• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taksówka z lotniska za stałą cenę. Drożej czy taniej od taksometru?

neo
15 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (389)
Korporacja Neptun, która działa na lotnisku, ma stałą cenę przejazdu do hotelu Radisson w centrum Gdańska. Problem w tym, że jest ona najczęśniej wyższa, niż wskazałby taksometr. Korporacja Neptun, która działa na lotnisku, ma stałą cenę przejazdu do hotelu Radisson w centrum Gdańska. Problem w tym, że jest ona najczęśniej wyższa, niż wskazałby taksometr.

Za kurs taksówką z lotniska do centrum Gdańska pan Piotr zapłacił 70 zł. Tydzień później w taksówce tej samej korporacji zapłacił 87 zł za tę samą trasę. Różnica była taka, że raz podał dokładny adres, a raz nazwę hotelu. Jak to możliwe?



Jeździsz jeszcze tradycyjnymi taksówkami?

- Ostatnio sporo latałem służbowo. Zazwyczaj mnie ktoś odbiera, ale tym razem był środek dnia, więc zdecydowałem się na rekomendowaną przez lotnisko korporacyjną taksówkę firmy Neptun. I tu zaczyna się moja przygoda - opowiada pan Piotr, czytelnik Trojmiasto.pl - Poprosiłem o kurs do hotelu Radisson na ul. Chmielnej, bo mieszkam obok i to zawsze pomaga w trafieniu na miejsce mniej doświadczonym taksówkarzom. Kierowca poinformował mnie, że koszt przejazdu to 87 zł. Pomyślałem, że drożej niż ostatnio, ale może są jakieś objazdy, korki itp. Czerwona lampka zapaliła mi się jednak, gdy po wbiciu tej kwoty na taksometrze kierowca od razu wydrukował paragon. I taksometr wyłączył.


Dojazd szybki, ale droższy. Taka umowa



Korków i objazdów nie było. Pan Piotr dotarł na miejsce bez opóźnienia. Za to drożej, bo taki sam kurs z włączonym taksometrem tydzień wcześniej kosztował go 70 zł. Wówczas jednak podał dokładny adres, a nie adres hotelu.

Sprawdziliśmy więc, ile kosztowałby kurs w drugą stronę. W recepcji hotelu dowiadujemy się od przemiłej pani, że Radisson ma podpisaną umowę z firmą Neptun i koszt w dzień wynosi 87 zł.

Podobne umowy sieć Neptun ma z innymi hotelami w Gdańsku oraz w Sopocie. Stawka zawsze jest wyższa, niż pokazałby taksometr podczas normalnego przejazdu. Firma przypomina nawet taksówkarzom, by od razu robili paragon, żeby klienci się nie zorientowali. Informacja trafiła do wszystkich kierowców, a jeden z nich nam ją udostępnił.

Taką informację dostali kierowcy Neptun Taxi. Taką informację dostali kierowcy Neptun Taxi.
- Nie miałbym nic przeciwko umownym cenom, jeśli byłoby one korzystne dla klienta. A wszystko wskazuje na to, że nie są, bo już trzykrotnie jechałem z taksometrem z i na lotnisko i za każdym razem wyszło taniej niż "cena umowna" - denerwuje się pan Piotr.
Zapytaliśmy więc prezesa Neptun Taxi, dlaczego umowne stawki przejazdów są zawyżone. I czy obowiązują także w święta, w nocy oraz w jakiej wysokości.



Prezes Neptun Taxi: o średnią cenę proszą hotele



- To prawda, mamy umowę z hotelami na przewóz klientów za określoną kwotę. W przypadku hotelu Radisson to 87 zł - potwierdza Seweryn Gos, prezes Neptun Taxi. - Hotelarze, z którymi współpracujemy, zwracają się do nas z prośbą o ustalenie uśrednionej, gwarantowanej ceny przejazdu dla swoich gości, zwłaszcza w sezonie letnim, kiedy w Gdańsku jest mnóstwo różnych wydarzeń: tworzą się korki, zatory na drogach, przez co ostateczna cena kursu jest zbyt wysoka w porównaniu do realnej wartości kursu - dodaje.


Nasz rozmówca podkreśla, że uśredniona kwota 87 zł za wspomniany kurs obowiązuje w okresie letnim, poza sezonem ceny są niższe.

- Inną sprawą jest wyłączanie taksometru w trakcie trwania kursu. To nie powinno się zdarzyć, chyba że kierowca nie miał innej możliwości na wystawienie paragonu. Zapraszam czytelnika, który miał wątpliwości w tej sprawie, do osobistego zgłoszenia się do nas w celu wyjaśnienia problemu - podsumowuje Seweryn Gos.
neo

Miejsca

Opinie (389) ponad 50 zablokowanych

  • pfff

    taksowka zamawiana z hotelu na lotnisko - jeszcze ok, ale ze słupka na lotnisku do hotelu to już naciąganie jak ch...

