• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zablokują TIR-y, bo 'rozjeżdżają' dzielnicę

Aleksandra Nietopiel
16 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (187)

TIR-y i samochody ciężarowe na wąskich, dzielnicowych uliczkach, to codzienność dla mieszkańców Rudnik.

Mieszkańcy gdańskich Rudnik przegrywają walkę z ciężkimi pojazdami. TIR-y, które zjeżdżają z ul. ElbląskiejMapka na stację benzynową i parking przy giełdzie nie dają im normalnie funkcjonować. Jest głośno i niebezpiecznie, a domy tuż przy ulicy trzęsą się w posadach. Dzisiaj odbędzie się kolejny protest. Mieszkańcy wyjdą na ulicę i zablokują przejście między ul. RzęsnąMapkaMiałkim SzlakiemMapka.



Czy w twojej dzielnicy są problemy z ciężkimi pojazdami?

Problem z nadmiernym ruchem ciężkich pojazdów w dzielnicy Rudniki nie jest nowy. Przemysłowy charakter dzielnicy i prosty zjazd z ul. Elbląskiej nie ułatwiają tam spokojnego życia.

Wzmożony ruch generuje hałas i wpływa negatywnie na bezpieczeństwo i okoliczne budynki. Część z nich znajduje się w gminnej ewidencji ochrony zabytków.

Wnioski słane przez mieszkańców do urzędu miejskiego o uspokojenie ruchu w tym miejscu nie przyniosły jak dotąd pozytywnego rezultatu.

Kolejną w tym miesiącu blokadę odcinka drogi, przez którą jeżdżą tiry, zaplanowano 16 listopada w godzinach od 16:00 do 20:00. Docelowy, proponowany przez mieszkańców zjazd znajduje się również od ul. Elbląskiej, ale kawałek dalej. Kolejną w tym miesiącu blokadę odcinka drogi, przez którą jeżdżą tiry, zaplanowano 16 listopada w godzinach od 16:00 do 20:00. Docelowy, proponowany przez mieszkańców zjazd znajduje się również od ul. Elbląskiej, ale kawałek dalej.

Walka o znak, pisma do urzędów



Mieszkańcy jednak nie dają za wygraną. Kilka dni temu napisali do prezydent miasta i wojewody pomorskiego pismo ponownie domagając się zmiany organizacji ruchu w rejonie ulic Rzęsnej i Miałki Szlak. Chcą ustawienia znaku B-19 zakazującego ruchu pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 ton.

- Codziennie około 100 samochodów ciężarowych przejeżdża przez ul. Miałki Szlak i Rzęsną w drodze na stację benzynową dla tirów prosto pod oknami mieszkańców naszej dzielnicy. Niestety Miasto Gdańsk pozostaje głuche na nasze apele i prośby o zmianę organizacji ruchu w tej okolicy, mimo że jest ona możliwa do wprowadzenia od zaraz - wyjaśnia Dawid Król przewodniczący Zarządu Dzielnicy Rudniki.
  • Ulica Rzęsna  i fragment Miałkiego Szlaku od dawna są rozjeżdżane przez samochody ciężarowe.
  • Ulica Rzęsna  i fragment Miałkiego Szlaku od dawna są rozjeżdżane przez samochody ciężarowe.
  • Ulica Rzęsna  i fragment Miałkiego Szlaku od dawna są rozjeżdżane przez samochody ciężarowe.
  • Ulica Rzęsna  i fragment Miałkiego Szlaku od dawna są rozjeżdżane przez samochody ciężarowe.
Jak zaznacza, droga jest nie tylko rozjeżdżana przez tiry, ale naprawiana z publicznych środków w imię interesu prywatnego inwestora, który od kilku lat, 24 godziny na dobę prowadzi parking oraz stację benzynową dla tirów przy ul. Rzęsnej. Rozwiązaniem miałby być zjazd na stację paliw i parking również z ul. Elbląskiej, ale kawałek dalej, bez kolizji ze strefą mieszkalną.

W środę kolejna blokada drogi



Mieszkańcy w ramach protestu drugi raz w tym miesiącu zablokują przejście w miejscu przejazdu tirów. W dzielnicy pojawiły się ulotki z informacją o akcji.

- Blokada ma na celu wyrażenie sprzeciwu mieszkańców wobec niszczenia dzielnicy przez nadmierny ruch pojazdów ciężarowych - napisano w ulotce.
Blokadę zaplanowano w dniu 16 listopada w godzinach 16-20.

Miejsca

Opinie (187) 9 zablokowanych

  • Ulica Rzęsna, Miałki Szlak, Błotnista, Piachowa czy Poharatana - o czy my w ogóle mówimy ? (1)

    • 2 5

    • A ty coś mówisz? Miałeś coś do powiedzenia? Co?

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Kiedy taki protest na Olszynce? (18)

    Cala ulica Modra jest rozjechana i nikt nic z tym nie robi. Tiry jeżdżą od 3 w nocy przeladowane i z nadmierną predkoscią. Kiedy protest?

    • 86 36

    • Potwierdzam czas coś z tym zrobic

      • 4 4

    • plantatorzy (4)

      wożą swoje produkty -warzywa i owoce - do ryneczka Lidla i giełdy warzywne, byś świeże mógł kupić w sklepie

      • 11 5

      • już odpowiadam (3)

        tego co wożą te tiry to nie jadam. Może ktoś inny. Kłopot jest natomiast z tym, że taki czy inny biznes powstał właśnie w tym miejscu. Reasumując jeśli w mieście nie można poruszać sie takim sprzętem (polecam się dowiedzieć tu i ówdzie) bo nie ma do tego infrastruktury to nie powinien taki sprzęt niszczyć naszego dobra (bo to jest nasze tylko kilkadziesiąt lat komuny zmieniło ludzi w d**ili i złodziei gdzie wszystko jest niczyje i można to niszczyć). Drogi są nieprzystosowane do takich nacisków (polecam się doszkolić z obciążeń itp) i są zniszczone a efekt widzisz sam na końcu Modrej. O tym, że kierowcy jeżdżą jak jeżdżą to sie nie wypowiadam.
        A wracając do Twojego Lidla, pomyśl sobie jaki byłby hur dur jak by nagłośnić sprawę, że to towary wożone do Lidla takie spustoszenie sieją. Lidl mówiąc krótko nie pozwolił by sobie na takie faux pa. Poprostu po cichutku skończył by współpracę i firma na Wu by się zwinęła. Ot cała filozofia. Kwestia tylko chciejstwa. Zaufaj mi w tych czasach podstawa to głośno krzyczeć (takie mamy czasy).
        PS: Michał, Tomek czy Jacek? Ktoś ty :)

        • 8 10

        • To urzędy wydają pozwolenia (2)

          To urzędy wydają pozwolenia na biznesy wszelakie, a właściciel firmy ma obowiązek zapewnić dojazd w celu zaopatrzenia. Zawsze kierowcy winni, a oni tylko wykonują swoją pracę. Większość wolałaby jeździć z daleka od centrum miast, z daleka od przejść dla pieszych co 30 metrów i jak najdalej od miejskich irytujących korków.
          Zamiast ciężarówek, niech kierowcy aut osobowych po pracy, po drodze, zapakują sobie po palecie towaru i na giełdę, do lidla, biedry czy gdzie tam
          Skasują hajs i tiry znikną
          Pozdro

          • 6 1

          • Krzysztof pomyśl co napisałeś

            zobacz jak bardzo nie umiesz w temat. Urząd wydał pozwolenie firmie W....l na budowe magazynu płodów rolnych które Własciciel wyprodukuje (2001 zdaje się rok). Odpowiedz sobie w sobie :) czy Własciciel pisał prawdę. Kolejna kwestia zaopatrzenie. Popatrz sobie jak ta droga jest zniszczona (użyłbym innego słowa ale wiesz internety). Powtórzę jeszcze raz działalność gospodarcza związana z ta firmą doprowadziła do zniszczenia drogi, powoduje immisje środowiskowa oraz degraduje budynki w obrębie drogi od czasu jak działa. czas z tym skończyć.
            A teraz kierowcy. Czy jak na ograniczeniu do 40km/h kierowca jedzie 75 (sprawdzałem i mam na to dowody) to jest winny czy nie jest winny? Leci zapakowany po furty na maxa (czytaj przeładowany) to czyja to wina? Czy jak potrąci Twoje dziecko to będzie wina Twojego dziecka? Krzysztof caman pomyśl.
            Teraz ostatnia kwestia, bo ktoś pisał że hurtownia ta działa dla większego dobra bo dostarcza marchew do lidla. Jeśli zamkniemy ta hurtownie to wywołamy globalny kryzys marchwiowy w Gdańsku, województwie czy olaboga w kraju?
            Krzysiu tak duzo pytań i tak mało odpowiedzi.
            Liczę, że sie przygotujesz do odpowiedzi na ww.

            • 2 1

          • bo to są cienkie leszcze najprościej , jak woźnica okłada konia no przecież to nie jego wina

            • 0 0

    • tam to chyba tubylcy swoimi ciągnikami siodłowymi cisną (1)

      albo lokalni rolnicy, bo ta droga nie prowadzi do żadnego szlaku komunikacyjnego jako skrót

      • 5 3

      • Tubylcy?

        rolnicy - nie maja tirów
        tubylcy - nie mają tirów
        tirowcy - mają tiry.
        Pytanie trzeba zadać tak: kto rozjeżdża ulice modrą? Odpowiedz tirowcy którzy jada z towarami na ryneczek Lidla.
        sorki za taki mały sarkazm ale to jest robienie sobie jaj z ludzi, mieszkańców tego "zad___a". Jest jeden gentlemen któremu tiry nie przeszkadzają bo rolnicy itp ale juz np przeszkadza mu warsztat i tor motocrosowy za oknem. No co to za niesąsiedzkie zachowanie, warsztat prowadzić w środku (za oknem) miasta. Dawaj go do ZUSu i US. a co mi tam ale tiry sa spoko bo rolnicy (czyli ja) mogą do lidla marchew oddać.
        Problem jest taki, że wszyscy myślą o sobie i tylko ja myślę o mnie.
        Ciekawe co by było jak by na końcu modrej kurnik otworzyć? Kurczaki byśmy żukami wozili, modra nie zniszczona, podatki takie że naczelnik US sam by był na otwarciu, żadnych tirów. Ciekawe.................

        • 3 4

    • już był. nic nie dał.

      • 1 0

    • Gdansk Nowy Port---popieramy

      Do portu gdanskiego brak dojazdu,miała byc obwodnica dzielnicy lub Nowa Wyzwolenia.Wszystko wali do portu gdańskiego przez osiedle mieszkaniowe ul.Wyzwolenia.Mieszkancy też mają dosyć nadmiernego hałasu i smogu.

      • 7 4

    • (1)

      Skąd wiesz ze przeładowane?

      • 3 1

      • Z pewnego źródła

        Kolega tirowiec mówił. Ryzyko kontroli małe a zysk duży. Nawet jak wpadnie jeden to sto leci dalej.

        • 1 4

    • Trzeba rozbudować sieć dróg żeby nie było takich problemów (3)

      obie strony muszą zostać pogodzone

      • 2 2

      • Masz rację wybudujmy autostradę (2)

        Koleżkowcu mój miły kochany, stać Cie na więcej! Nikt nikogo nie będzie godził. Lotniska, spalarni, toru motocrosowego czy majalandu tu nie wybudujesz. Bo to nie ten obszar.
        Trzeba nie niszczyć, byc uczciwym i nie oszukiwać innych. a ni dzielić się odpowiedzialnością za zniszczenia z innymi i wymagać od miasta naprawy bo co? bo miasto ma kase? to nie jest miasta kasa to jest kasa Twoja, moja i naszego nielubianego sąsiada. a co by było jak by to ten hurtownik miał naprawic tą droge? no co?

        • 0 2

        • (1)

          Całą dzielnicę Nowy Port świeżo po rewitalizacji niszczy ciężki transport jadący do portu i na budowę osiedli w Nowej Letnicy.Ul.Wyzwolenia zniszczona od kilkunastu lat.UM Gdańska robi tylko zebrania,narady,konsultacje,wizualizacje Zielonej Wyzwolenia i widać ,że UM pracuje ciężko. Obwodnicy dzielnicy brak,dojazdu do portu nie ma,Nowej Wyzwolenia też.....

          • 0 1

          • ale kasa się zgadza u pani dulkiewic , koropracja płaci wiec ma .

            • 0 1

    • a co koń winny ??? może do prezydent miasta aaaa tu już rurka zmiękła

      • 0 0

    • przestańcie kupować w lidlu to przestaną jeździć proste no nieeee

      • 0 0

  • To nie tak. To jakiś przedsiębiorca dostał warunki zabudowy pod taką działalność. To wina władz miasta.

    Można walczyć za pomocą pozwu cywilnego i administracyjnie. Przy czym w tym drugim przypadku, jeśli przedsiębiorca to znajomy urzędników to niestety celowo będą blokować zakaz tej działalności albo specjalnie będą przeciągać procedury. Takie mamy państwo. Niestety ludzie nie nauczyli się jeszcze korzystać ze swoich praw i długo trwa zanim się zorientują. Ale głowa do góry. Sprawa jest do wygrania. Trzeba się tej ważnej sprawie poświęcić, nie ma innego sposobu.

    • 15 1

  • Najwyższy czas zablokować ruch ciężkiego sprzętu w mieście. Ciężki sprzęt czytaj TIRY nie mają prawa jeździć w mieście. (3)

    Dodatkowo drona na półwysep Rumska -> i samochody ciężarowe z kamieniołomu. Zamknąc i zablokować.
    Najwyższy czas aby prości ludzie bo umówmy się bycie kierowcą tira nie wymaga inteligencji i nauki. Przekwalifikowali się.
    A nie całe rodziny i pokolenia jeżdżą na tirach bo tylko to potrafią. Za dużo jest tirów w Polsce.
    Nie chce ich widzieć w miastach!

    • 10 17

    • Jak zatem rozwiążesz dostarczanie żywności do wielkich marketów? Przecież tam noc w noc zjeżdżają setki ton żarcia. Rowerami mają to z Kokoszek przywozić?

      • 2 1

    • Prosty człowiek /ludź/

      Niestety bycie kierowcą TIR-a nie jest dla prostych ludzi, wymaga dużych predyspozycji, kierowca osobówki nawet jak jest magistrem, to nie potrafi prosto zaparkować, włączyć kierunkowskazów, a o używaniu świateł do jazdy dziennej, lub mijania nie wspomnę. BO on ma automat a pada deszcz i jest dzień. Zamień się na tydzień, ale najpierw ukończ kurs kierowcy kat. C + E i zdaj egzamin.

      • 5 1

    • A towar do twojej Biedronki będą riksze wozić.madry Ty

      • 0 0

  • Zaraz im tory do rafinerii i portu będą przeszkadzać (3)

    To jest dzielnica przemysłowa i zawsze taka była.

    • 16 14

    • Od blisko 100 lat osiedle, od 7 lat dziki kapitalizm (1)

      Zabytkowe osiedle Miałki Szlak powstało w latach 20-tych XX w. i wkrótce będzie obchodzić stulecie. Do 2015 r. w tej okolicy była zabudowa mieszkaniowo-usługowa. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego na tym obszarze nie mogą być inwestycje, które generują większy ruch niż 3 samochody ciężarowe na godzinę, a tymczasem natężenie ruchu na dobę to grubo ponad 100 TIR-ów. Od 7 lat miasto ma zobowiązanie zorganizować obsługę komunikacyjną z pominięciem skrzyżowania ul. Miałki Szlak z ul. Rzęsną i nic sobie z tego nie robi. Ogromna buta i arogancja władz miasta, a "gęba pełna frazesów typu miasto przyjazne mieszkańcom.

      • 3 0

      • Nowy Port Wam współczuje,mamy to samo od lat.

        • 1 0

    • to chyba żart, dzielnica nie była przemysłowa. To przemysł przyszedł, jak my już tu byliśmy. Mieszkaliśmy jak na wsi i to wszystko to nam wpakowano . My tu byliśmy pierwsi, nie przemysł! Tiry nie muszą pod naszymi oknami jezdzić,, są inne proste rozwiązania.

      • 1 0

  • (1)

    W dzielnicach przemysłowych nie powinno być siedzib ludzkich. Czy miasto nie może zaproponować mieszkańcom Rudnik mieszkań, bądź działek pod zabudowę, w dzielnicach mieszkalnych?

    • 19 3

    • Odwrotnie - w siedzibach ludzkich nie powinno się umieszczać infrastruktury przemysłowej

      Na Rudnikach, w takiej kolejności się to odbywało

      • 2 0

  • Bo za nic nie płacą

    Tak samo jest koło Twierdzy Wisłoujście Miasto nie ma tam poboru opłat i stoją potem się dziwią że wybuchł Pożar Policja umywa rączki nic się nie stało a stało się bo zaorali by właściciela firmy tych przewoźnikow tak jak robią Niemcy Francja Hiszpania Dania Norwegia i było by po kłopocie ile kosztuje jego cieżarówka Port nie ma parkingu tylko miejsce na CHińskie g*wno i podróbki dlatego stają gdzie popadnie tam gdzie nie ma opłat szmelc nic więcej który nawet nie ma szacunku dla ludzi którzy tam mieszkają

    • 12 1

  • Tam jest hurtownia spożywcza o nazwie "Dick"?? Serio? (4)

    • 16 1

    • Od wielu wielu lat

      • 1 1

    • Jest dick i mają bardzo fajnego kota w środku polecam

      • 0 1

    • Friend in dick, nauczył się Anżej.

      aż wiceprezydent ryknęła śmiechem. :)

      • 2 0

    • Fajna nazwa:)))))

      • 0 1

  • Tak, "piękny" jest ten nasz Gdańsk, nie ma co. Śmiech przez płacz. Zrujnowane miasto! Żal

    • 11 4

  • A czemu ma służyć blokowanie drogi? Też będzie hałas.

    • 8 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane