• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taksówka z lotniska za stałą cenę. Drożej czy taniej od taksometru?

neo
15 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (389)
Korporacja Neptun, która działa na lotnisku, ma stałą cenę przejazdu do hotelu Radisson w centrum Gdańska. Problem w tym, że jest ona najczęśniej wyższa, niż wskazałby taksometr. Korporacja Neptun, która działa na lotnisku, ma stałą cenę przejazdu do hotelu Radisson w centrum Gdańska. Problem w tym, że jest ona najczęśniej wyższa, niż wskazałby taksometr.

Za kurs taksówką z lotniska do centrum Gdańska pan Piotr zapłacił 70 zł. Tydzień później w taksówce tej samej korporacji zapłacił 87 zł za tę samą trasę. Różnica była taka, że raz podał dokładny adres, a raz nazwę hotelu. Jak to możliwe?



Jeździsz jeszcze tradycyjnymi taksówkami?

- Ostatnio sporo latałem służbowo. Zazwyczaj mnie ktoś odbiera, ale tym razem był środek dnia, więc zdecydowałem się na rekomendowaną przez lotnisko korporacyjną taksówkę firmy Neptun. I tu zaczyna się moja przygoda - opowiada pan Piotr, czytelnik Trojmiasto.pl - Poprosiłem o kurs do hotelu Radisson na ul. Chmielnej, bo mieszkam obok i to zawsze pomaga w trafieniu na miejsce mniej doświadczonym taksówkarzom. Kierowca poinformował mnie, że koszt przejazdu to 87 zł. Pomyślałem, że drożej niż ostatnio, ale może są jakieś objazdy, korki itp. Czerwona lampka zapaliła mi się jednak, gdy po wbiciu tej kwoty na taksometrze kierowca od razu wydrukował paragon. I taksometr wyłączył.


Dojazd szybki, ale droższy. Taka umowa



Korków i objazdów nie było. Pan Piotr dotarł na miejsce bez opóźnienia. Za to drożej, bo taki sam kurs z włączonym taksometrem tydzień wcześniej kosztował go 70 zł. Wówczas jednak podał dokładny adres, a nie adres hotelu.

Sprawdziliśmy więc, ile kosztowałby kurs w drugą stronę. W recepcji hotelu dowiadujemy się od przemiłej pani, że Radisson ma podpisaną umowę z firmą Neptun i koszt w dzień wynosi 87 zł.

Podobne umowy sieć Neptun ma z innymi hotelami w Gdańsku oraz w Sopocie. Stawka zawsze jest wyższa, niż pokazałby taksometr podczas normalnego przejazdu. Firma przypomina nawet taksówkarzom, by od razu robili paragon, żeby klienci się nie zorientowali. Informacja trafiła do wszystkich kierowców, a jeden z nich nam ją udostępnił.

Taką informację dostali kierowcy Neptun Taxi. Taką informację dostali kierowcy Neptun Taxi.
- Nie miałbym nic przeciwko umownym cenom, jeśli byłoby one korzystne dla klienta. A wszystko wskazuje na to, że nie są, bo już trzykrotnie jechałem z taksometrem z i na lotnisko i za każdym razem wyszło taniej niż "cena umowna" - denerwuje się pan Piotr.
Zapytaliśmy więc prezesa Neptun Taxi, dlaczego umowne stawki przejazdów są zawyżone. I czy obowiązują także w święta, w nocy oraz w jakiej wysokości.



Prezes Neptun Taxi: o średnią cenę proszą hotele



- To prawda, mamy umowę z hotelami na przewóz klientów za określoną kwotę. W przypadku hotelu Radisson to 87 zł - potwierdza Seweryn Gos, prezes Neptun Taxi. - Hotelarze, z którymi współpracujemy, zwracają się do nas z prośbą o ustalenie uśrednionej, gwarantowanej ceny przejazdu dla swoich gości, zwłaszcza w sezonie letnim, kiedy w Gdańsku jest mnóstwo różnych wydarzeń: tworzą się korki, zatory na drogach, przez co ostateczna cena kursu jest zbyt wysoka w porównaniu do realnej wartości kursu - dodaje.


Nasz rozmówca podkreśla, że uśredniona kwota 87 zł za wspomniany kurs obowiązuje w okresie letnim, poza sezonem ceny są niższe.

- Inną sprawą jest wyłączanie taksometru w trakcie trwania kursu. To nie powinno się zdarzyć, chyba że kierowca nie miał innej możliwości na wystawienie paragonu. Zapraszam czytelnika, który miał wątpliwości w tej sprawie, do osobistego zgłoszenia się do nas w celu wyjaśnienia problemu - podsumowuje Seweryn Gos.
neo

Miejsca

Opinie (389) ponad 50 zablokowanych

  • Musi podawać swój adres, a nie hotel. Będzie taniej.

    • 4 0

  • Oszustwo korporacji

    Powinien przeprowadzić kontrolę UOKIK i iITD . Kilka przestepst już tu widzę.

    • 3 10

  • Intencjonalne działanie konkurencji

    Nie dajmy się podpuścić toć to ewidentne działanie konkurencji wiadomo jakiej która chce zmieść z planszy najstarsza korporacje w Gdańsku, cena wyższa za jakość i komfort. U i B tak jaki free teraz ;) to większość siergieji, szaszy itd... którzy znaleźli się tu w pl nie wiadomo jak, bezpieczeństwo to też ważny aspekt który trzeba poruszyc, ubezpieczenie przejazdu itd... pozdrawiam zdrowo myślących

    • 8 0

  • Opłata za przejazd

    Z wypowiedzi poniżej wynika że gość hotelu płaci dwa razy pierwszy raz kierowcy raz a druga opłata przy rachunku w hotelu czegoś nie rozumie to że mam kasę to nie znaczy abym nabijała kieszenie kombinatorom i przemęczonym taksówkarzom którzy są bardzo roszczeniowi i wymagający jeśli chodzi o świadczenia emerytalne zdrowotne a podatek ja nie płacę bo nie mam klientów coś tu nie tak

    • 0 5

  • Tylko apki i cena podana z góry. (1)

    Tyle. A jak ktoś lubi palić kasę i fundować drinki byłym zomowcom to luzik, jego sprawa oczywiście. I nie wyzywajcie mnie od biedaków, nie straszcie, że mnie Gruzin zgwałci, itd. To są śmieszne zagrywki taxijanuszów. Którzy często pierdzą w fotel albo walą fajkami.

    • 5 7

    • Dokładnie.

      • 0 1

  • Klient Tomek (1)

    Korzystam z Neptuna od 10 lat , nigdy nie miałem problemu z cenami . Nagminnie korzystam z lotniska do centrum Gdańska zawsze znam cenę z góry i nigdy nie była jakoś nie korzystna . Polecam każdemu . Jak kogoś nie stać to zawsze będzie nie zadowolony bo drogo zapraszam na autobus a nie robienie problemu z niczego .

    • 9 6

    • A ja od 3 lat korzystam z FreeNow i też jestem mega zadowolony i nie miałem problemu z cenami, które są 4x niższe niż w Neptunie. Polecam każdemu człowiekowi bez kompleksów bo za zaoszczędzoną kaskę można sobie kupić cokolwiek, zamiast sycić janusza.

      • 1 1

  • Niestety "Neptun" to najgorsi złodzieje. Ja od lat jeżdżę z "AS-TAXI" i nigdy nie zapłaciłem (3)

    za kurs z centrum na lotnisko więcej niż 50,- złotych. A hotelarzom podpowiem, że można wcześniej zadzwonić do asa i zmówić taxi na konkretną godzinę. Przyjeżdżają zawsze co najmniej5 minut wcześniej.

    • 4 6

    • I to ma sens. Niewiele drożej niż taxi z apki. Tą drogą powinny pójść wszystkie korpo, a nie janusze sami naokoło, którzy wolą pół dnia stać na słupku i łowić jeleni, a potem narzekać, że nikt nie chce z nimi jechać. Albo straszyć, że w taxi z apek gwałcą i mordują :))))

      • 3 1

    • chamuj się

      obraziłeś mnie ,zgłoszę cię o zniesławienie,spotkamy sie w sądzie zobaczymy jaki z ciebie kozak

      • 2 6

    • przecież hotelarze wiedzą, ale to nie ich interes

      oni mają swoją umowę z Neptunem, a że kiepska dla klienta, a co ic to obchodzi - przecież to nie oni płacą..

      • 0 0

  • Same złotówy tutaj... cena umowna ? (2)

    A dlaczego nie taksometr ?
    Że zapytam:
    Ta cena umowna to dla dobra klienta ??

    • 2 2

    • (1)

      Jak są godziny szczytu i korki absolutnie wszędzie to umowna jest najlepszym rozwiązaniem.

      • 0 2

      • Jest wyraźnie napisane w artykule

        "Korków i objazdów nie było"

        • 2 0

  • Max

    Uber z lotniska do centrum poza aplikacją kasuje co najmniej 200 zł w dzień. Dlatego nie ustawieni polują na klientów na drugiej linii.

    • 4 1

  • Problemu dziadow pierwszego swiata.latam raz w tygodniu i zawsze daje banknot 200zl pod lotnskiem i wio do hiltona

    Bez reszty.

    • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane