- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (173 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (326 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (217 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Tajemnice Gdańska uwiodą Anglików?
- Rynki Wielkiej Brytanii i Irlandii są dla nas bardzo interesujące, ponieważ z jednej strony to kraje najszybciej się rozwijające, a z drugiej strony żyje tam prawie milion Polaków- mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. - W przyszłości chcielibyśmy wraz z prezydentami Wrocławia i Poznania przyciągnąć ich. Tak, żeby Polacy, jak już zarobią te funty czy euro, nie chcieli wracać do swojego miejsca zamieszkania, ale żeby zechcieli wybrać właśnie nasze miasta.
Kampania promocyjna obejmuje dość niekonwencjonalny spot telewizyjny, billboardy, artykuły prasowe i banery internetowe. Ponadto w Szkocji i w Irlandii dystrybuowane będzie na lotniskach i w biurach podróży anglojęzyczne wydanie magazynu "VisitGdansk".
Po raz pierwszy Gdańsk zwrócił się o pomoc w przygotowaniu i realizacji kampanii do renomowanej agencji reklamowej. Jest nią PZL Przybora Zaniewski Limited, firma odpowiedzialna między innymi za słynne spoty reklamowe Plus GSM z kabaretem Mumio.
Odbiorcami kampanii reklamowej, na którą miasto przeznaczyło do tej pory 1,8 mln zł, są przede wszystkim mieszkańcy dużych miast, posiadający średnie lub wyższe wykształcenie, w wieku od 25 do 55 lat.
- Z badań wynika, że do Gdańska przyjeżdża najwięcej osób posiadających wyższe wykształcenie - mówi Anna Zbierska, kierownik referatu promocji Urzędu Miast Gdańska. - To ludzie mobilni, ciekawi nowych wrażeń.
Tylko w stacjach telewizyjnych Discovery Chanel i Discovery Travel & Living kampanię zobaczy blisko 4,5 mln osób, a w Internecie ponad 5 mln użytkowników. Liczba turystów odwiedzających Gdańsk jeszcze w tym roku ma wynieść 5,6 mln.
Podróżowanie ma ułatwić bezpośrednie połączenie (zwłaszcza tanich linii lotniczych) pomiędzy Gdańskiem a miastami Anglii, Szkocji i Irlandii. W przyszłym roku akcja trafi również do Niemiec i Skandynawii, a w perspektywie do Stanów Zjednoczonych. Kampania ma być bazą wyjściową do bardzo dynamicznej promocji gospodarczej Gdańska, która rozpocznie się jeszcze w tym roku.
- Największy nacisk położyliśmy na rozwój turystyki weekendowej. Tym filmem nie odpowiemy na pytanie, jaki jest Gdańsk, ale namówimy turystów na przyjazd chociażby na kilka dni - mówi Krzysztof Dzierżek, dyrektor zarządzający PZL. - Jednak pojedyncza kampania nie przyciągnie tłumów młodych ludzi. Jeśli w Gdańsku nie rozwinie się życie nocne, to nic z tego nie wyjdzie. To rola włodarzy miasta, żeby w Głównym Mieście rozwijały się lokale.
|
Opinie (110) 6 zablokowanych
-
2007-04-16 00:11
mastah tez tak pomyslalem na poczatku ;]
ale tu powod jest pewnie inny ;] zeby gdanszczanie widzieli ze ich wlodarze porzadnie nasze miasto reklamuja i *duzo* robia ;)
bo robia :)- 0 0
-
2007-04-16 00:48
Gdańsk zasypia po 22... wiec po co nam ta akcja?
Proponuje przejsc sie po Gdansku a dokladnie glownym miescie po 23, totalna porazka! Ale trza cos robic bo wogle bedzie lipa, co nie?
- 0 0
-
2007-04-16 01:30
A ja nie mam ochoty ogladac pijanych angielskich mord.
Jasna sprawa, po co tu przyjada.
Angole to najbardziej krzykliwy narod.- 0 0
-
2007-04-16 01:33
Nie rzygacz, ani nagi Neptun czeszący czupryny
Lecz KASA do zarobienia przyciągną ludzi.
Trzeba coś zrobić, żeby pensje były conajmniej połową tych w Unii, to wszystko !- 0 0
-
2007-04-16 01:37
Gdańsk. Odważ się odwiedzić stogi i orunię oraz dolny wrzeszcz. Heh.
- 0 0
-
2007-04-16 06:32
W Krakowie już mają problem z najazdami pijanych Angoli.
A ten rzygacz jest bardzo wymowny - świetnie oddaje charakter angielskich wizyt ;)
- 0 0
-
2007-04-16 07:19
nuda
nie rozumiem głosów zachwytu...
- 0 0
-
2007-04-16 07:25
dla mnie bomba
spot jest bardzo dobrze nakręcony, plakaty też rewelka.
oby tylk troche ruszyc zycie nocne w gdańsku bo w porównaniu z krakowem czy wrocławiem to po 22 gdańsk śpi, na starówce żywego ducha nie uświadczysz.
ale kampania jak najbardziej na +- 0 0
-
2007-04-16 07:38
do tej pory miasto zapłaciło już za reklamę 1,8 mln złotych?
dworce i "kupcy" straszą podróżnych, ulice zakorkowane, a rada miasta zajmuje sie reklamą :(- 0 0
-
2007-04-16 08:03
rzeczywiście sen wariata:), a spot straszy:), ale co to obchodzi"rządzicieli"?Kasa misiu kasa!; -P
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.