    • 6 4

  • Ale o czym tu dyskutować

    O czym tu dyskutować. Każda taksówka ma na szybie cennik z podanymi stawkami za kilometr w danych strefach (miejskiej lub poza miejskiej) . Jeżeli klient czuje się oszukany zawsze ma paragon i może sprawdzić na jakiej strefie w taksometrze przewiózł go kierowca, a jeśli pojawią się jakieś wątpliwości że w dzień jechał na taryfie nocnej to idzie do urzędu i zgłasza. W danej sytuacji nastąpił błąd pasażera bo podał nazwę hotelu jako docelowy adres , a kierowca jeśli słyszy nazwę hotelu z którą mają umowę to jedzie za taką stawkę, jakby klient powiedzial docelowy adres tam gdzie mieszka a nie hotel to pojechałby według taksometru za niższa cenę. A wszystkim którzy tak bronią u i b ,dlaczego nie płaczecie na forum jak musicie zapłacić z mnożnikiem 2 krotnym większym niż byście zapłacić mieli w normalnej korporacji. Znam sytuację na faktach gdzie klientka co prawda we freenow zapłaciła z mnożnikiem 140 zł za kurs a według taksometru wyszło 70 zł no ale innowacja. Dalej płaćcie pomnożone ceny .... a już pisać o kursach za 7,5 zł to wstyd to juz byś się ruszył i z buta poszedł. Ale jaśnie Pan musi zajechać karocą fabią lub innym Priusem.... i wtedy czuje ze jest kims .... a ten napiwek to pewnie to pelnej 10 dajesz. he he

    • 9 3

  • Ludzie (13)

    Już nawet naszych polskich kierowców chcą usunąć z lotniska i przekazać tym ze wschodu, myślcie trochę bo może być za późno!

    • 73 61

    • Ci nasi kierowcy (1)

      Mieszkam przy lotnisku, zero wyrozumiałość dla naszych Polskich kierowców, sr*ją, sikają po krzakach, śmiecą tam gdzie stoją. Niby koszule, spodnie na kant, z Gdańska, Gdyni, tych z Wejherowa i Kartuz rozumiem, ale panów z miasta? Masakra trole i nic więcej, orlen i bp przy samym lotnisku i tak świnia jedzie na kawę ale co? Najpierw trzeba zasr*ć komuś działkę i wyrzucić papierki z samochodu, najgorsze są pajace z Neptuna po prostu masakra

      • 21 7

      • Pomyłka

        Chyba się coś pomyliło.Chyba chodzi o kierowców bolt uber to brudasy są.Tez mieszkam nie daleko gdzie są postoje Neptun taxi i jest czysto.A uber bolt to wieczny syf jest oliwa pkp

        • 1 0

    • tylko dlaczego mam przepłacać? (6)

      uber na lotnisko jak jechałem to kosztował mnie 30 zł a jak wracałem to taxi powiedziało że zawiezie mnie za 70 zł więc różnica w cenie bardzo wysoka.

      • 22 6

      • I jechałeś yarisem :)

        • 5 9

      • to nie jest przepłacanie (2)

        Nigdy nie zastanawiałeś się nad tym dlaczego w U i B jeżdżą taniej. Tam jeżdżą w zasadzie tylko obcokrajowcy po 12 godz. dziennie i są dymani przez te aplikacje i firmy wypożyczające im samochody. Cena za kurs jest śmieszna a oni im zabierają 50-60%. Do tego nie płacą składki emerytalnej, bo nawet nie wiedzą gdzie będą mieszkać za parę lat. Tak to wygląda ta konkurencja. Chcesz płacić mniej, to płać ale miej świadomość, że zabijasz rynek, (tak samo jak hipermarkety małe sklepiki) jedziesz z kierowcą, który nie zrobił a kupił prawko, nie wiesz, czy w swoim kraju to może ledwo wyszedł z pie..la i jesteś ... dziad.

        • 7 5

        • Na całym świecie tak to wyglada,

          A tylko w Polsce byli ubecy i milicjanci postanowili zrobić z tego zawód prestiżowy
          Tak, są ludzie którzy chcą być obsłużeni w wysokim standardzie, ale takiej usługi nie oferuje w standardzie żadna korporacja Taxi. Kiedyś myślałem, ze jest wyjątek, dopóki w kolejnych wezwanych po s klasie nie podjechali rozpadająca się, zasyfiona vectranie podam nazwy, nawet nie wiem, czy jeszcze istnieją- przestałem korzystać z Taxi po tym wydarzeniu- jakieś 10 lat temu. Raz czy dwa razy w roku jak muszę wziąć Taxi, to biorę z aplikacji- tez zachwycony nie jestem, ale przynajmniej cenę znam z góry..

