- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (174 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Tajemnice Gdańska uwiodą Anglików?
- Rynki Wielkiej Brytanii i Irlandii są dla nas bardzo interesujące, ponieważ z jednej strony to kraje najszybciej się rozwijające, a z drugiej strony żyje tam prawie milion Polaków- mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. - W przyszłości chcielibyśmy wraz z prezydentami Wrocławia i Poznania przyciągnąć ich. Tak, żeby Polacy, jak już zarobią te funty czy euro, nie chcieli wracać do swojego miejsca zamieszkania, ale żeby zechcieli wybrać właśnie nasze miasta.
Kampania promocyjna obejmuje dość niekonwencjonalny spot telewizyjny, billboardy, artykuły prasowe i banery internetowe. Ponadto w Szkocji i w Irlandii dystrybuowane będzie na lotniskach i w biurach podróży anglojęzyczne wydanie magazynu "VisitGdansk".
Po raz pierwszy Gdańsk zwrócił się o pomoc w przygotowaniu i realizacji kampanii do renomowanej agencji reklamowej. Jest nią PZL Przybora Zaniewski Limited, firma odpowiedzialna między innymi za słynne spoty reklamowe Plus GSM z kabaretem Mumio.
Odbiorcami kampanii reklamowej, na którą miasto przeznaczyło do tej pory 1,8 mln zł, są przede wszystkim mieszkańcy dużych miast, posiadający średnie lub wyższe wykształcenie, w wieku od 25 do 55 lat.
- Z badań wynika, że do Gdańska przyjeżdża najwięcej osób posiadających wyższe wykształcenie - mówi Anna Zbierska, kierownik referatu promocji Urzędu Miast Gdańska. - To ludzie mobilni, ciekawi nowych wrażeń.
Tylko w stacjach telewizyjnych Discovery Chanel i Discovery Travel & Living kampanię zobaczy blisko 4,5 mln osób, a w Internecie ponad 5 mln użytkowników. Liczba turystów odwiedzających Gdańsk jeszcze w tym roku ma wynieść 5,6 mln.
Podróżowanie ma ułatwić bezpośrednie połączenie (zwłaszcza tanich linii lotniczych) pomiędzy Gdańskiem a miastami Anglii, Szkocji i Irlandii. W przyszłym roku akcja trafi również do Niemiec i Skandynawii, a w perspektywie do Stanów Zjednoczonych. Kampania ma być bazą wyjściową do bardzo dynamicznej promocji gospodarczej Gdańska, która rozpocznie się jeszcze w tym roku.
- Największy nacisk położyliśmy na rozwój turystyki weekendowej. Tym filmem nie odpowiemy na pytanie, jaki jest Gdańsk, ale namówimy turystów na przyjazd chociażby na kilka dni - mówi Krzysztof Dzierżek, dyrektor zarządzający PZL. - Jednak pojedyncza kampania nie przyciągnie tłumów młodych ludzi. Jeśli w Gdańsku nie rozwinie się życie nocne, to nic z tego nie wyjdzie. To rola włodarzy miasta, żeby w Głównym Mieście rozwijały się lokale.
|
Opinie (110) 6 zablokowanych
-
2007-04-16 11:15
a te fruwające w pustych oknach białe prześcieradła to może wizualizacja "obracam w palcach złoty pieniądz" - te białe prześcieradła na naszej hańby wieszam znak:-)
- 0 0
-
2007-04-16 11:15
sorry
zapedziłem sie
te krwią znaczone prześcieradła....
jak w 1945:-)- 0 0
-
2007-04-16 11:22
To moment wejscia wyzwolicieli w 1945 roku .
Podobno pijani Anglicy zachowuja sie podobnie jak zolnirze radzieccy , tylko , ze za usluge placa .- 0 0
-
2007-04-16 11:23
dla mnie plakat wzbudza strach
Dla mnie spot wykazuje jeszcze jakąś tajemniczą aurę Gdańska.
Ale plakaty raczej powinny napawać turystów grozą, niż aurą tajemniczości. Płynie z nich przekaz: odważ się przyjechać do Gdańska, być może będziesz miał szczęście i nie do staniesz w morde za rogiem!- 0 0
-
2007-04-16 11:25
bardzo ladne tylko
nie zauwazylem co reklamuje
- 0 0
-
2007-04-16 11:30
Bardzo fajny spot
i takaż cała akcja promocyjna, o której powodzenie jestem spokojna. Szkoda, że władze Gdyni nie dorosły do świadomosci, że w jedności siła i traktują wszystko co gdańskie jako wrogie.
- 0 0
-
2007-04-16 11:32
otóż i cały problem...:)))
ktoś trafnie napisał:
---------
bardzo ladne tylko
nie zauwazylem co reklamuje
----------------- 0 0
-
2007-04-16 11:33
pijany angol gdańskiem uwiedziony - brrrrrr
to sie nie może dobrze skończyć:-)
to już wole jak pani konsul niemiec dostaje w pape i traci kamerke, prawie w samym centrum gdańska...- 0 0
-
2007-04-16 11:37
I na dodatek, Pani Konsul
traci kamere zupelnie na trzezwo !
Nalezaloby te scene ujac w spocie .- 0 0
-
2007-04-16 11:43
a mi już na zawsze utkwił w pamieci sPOt pewnego gdańszczanina, kaszuba i męża opatrznościowego zaczynającego sie od słów
tu sie urodziłem (szeroki szczery gest ręki wskazuje na stoczniowe dźwigi)- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.