• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tajemnice Gdańska uwiodą Anglików?

Magdalena Szałachowska
16 kwietnia 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
Według twórców kampanii promocyjnej, w Gdańsku dzieją się rzeczy niemożliwe. Tu rzygacz może chwycić Cię za płaszcz... Według twórców kampanii promocyjnej, w Gdańsku dzieją się rzeczy niemożliwe. Tu rzygacz może chwycić Cię za płaszcz...
...a Neptun poczochra Ci włosy. ...a Neptun poczochra Ci włosy.
Dzisiaj rozpoczyna się ogólnopolska kampania reklamowa pt. "Gdańsk. Odważ się. Zobacz sam". Za tydzień promocja ruszy w Wielkiej Brytanii i Irlandii, gdzie ma dotrzeć do ponad 10 mln odbiorców.

- Rynki Wielkiej Brytanii i Irlandii są dla nas bardzo interesujące, ponieważ z jednej strony to kraje najszybciej się rozwijające, a z drugiej strony żyje tam prawie milion Polaków- mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. - W przyszłości chcielibyśmy wraz z prezydentami Wrocławia i Poznania przyciągnąć ich. Tak, żeby Polacy, jak już zarobią te funty czy euro, nie chcieli wracać do swojego miejsca zamieszkania, ale żeby zechcieli wybrać właśnie nasze miasta.

Kampania promocyjna obejmuje dość niekonwencjonalny spot telewizyjny, billboardy, artykuły prasowe i banery internetowe. Ponadto w Szkocji i w Irlandii dystrybuowane będzie na lotniskach i w biurach podróży anglojęzyczne wydanie magazynu "VisitGdansk".

Po raz pierwszy Gdańsk zwrócił się o pomoc w przygotowaniu i realizacji kampanii do renomowanej agencji reklamowej. Jest nią PZL Przybora Zaniewski Limited, firma odpowiedzialna między innymi za słynne spoty reklamowe Plus GSM z kabaretem Mumio.

Odbiorcami kampanii reklamowej, na którą miasto przeznaczyło do tej pory 1,8 mln zł, są przede wszystkim mieszkańcy dużych miast, posiadający średnie lub wyższe wykształcenie, w wieku od 25 do 55 lat.

- Z badań wynika, że do Gdańska przyjeżdża najwięcej osób posiadających wyższe wykształcenie - mówi Anna Zbierska, kierownik referatu promocji Urzędu Miast Gdańska. - To ludzie mobilni, ciekawi nowych wrażeń.

Tylko w stacjach telewizyjnych Discovery Chanel i Discovery Travel & Living kampanię zobaczy blisko 4,5 mln osób, a w Internecie ponad 5 mln użytkowników. Liczba turystów odwiedzających Gdańsk jeszcze w tym roku ma wynieść 5,6 mln.

Podróżowanie ma ułatwić bezpośrednie połączenie (zwłaszcza tanich linii lotniczych) pomiędzy Gdańskiem a miastami Anglii, Szkocji i Irlandii. W przyszłym roku akcja trafi również do Niemiec i Skandynawii, a w perspektywie do Stanów Zjednoczonych. Kampania ma być bazą wyjściową do bardzo dynamicznej promocji gospodarczej Gdańska, która rozpocznie się jeszcze w tym roku.

- Największy nacisk położyliśmy na rozwój turystyki weekendowej. Tym filmem nie odpowiemy na pytanie, jaki jest Gdańsk, ale namówimy turystów na przyjazd chociażby na kilka dni - mówi Krzysztof Dzierżek, dyrektor zarządzający PZL. - Jednak pojedyncza kampania nie przyciągnie tłumów młodych ludzi. Jeśli w Gdańsku nie rozwinie się życie nocne, to nic z tego nie wyjdzie. To rola włodarzy miasta, żeby w Głównym Mieście rozwijały się lokale.
W Wielkiej Brytanii i Irlandii kampania trwająca do 13 maja obejmie przede wszystkim miasta,z którymi Gdańsk ma bezpośrednie połączenia lotnicze, a więc Londyn, Doncaster-Sheffield, Glasgow, Edynburg, Liverpool oraz Dublin, Cork i Shannon. Wyświetlonych zostanie 600 30-sekundowych spotów, na ulicach stanie 445 nośników reklamy, promocja obejmie strony internetowe (www.sidestep.com, www.orange.co.uk - Wielka Brytania oraz www.loadzatravel.ie, www.unison.ie, www.independent.ie - Irlandia), prasę: "The Sun", "The Glasgow Herald", "Daily Record", "The Evening News" oraz wkładki do gazet "Ayrshire Post", "Evening Echo".

W Polsce kampania trwającą do 16 maja obejmie miasta powyżej 400 tys. mieszkańców: Warszawę, Łódź, Wrocław, Kraków, Katowice, Poznań i Szczecin. W TVN24 wyświetlone zostaną 84 spoty, na ulicach stanie 300 billboardów (w Warszawie, Łodzi, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Trójmieście i we Wrocławiu) oraz citylighty. Reklamy pojawią się w opiniotwórczej prasie: "Newsweek", "Polityka", "Forum", "Przekrój" i na stronach infternetowych: Google, Wirtualna Polska, Onet, Gdansk.pl oraz stronie trójmiejskiego lotniska.

Opinie (110) 6 zablokowanych

  • Gallux

    Podrywales na rubryke w dowodzie : zameldowany ?

    • 0 0

  • odkąd pamietam podrywałem na tzw urok osobisty
    po co mi protezy typu "gdańsk - tu sie urodziłem":-)

    • 0 0

  • no drogie dzieci
    wy do pracy, a gallux leci
    leci na sopockie śmieci
    leci choć nie musi
    tylko nie mówcie mamusi

    • 0 0

  • W tym spocie brakuje mi jeszcze

    posuwajacej do Gdanska chinskiej suwnicy i mlodej suwnicowej w neglizu .
    Byloby to polaczenie tego horroru , z nowoczesnoscia i globalizacja .

    • 0 0

  • a po co nam tutaj angielscy weekendowi seksturyści:)

    Kraków zastanawia się jak się pozbyć tej alkoholicznej gawiedzi, a my będziemy ją sobie na głowę ściągać :)

    • 0 0

  • Ten spot to tragedia

    Kaszana - mnie zupełnie nie przekonuje - ale co tam "renomowana agencja" wie co robi i za co kase wzięła.

    • 0 0

  • :)

    Wszystko fajnie, oprocz tego, ze czlowiek nerwowo ogladajcy sie za siebie podczas spaceru po Dlugim Nabrzezu, wyglada jakby gonila go banda starówkowych dresiarzy. Mnie przekonuje :))))))))))))

    • 0 0

  • naciągactwo czyli peerelowski liberalizm

    "...jak już zarobią funty i euro, zamiast wracać do swego miejsca zamieszkania, wybrali nasze miasto..."

    Jak już zarobią, to będą chcieli zarabiać dalej, bo zarabianie jest procesem ciągłym. A jak nie zarobią, to będą się wstydzili wracać.

    Adamowicz zamiast coś wymyśleć dla rozwoju miasta-wtedy nikogo nie trzeba by zachęcać do osiedlenia się w nim-próbuje naciągać emigrantów. Pieniądze trzeba samemu zarabiać, one się wtedy pomnażają przez przyciąganie inwestorów. Sępienie nic nie daje na dłuższą metę.

    • 0 0

  • wydaje mi sie że w tym spocie nie chodziło o "ewidentne"pokazanie zabytków, łanów zbóż, pieknych jezior kaszubskich itp.
    krótki , intrygujacy spot który nosi zapytanie:o co tu chodzi? może ktos kto oglada różne kanały discovieries
    jak obejrzy to zechce siegnąc głębiej, wejśc na strone inter. taka albo inna i wtedy zobaczyc co to jest ten Gdansk i co tam może go przyciagnąć.
    na pewno jest nietypowy.
    przynajmniej jak na promocje turystyczną,

    • 0 0

  • kolory - dno.

    Sam spot niezły. nie jest to jakaś rewelacja, bo przecież tylko na miarę możliwości, niestety. Ale kolory są fatalne. I kojarzą się z brudem. A tego DOBRZY reklamiarze by uniknęli. Szkoda... Wywalone pieniądze - jak zwykle para w gwizdek:(

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane