- 1 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (165 opinii)
- 2 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (139 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (183 opinie)
- 4 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (313 opinii)
- 5 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (55 opinii)
- 6 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (171 opinii)
Tak zmieni się kładka na Zaspie
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2742/750x0/2742068-Tak-po-4-etapach-prac-zmieni-sie-krajobraz-Zaspy.webp)
porównać
Cała obecnie istniejąca kładka na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i Rzeczypospolitej zostanie rozebrana, a w jej miejsce powstaną cztery mniejsze pieszo-rowerowe oraz dwa przejścia naziemne przez jezdnię i torowisko tramwajowe. Właśnie wybrano wykonawcę projektu, który na jego opracowanie będzie miał rok. Rozbiórka i przebudowa zostaną podzielona na cztery etapy.
Teraz rozstrzygnięty został przetarg na opracowanie projektu budowlanego. Wykona go, za 583 tys. zł, firma Pont-Projekt z Gdańska - ta sama, która przygotowała kilka wariantów przebudowy tego miejsca.
Na wykonanie zadania będzie miała 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Projekt przebudowy kładki musi uwzględnić:
- rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami,
- budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
- budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
- remont wiaduktu w ciągu al. Rzeczypospolitej.
Cztery etapy prac przy kładce na Zaspie
Inwestycja została podzielona na cztery etapy. W pierwszej kolejności ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i przejście, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.
Na razie miasto nie wie, jaki będzie koszt rozbiórki istniejącej konstrukcji i budowy nowych przejść oraz harmonogram inwestycji.
Opinie (439) ponad 20 zablokowanych
-
2020-08-19 12:17
Jedyna nadzieja w konserwatorze zabytków
Jak najszybciej uznać kładkę za zabytek i będzie spokój. Można uznać budynek LOT, można i kładkę :)
- 2 0
-
2020-08-19 14:23
Czy skrzyżowanie po remoncie będzie w końcu bezkolizyjne, czy nie?
- 0 0
-
2020-08-19 15:32
Glosowanie! Ilu ludzi zginie/zostanie kalekami na tych przejsciach naziemnych w pierwszym roku po ich uruchomieniu?
Ja obstawiam 2/7.
- 4 0
-
2020-08-19 17:05
Nie rozumiem większość Gdańszczan uwielbia tę kładkę, więc po co UM chce ją na siłę burzyć?
- 7 0
-
2020-08-19 18:08
jaka kładka
To nie była kładka, to pozostałość budowy estakady w ciągu dawnego pasa lotniska. W trakcie realizacji okazało się, że taniej będzie zrobić wykop i puścić jezdnie al. JP2 dołem, niż dokończyć wiadukt. Dlatego płyta "kładki" jest taka szeroka, bo miała ona pomieścić jezdnię z chodnikiem.
- 0 4
-
2020-08-19 21:36
kładka
powinna zostać ne koliduje z ruchem drogowym no i grubasom przydadza sie schody
- 7 0
-
2020-08-20 09:55
nieeee
ludziska po co przejście po ulicy, XXI wiek, windy schody ruchome a oni nam pasy serwują, to jest chore, trzeba zaprotestować. nie dosyć , że dziwne skrzyżowanie to jeszcze pieszych chcą udu*ić
- 3 0
-
2020-08-20 13:54
Dno i tyle, Kładka spełnia swoje zadanie tyle ze trzeba ją wyremontować tak żeby wyglądała jak z XXI wieku a nie z czasów Gierka. Przejścia dla pieszych, światła spowodują tylko i wyłącznie zagrożenie dla pieszych, zwiększą korki.
- 2 0
-
2020-08-20 17:06
I co Zaspa będzie miała po zburzeniu pięknej kładki do zaprezentowania tysiącom turystów? Bloki jakich w każdym mieście setki?
- 1 1
-
2020-08-20 22:06
583 tys za sam projekt ??? To ile wykonanie bedzie kosztowć 5 a może 50 milionów ?
Jakaś paranoja - pół bańki za kilkaset stron projektu ?? Co za niegospodarność lub ustawiony przetarg pod konkretną !
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.