          • 6 1

        • Na szczęście nic mnie to nie obchodzi

          Ma być taniej i koniec

          • 2 0

      • Bo kierowca z regularnej taksówki kolego płaci 50% za ubezpieczenie więcej Masz zrobione badania lekarskie ma co roku robioną

        • 0 0

      • jak będą płacić zus i i podatki to napewno nie pojadą za 30 zł , do tego legalne naliczanie należności czyli taksometr który ma legelizacje urzędu miar i wag i ubezpieczenie oc na taxi

        • 0 0

    • I cyk, 50 kopiejek wpadło na konto.

      • 3 2

    • Niestety mamy Ukraiński rząd albo Niemiecki

      Niemamy własnego ,może Konfederacja coś namiesza.

      • 6 4

    • Nikt tak nie oszukuje jak Polska złotówa.

      Mają patenty nawet na kursy z aplikacji. Zamawiam kurs z FREE Now z Sopotu na lotnisko na określoną godzinę. Akceptuję cenę 60 zł. Rano odbiera mnie dosyć dziwne taxi z Wejherowa. Za kurs aplikacja obciąża kartę 100 zł. Reklamuję: odpowiedź nikt nie podjął kursu i zmienili na taksometr. Prosty patent kierowcy odrzucają kurs, aby podbić taryfę a najlepiej na taksometr. Ale to robią nasi krajowi spece.

      • 4 0

    • A co to za kierowca który ma albo lewe prawo jazdy i nie ma żadnych badań lekarskich

      • 0 0

  • Proste i oczywiste artykuł sponsorowany, nie mówiący prawdy i wprowadzający w błąd. (1)

    Stosowanie ryczałtów jest dobre z korzyścią dla wszystkich. Nieprawdą jest, że cena umowna jest wyższa od wskazań taksometru. Za to cena stała, na pewno jest lepsza niż stosowanie ruchomych stawek, w zależności od natężania zapotrzebowania, dużo lepsza. Co dzieje się w każdej aplikacji. iTAXI się rozszalało, połykało nic nie znaczące firmy i tak nie narzucą swojej dominacji w mieście.

    • 7 5

    • czyli według ciebie 80 to mniej niż 70 - rachunków uczył cię ksiądz?

      • 0 1

  • Oby w waszych branżach pojawiła się nieuczciwa konkurencja taka jak w przewozach Taxi

    Ubery Bolty to zalegalizowane zło dziejstwo

    • 5 0

  • Korporacje mają ustalone stałe ceny na przewóz z danego miasta albo hotelu na lotnisko

    Cena jest wbijana w taksometr i klient tyle płaci. Cała prowadzona tu dyskusja nie ma najmniejszego sensu. Albo klient taką cenę akceptuje albo nie. Korzystanie z ubera i bolta to tak jak kupowanie kradzionych zegarków.

    • 7 4

  • 95 zł do letnicy

    W ostatnich dniach jechalam z lotniska do Letnicy95zł już nigdy nie pojade Neptun Taxi

    • 1 2

  • Prawa naciągaczy.

    Argument panów taksówkarzy wolny rynek jest chory.Czy istnieje jakakolwiek kontrola taksówkarzy.Czy taksometry są co pewien czas homologowane?Jeden jeżdzi po 2 drugi po trzy a trzeci po 6 zł.za kilometr.Wolny rynek to nie jest.To jest chory rynek.Czyli nic się nie zmienia.Kiedyś pewna grupa taksówkarzy miała umowy z prostytutkami a teraz z hotelami.

    • 2 2

  • To jest jak z kupieniem

    Sobie obiadu np.ryby czy golonki cena podana jest za 100g a towar kazdy ma inną wage, zawsze można wysiąść w trakcie jak już kwota na taxometrze przekroczy wartosc

    • 2 1

  • (1)

    Złotówa zaczyna wracać. I jak tutaj lubić złotówy, nawet jak znajdzie się któryś uczciwy, to zniknie w tym nawale typowych złotów... Uśredniona cena, bo korki, bo panie, ja do tej roboty muszę dopłacać. A kierowca, to musi sam płacić za paliwo, bo inaczej to ja na zero bym nawet nie wyszedł.
    Brawo za takie traktowanie klientów i potwierdzanie, że znaczek TAXI to cwaniactwo i zdzieranie kasy z paragonem.
    Może w takim przypadku, skoro korki, to może korporacja przeżuci się na elektryki, elektryk zużywa energię tylko jak się porusza, no i jak klima byłaby włączona/działająca.
    Ale lipa, polska rzeczywistość.

    • 3 3

    • A znaczek uber taxi już jest w porządku ? Nie ma cwaniactwa? Nie ma nabijania anulacji przejazdów przez niestawienie się klienta który w rzeczywistości stoi nie 150m od "saszki" tylko 300m ? W weekend rekordziści z Ukrainy/Bangladeszu/Azerbejdżanu etc. potrafią anulować 20 30 przejazdów w dosłownie godzinkę, dwie i kradną po 10zl z konta bankowego klienta. to jest w porzadku juz ?

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane