• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tajemnice Gdańska uwiodą Anglików?

Magdalena Szałachowska
16 kwietnia 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
Według twórców kampanii promocyjnej, w Gdańsku dzieją się rzeczy niemożliwe. Tu rzygacz może chwycić Cię za płaszcz... Według twórców kampanii promocyjnej, w Gdańsku dzieją się rzeczy niemożliwe. Tu rzygacz może chwycić Cię za płaszcz...
...a Neptun poczochra Ci włosy. ...a Neptun poczochra Ci włosy.
Dzisiaj rozpoczyna się ogólnopolska kampania reklamowa pt. "Gdańsk. Odważ się. Zobacz sam". Za tydzień promocja ruszy w Wielkiej Brytanii i Irlandii, gdzie ma dotrzeć do ponad 10 mln odbiorców.

- Rynki Wielkiej Brytanii i Irlandii są dla nas bardzo interesujące, ponieważ z jednej strony to kraje najszybciej się rozwijające, a z drugiej strony żyje tam prawie milion Polaków- mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. - W przyszłości chcielibyśmy wraz z prezydentami Wrocławia i Poznania przyciągnąć ich. Tak, żeby Polacy, jak już zarobią te funty czy euro, nie chcieli wracać do swojego miejsca zamieszkania, ale żeby zechcieli wybrać właśnie nasze miasta.

Kampania promocyjna obejmuje dość niekonwencjonalny spot telewizyjny, billboardy, artykuły prasowe i banery internetowe. Ponadto w Szkocji i w Irlandii dystrybuowane będzie na lotniskach i w biurach podróży anglojęzyczne wydanie magazynu "VisitGdansk".

Po raz pierwszy Gdańsk zwrócił się o pomoc w przygotowaniu i realizacji kampanii do renomowanej agencji reklamowej. Jest nią PZL Przybora Zaniewski Limited, firma odpowiedzialna między innymi za słynne spoty reklamowe Plus GSM z kabaretem Mumio.

Odbiorcami kampanii reklamowej, na którą miasto przeznaczyło do tej pory 1,8 mln zł, są przede wszystkim mieszkańcy dużych miast, posiadający średnie lub wyższe wykształcenie, w wieku od 25 do 55 lat.

- Z badań wynika, że do Gdańska przyjeżdża najwięcej osób posiadających wyższe wykształcenie - mówi Anna Zbierska, kierownik referatu promocji Urzędu Miast Gdańska. - To ludzie mobilni, ciekawi nowych wrażeń.

Tylko w stacjach telewizyjnych Discovery Chanel i Discovery Travel & Living kampanię zobaczy blisko 4,5 mln osób, a w Internecie ponad 5 mln użytkowników. Liczba turystów odwiedzających Gdańsk jeszcze w tym roku ma wynieść 5,6 mln.

Podróżowanie ma ułatwić bezpośrednie połączenie (zwłaszcza tanich linii lotniczych) pomiędzy Gdańskiem a miastami Anglii, Szkocji i Irlandii. W przyszłym roku akcja trafi również do Niemiec i Skandynawii, a w perspektywie do Stanów Zjednoczonych. Kampania ma być bazą wyjściową do bardzo dynamicznej promocji gospodarczej Gdańska, która rozpocznie się jeszcze w tym roku.

- Największy nacisk położyliśmy na rozwój turystyki weekendowej. Tym filmem nie odpowiemy na pytanie, jaki jest Gdańsk, ale namówimy turystów na przyjazd chociażby na kilka dni - mówi Krzysztof Dzierżek, dyrektor zarządzający PZL. - Jednak pojedyncza kampania nie przyciągnie tłumów młodych ludzi. Jeśli w Gdańsku nie rozwinie się życie nocne, to nic z tego nie wyjdzie. To rola włodarzy miasta, żeby w Głównym Mieście rozwijały się lokale.
W Wielkiej Brytanii i Irlandii kampania trwająca do 13 maja obejmie przede wszystkim miasta,z którymi Gdańsk ma bezpośrednie połączenia lotnicze, a więc Londyn, Doncaster-Sheffield, Glasgow, Edynburg, Liverpool oraz Dublin, Cork i Shannon. Wyświetlonych zostanie 600 30-sekundowych spotów, na ulicach stanie 445 nośników reklamy, promocja obejmie strony internetowe (www.sidestep.com, www.orange.co.uk - Wielka Brytania oraz www.loadzatravel.ie, www.unison.ie, www.independent.ie - Irlandia), prasę: "The Sun", "The Glasgow Herald", "Daily Record", "The Evening News" oraz wkładki do gazet "Ayrshire Post", "Evening Echo".

W Polsce kampania trwającą do 16 maja obejmie miasta powyżej 400 tys. mieszkańców: Warszawę, Łódź, Wrocław, Kraków, Katowice, Poznań i Szczecin. W TVN24 wyświetlone zostaną 84 spoty, na ulicach stanie 300 billboardów (w Warszawie, Łodzi, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Trójmieście i we Wrocławiu) oraz citylighty. Reklamy pojawią się w opiniotwórczej prasie: "Newsweek", "Polityka", "Forum", "Przekrój" i na stronach infternetowych: Google, Wirtualna Polska, Onet, Gdansk.pl oraz stronie trójmiejskiego lotniska.

Opinie (110) 6 zablokowanych

  • A ja podziwiam gdańszczań za ich stoicki spokój

    Totalnie zakorkowane miasto, codziennie marnowanie setek tysięcy godzin na bezproduktywne stanie, a jakoś nie widać, żeby kogoś to bardzo bulwersowało... a przecież biorąc pod uwagę zakres prac i cih planowany rezultat, to cała sytuacja przypomina słynną opowieść o ciasnym mieszkaniu i wpuszczonej tam kozie.
    Za jakiś czas koza wyleci z mieszkania i wszyscy odetchną z ulgą, mimo, że przepustowość dróg w zasadzie pozostanie niezmieniona.

    A lotnisko też mogłoby się postarać o poinformowanie pasażerów o trwającej rozbudowie, bo jak się widzi opadnięte ze zdziwienia szczęki zagranicznych podróżnych, to powstaje słuszne pytanie, czy władze lotniska (oraz Trójmiasta) zdają sobie sprawę jakie to wrażenie robi?

    A co do samej rekamy, to nie wiem, ile osób zdecyduje się na podróż jedynie na podstawie zabiegów marketingowych? Co to ma być - wersja DEMO? :) Nie lepiej wstrzymać się z reklamą do momentu aż miasto stanie się przejezdne?

    • 0 0

  • Tytuł niefortunny

    Uważam, ze tytuł tej akcji jest trochę niefortunny "Odważ się zobacz sam". Co to znaczy "Odważ się" , to tak jakby przyjazd do Gdańsk był nielada wyczynem wręcz ekstremalny sport. NIe bój się, odważ się przyjedź do Gdańska, nie jest tutaj tak strasznie jak myślisz wszystkie białe niedzwiedzie są w Zoo. Przekonaj się byłoby bardziej fortunne.
    Pozdrawiam

    • 0 0

  • własnie - sport ekstremalny

    o tu się zgadzam:)

    • 0 0

  • jeżeli napedzi kasę i koniunkture dla Gdańska, to czemu nie?
    łatwo jest krytykować wszystko.
    raz lepiej, raz gorzej, niech o nas mówia. wazne żeby ich zainteresowac. bo turystyka to wielka kasa na całym swiecie.

    • 0 0

  • DArec

    nie przesadzaj, korki nie sa wieksze ani mniejsze niż w innych miastach, a czasami jest całkiem przepustowo.
    korki sa zmora wszystkich duzych miast i do tego akurat ludzie zdążyli sie przyzwyczaic.
    Gdańsk , jako stare miasto ze swoja histroią, wieloraka kultura, zabytkami i swoim urokiem jest jednym n piekniejszym miast, dla mnie najpiekniejszym w Polsce i warto go promować.

    • 0 0

  • co racja to racja

    Ja codziennie uprawiam konkurencje ekstremalny Gdańsk,jestem w tym nawet dobry...gdyby jakaś angielka potrzebowała przewodnika to jestem do dyspozycji...

    • 0 0

  • Widocznie jednak metropolia Gdańsk odczuwa odpływ ludzi, skoro kampania reklamowa ma na celu przyciągnięcie mieszkańców (z kieszeniami pełnymi euro:)). Tylko co zaoferuje?

    • 0 0

  • spot super

    Spot super, szkoda tylko, ze po przyjezdzie do Gdanska potencjalnego turyste czeka wielkie rozczarowanie.Rozkopane drogi, korki i brak miejsc do dobrej zabawy! Nasze kluby i dyskoteki to ciagle zascianek. . . NIESTETY!!!

    • 0 0

  • mieszkam w Irlandii

    mieszkam w irlandii prawie 2 lata sadze ze anglicy i irlandczycy to dwie rozne grupy odbiorcow tej reklamy.Anglicy maja juz dosc polakow wiec nie sadze zeby Neptun wyhaczyl ich uwage natomiast irlandczycy jak najbardziej dobrzy odborcy i oprocz spotow reklamowych tv polska powinna ich zbombardowac ulotkami, katalogami gdyz oni sa troche nie zaradni i musza miec podane wszystko na tacy tzn zakwaterowanie, gdzie wymienic euro na zl itd. Irlandczycy jeszcze lubia polakow, identyfikuja sie z nasza historia bo sami przezyli uciemiezenie przez anglikow. Wolnosc maja od niedawna a od bardzo niedawna wolnosc ekonomiczna ok 10 lat sa zachlysnieci wydawaniem pieniedzy.Ciekawi ich polska ale najczesciej lataja do krakowa ze wzgledu na promocyjne loty-i o tym nalezaloby pomyslec!pozdrawiam serdecznie1

    • 0 0

  • zgadzam sie z Ania

    tez mieszkam w irlandii i tym sympatycznym ludziom trzeba ulotki pokazac ze wszystkimi info: noclegi, restauracje, bary, komunikacja, wtedy przyjada, pozwiedzaja i sie zabawia, no i oczywiscie kase zostawia:)))a o to chyba chodzi:)))))

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane