• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Takie same bilety w Trójmieście

Michał Brancewicz
18 kwietnia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Te same stawki za bilety dla obu przewoźników miejskich ułatwią poruszanie się po Trójmieście. Te same stawki za bilety dla obu przewoźników miejskich ułatwią poruszanie się po Trójmieście.

Już niedługo drogę z Gdańska do Gdyni przejedziemy na jednym bilecie za 3 zł i to wcale nie SKM-ką, tylko autobusem. A to dopiero jedna z nowości jakie czekają nas po rewolucji taryfowej w Trójmieście.



W Gdańsku już od 1 czerwca, a w Gdyni najprawdopodobniej miesiąc później wejdą w życie takie same ceny biletów jednorazowych i czasowych. Dzięki tym zmianom pasażerowie będą mogli poruszać się swobodniej po całym Trójmieście. Inspiratorem zmian jest Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej. Nowe stawki za przejazdy zostaną poddane pod obrady Rady Miasta Gdańska w przyszłym tygodniu. Gdynia poruszy tę kwestię dopiero w przyszłym miesiącu.

A zmian szykuje się sporo. Od 1 czerwca w Gdańsku znikną bilety 15- i 45- minutowe. Z biletów czasowych pozostaną tylko całodobowe, których cena wzrośnie do 10 zł i godzinne (w Gdańsku zapłacimy za nie o 1,20 zł mniej). Tym samym Gdynia zyska nowy bilet czasowy na godzinę. Z perspektywy Gdańska stanieją też bilety na jeden przejazd z 3 zł na 2,5 zł. To oznacza z kolei, że gdyńska jednoprzejazdówka zdrożeje o 50 gr.

- Bilety będą nadal oddzielne, ale skoro będą w tej samej cenie to pozwolą poruszać się w miastach, gdzie działa inny przewoźnik - mówi zastępca prezydenta Gdańska, Maciej Lisicki.

- Mamy takie porozumienie z Gdańskiem, że będziemy honorowali swoje bilety - mówi Marek Stępa zastępca prezydenta Gdyni. - Bilety nie będą identyczne, ale podobne, by nabywca nie miał rozterek, że może korzystać z nich na terenie Trójmiasta.

Oznacza to, że kupując tańszy niż dotychczas bilet godzinny dojedziemy swobodnie, jeśli nie natrafimy na korki, za 3 złote z Gdańska do Gdyni przesiadając się po drodze z autobusu obsługiwanego przez ZTM Gdańsk na inny należący do ZKM w Gdyni i odwrotnie.

To może rodzić pewne problemy finansowe. Kupując bilet w Gdańsku dorzucamy się do kasy tego miasta, a zaraz potem podróżujemy autobusem w Gdyni, która nie ma z tego żadnego zysku. Tak samo w dugą stronę. - Dlatego MZKZG powinien przejąć te kompetencje od różnych operatorów i emitentów - przyznaje Hubert Kołodziejski przewodniczący MZKZG.

Ujednolicenie biletów okresowych jest nieco bardziej skomplikowane. Wprowadzenie wszędzie takich samych cen byłoby niesprawiedliwe chociażby ze względu na zasięg działania danego przewoźnika. - Bilety okresowe będą miały podobny zakres obowiązywania ale cenowo nie będą identyczne. Ich cena będzie nawiązywać do wielkości danego obszaru. Do wyboru będziemy mieli bilet na jedno miasto lub kilka gmin. - tłumaczy przewodniczący MZKZG.

W Gdańsku zmniejszy się liczba biletów miesięcznych i 30-dniowych. To spowoduje, że niektóre osoby zapłacą za nie drożej. Zamiast biletów na 6- , 12- , 20 - i więcej przystanków pozostaną jednie bilety sieciowe, które na dodatek stanieją. Te obowiązujące przez wszystkie dni tygodnia z 98 do 84 zł.

- Nie jest mi to do końca na rękę, bo od dawna korzystam z biletów na stałą trasę sześciu przystanków. Teraz będę musiał płacić dwa razy drożej - przyznaje pan Damian, nasz czytelnik. - Ale z drugiej strony będę mógł jeździć po całym mieście, więc może to się jakoś zrównoważy.

Mniej zapłacimy także za bilety sieciowe cztero i pięciomiesięczne.

Gdy jednolita taryfa zacznie obowiązywać w całym Trójmieście, co może nastąpić już 1 lipca, to właściciele "sieciówek" odczują również dodatkową korzyść. - Posiadacz biletu miesięcznego w Gdańsku będzie mógł korzystać także z autobusów komunikacji Gdyńskiej, ale tylko tych kursujących na terenie Sopotu - wyjawia prezydent Lisicki.

Kolejną innowacją będzie pojawienie się w Gdańsku sieciowego biletu na okaziciela. Swoim wyglądem będzie przypominał on dzisiejszą kartę miejską z tą jednak różnicą, że nie znajdziemy na nim zdjęcia właściciela. Taki bilet może być wykorzystywany przez nieograniczoną ilość osób. Jego cena to 93 zł czyli, co zrozumiałe, więcej niż zwykłej "sieciówki". Identyczny bilet z powodzeniem funkcjonuje już od jakiegoś czasu w Gdyni.

Wspólne bilety komunikacji miejskiej dla Trójmiasta:
jednorazowy na linię zwykłą - 2,5 zł
60-minutowy na linie zwykłe - 3 zł
całodobowy - 10 zł

Opinie (563) ponad 10 zablokowanych

  • toż to bezsens!!!! (1)

    Płacę za bilet miesięczny do 6 przystanów ważny od poniedziałku do piątku 35 zł, a po zmianach będę musiał płacić 84 zł!!!!!!!!!!! Dodam, że nie korzystam z komunikacji miejskiej na innych trasach niż ta, na którą mam bilet miesięczny! Po więc mi taka sieciówka?!?!?!? Chyba tylko po to, żeby nabić kasę miastu!!!! Dziękuję za takie zmiany! Nie dajmy się, komunikacja miejska ma być dla mieszkańców, a nie dla władz miasta, które i tak z niej nie korzystają!!!! Trzeba zrobić protest! Nie zgodzimy się na podwyżki!!!!!

    • 43 1

    • dokładnie

      powinno się płacić za tyle przystanków, ile się przejeżdża, w epoce komputerów to nie takie trudne, żeby kupić miesięczny na 8 przystanków, albo na 3. "wszystkim po równo" dawno się skończyło, ale nie w zakutych łbach i chciwych łapkach. najgorsze, że taka g... na firma jak zkm nie zbankrutuje. dostanie większą dotację, nieważne jak słabo i jak drogo czy tanio będzie działać.

      • 0 0

  • (1)

    przydały by sie jakieś autobusy z gdańska do gdyni, jeden np. przez obwodnice a drugi przez centrum..

    • 4 4

    • Wiesz co to SKM?

      • 2 1

  • BZDURA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jak komus jest potrzebny bilet na 6 przystankow to idioci beda na sile uszczesliwiac sieciowka na cale miasto, ktora jest na inne wszystkie linie zbedna, pogratulowac "madrym" glowom, kretyni...

    • 34 2

  • ZŁODZIEJE

    pieknie k... - i kolejna podwyżka. zamiast płacić jak teraz co miesiąc 35zeta za dojazdy do i z pracy będe płacił 84zł. banda z****nych złodziei. kolejny pretekst do zamiany wiecznie spóźniających się autobusów na auto.

    • 22 4

  • Bilety Czasowe.

    co do biletów czasowych - jezeli są korki to bilet obowiazuje tak jak by tych korków nie bylo. np. Jezeli z punktu A do B wedlug rozkaldu jedzie sie 50min. a sa korki i przejedzimy 90min to nie maja prawa wlepic mandatu za przekroczenie czasu... Tak samo jak mamy bilet na godzinę a na przystnku A bylo 58 min potem jedzimy dalej i następny przystanek jest po 7 min to nie mogą wlepic mandatu bo = mamy prawo dojechac do najbliższego przystanku po przekroczeniu czasu na bilecie. :)

    • 7 1

  • Robi się koszmarne zmiany w biletach i jest drogo a POtem władze

    dziwią się że ludzie uciekają za tańszym życiem i lepszą komunikacją do Warszawy. Już nie chce mi się rozpisywać o tamtych cenach bo są w necie ale jest to przepaść w stosunku do Gdańska. Po upadku przemysłu stoczniowego będzie coraz gorzej z gospodarą i zrobi się duża TrójWIEŚ.

    • 8 0

  • żal mi was ludzie (3)

    Gdzie są Ci wszyscy, którzy narzekali, że gdańska taryfa czasowa jest do du@py? No gdzie? Pochowali się, a może przestali liczyć? Okazuje się, że wcale tak źle nie było? To dopowiem, że od czerwca wcale gorzej nie będzie

    - kasowałeś bilet za 2 złote, ale ze spoconym czolem patrzałeś na zegarek. Teraz masz komfort psychiczny jedziesz za 2,50 lub 3 złote
    - jechałeś na godzinnym za 4,20. Teraz zapłacisz tylko 3,00
    - zdecydowana większość klienteli KM płaciła 98 za sieciówkę, teraz zapłaci 84

    Może już nie wszyscy pamiętają, ale jeszcze półtora roku temu płaciliśmy za sieciówkę 132 złote (od czerwca 84,00)
    Może powinniscie wrócić do szkoły bo napewno z matmy to promocji do klasy nastepnej Wam bym nie dał.

    • 5 17

    • Dzięki Adminie, za usunięcie mojego wpisu. To się wyprodukuje jeszcze raz. A mianowicie:

      "zdecydowana większość klienteli KM płaciła 98 za sieciówkę, teraz zapłaci 84" - a może jednak zdecydowana większość klienteli kupowała bilety trasowane? I teraz mimo iż dalej będą korzystać z tej samej trasy będą musieli kupować bilety nawet o 100% droższe? Czy to też nazwiesz obniżką?

      • 11 1

    • nikt przecież nie kupował tej najdroższej w Polsce beznadziejnej sieciówki za 132 złote

      potaniała po latach, kiedy ludzie przesiedli się na samochody i dalej nie chca jej kupowac

      teraz w Gdańsku zmuszą do kupowania przez likwidacje biletów trasowanych

      Komunikacja nie jest dla pasażera. jest dla miasta. i dla związków (metropolitalnych) i spółeczek.

      • 4 1

    • a mnie jest żal ciebie żeś taki burak z matmy

      TO JEST KOLEJNA "UKRYTA" POPDWYŻKA CEN.

      • 2 1

  • Autobus

    Myśle że to dobry pomysł

    • 1 6

  • ej no weźcie.. bezsens.
    w Gdańsku zmieniają ciągle te bilety.
    tak samo bilet na jedną linię nawet się nie opłaca.
    autobusy Gdyńskie na terenie Sopotu? boże. jakie zakręcone.
    niech zostanie tak jak jest. jest dobrze.
    a wycofywanie biletów czasowych jest złym pomysłem. zawsze z nich korzystałam.

    • 7 2

  • Bando osłów! (2)

    Czego by się nie zrobiło, to Wam nie pasuje, pały!

    • 2 12

    • Słuchaj ciołku (1)

      Jesli mam płacić 80 PLN zamiast 35 PLN, to dziwi cię że nie jestem z tego powodu szczęśliwy? Zamieniłeś się na mózg z osłem?

      • 7 3

      • Nie. Z urzędasem.

        • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane