na końcach składów
mam nadzieję, że w wyremontowanych składach ostatnie, duże, zamknięte przedziały nie pozostaną otwarte, jak to jest obecnie w starych skm, tylko zostaną otwarte, jak w tych najnowszych. skutecznie ograniczy to przesiadywanie nieudaczników ze specjalami, smrodzących fajami i plujących pod siebie. O generowanym swoimi osobami smrodzie nie wspominając. Chociaż na to akurat zmiany w taborze nie pomogą:)
- 3 0
-
2010-11-24 22:51
wielka dyskusja, proponuje najpierw nauczcie sie myc pociagi w srodku i nazewnatrz (2)
zacznijcie walczyc z brudem jak wam niewstyd zyc w takim brudzie, zaraz bedzie zima i wy jako jedyny kraj UE sypiecie ten syf to błoto na drogi i chodniki a pozniej calymi latami zyjecie w tym syfie brudzie i blocie ktore sprzata wiatr i deszcz w yniku czego zatyka wam rury i macie powodzie w czsie 10 min opadu deszczu
- 2 0
-
2010-11-25 01:37
A trzęś będzie jak trzęsło ? (1)
Bo jak wysiadam z SKM -ki to trzęsie mnie jeszcze i inne pytanie. Jak pociąg jedzie i rozmawiam z osobą obok to nie słyszę jej tylko stukot kół. Czy ktoś zrobi w końcu coś z tym? | i czy będzie w końcu renoma uzbrojona porządnie w KBK-AK wpadają rozstrzeliwują i następni :) he he . A prawda jest taka, że przegoniliśmy Mongolię technologicznie i tego też nie jestem pewien na dziś :)
- 0 0
-
2010-11-25 05:04
masz coś do Mongolii?? jesteśmy na drugim miejscu w świecie pod względem technologicznym
więc raczej nas nie przegonicnie
- 0 0
-
2010-11-25 02:11
DOSTOSOWANIE DO NIEPEŁNOSPRAWNYCH.... (1)
....nowe skmki powinny byc dostosowane dla niepełnosprawnych - to jeden z wazniejszyc punktów ich modernizacji - uwazam, ze jesli w projekcie tego nie ma- jest to sprzeniewierzenie panstwowych pieniedzy!
- 0 0
-
2010-11-25 08:58
PÓKI CO, TO NAWET SPRAWNI MAJĄ KŁOPOT Z WEJŚCIEM PRZEZ TĄ WIELKĄ DZIURWĘ W DRZWIACH
co tu marzyć o inwalidach...
- 0 0
-
2010-11-25 08:44
hm...
Ten złom nie powinien w ogóle jeździć po skm, chociaż jak wymienią silniki na mega szybko przyspieszające, to będzie już nie 1/10 kolei typu metro, a 2/10.
SKM powinna splajtować, z racji że bez niej Trójmiasto nie przeżyje, to znajdzie się jakiś inwestor i powstanie wreszcie coś porządnego.
Warszawa buduje drugą linię metra, a my nie potrafimy starej SKM dobrze zarządzać...- 0 1
-
2010-11-25 12:25
A skąd pieniądze na nowe?
Ja tam wolę, żeby wyremontowali dwa stare niż kupili jeden nowy.
Nie wiem jak to wychodzi cenowo, ale jesli tak jak z trajtkami - to właśnie taka jest proporcja- 0 1
-
2010-11-25 12:43
po co pociagi, wystarczy Renoma
mi dojazd do pracy samochodem w korkach zajmuje 40 minut
a dojazd kolejką, dojście do niej i od niej to ponad godzinę
mógłbym dojechać do i z kolejki rowerem, byłoby 30 minut
poczytał bym, odpoczął bym
ale byłoby drożej i czasem bym zmókł
a do tego to kłopot
wiem, probowalem, nawet kupilem skladak, choć jeździ się tym marnie,
bo w regulaminie SKM (rozdz3 §15 pkt3) jest że za zlozony
składak nie ma opłaty. ale przedwczoraj tluki z Renomy mi dali
mandat "bo jak ma dwa kola to rower i trzeba płacić".
nie ma co tracic czasu na chamstwo,
pewnie zapłacę, choc odwleke to maksymalnie
i przeciągnę ich po sadach, gdzie zapewne wygram, jak będzie czas,
ale te wszystkie nerwy zniechęcają
Od dwoch dni jezdze już autkiem.
Korki korkami, ale w autku nikt nie śmie mnie poniżać.
Póki SKM nie zrezygnuje z tych analfabetów i chamów
żadne nowe pociągi nie skłonią mnie do jeżdżenia kolejką- 1 0
-
2010-11-26 11:42
super
mam nadzieję,że modernizacja obejmie też perony.dziś rano teściowa jadąc na kontrolę do onkologa wysiadałĸa na peronie skm-ki w Gdyni.Niestety NIKT NIE ZADBAŁ,ABY POSYPAĆ PERON PIASKIEM I KOBIECINA DO KOMPLETU CHORÓB DOSTAŁA "GRATIS" OD KOLEI POŁAMANĄ NOGĘ.DOPIERO PO WYPADKU ZNALAZŁ SIĘ PIASEK.CIEKAWE CO NA TO SKM-KA?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.