• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak zmieni się kładka na Zaspie

Michał Brancewicz
18 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont
Przesuń aby
porównać

Cała obecnie istniejąca kładka na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i RzeczypospolitejMapka zostanie rozebrana, a w jej miejsce powstaną cztery mniejsze pieszo-rowerowe oraz dwa przejścia naziemne przez jezdnię i torowisko tramwajowe. Właśnie wybrano wykonawcę projektu, który na jego opracowanie będzie miał rok. Rozbiórka i przebudowa zostaną podzielona na cztery etapy.



Będzie ci szkoda kładki na Zaspie?

Dwa lata temu urzędnicy podjęli decyzję, że potężna konstrukcja z lat 80. XX wieku zostanie rozebrana w całości. Wcześniej rozważane było także częściowe wyburzenie obiektu i pozostawienie niektórych elementów kładki.

Teraz rozstrzygnięty został przetarg na opracowanie projektu budowlanego. Wykona go, za 583 tys. zł, firma Pont-Projekt z Gdańska - ta sama, która przygotowała kilka wariantów przebudowy tego miejsca.

Na wykonanie zadania będzie miała 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Projekt przebudowy kładki musi uwzględnić:

  • rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami,
  • budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
  • budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
  • remont wiaduktu w ciągu al. Rzeczypospolitej.


Cztery etapy prac przy kładce na Zaspie



Inwestycja została podzielona na cztery etapy. W pierwszej kolejności ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i przejście, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.

Na razie miasto nie wie, jaki będzie koszt rozbiórki istniejącej konstrukcji i budowy nowych przejść oraz harmonogram inwestycji.

Opinie (439) ponad 20 zablokowanych

  • Jedyna nadzieja w konserwatorze zabytków

    Jak najszybciej uznać kładkę za zabytek i będzie spokój. Można uznać budynek LOT, można i kładkę :)

    • 2 0

  • Czy skrzyżowanie po remoncie będzie w końcu bezkolizyjne, czy nie?

    • 0 0

  • Glosowanie! Ilu ludzi zginie/zostanie kalekami na tych przejsciach naziemnych w pierwszym roku po ich uruchomieniu?

    Ja obstawiam 2/7.

    • 4 0

  • Nie rozumiem większość Gdańszczan uwielbia tę kładkę, więc po co UM chce ją na siłę burzyć?

    • 7 0

  • jaka kładka

    To nie była kładka, to pozostałość budowy estakady w ciągu dawnego pasa lotniska. W trakcie realizacji okazało się, że taniej będzie zrobić wykop i puścić jezdnie al. JP2 dołem, niż dokończyć wiadukt. Dlatego płyta "kładki" jest taka szeroka, bo miała ona pomieścić jezdnię z chodnikiem.

    • 0 4

  • kładka

    powinna zostać ne koliduje z ruchem drogowym no i grubasom przydadza sie schody

    • 7 0

  • nieeee

    ludziska po co przejście po ulicy, XXI wiek, windy schody ruchome a oni nam pasy serwują, to jest chore, trzeba zaprotestować. nie dosyć , że dziwne skrzyżowanie to jeszcze pieszych chcą udu*ić

    • 3 0

  • Dno i tyle, Kładka spełnia swoje zadanie tyle ze trzeba ją wyremontować tak żeby wyglądała jak z XXI wieku a nie z czasów Gierka. Przejścia dla pieszych, światła spowodują tylko i wyłącznie zagrożenie dla pieszych, zwiększą korki.

    • 2 0

  • I co Zaspa będzie miała po zburzeniu pięknej kładki do zaprezentowania tysiącom turystów? Bloki jakich w każdym mieście setki?

    • 1 1

  • 583 tys za sam projekt ??? To ile wykonanie bedzie kosztowć 5 a może 50 milionów ?

    Jakaś paranoja - pół bańki za kilkaset stron projektu ?? Co za niegospodarność lub ustawiony przetarg pod konkretną !

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane