- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (217 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (118 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (759 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (114 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Zablokują TIR-y, bo 'rozjeżdżają' dzielnicę
TIR-y i samochody ciężarowe na wąskich, dzielnicowych uliczkach, to codzienność dla mieszkańców Rudnik.
Mieszkańcy gdańskich Rudnik przegrywają walkę z ciężkimi pojazdami. TIR-y, które zjeżdżają z ul. Elbląskiej na stację benzynową i parking przy giełdzie nie dają im normalnie funkcjonować. Jest głośno i niebezpiecznie, a domy tuż przy ulicy trzęsą się w posadach. Dzisiaj odbędzie się kolejny protest. Mieszkańcy wyjdą na ulicę i zablokują przejście między ul. Rzęsną a Miałkim Szlakiem.
Wzmożony ruch generuje hałas i wpływa negatywnie na bezpieczeństwo i okoliczne budynki. Część z nich znajduje się w gminnej ewidencji ochrony zabytków.
Wnioski słane przez mieszkańców do urzędu miejskiego o uspokojenie ruchu w tym miejscu nie przyniosły jak dotąd pozytywnego rezultatu.
Walka o znak, pisma do urzędów
Mieszkańcy jednak nie dają za wygraną. Kilka dni temu napisali do prezydent miasta i wojewody pomorskiego pismo ponownie domagając się zmiany organizacji ruchu w rejonie ulic Rzęsnej i Miałki Szlak. Chcą ustawienia znaku B-19 zakazującego ruchu pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 ton.
- Codziennie około 100 samochodów ciężarowych przejeżdża przez ul. Miałki Szlak i Rzęsną w drodze na stację benzynową dla tirów prosto pod oknami mieszkańców naszej dzielnicy. Niestety Miasto Gdańsk pozostaje głuche na nasze apele i prośby o zmianę organizacji ruchu w tej okolicy, mimo że jest ona możliwa do wprowadzenia od zaraz - wyjaśnia Dawid Król przewodniczący Zarządu Dzielnicy Rudniki.
Jak zaznacza, droga jest nie tylko rozjeżdżana przez tiry, ale naprawiana z publicznych środków w imię interesu prywatnego inwestora, który od kilku lat, 24 godziny na dobę prowadzi parking oraz stację benzynową dla tirów przy ul. Rzęsnej. Rozwiązaniem miałby być zjazd na stację paliw i parking również z ul. Elbląskiej, ale kawałek dalej, bez kolizji ze strefą mieszkalną.
W środę kolejna blokada drogi
Mieszkańcy w ramach protestu drugi raz w tym miesiącu zablokują przejście w miejscu przejazdu tirów. W dzielnicy pojawiły się ulotki z informacją o akcji.
- Blokada ma na celu wyrażenie sprzeciwu mieszkańców wobec niszczenia dzielnicy przez nadmierny ruch pojazdów ciężarowych - napisano w ulotce.
Blokadę zaplanowano w dniu 16 listopada w godzinach 16-20.
Miejsca
Opinie (187) 9 zablokowanych
-
2022-11-16 11:06
Opinia wyróżniona
Przecież to jest taka dzielnica (24)
Przecież to są tereny przemysłowo - handlowe, nic dziwnego że jest tam wzmożony ruch ciężarówek.
- 258 80
-
2022-11-25 15:13
Ciekawe gdzie tankują mieszkańcy Rudnik?
Tankować tanio na tej stacji CPN mieszkańcy Rudnik chcą ale dowieżć tam paliwo to już nie ! Zakupy zrobić na Giełdzie tak ale dowieżć tam towar ciężarówkami - nie!
- 0 0
-
2022-11-16 23:47
Byłeś kiedyś na Rudnikach??
Pewnie nie...inaczej byś zrozumiał, no chyba, że masz IQ żonkila wtedy nie zrozumiesz...
- 4 1
-
2022-11-16 23:27
Co ciekawe Kiedyś w tym miejscu istniał Hurtowy Rynek Rolno Sporzywczy
I wtedy ruch samochodowy był zdecydowanie większy. Zresztą dojazd do tej stacji paliw praktycznie nie ma po drodze domków jednorodzinnych Bo po jednej stronie są hurtownie i warsztaty samochodowe a z drugiej strony jest właściwe dawny Hotel Robotniczy zamieniony na mieszkania .... po drodze do stacji paliw są właściwie tylko 3 domki jednorodzinne...
- 4 4
-
2022-11-16 20:56
Poszerzyć i rozbudować drogi w tej dzielnicy i problem się rozwiąże
- 3 1
-
2022-11-16 20:08
Rudniki nie powinny pełnić takiej funkcji
wspaniałe nabrzeża niedaleko centrum wypełniają złomowce. Straszne marnotrastwo
- 6 2
-
2022-11-16 19:25
Rudniki to dzielnica przemysłowo - mieszkaniowa
Mieszkańcy mają pełne prawo by walczyć o poszanowanie ich prawa do spokojnego zamieszkiwania. Szczególnie, że przy dobrych chęciach jest możliwość skierowania tirow omijając zabudowę mieszkaniową.
- 8 0
-
2022-11-16 12:21
(2)
Makary przyjedz to ci naświetle problem
- 6 3
-
2022-11-16 23:04
ten gnojek Makary sr*czka jest strasznie mundry, zwłaszcza w sprawach które go nie dotyczą
trzeba by mu było co nieco rozjaśnić w tym pustym łbie
- 2 2
-
2022-11-16 15:48
A ja Ci pomogę
- 3 0
-
2022-11-16 11:52
Te budynki są z przed wojny, ciężki transport został wprowadzony później. (2)
- 18 10
-
2022-11-16 15:26
Idąc tym tokiem myślenia, zlikwidujmy też wszystkie ulice w tej dzielnicy (1)
Bo indywidualny transport samochodowy w Polsce powstał później. Jest to typowo przemysłowy teren i tam właśnie tego typu obiekty były, są i będą lokalizowane. Ja wiem, że mieszkańcy woleliby je na Długiej, ale niech zerkną w plan zagospodarowania przestrzennego.
- 6 7
-
2022-11-16 16:17
w Centrum też masz tereny przemysłowe( Stocznia) i jakoś tam tiry nie mogą się pchać we wszystkie ulice.
- 7 1
-
2022-11-16 11:26
Dokladnie to tajk jakby ludzie z Lawendowego Wzgorza narzekali na wysypisko (11)
Zawsze moga sie przeprowadzic ktos im broni?
- 49 12
-
2022-11-17 08:12
Morena
Mieszkam na Morenie ,gdzie mieszkania są ponad 1,5 droższe i tak samo daje jak na LW. To nie jest już problem okolicy Jabłoniowej tylko dużej części Gdańska.
- 4 0
-
2022-11-16 15:32
Z tym, że z wysypiska śmierdzi, bo coś zostało grubo spartaczone. Dla porównania proponuję przejechać się do Ekodoliny, też wysypisko ale jakoś nie śmierdzi. A Rudniki to faktycznie dzielnica przemysłowa.
- 7 3
-
2022-11-16 11:57
To nie jest to samo. Wysypisko było pierwsze. (5)
Teraz odpowiedź na pytanie czy pierwsze były tiry czy zabytkowe budynki.
- 19 14
-
2022-11-16 12:00
tam nie ma zabytków (4)
od zawsze to była część przemysłowa
- 25 13
-
2022-11-17 09:33
Bzdury pleciesz
Te domy, które teraz się sypią (komunalne w wiekszości), stoją tam od czasów mocno przedwojennych. To osiedle małych drewnianych domków zbudowanych dla przyjezdnych pracowników przemysłowych (Wolne Miasto Gdańsk). Wokół były ogrody, łąki i pola uprawne. Tam nawet wodociągi i kanalizację zrobiono dopiero pod koniec XX wieku. Jedynym elementem infrastruktury była linia kolejowa. To gdańscy urzędnicy miejscy zaczęli niszczyc wszystko nie licząc sie kompletnie z mieszkańcami.
- 5 2
-
2022-11-16 15:20
Skoro od zawsze, to jaki tam jest przemysł? (1)
- 7 0
-
2022-11-16 23:30
A choćby bocznica kolejowa i warsztaty Rafinerii Gdańskiej
Prócz tego hurtownie czy warsztaty samochodowe
- 1 3
-
2022-11-16 13:32
Przemysłowa czy przeładunkowa?
- 5 2
-
2022-11-16 11:29
(2)
Narzekają i chcą przeniesienia wysypiska, chociaż kupując tam za bezcen mieszkanie, wysypisko tam było i tak samo od niego śmierdziało.
- 42 7
-
2022-11-16 13:15
Wysypisko kupiło za bezcen mieszkanie? Hmm, ciekawe... Polska język, trudna język.
- 4 6
-
2022-11-16 13:00
Towary można wozić rowerami cargo.
Rowery, rowery, wszędzie rowery. Dajcie więcej ścieżek rowerowych. To miasto nie ma być dla portu, ciężkich towarów, tirów przywodzących i zabierających towar. To miasto ma być wsią, gdzie wszędzie dojedziesz rowerem. A towary ze statków to można wozić rowerami cargo.
- 14 14
-
2022-11-16 11:06
Opinia wyróżniona
(16)
Nie dziwię się mieszkańcom,ciężki ruch nie powinien iść centralnymi duktami a osobnymi nitkami zewnętrznymi konurbacji.Uwzględnić by trzeba transport rzeczny towarów a i w rzeczy samey transport kolejowy.A nie pchać te wielki smoki przez centrum,gdzie niszcza i tak już dziurawe szlaki powodując potężne wibracje porównywalne z trzesieniem ziemi,względnie tsunami.
- 71 116
-
2022-11-17 09:18
znasz się na transporcie jak kura na pieprzu
- 1 1
-
2022-11-16 21:56
sven
sam poddasz się leczeniu czy trzeba ci dać skierowanie
- 1 2
-
2022-11-16 20:54
Trzeba kompromisu: rozbudować sieć dróg, poszerzyć, wyremontować, wtedy nie będzie problemu (1)
- 3 0
-
2022-11-17 12:10
masz kompromis przekop heheh
- 2 0
-
2022-11-16 17:53
Z tobą to się nawet dyskutować nie chce, ty jak zwykle pieprzysz bez sensu.
- 2 1
-
2022-11-16 15:19
(1)
to tak jakby mieszkańcy dokow narzekali na szum przeładunku. Sory memoy, ale Rudniki sa dzielica przemyslowa.
- 4 3
-
2022-11-17 11:59
Chyba przeładunkową?
- 1 0
-
2022-11-16 12:33
Zapomniałeś o rowerach cargo i teleportacji
- 8 1
-
2022-11-16 12:12
Zawsze można się przeprowadzić
- 7 4
-
2022-11-16 12:04
to weź taczkę (2)
i przewieś 20 ton jabłek z barki w kanale , na giełdę , Wtedy pogadamy
- 14 2
-
2022-11-16 17:27
To drewno to chyba nie jedzie na giełdę?
- 1 0
-
2022-11-16 15:16
A może zrobić taką giełdę w miejscu, gdzie barki i statki cumują, a na nabrzeżu można ułożyć tory.
A samochody tylko do DMC6 ton.
- 4 5
-
2022-11-16 11:31
Szkoda że w Gdańsku właśnie te centralne dukty się "uspokaja", czyli korkuje przejściami naziemnymi, buspasami i zwężaniem ulic.
- 15 5
-
2022-11-16 11:08
Wywód a`la piąta klasa szkoły podstawowej - gratuluję - wracaj do podstawówki w swoim Braniewie. (2)
- 22 7
-
2022-11-16 11:27
(1)
Ja tera w Tromso, za szefa drwali.Wrócę na święta.Darz Bór!
- 7 8
-
2022-11-16 17:54
Nie wracaj!!
- 5 1
-
2022-11-16 11:23
Opinia wyróżniona
Kiedy taki protest na Olszynce? (18)
Cala ulica Modra jest rozjechana i nikt nic z tym nie robi. Tiry jeżdżą od 3 w nocy przeladowane i z nadmierną predkoscią. Kiedy protest?
- 86 36
-
2022-11-17 12:17
przestańcie kupować w lidlu to przestaną jeździć proste no nieeee
- 0 0
-
2022-11-17 12:13
a co koń winny ??? może do prezydent miasta aaaa tu już rurka zmiękła
- 0 0
-
2022-11-16 20:53
Trzeba rozbudować sieć dróg żeby nie było takich problemów (3)
obie strony muszą zostać pogodzone
- 2 2
-
2022-11-17 07:09
Masz rację wybudujmy autostradę (2)
Koleżkowcu mój miły kochany, stać Cie na więcej! Nikt nikogo nie będzie godził. Lotniska, spalarni, toru motocrosowego czy majalandu tu nie wybudujesz. Bo to nie ten obszar.
Trzeba nie niszczyć, byc uczciwym i nie oszukiwać innych. a ni dzielić się odpowiedzialnością za zniszczenia z innymi i wymagać od miasta naprawy bo co? bo miasto maKoleżkowcu mój miły kochany, stać Cie na więcej! Nikt nikogo nie będzie godził. Lotniska, spalarni, toru motocrosowego czy majalandu tu nie wybudujesz. Bo to nie ten obszar.
Trzeba nie niszczyć, byc uczciwym i nie oszukiwać innych. a ni dzielić się odpowiedzialnością za zniszczenia z innymi i wymagać od miasta naprawy bo co? bo miasto ma kase? to nie jest miasta kasa to jest kasa Twoja, moja i naszego nielubianego sąsiada. a co by było jak by to ten hurtownik miał naprawic tą droge? no co?- 0 2
-
2022-11-17 11:51
(1)
Całą dzielnicę Nowy Port świeżo po rewitalizacji niszczy ciężki transport jadący do portu i na budowę osiedli w Nowej Letnicy.Ul.Wyzwolenia zniszczona od kilkunastu lat.UM Gdańska robi tylko zebrania,narady,konsultacje,wizualizacje Zielonej Wyzwolenia i widać ,że UM pracuje ciężko. Obwodnicy dzielnicy brak,dojazdu do portu nie ma,Nowej Wyzwolenia też.....
- 0 1
-
2022-11-17 12:19
ale kasa się zgadza u pani dulkiewic , koropracja płaci wiec ma .
- 0 1
-
2022-11-16 20:01
(1)
Skąd wiesz ze przeładowane?
- 3 1
-
2022-11-16 20:44
Z pewnego źródła
Kolega tirowiec mówił. Ryzyko kontroli małe a zysk duży. Nawet jak wpadnie jeden to sto leci dalej.
- 1 4
-
2022-11-16 13:25
Gdansk Nowy Port---popieramy
Do portu gdanskiego brak dojazdu,miała byc obwodnica dzielnicy lub Nowa Wyzwolenia.Wszystko wali do portu gdańskiego przez osiedle mieszkaniowe ul.Wyzwolenia.Mieszkancy też mają dosyć nadmiernego hałasu i smogu.
- 7 4
-
2022-11-16 12:17
już był. nic nie dał.
- 1 0
-
2022-11-16 12:08
tam to chyba tubylcy swoimi ciągnikami siodłowymi cisną (1)
albo lokalni rolnicy, bo ta droga nie prowadzi do żadnego szlaku komunikacyjnego jako skrót
- 5 3
-
2022-11-16 13:43
Tubylcy?
rolnicy - nie maja tirów
tubylcy - nie mają tirów
tirowcy - mają tiry.
Pytanie trzeba zadać tak: kto rozjeżdża ulice modrą? Odpowiedz tirowcy którzy jada z towarami na ryneczek Lidla.
sorki za taki mały sarkazm ale to jest robienie sobie jaj z ludzi, mieszkańców tego "zad___a". Jest jeden gentlemen któremu tiry nierolnicy - nie maja tirów
tubylcy - nie mają tirów
tirowcy - mają tiry.
Pytanie trzeba zadać tak: kto rozjeżdża ulice modrą? Odpowiedz tirowcy którzy jada z towarami na ryneczek Lidla.
sorki za taki mały sarkazm ale to jest robienie sobie jaj z ludzi, mieszkańców tego "zad___a". Jest jeden gentlemen któremu tiry nie przeszkadzają bo rolnicy itp ale juz np przeszkadza mu warsztat i tor motocrosowy za oknem. No co to za niesąsiedzkie zachowanie, warsztat prowadzić w środku (za oknem) miasta. Dawaj go do ZUSu i US. a co mi tam ale tiry sa spoko bo rolnicy (czyli ja) mogą do lidla marchew oddać.
Problem jest taki, że wszyscy myślą o sobie i tylko ja myślę o mnie.
Ciekawe co by było jak by na końcu modrej kurnik otworzyć? Kurczaki byśmy żukami wozili, modra nie zniszczona, podatki takie że naczelnik US sam by był na otwarciu, żadnych tirów. Ciekawe.................- 3 4
-
2022-11-16 12:03
plantatorzy (4)
wożą swoje produkty -warzywa i owoce - do ryneczka Lidla i giełdy warzywne, byś świeże mógł kupić w sklepie
- 11 5
-
2022-11-16 12:21
już odpowiadam (3)
tego co wożą te tiry to nie jadam. Może ktoś inny. Kłopot jest natomiast z tym, że taki czy inny biznes powstał właśnie w tym miejscu. Reasumując jeśli w mieście nie można poruszać sie takim sprzętem (polecam się dowiedzieć tu i ówdzie) bo nie ma do tego infrastruktury to nie powinien taki sprzęt niszczyć naszego dobra (bo to jest nasze tylko
tego co wożą te tiry to nie jadam. Może ktoś inny. Kłopot jest natomiast z tym, że taki czy inny biznes powstał właśnie w tym miejscu. Reasumując jeśli w mieście nie można poruszać sie takim sprzętem (polecam się dowiedzieć tu i ówdzie) bo nie ma do tego infrastruktury to nie powinien taki sprzęt niszczyć naszego dobra (bo to jest nasze tylko kilkadziesiąt lat komuny zmieniło ludzi w d**ili i złodziei gdzie wszystko jest niczyje i można to niszczyć). Drogi są nieprzystosowane do takich nacisków (polecam się doszkolić z obciążeń itp) i są zniszczone a efekt widzisz sam na końcu Modrej. O tym, że kierowcy jeżdżą jak jeżdżą to sie nie wypowiadam.
A wracając do Twojego Lidla, pomyśl sobie jaki byłby hur dur jak by nagłośnić sprawę, że to towary wożone do Lidla takie spustoszenie sieją. Lidl mówiąc krótko nie pozwolił by sobie na takie faux pa. Poprostu po cichutku skończył by współpracę i firma na Wu by się zwinęła. Ot cała filozofia. Kwestia tylko chciejstwa. Zaufaj mi w tych czasach podstawa to głośno krzyczeć (takie mamy czasy).
PS: Michał, Tomek czy Jacek? Ktoś ty :)- 8 10
-
2022-11-16 20:51
To urzędy wydają pozwolenia (2)
To urzędy wydają pozwolenia na biznesy wszelakie, a właściciel firmy ma obowiązek zapewnić dojazd w celu zaopatrzenia. Zawsze kierowcy winni, a oni tylko wykonują swoją pracę. Większość wolałaby jeździć z daleka od centrum miast, z daleka od przejść dla pieszych co 30 metrów i jak najdalej od miejskich irytujących korków.
Zamiast ciężarówek,To urzędy wydają pozwolenia na biznesy wszelakie, a właściciel firmy ma obowiązek zapewnić dojazd w celu zaopatrzenia. Zawsze kierowcy winni, a oni tylko wykonują swoją pracę. Większość wolałaby jeździć z daleka od centrum miast, z daleka od przejść dla pieszych co 30 metrów i jak najdalej od miejskich irytujących korków.
Zamiast ciężarówek, niech kierowcy aut osobowych po pracy, po drodze, zapakują sobie po palecie towaru i na giełdę, do lidla, biedry czy gdzie tam
Skasują hajs i tiry znikną
Pozdro- 6 1
-
2022-11-17 12:15
bo to są cienkie leszcze najprościej , jak woźnica okłada konia no przecież to nie jego wina
- 0 0
-
2022-11-17 07:04
Krzysztof pomyśl co napisałeś
zobacz jak bardzo nie umiesz w temat. Urząd wydał pozwolenie firmie W....l na budowe magazynu płodów rolnych które Własciciel wyprodukuje (2001 zdaje się rok). Odpowiedz sobie w sobie :) czy Własciciel pisał prawdę. Kolejna kwestia zaopatrzenie. Popatrz sobie jak ta droga jest zniszczona (użyłbym innego słowa ale wiesz internety). Powtórzę jeszcze
zobacz jak bardzo nie umiesz w temat. Urząd wydał pozwolenie firmie W....l na budowe magazynu płodów rolnych które Własciciel wyprodukuje (2001 zdaje się rok). Odpowiedz sobie w sobie :) czy Własciciel pisał prawdę. Kolejna kwestia zaopatrzenie. Popatrz sobie jak ta droga jest zniszczona (użyłbym innego słowa ale wiesz internety). Powtórzę jeszcze raz działalność gospodarcza związana z ta firmą doprowadziła do zniszczenia drogi, powoduje immisje środowiskowa oraz degraduje budynki w obrębie drogi od czasu jak działa. czas z tym skończyć.
A teraz kierowcy. Czy jak na ograniczeniu do 40km/h kierowca jedzie 75 (sprawdzałem i mam na to dowody) to jest winny czy nie jest winny? Leci zapakowany po furty na maxa (czytaj przeładowany) to czyja to wina? Czy jak potrąci Twoje dziecko to będzie wina Twojego dziecka? Krzysztof caman pomyśl.
Teraz ostatnia kwestia, bo ktoś pisał że hurtownia ta działa dla większego dobra bo dostarcza marchew do lidla. Jeśli zamkniemy ta hurtownie to wywołamy globalny kryzys marchwiowy w Gdańsku, województwie czy olaboga w kraju?
Krzysiu tak duzo pytań i tak mało odpowiedzi.
Liczę, że sie przygotujesz do odpowiedzi na ww.- 2 1
-
2022-11-16 11:34
Potwierdzam czas coś z tym zrobic
- 4 4
Wszystkie opinie
-
2022-11-16 11:01
(6)
I słusznie!Tiry na tory,dziwię się tylko że magistrat tyle czasu nic nie zrobił w tey sprawie...wszak od tego oni są,od tego są oni.
- 28 38
-
2022-11-16 11:07
To jest nie wykonalna wszystkie magazyny centr logistyczne musza być obsługiwane przez tiry
- 6 4
-
2022-11-16 11:25
Zgadzam się. (4)
Domagajmy się bocznicy kolejowej przy każdej Biedronce i Żabce!
- 5 4
-
2022-11-16 18:28
Jest bardzo dużo towarów które spokojnie mogą jeździć koleją, a są bezsensownie wożone tirami przez całą Polskę bo wszystkie (2)
rządy dążyły do zaorania kolei. Czy wożenie węgla tirem z portu na Śląsk jest normalne?
- 2 1
-
2022-11-16 22:04
Pociagi???
Ja mam tylko jedno pytanie czy ktoś z Państwa co mówi tiry na tory orientował się jak to wygląda?! Firm z którą współpracuję chce wysyłać towar pociągami ale nie może bo ich poprostu nie ma trzeba czekan nawet dwa trzy tygodnie na pociąg tak tak niestety. Nawet węgiel z gdańskiego portu do Braniewa jedzie tirami choć infrastruktura kolejowe jest w tej relacji idealna to i tak dziennie z porusza wyjeżdża do Braniewa 300 tirów i nie pomyliłem zer tak tak 300 a są mi że nawet 700.
- 1 2
-
2022-11-17 12:11
Ani tirem ani koleją.W porcie gdanskim były przeładunki cytrusów i bakali na Sląsk,.a teraz 4 grudnia NP 2022r. będzie obchodz ona Barbórka. Górnicy na Sląsku dostaną premie,a mieszkańcy Nowego Portu wiadra i mopy do czyszczenia czarnego pyłu węglopodobnego.
- 0 1
-
2022-11-17 12:06
Nie bredź.
- 1 0
-
2022-11-16 11:04
Tylko to kierowcy i firmy płacą setki tysięcy złotych za paliwo (3)
i to z ich pieniędzy budowane są te drogi.
- 33 43
-
2022-11-16 11:11
Tutaj się nie zgadzam - kasa z akcyzy na paliwo w większości idzie na 500 +
- 8 2
-
2022-11-16 11:23
Które pojazdy najbardziej niszczą drogi?
Pojazd ciężarowy czy osobowy 1100 kg? Może rower? Nie, wiem piesi, oni nie płacą żadnych podatków.
- 3 1
-
2022-11-16 18:29
Jeden tir niszczy drogę kilkaset razy bardziej niż auto osobowe.
Nacisk osiowy, mówi ci to coś?
- 2 0
-
2022-11-16 11:06
Opinia wyróżniona
Przecież to jest taka dzielnica (24)
Przecież to są tereny przemysłowo - handlowe, nic dziwnego że jest tam wzmożony ruch ciężarówek.
- 258 80
-
2022-11-16 11:26
Dokladnie to tajk jakby ludzie z Lawendowego Wzgorza narzekali na wysypisko (11)
Zawsze moga sie przeprowadzic ktos im broni?
- 49 12
-
2022-11-16 11:29
(2)
Narzekają i chcą przeniesienia wysypiska, chociaż kupując tam za bezcen mieszkanie, wysypisko tam było i tak samo od niego śmierdziało.
- 42 7
-
2022-11-16 13:00
Towary można wozić rowerami cargo.
Rowery, rowery, wszędzie rowery. Dajcie więcej ścieżek rowerowych. To miasto nie ma być dla portu, ciężkich towarów, tirów przywodzących i zabierających towar. To miasto ma być wsią, gdzie wszędzie dojedziesz rowerem. A towary ze statków to można wozić rowerami cargo.
- 14 14
-
2022-11-16 13:15
Wysypisko kupiło za bezcen mieszkanie? Hmm, ciekawe... Polska język, trudna język.
- 4 6
-
2022-11-16 11:57
To nie jest to samo. Wysypisko było pierwsze. (5)
Teraz odpowiedź na pytanie czy pierwsze były tiry czy zabytkowe budynki.
- 19 14
-
2022-11-16 12:00
tam nie ma zabytków (4)
od zawsze to była część przemysłowa
- 25 13
-
2022-11-16 13:32
Przemysłowa czy przeładunkowa?
- 5 2
-
2022-11-16 15:20
Skoro od zawsze, to jaki tam jest przemysł? (1)
- 7 0
-
2022-11-16 23:30
A choćby bocznica kolejowa i warsztaty Rafinerii Gdańskiej
Prócz tego hurtownie czy warsztaty samochodowe
- 1 3
-
2022-11-17 09:33
Bzdury pleciesz
Te domy, które teraz się sypią (komunalne w wiekszości), stoją tam od czasów mocno przedwojennych. To osiedle małych drewnianych domków zbudowanych dla przyjezdnych pracowników przemysłowych (Wolne Miasto Gdańsk). Wokół były ogrody, łąki i pola uprawne. Tam nawet wodociągi i kanalizację zrobiono dopiero pod koniec XX wieku. Jedynym elementem infrastruktury była linia kolejowa. To gdańscy urzędnicy miejscy zaczęli niszczyc wszystko nie licząc sie kompletnie z mieszkańcami.
- 5 2
-
2022-11-16 15:32
Z tym, że z wysypiska śmierdzi, bo coś zostało grubo spartaczone. Dla porównania proponuję przejechać się do Ekodoliny, też wysypisko ale jakoś nie śmierdzi. A Rudniki to faktycznie dzielnica przemysłowa.
- 7 3
-
2022-11-17 08:12
Morena
Mieszkam na Morenie ,gdzie mieszkania są ponad 1,5 droższe i tak samo daje jak na LW. To nie jest już problem okolicy Jabłoniowej tylko dużej części Gdańska.
- 4 0
-
2022-11-16 11:52
Te budynki są z przed wojny, ciężki transport został wprowadzony później. (2)
- 18 10
-
2022-11-16 15:26
Idąc tym tokiem myślenia, zlikwidujmy też wszystkie ulice w tej dzielnicy (1)
Bo indywidualny transport samochodowy w Polsce powstał później. Jest to typowo przemysłowy teren i tam właśnie tego typu obiekty były, są i będą lokalizowane. Ja wiem, że mieszkańcy woleliby je na Długiej, ale niech zerkną w plan zagospodarowania przestrzennego.
- 6 7
-
2022-11-16 16:17
w Centrum też masz tereny przemysłowe( Stocznia) i jakoś tam tiry nie mogą się pchać we wszystkie ulice.
- 7 1
-
2022-11-16 12:21
(2)
Makary przyjedz to ci naświetle problem
- 6 3
-
2022-11-16 15:48
A ja Ci pomogę
- 3 0
-
2022-11-16 23:04
ten gnojek Makary sr*czka jest strasznie mundry, zwłaszcza w sprawach które go nie dotyczą
trzeba by mu było co nieco rozjaśnić w tym pustym łbie
- 2 2
-
2022-11-16 19:25
Rudniki to dzielnica przemysłowo - mieszkaniowa
Mieszkańcy mają pełne prawo by walczyć o poszanowanie ich prawa do spokojnego zamieszkiwania. Szczególnie, że przy dobrych chęciach jest możliwość skierowania tirow omijając zabudowę mieszkaniową.
- 8 0
-
2022-11-16 20:08
Rudniki nie powinny pełnić takiej funkcji
wspaniałe nabrzeża niedaleko centrum wypełniają złomowce. Straszne marnotrastwo
- 6 2
-
2022-11-16 20:56
Poszerzyć i rozbudować drogi w tej dzielnicy i problem się rozwiąże
- 3 1
-
2022-11-16 23:27
Co ciekawe Kiedyś w tym miejscu istniał Hurtowy Rynek Rolno Sporzywczy
I wtedy ruch samochodowy był zdecydowanie większy. Zresztą dojazd do tej stacji paliw praktycznie nie ma po drodze domków jednorodzinnych Bo po jednej stronie są hurtownie i warsztaty samochodowe a z drugiej strony jest właściwe dawny Hotel Robotniczy zamieniony na mieszkania .... po drodze do stacji paliw są właściwie tylko 3 domki jednorodzinne...
- 4 4
-
2022-11-16 23:47
Byłeś kiedyś na Rudnikach??
Pewnie nie...inaczej byś zrozumiał, no chyba, że masz IQ żonkila wtedy nie zrozumiesz...
- 4 1
-
2022-11-25 15:13
Ciekawe gdzie tankują mieszkańcy Rudnik?
Tankować tanio na tej stacji CPN mieszkańcy Rudnik chcą ale dowieżć tam paliwo to już nie ! Zakupy zrobić na Giełdzie tak ale dowieżć tam towar ciężarówkami - nie!
- 0 0
-
2022-11-16 11:06
Opinia wyróżniona
(16)
Nie dziwię się mieszkańcom,ciężki ruch nie powinien iść centralnymi duktami a osobnymi nitkami zewnętrznymi konurbacji.Uwzględnić by trzeba transport rzeczny towarów a i w rzeczy samey transport kolejowy.A nie pchać te wielki smoki przez centrum,gdzie niszcza i tak już dziurawe szlaki powodując potężne wibracje porównywalne z trzesieniem ziemi,względnie tsunami.
- 71 116
-
2022-11-16 11:08
Wywód a`la piąta klasa szkoły podstawowej - gratuluję - wracaj do podstawówki w swoim Braniewie. (2)
- 22 7
-
2022-11-16 11:27
(1)
Ja tera w Tromso, za szefa drwali.Wrócę na święta.Darz Bór!
- 7 8
-
2022-11-16 17:54
Nie wracaj!!
- 5 1
-
2022-11-16 11:31
Szkoda że w Gdańsku właśnie te centralne dukty się "uspokaja", czyli korkuje przejściami naziemnymi, buspasami i zwężaniem ulic.
- 15 5
-
2022-11-16 12:04
to weź taczkę (2)
i przewieś 20 ton jabłek z barki w kanale , na giełdę , Wtedy pogadamy
- 14 2
-
2022-11-16 15:16
A może zrobić taką giełdę w miejscu, gdzie barki i statki cumują, a na nabrzeżu można ułożyć tory.
A samochody tylko do DMC6 ton.
- 4 5
-
2022-11-16 17:27
To drewno to chyba nie jedzie na giełdę?
- 1 0
-
2022-11-16 12:12
Zawsze można się przeprowadzić
- 7 4
-
2022-11-16 12:33
Zapomniałeś o rowerach cargo i teleportacji
- 8 1
-
2022-11-16 15:19
(1)
to tak jakby mieszkańcy dokow narzekali na szum przeładunku. Sory memoy, ale Rudniki sa dzielica przemyslowa.
- 4 3
-
2022-11-17 11:59
Chyba przeładunkową?
- 1 0
-
2022-11-16 17:53
Z tobą to się nawet dyskutować nie chce, ty jak zwykle pieprzysz bez sensu.
- 2 1
-
2022-11-16 20:54
Trzeba kompromisu: rozbudować sieć dróg, poszerzyć, wyremontować, wtedy nie będzie problemu (1)
- 3 0
-
2022-11-17 12:10
masz kompromis przekop heheh
- 2 0
-
2022-11-16 21:56
sven
sam poddasz się leczeniu czy trzeba ci dać skierowanie
- 1 2
-
2022-11-17 09:18
znasz się na transporcie jak kura na pieprzu
- 1 1
-
2022-11-16 11:07
Tiry w ogóle nie powinny wjeżdżać do Miast. Co w tej sprawie zrobił Rząd PiS ? Mieszkańcy mają wielki kłopot z tirami :((( (11)
- 27 31
-
2022-11-16 11:08
(3)
A to PiS rządzi w Gdańsku?A co zrobiło w tej sprawie PoKo przez 8 lat?
- 12 8
-
2022-11-16 11:13
To PiS od 7 lat rządzi w Polsce i to że tiry rozjeżdżają nam drogi w miastach to wyłącznie wina PiS :))) (2)
- 5 13
-
2022-11-16 11:16
(1)
Hahaha))Byłbyś dobrym rzecznikiem słońca)
- 9 2
-
2022-11-16 16:33
Gość robi sobie jaja a ty go bierzesz poważnie?
- 2 0
-
2022-11-16 11:51
Technik...weź tabletki na głowe i schowaj się pod łóżko
- 6 1
-
2022-11-16 11:58
Hue hue (2)
Spoko, niech TIRy rozładowują się na obrzeżach miast, a później do sklepów wszelakiej maści niech jedzie cała flota busów. Na szybko licząc tak gdzieś z 15 zamiast jednego TIRa. To na pewno odkorkuje miasto, poprawi jakość dróg, a i powietrze będzie bardziej czyste. Wszak to zupełnie mniejsze silniki, to nic że 15 zamiast jednego.
- 4 3
-
2022-11-16 14:17
(1)
Więcej. Kiedyś zastąpiliśmy w firmie dwa zestawy 40t busami, bo akurat była taka konieczność przez dwa tygodnie (zwężenie drogi przez uszkodzony wodociąg czy coś takiego). Z racji tego, że towar musiał dojechać na konkretną godzinę a nie być wożony w tę i z powrotem, musieliśmy wynająć prawie trzydzieści busów. Wypożyczalnia nam je z całego kraju ściągała. Gdyby się jednak dało kręcić w kółko cały dzień, to starczyłoby z pięć może osiem busów, ale wciąż prawie 30 kursów zamiast dwóch zestawem. Gorzej, gdyby towar był ciężki - zestaw bierze legalnie 24 tony ładunku, busik coś koło 1450kg, to daje 32 kursy w idealnych warunkach. O zanieczyszczeniu się nawet nie wypowiadam, bo dwa zestawy palą około 60 litrów na 100km, a 30 busów dobre 300 litrów.
Podsumowując: cała operacja to był logistyczny i kosztowy horror, nasza firma byłaby przez dwa tygodnie blisko 100 tysięcy złotych w plecy: samo paliwo 468zł dziennie za zestawy vs 1800zł dla busów, koszt doków i pracowników do przeładunków za miastem, dodatkowych kierowców... Gdyby to był koszt stały to by spadł do około 80 tysięcy złotych, ale za miesiąc. Wciąż dużo. Zrobienie tej roboty "tirami" kosztuje niecałe 20 tysięcy. Mowa tylko o jednej firmie i transporcie na ledwo 60km w jedną stronę.
Prawda jest taka, że ciężarówki oszczędzają masę pieniędzy i nawet to słynne niszczenie dróg jest niewspółmiernie tańsze, niż koszt zamiany ich na busy. Kilogramo-kilometr (czyli koszt przewiezienia kilograma na jeden kilometr) jest kilka razy droższy dla busa, niż dla zestawu. Dla produktów w których cenie transport stanowi dużą część kosztów oznaczałoby to dramatyczny wzrost ceny, sam transport kilograma mąki do sklepu kosztowałby podobnie jak dziś cały produkt.- 6 2
-
2022-11-17 12:24
no nie oni chcą mieć ciastko i zjeść ciastko , a najlepiej zjeść dwa.
- 0 1
-
2022-11-16 12:40
Maliniak to rusko PeOwska onuca.
- 1 3
-
2022-11-17 12:21
jako kierowca jestem za nie nawiedzę wjeżdżać do miast , na zakupki proszę wybrać się za miasto brawo to kiedy ???
- 0 1
-
2022-11-17 21:28
Nie, drogi panie
To o czym pan piszesz leży w gestii pani Dulkiewicz, czyli Samorządu, który w szczególności w Gdańsku ogłasza się niezależnym od Rządu, Wolnym Miastem. Więc do samorządu pretensje m.in. o TIRy; samorządu, który woli organizować i finansować różne marsze równości, to tęczowe, to znowu wściekłych kobiet itp.
Gdzie im tam bezpieczeństwo mieszkańców w głowie.- 0 1
-
2022-11-16 11:08
(3)
Po korkach i utrudnieniach ruchu widzę że paliwo i samochody są za tanie !!!
- 21 23
-
2022-11-16 11:11
(1)
Dokładnie,galerie pełne, kryzysu nie ma.
- 5 1
-
2022-11-16 11:21
Gdańsk 500 tys mieszkańców, województwo 1,5mln a w galeriach 10 tys ludzi - wyznacznik luksusu i bogactwa w tym kraju
- 2 0
-
2022-11-17 12:29
no pewnie w końcu cena paliwa to tylko utrudnienia w ruchu i korki , boze jakie to ptoste , niech zgadnę a to wszystko do okoła to na plecach ludzie przynieśli i za darm, proponuje na kunia sie przesiąść.
- 0 0
-
2022-11-16 11:09
(1)
Problemy są z małymi samochodami bo są niepotrzebne
Tiry towar muszą dowieźć- 17 26
-
2022-11-16 11:12
Wiec to ty je podpalasz?
- 2 3
-
2022-11-16 11:11
(7)
zamieszkaj w dzielnicy przemysłowej, 100m od wylotówki z miasta, miej pretensje o ciężarówki.
- 42 11
-
2022-11-16 11:18
Dzielnica Rudniki powstała w okresie międzywojennym. (6)
- 7 1
-
2022-11-16 11:52
(1)
Dzielnica Rudniki to koniec świata.
- 2 5
-
2022-11-16 13:11
Albo początek....
- 2 1
-
2022-11-16 12:03
Pytanko: (1)
Ilu obecnie na Rudnikach jest mieszkańców z czasów międzywojnia? Co za dziwaczny komentarz kompletnie ignorujący rozwój miasta i techniki.
PS
Suchanino i Cygańska Góra po wojnie były pastwiskiem. Wolność dla krów! Zburzyć bloki, wypuścić bydło na popas!- 7 4
-
2022-11-16 12:11
Ujeścisko i Morena całą podobnie
kilkanaście lat temu szczepiłem jeszcze tam zwierzęta gospodarzom
- 4 1
-
2022-11-16 12:27
(1)
i twierdzisz, że wtedy nie było tam wylotówki z miasta?
- 1 3
-
2022-11-17 10:56
Była zawsze. Ale wtedy na wylotówce można było spacerować
- 2 0
-
2022-11-16 11:12
Brawo (8)
I bardzo słusznie ! Ludzie bierzcie wszystko w swoje ręce ! Blokujcie do woli ! Tam mieszkacie i żyjecie ! W Gdańsku ani Dulkiewicz ani Strug ani wojewoda Nie Robią Nic i zamykają oczy na problemy mieszkańców !!! Dosyć tej buty urzędujących w Gdańsku ! Te pajace są dobrzy tylko dla kasiastych deweloperów !!! Bo z tego mają profity ! Walczcie do upadłego !!!
- 33 22
-
2022-11-16 11:17
Widzisz zadrę w oku Magistratu a nie widzisz belki w oczach PiS który rozgrabił Kraj w zaledwie 7 lat. Jesteś ślepcem :)))
- 3 7
-
2022-11-16 11:17
(2)
Strug?
- 3 1
-
2022-11-16 11:23
No właśnie co robi wojewoda Drelich z nadania PiS w tej sprawie? :)))
- 2 2
-
2022-11-16 11:36
Tak Strug ! Od 2010 roku przyspawany do krzesła ! Co w tej sprawie zrobił ! Nic Nic !
- 2 0
-
2022-11-16 11:22
(2)
z jakiegoś powodu te domy i działki są tanie i zawsze takie były. Ta sam roszczeniowość jak tych co się pobudowali przy Szadółkach
- 4 3
-
2022-11-16 12:06
Albo
Banino, Rębiechowo, Bysewo itd. Kupili ziemię, domy i nagle okazało się, że jakiś złośliwy facet w dwie noce pobudował międzynarodowe lotnisko i teraz jest głośno. No co zrobić, trzeba protestować.
- 2 1
-
2022-11-17 09:49
Te domki w większości są komunalne
- 1 0
-
2022-11-16 11:33
To jest teren przemysłowy, tam zawsze jeździły tiry i zawsze będą.
- 4 2
-
2022-11-16 11:19
(4)
przecież przy Rzęsnej nie ma żadnych budynków mieszkalnych a w Tarniny TIRy nie maja wjazdu
- 13 22
-
2022-11-16 11:38
Rzęsna 2A
jakoś ludzie tam mieszkają
- 5 0
-
2022-11-16 15:35
Orientuj sie w terenie a potem pisz bzdury. A do Rzęsnej którędy dojeżdzaja .
- 5 0
-
2022-11-17 21:36
dokładnie
TAK.
Zbliżają się wybory samorządowe
(za półtora roku), więc Przewodniczący Rady Dzielnicowej wzmógł aktywność by zaistnieć, głównie medialnie. Może coś to da, bo stołek w Radzie Miasta Gdańska intratny.- 0 1
-
2023-10-31 11:32
Brednie
Tiry z gł.drogi zjeżdżają na sankach na giełdę pomyśl za nim napiszesz głupoty.Dzielnica była spokojna do rozwiązania tranzybudu.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.