• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tablice nie działają, bo ZTM spiera się z wykonawcą o pieniądze

Marzena Klimowicz-Sikorska
4 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Tablice Systemu Informacji Pasażerskiej (SIP) na gdańskich przystankach nie działają już od blisko tygodnia. Tablice Systemu Informacji Pasażerskiej (SIP) na gdańskich przystankach nie działają już od blisko tygodnia.

Od 30 września tablice SIP, wyświetlające informacje o czasie odjazdów tramwajów i autobusów, są wyłączone. To nie wina usterki, lecz... niezapłaconych faktur dla operatora GSM. Gdański ZTM obwinia wykonawcę systemu, ten wini urzędników. Tracą pasażerowie.



Czy przeszkadza ci to, że tablice SIP nie działają?

Od pięciu dni z tablic Systemu Informacji Pasażerskiej niczego nie odczytamy. Poza tablicami na pętli na Chełmie, gdzie działa odrębny system, wszystkie ekrany, które miały ułatwić pasażerom korzystanie z komunikacji miejskiej, są wyłączone.

ZTM winę za taki stan obarcza firmę Emtal, która montowała urządzenia.

- Wyłącznym powodem braku informacji na wyświetlaczach SIP jest bezprawne pozbawienie przez wykonawcę systemu łączności serwera z tablicami i pojazdami - tłumaczy Alina Żarnoch-Garnik, rzecznik ZTM w Gdańsku.- Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia tej łączności. Niezależnie od tego ZTM podjął już próbę przywrócenie prawidłowej pracy systemu.

Sprawa jednak jest bardziej skomplikowana. Dyrektor firmy Emtal twierdzi, że to nie jego firma, lecz operator GSM wyłączył tablice. Wszystko przez rachunki, z którymi ma zalegać ZTM.

- Bezpośrednią przyczyną wyłączenia tablic SIP są zaległości w płatnościach przez ZTM. W umowie jest zapis o tym, że wykonawca systemu pokrywa koszty transmisji danych do 5 GB na miesiąc, co kosztuje ok. 3 tys. zł. Tymczasem transmisja wyniosła ok. 30 GB, a koszty jej obsługi ok. 20 tys. zł. ZTM odmówił płatności za nadprogramową transmisję danych, nasza firma również nie była w stanie zapłacić za nią. W efekcie operator GSM wyłączył usługę - tłumaczy Waldemar Rokicki, prezes zarządu firmy Emtal. - Żeby transmisja wróciła, ZTM musi uregulować rachunek, tymczasem unika jakichkolwiek rozmów z nami.

Dlaczego doszło do zwiększenia transferu? Emtal podejrzewa, że jest to związane z dodatkowymi testami prowadzonymi na tablicach. ZTM o testach nic nie wie. O wyjaśnienia zwrócił się do... Emtala, ale jego prezes przekonuje, że o niczym takim nie wie.

Na sporze tracą tyko pasażerowie. Jednak jak zapowiada ZTM rozkłady jazdy mają pojawić się na tablicach w drugiej połowie tego tygodnia, natomiast informacje o rzeczywistych czasach odjazdów powinny pojawić się na tablicach do końca października.

Miejsca

Opinie (238) 8 zablokowanych

  • BRAWO BUDYN ALE MASZ EKIPE PRZED WYBORAMII !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 3 3

  • BRAWO BUDYN ALE MASZ EKIPE PRZED WYBORAMII !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!BRAWO

    • 4 3

  • BUDYN TERAZ MYSLI O KORYCIE I WYBORACH A NIE O ULICACH !!!!!!! (1)

    • 5 4

    • No to tym bardziej

      powninen dbać o ulice i się chwalić przed wyborami

      • 3 0

  • Komunikacja w Gdańsku to porażka

    Nic nie jeździ punktualnie a ZKM sam siebie sprawdza tak samo jak Renoma sama siebei sprawdza. To od czego jest ZTM?????? Skoro i tak nic nie działa tak jak powinno

    • 8 2

  • ?!?!?! (1)

    "koszty transmisji danych do 5 GB na miesiąc, co kosztuje ok. 3 tys. zł."

    prosze spojrzeć na cennik obojetnie jakiego operatora w PL, roznica powala na kolana.

    • 4 4

    • Powala, jeśli patrzysz na jeden abonament na jedną kartę

      Powala, jeśli patrzysz na jeden abonament na jedną kartę. Autobusów, tramwajów i punktów SIP jest kilkaset, wychodzi po kilka zł na jedną kartę. Powala? A teraz system przesyłania danych. Limit 5GB jest dla transmisji ciągłej. Jeśli przesyłają dane partiami, każda transmisja kilkudziesięciu bajtów o położeniu auta jest liczona jak za 100 kilo. A pewnie tak jest, bo w ruchu co chwilę rozłacza.
      Może zmienić operatora i system rozliczeń uwzględniający specyfikę transmisji?

      • 1 0

  • GDAŃSK - NAJGORZEJ ZORGANIZOWANA KOMUNIKACJA MIEJSKA W POLSCE

    Te tablice i tak można na śmietnik wyrzucić bo autobusy przyjeżdżają jak chcą, rozkłady są nie adekwatne do pory dnia i droa jednej lini o godz 8 rano i 15 jest taka sama jak o 22 kiedy nie ma korków, 2 w momentach kryzysowych nie ma dodatkowcyh autobusów w czasie gdy jeden ma opóźnienie 50 min, Kierowcy sa niemili..jeden ostatnio nawet palil papierosa w swojej kabinie i nei zatrzymal sie na przystanku tylko zwolnil czekajac az ktos podejrdzie..ŻENADA !!!!!!!!!! i WSTYD!!!!!

    • 10 3

  • estetycznie do kitu, drogie i często niedziałające,wszystkie już brudne i rdzewieją (1)

    moze lepiej,że wyłączyli

    • 7 0

    • bobikl

      Ja bym w imieniu miasta sprzedał to na złom. Zawsze parę złotych więcej w budżecie, np. na kawę.

      • 3 0

  • Emtal

    Firma za duże chce i tyle

    • 0 0

  • jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze (1)

    HHAhaahhaahhaha smieszni są ci politycy drektorzy i inne tego typu ludziczki, polska jest słaba politycznie bo politycy mają za wąskie spojrzenie, ale cóż taka polska mentalność

    • 0 1

    • Nie tylko politycy

      ale i polskie społeczeństwo. Polacy są potomkami chłopów pańszczyźnianych, więc czego się spodziewać? Inteligencję wytłukli Niemcy i Sowieci. Debile głosują na debili. Doda na prezydenta, gdyż ma biust.

      • 0 0

  • Gdzie on był? (1)

    A ja się pytam gdzie był s****ux jak to się działo?

    • 1 1

    • Jak to gdzie?

      U baji

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane